תגובה: שרשור טיוב היילקס.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tooshey
מה תפקידו של מוט הרדיוס בהילקס ?
למנוע תנועת גלגול של הסרן סביב צירו שנגרמת ע"י הפעלת כח ע"י מוט הדחיף, ולמנוע פיתול של הקפיצים.
כל זה כדי לא לפגוע בזווית הקסטר ולשמור על היגוי יציב.
בברכה,טושי
עוד סיבה היא שבבלימה הסרן מתפתל סביב צירו, ובמקרה של קפיץ שממוקם מעל לסרן, כמו בהיילקס, מאמץ הפיתול גדול יותר.
הפיתול מעביר את המאמץ בחלקו למערכת ההגה, ותורמת את חלקה לעייפות החומר ושברים אם הזרוע לא מותקנת.
זרוע הרדיוס מנטרלת את הפיתול ומונעת מהפעלת הלחץ על מע' ההגה.
בהאצה במצב בו ההנעה הקדמית משולבת זה פועל בפיתול לכיוון השני אבל האפקט כמעט זהה.
תגובה: שרשור טיוב היילקס.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
בטוח במאה אחוז.
אגב, 4 מ"מ אולי נראה לך מעט אבל העליה בחוזק נמדדת לא ביחס ישיר אלא בחזקה הרביעית אם אני זוכר נכון ביחס לעליה בעובי, אתה מוזמן לחשב את ההפרש.
זה שהמק"ט זהה לא משנה, גם הפילטר סולר בעל מק"ט זהה והמוצר התשנה לאורך השנים, משלב מסויים לא מייצרים יותר את הדקות.
הרעיון מאחורי ההחלפה הוא לא למנוע את השבירה לחלוטין, בשביל זה אתה חייב את הזרוע המונמכת.
החלפת הזרוע מגל לחדשה/מחוזקת באה במטרה לאפס את המערכת אחרי שנים רבות של עבודה עם זרוע מקורית דקה שבטוח שצברה עייפות רבה בנקודת הכשל שלה.
אם אתה משדרג רק חלק מהמערכת לא עשית כמעט כלום, כי הזרוע המקורית כבר עייפה, לשיטתי, אם משדרגים רכיב אחד במערכת בה הרכיבים תלויים אחד בשני- אז לאפס את המערכת כולה.
עוד שיטה היא לנסוע עם זרוע ספייר לשטח,לדעתי זה לא פתרון נכון, בין השאר כי חלק מהשבירות של זרועות עייפות שנתקלתי בהן קרו בכביש, מהשברים שראיתי, בכולם היתה חלודה שטחית במישור השבר, מה שאומר שהרכבים נסעו עם סדקים זמן ארוך והיה חסר ממש מעט לגרום לכשל.
ברגע שאתה מתקין את המוט הדחיף המונמך ואת מוט הרדיוס המונמך, אין יותר לחץ על התפוחים בכיוון שהם לא תוכננו לעבוד בו ואין לך סיבה לשבירה אם הקפיצים שלך באורך המקורי, ורוב ההגבהות מתבססות על אורך מקורי של המאיה, רק עם דירוג שונה של העלים שמאפשר מהלך משופר בהרבה מהמקורי.
אם זה נשבר בתצורה הזו אחרי איפוס נכון של המערכת זה כמעט בודאות בגלל זרועות ישנות ועייפות.
עוד דבר לא פחות חשוב, ואולי מאד חשוב הוא שזרוע מגל ומוט דחיף ומוט רדיוס קיימים כחלקים תחליפיים, הגה רוחבי כמו שהצעת זה לא חלק תחליפי, זה שינוי מהותי במערכת היגוי של הרכב,שמצריך עוד הרבה חלקים כמו תיבת הגה שונה ועוד.
יש פיטמן תחליפית שאכן נגזרת, במקורית יש מעיכה חיצונית של התפוח שמונעת את החליצה של התפוח במידה ונוצר חופש.
יצא לי להיתקל בזרוע תחליפית שכשלה אחרי 1K ק"מ בערך, לעומת מקורית שפיתחה "רק" חופש אחרי כ-250K ק"מ.
שלום לכולם ........
בגדול מה שכתבתה נכון אך השדרוג פותר את הבעיה באופן חלקי בלבד ,ראה מה קורא בשכנתנו הקרובה ארהב ובכל העולם כל מי שמחזיק היילקס מחליף את מערכת ההגה כשדרוג סטנדרטי והתחלתי .
לגבי זמינות חלקים בארץ כנראה שאתה לא מעודכן ,יש ויש יבוא שוטף של החלקים .
לגבי חוזק מערכת ההגה הרוחבי היא בנויה בחוזקים גדולים בהרבה יותר מהמערכת הסטנדרטית הקיימת .
המערכת הזאת יכולה להחזיק צמיגים בגודל של 40 אינץ ללא בעיה .
לגבי נסיעה בכביש אין שינוי לרעה ויש כאלה שטוענים לשיפור ....
מהלכי המתלה משתנים באופן משמעותי ביותר לטובה .......
רכות הנסיעה משתפרת וזאת קורא בגלל הוצעתו של מוט הרדיוס .......
וכל דברי הם מנסיוווווווווווווווווווווווווווווון של שנים ומאחורי שוכבות להם זרועות מגל וזרועות פיטמן שבורות,שנשברו לאחר שידרוג זרוע הגה ומוט רדיוס ,זאת אומרת שהשידרוג נותן מענה חלקי בלבד ומה לגבי זרוע פיטמן שנגזרת גם היא ,לה לא התייחסתה כלל .........
אפשר לסכם ולומר שמערכת ההגה בהילקס היא לא מהטובות שיש גם לאחר החלפת מוט הגה ומוט רדיוס .......
ולחן כדאי להגיע לפתרון סופי כבר בהתחלה .........
שבסיכומו של עניין יעלה פחות לאחר ששוברים כמה פעמים ....
עוד אספקט שלא קיבל התיחסות הוא נושא הבטיחות מה דעתך על זרוע מגל שנשברת על כביש 6 בנסיעה מהירה ........
וכמו שידידנו כותב ..
לעשות את הדבר הנכון , נכון בפעם הראשונה ..........
חג שמח לכווווווווווווווווווווווולם ...........
תגובה: שרשור טיוב היילקס.
הפטנט המחורבן של הזרוע מגל הוא אחד הדברים הכי ישנים בתכנון רכב כיום, התכנון הנ"ל בין מאה !!! שנה בערך עם תירצו לראות את זה בעינים זה נימצא בכמה רכבי אספנות ובמשורינים שנימצאים בשיירה ליחיעם הם עדין אל הרכבים.
יש עוד כמה דברים ישנים וזה קפיצי העלים שגם נעלמים מהעולם.
טל
תגובה: שרשור טיוב היילקס.
אלי,
אתה שוכח דבר מאד עקרוני, אנחנו בישראל, לא בארה"ב או בארץ אחרת בעלת תרבות מוטורית נורמלית.
שם הגה רוחבי הוא הפתרון המתבקש, הנכון ובהחלט פותר את הנקודת כשל, כמו צמיגים גדולים יותר ועוד אלף ואחד שיפורים איכותיים.
באותה מידה קיים קיט מדף להסבת היילקס לקפיצי סליל, ואני בטוח שאפשר גם לייבא אותו לארץ, נו אז? זה עוזר לי בארץ?
בארה"ק, מי שרוצה לאפס את המערכת הגה של ההיילקס דור ישן שלו, להימנע משברים ולקבל מערכת יציבה וטובה בהרבה, בלי לבצע שינויים מבניים ברכב- מוטב לו שישאר בטווח החלקים התחליפיים.
זרוע מגל לא תישבר לך בכביש 6 אם איפסת את כל המערכת כמו שצריך.
טל,
השיטה של זרוע מגל ומוט דחיף עדיין מיושמת במערכות היגוי של משאיות גם בימינו, למרות החסרונות.
תגובה: שרשור טיוב היילקס.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
אלי,
אתה שוכח דבר מאד עקרוני, אנחנו בישראל, לא בארה"ב או בארץ אחרת בעלת תרבות מוטורית נורמלית.
שם הגה רוחבי הוא הפתרון המתבקש, הנכון ובהחלט פותר את הנקודת כשל, כמו צמיגים גדולים יותר ועוד אלף ואחד שיפורים איכותיים.
באותה מידה קיים קיט מדף להסבת היילקס לקפיצי סליל, ואני בטוח שאפשר גם לייבא אותו לארץ, נו אז? זה עוזר לי בארץ?
בארה"ק, מי שרוצה לאפס את המערכת הגה של ההיילקס דור ישן שלו, להימנע משברים ולקבל מערכת יציבה וטובה בהרבה, בלי לבצע שינויים מבניים ברכב- מוטב לו שישאר בטווח החלקים התחליפיים.
זרוע מגל לא תישבר לך בכביש 6 אם איפסת את כל המערכת כמו שצריך.
טל,
השיטה של זרוע מגל ומוט דחיף עדיין מיושמת במערכות היגוי של משאיות גם בימינו, למרות החסרונות.
שלום לכולם..........
לא מבין אותך.........
100 אנשים יגידו לך שחור אתה תגיד לבן........
שאפו על העקשנות שלך ..........
גם מוט הגה מונמך הוא שינוי מבנה.......
מוט רדיוס מונמך שינוי מבנה ..........
הגבהה שינוי מבנה............
פגושים ברזל שינוי מבנה.........
צמיגים שהם לא 205 על 16 שינוי מבנה........
מדרכות צד שינוי מבנה ............
בולמים לא מקוריים שינוי מבנה.......
כל בורג שהוא לא אורגינל שינוי מבנה.......
לשיטתך כל ההילקסים בארץ לכולם יש שינוי מבנה..........
יש הרבה הילקסים ששדרגו להגה רוחבי ,ללא בעיות .........
שיעצור אותך בוחן והוא ירצה להוריד אותך תאמין לי שתמיד יש על מה להוריד ......
אותי הוריד בוחן לאחר שחפר שעה ברכב ,על רישום משקל, הכיתוב על המדבקה נמחק מהשמש.......
ודבר נוסף זרועות מגל כן נשברות גם לאחר איפוס של כל המערכת ..........
גם זרוע פיטמן נגזרת התפוח ניתלש מהמקום.........
זרוע מגל חדשה עולה 2000 שח,בממוצע אלה שנוסעים סלעים חזק שוברים כמה פעמים .
תפוחים שנשחקים הרבה יותר מהר מהתפוחים של ההגה הרוחבי .
בולם הגה שחותף מכות ונהרס מהר בהגה המקורי ,בגלל מיקום מחורבן ,מוט שפור נמוך שמתעקם בכל פגישה עם סלע ,בגלל מיקום נמוך .
חוזק תבה גדול יותר ..בהגה הרוחבי.......
בקיצור הגה רוחבי הפיתרון הטוב ביותר ובסוף הזול ביותר ..........
חג שמח סעו בזהירות ............
תגובה: שרשור טיוב היילקס.
אלי,
כמעט כל מה שנתת כדוגמא הוא לא שינוי מבני- אפילו לשינוי גובה הרכב מהגובה המקורי יש הגדרה (שים לב, אין הגדרה להגבהה אלא לשינוי מהגובה המקורי) אני ממליץ לך לחפש באתר ולמצוא על מה נסמכת התקינה בארץ.
אני גם מסכים איתך שאם בוחן ירצה להוריד אותך מהכביש הוא כבר ימצא על מה.
כל מה שמוגדר חלק תחליפי הוא לא שינוי מבני, וזה השטח האפור שאתה יכול לשחק בו אם אתה לא רוצה להכנס לשינויים קיצוניים.
אני בהחלט מסכים איתך שהגה רוחבי הוא הפתרון היעיל והנכון- אבל זה אם הינו במדינה נורמלית (ע"ע הכתבה של דרור בעמוד הבית), ואם היינו במקום אחר אז גם הייתי מתקין כזה ברכב.
צריך לדעת שחוץ ממנו יש פתרונות שבארצנו יכולים לתת תמורה הרבה יותר שפויה למי שלא רוצה לעשות שינויים מרחיקי לכת, לבוא ולהגיד לאנשים שזה הפתרון הכי טוב בלי להציג את גודל הבעיה והחסרונות שלה למי שלא מבין לגמרי את המשמעויות זה כמו לשים מכשול בפני עיוור.
אתה מדבר על כל מיני נושאים שנטחנו כאן באתר לפני שנים ולא מודע לכל מיני דקויות, אלו לא קביעות שלי- יש כאלו שיותר בקיעים בדקויות האלו ונראה לי שכדאי שתעשה חיפוש כאן באתר ותלמד מהם.
ברוך הבא אבל לא צריך להמציא את גלגל, הכל כאן באתר- תעשה חיפוש, אני לא מתכוון להתפלפל איתך על כל קוצו של יוד שכבר לעסו כאן הרבה לפני שמצאת את האתר הזה.
תגובה: שרשור טיוב היילקס.
מזגן היילקס-שיפור וטיפול
ברשות רבותיי.
אלי טמבור כותב:
"ברשותי הילקס 94 המזגן שלי מקפיא ברמה של הובלת דגים .
יש לטפל במזגן .
פרק את היחידה הפנימית ושטוף אותה היטב עם גרניק [לא על הכי חזק]גם חומר ניקוי ביתי יעזור ובסוף נקה בלחץ אויר.
נקה את כל מעברי האויר בתוך הרכב כולל את המפוח באמצאות לחץ אויר חזק .
החלף שסתום התפשטות ביחידה הפנימית .
חבר במקום הטרמוסטט האלקטרוני טרמוסטט מכני וכך תוכל להוריד את הטמפרטורה לנמוכה יותר [אני הצלחתי להוריד בקלות ל3 מעלות ואפשר יותר רק לבדוק שהיחידה הפנימית לא קופאת].
החלף מיבש .
פרק את המעבה החיצוני סרק את הצלעות במידה והם מעוכות נקה אותו היטב בלחץ מים גרניק בזהירות משני צדדב.
הוסף 2 ונטות 8 אינץ של ספאל על המאבה החיצוני .
כל פירוק חייב בהחלפת גומיות .
וקום שמן למדחס .
אם מדובר בהילקס ישן באזור 630 עד 650 גרם של גז.
אני החלפתי את הפן קלאץ למחוזק עם מינפה של לנד קרוזר ,ואת פולי משאבת המים למוקטן שנותן 25 אחוז מהירות גבוהה יותר במניפה
את זה עשיתי בגלל בעיית ההתחממות בהילקסים .
התוצאה מזגן מקפיא גם בימי הקיץ החמים ביותר ,רכבים חדשים לא מגיעים לרמת קירור כזאת .
תעשה את הכל ותקבל מזגן פצצה".
טל חסיד מוסיף:
"לגבי הטיפול במזגן, יש צורך בפרוק תא הכפפות פותחים בזהירות את המפוח ושותפים את המערכת בפנים אם הרבה מים כאשר כל הזמן המים מתנקזים דרך הצינורית שמעל הקפיץ הקדמי שמאלי, כדאי למלאות בגובה 5 ס"מ מים ולסתום את הניקוז אם פקק גומי מבחוץ למיספר דקות בשביל להמיס את כל הבוץ בחלק התחתון של המערכת אסור להכניס לשם שום דבר חד כמו מברג וכ'ו אני מנקה את זה רק באצבעות ולחץ עדיין של מים יש לחזור מיספר פעמים אל הפעולה עד אשר יוצאים מים נקים בלבד בלי בוץ. בסוף יש לוודא שהנקז מים עובד כמו שצריך מרכיבים הכל חזרה ולא תאמינו איזה הבדל יש בקירור.
את פעולת הניקוי הנ"ל אני מבצע פעם ב5 שנים אבל זה לא אומר כלום כי תלוי כמה משתמשים במערכת האיורור \מיזוג ובאיזה תנאים של אבק ולכלוך".
טושי מסיים:
"חלקי מיזוג שמים חדשים ולא משומשים.
חלק משומש שעמד פתוח לאוויר העולם לא יתפקד טוב .
חלקי מיזוג אני קונה מהמזגניסט שלי, שיודע מאיזה ספקים לקנות.
מאווררים חיצוניים ניתן לרכוש אצל מזגניסט, או להזמין בחנות חלקי חילוף או לקנות בפירוקיות. יש לשים לב לכיוון העבודה (מושך או דוחף).
פולי מוקטן ניתן לקנות מוכן או לייצר לכל רכב אחר לפי הזמנה אצל חרט".