תמכור ותקנה היילקס אחרת אתה תהרוס את הג'יפ.
Printable View
תמכור ותקנה היילקס אחרת אתה תהרוס את הג'יפ.
שאלה שאלתית, נמרוד כתב שרכב מוגבה = רכב קשה.
גם כאשר מגביהים רכב בעל מתלה ספירלה עם סרן או מתלה נפרד נפגמת הנוחות ופה אין עלים, מה הסיבה?
שינוי גיאומטריה של המתלה?
העובדה שהגלגל פחות "מקבל את המכשול" ורוצה לזז אחורה במקום למעלה?
הזוית של הזרועות משתנה וכתוצאה מכך הקשיחות גוברת.
בדיוק לפני יומיים הייתה שאלה דומה בפורום של XJ.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=57644
יש כאן את ההסבר.
הזוית של הזרועות משתנה וכתוצאה מכך הקשיחות גוברת.
בדיוק לפני יומיים הייתה שאלה דומה בפורום של XJ.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=57644
יש כאן את ההסבר.
תודה רבה, כך חשבתי...
סוף סוף טני מבין מה עושה את ההיילקס כזה חזק. נשאר רק להעתיק.
שאלה לנמרוד, לפי מה שאתה אומר ואני מבין כאשר העלים שטוחים פעולת המתלה גורמת לכך שהגלגל הסרן הקדמי זז למעלה ואחורה משמע יותר אקטיבי למכשולים
מכן עולות מספר שאלות.
1. האם במצב של עלים שטוחים השאקלים זזים אחורנית במקום קדימה במקרה של הגבהה?
2 הכל מסתדר הגיוני אבל מה קורה במקרה של סרן אחורי, למעשה לפי מה שאתה אומר במקרה של עלים שטוחים גם שם הגלגל זז לכיוון מרכז ואז הפעולה פחות אקטיבית.
האם האופטימלי הוא הגבהה מאחור ועלים שטוחים מלפנים?
זה לא רק עניין של חוקי או לא,
זה כן עניין של "לא טוב" כי כמו שכתבו לך, זה עניין של הרבה מאד שינויים במערכת הגה כדי להתאים אותה לסידור החדש וממש לא "רק להעביר את את הסרן מתחת לקפיצים שטוחים".
יניב,
מיצית כבר את כל מה שסופה מוגבהת ונעולה +33 יודעת לתת שאתה מחפש להרוס את האוטו החדש שלך?
הבנת לא נכון. לא העלים השטוחים אחראים לתזוזה של הסרן, אלא הגיאומטריה כולה. אם אתה רוצה להבין, צייר מבט צד של המתלה - כמובן בקנה מידה ועם מידות נכונות - נקודת החיבור בשלדה, השאקל, הקפיץ, וציר הגלגל. החלק הקבוע של קפיץ העלה (לא משנה אם הוא לפני או אחרי הסרן) הוא בקרוב טוב זרוע רדיוס (בדיוק כמו זרוע רדיוס פיזית במתלה סלילים של סמוראי או צ'רוקי למשל). עכשיו תצייר את קשת התנועה של הגלגל - באמצעות מחוגה, שהשפיץ שלה בנקודה החיבור לשלדה והעפרון במרכז הגלגל. ואז התמונה תתבהר - באיזה חלק של המהלך הגלגל הולך אחורה כשהוא עולה (נוח) ובאיה חלק של המהלך הוא הולך קדימה כשהגלגל עולה (יותר קשה). תראה מיד גם למה בכל מקרה כדאי שהזרוע (או קפיץ העלה) טוב שיהיו ארוכים - הרדיוס גדל, הקשת מתמתנת.
יניב, ממליץ לך גם לצייר כדי להבין את התופעות שאנחנו מדברים עליהם, אתה מדבר כאן על תכנון ובנייה מורכבים, לא משהו שעושים בשבוע הבא. תתעמק, יש חומר פה באתר ועוד הרבה יותר בפורומי ג'יפ אמריקאים. אתה צריך לרתך את תושבות הקפיץ החדשות בזוית נכונה, שתלויה בדרישפט הקדמי שמאד יכול להיות שגם אותו אתה תצטרך לשנות לצלב כפול, את מערכת ההיגוי בוודאות תצטרך לשנות (חפש cross over steering), תושבות בולמים וצנרת ברקס זה עוד חלק מהשינויים הקטנים.
אני ממשיך לאסוף חומר עד שאני אחליט סופית איך להתחיל ובכל מקרה יש לי עוד כמה דברים לעשות לפני כן. הרכב חייב להמשיך להבדק בתנועה, ולטפל נקודתי בכל הפתעה שלא ראיתי מראש. כבר היה כמה: אגזוז, צינורות, ועוד כמה קטנות.
כל עוד לא תעשה את זה בחופזה, כך יגדלו סיכוייך להצליח בפרויקט ועם כמה שמעט ניסוי וטעיה.
אני חושב שזה יהיה מצוין אם תעלה כאן שאלות וצעדי התקדמות בנושא, זה יעזור לך וגם בעתיד לאחרים.
למה שהגלגל כשזז אחורנית במתלה האחורי הוא זז למרכז הרכב ? יש לך נדנדה כלפי חוץ, התנועה היא החוצה.
קראתי את שני ההסברים ועדיין - נקודת החיבור לשלדה היא סטטית בצד אחד ו"משוחררת" בשניה, הדחיפה היא לכיוון ה"משוחרר".
מה קורה למיתר שיוצרים מנו צורה של קשת?
הקצוות מתקרבים אחד לשני, והיתר קצר יותר מהאורך של המיתר המקורי.
קפיץ מקושת שמתיישר בעצם מתארך=נדנדנה נעה החוצה, ומהאמצע עובר למצב בקשת הפוכה ואז הוא "מתקצר"=נדנדה נעה פנימה.
במקרה של קפיץ ישר, מהלך כניסה שלו רק מתקצר=הנדנדה נעה פנימה.
ואם היא זזה פנימה, למה שהסרן יזוז קדימה ?
אגב, אם הקפיץ ישר והנדנדה לא במצב מאונך לקפיץ, מה אז ?
מצטער דורון, זה לא מסתדר לי עם המציאות.
בפועל - פתיחה וסגירה של מתלה כאשר העלה הוא ישר/שטוח במקור, שונה ממה שאתה מתאר.
עלה שטוח, זוית של נדנדה כ45 מעלות ולא 90 מעלות.
פתיחת מתלה, אכן הנדנדה זזה פנימה, הסרן לא זז קדימה, רק מטה.
סגירת מתלה לאחר מכן, הנדנדה חוזרת למקומה עד לרגע שהקפיץ שוב עובר את הנקודה שבה העלה ישר וממשיכה לנוע פנימה (שוב) כשם שהיה בפתיחה. עד לפגישה עם הבמפסטופ או שבירה של העלה...
אני תוהה היכן אני טועה...