נוזל איכותי ומצויין ! אבל,
אין לו צורך בגאלופר (חבל על הכסף. זה כמו להחליף לשמן מנוע מובייל 1) .
במידה ועד עכשיו היה לו נוזל בצבע ירוק, ולוולין זרקס 50/50 בנוסחה הוותיקה (נוזל בצבע ירוק) יהיה בחירה איכותית ומצויינת.
רענן
Printable View
לפני שבועיים ביצעתי טיימינג כולל החלפת משאבת מים לטרופר בנזין.
המשאבה יצאה כחדשה ללא סימני "אכילה" על המדחף.
בנוסף, לא ראיתי כול סימני קורוזיה בפלאנג'ים שמחברים את צינורות הגומי.
מרבית הקמ' (100 אלף) הרכב נסע על נוזלים עלומי שם ופירטסון בצבע הירוק.
מקווה שזה עונה על שאלתך.
רענן
נ.ב - עכשיו החלטתי "לפנק" את הטרופר עם נוזל קירור איכותי,
התחבטתי ואפילו התייעצתי עם היבואן (באימייל) ועל הדרך גיליתי שהם גם לא מבינים הרבה (תקרא השרשור וסופו) :
http://www.isuzu.org.il/isuzu/index.php?showtopic=9603
לבסוף החלטתי למלא מהנוסחה הוותיקה והמנצחת , ולווליין זרקס 50/50 :
http://www.valvoline.co.il/ZEREXOriginalGreen5050
הדרישות שלי קצת מעבר למה שציינת ...
חשוב שהמנוע לא יתחמם וכו'.
מי שבתוכנית שלו להחזיק את הרכב ולשמור על אמינות לאורך זמן, צריך לחשוב על נוזלים שישמרו על חלקי המנוע והמערכת מסביב, ובמקרה שלנו - רדיאטור, משאבת מים,
צנרת, טרמוסטט ועוד. אני מאמין שפרסטון נוזל טוב ושלא עשית טעות, אבל ישנם נוזלים טובים יותר, שמעבר ללשמור על טמפרטורת מנוע נכונה, גם שומרת על שאר חלקי המערכת מפני בלאי בצורה מקסימלית. הנוזלים הטובים נמדדים גם באורך חייהם ובתכיפות ההחלפה.
תקביל את מה שכתבתי לשמן מנוע ולאיכותו. שמן סינטטי מלא, תפקידו לשמור על המנוע ולשמור על בלאי מינימלי ואורך חיים גבוה. לדוגמא - רכבי פנאי שעושים קילומטראג' שנתי נמוך יכולים בקלות להשתמש בסינטטי מלא ולהחליף שמן כל שנה להבדיל משמנים רגילים שלא מאפשרים שימוש מסוג זה.
צר לי ידידי אבל חולק עליך.
שמן סינטטי מלא ואיכותי כגון מובייל 1 , חובה למנועים עתירי הספק ומוגדשים.
לגאלופר ושאר רכבים בסגנון, תורם רק לרווחי היצרן והיבואן.
בזמנו הייתי פריק של "הכי טוב", פלאגים ניצוץ משולש אירודיום וכבלים מיוחדים פינקתי את הויטארה,
אבל בפועל לא הוספתי להספק כוח של לטאה נוספת ...
בקיצור, אין טעם להשקיע כסף בשמנים/נוזלים איכותיים שמעבר (ובאופן קיצוני) למפרט שהיצרן הגדיר .
אגב, לעיתים מעבר לשמן סינטטי מלא, "פותח תיבת פנודרה" ומתחילה נזילת שמן ממחזרי שמן.
רענן
לא דיברתי על פלאגים, משמע לא רלוונטי. ומי דיבר כאן על העלאת הספק ? לא פותח השרשור ולא אני אז בבקשה ממך אל תערבב.
שמנים סינטטיים תמיד עדיפים על רגילים, גם לרכבים סנדטרטיים. ומי דיבר על מובייל 1 ?
מדובר נטו על נוזלים איכותיים שתפקידם למנוע בלאי. ואם אתה חושב שזה לא שווה את ההשקעה, אל תשקיע, זכותך.
אם תחזור לתחילת השרשור ותקרא מה הבעיה, הפתרון שהבחור חשב לקבל עם נוזל איכותי,
תבין את האנלוגיה לשמן מנוע.
וליתר בטחון, אל תחשוב שתכניס את הנוזל הכי איכותי (ויקר כמובן) למע' הקרור תשמור מפני בלאי.
לעיתים ההפך הנכון !
מפרט נוזל הקרור חייב להיות מתאים לדרישות יצרן הרכב ! (אחרת היו מייצרים רק פראפלו G12 )
נוזל איכותי לרכב אחד לא בהכרח תואם לרכב אחר. אפילו עלול לגרום לנזקים.
רענן
במקרה של נוזל קירור אתה טועה ומטעה. ונוזלי קירור איכותיים לא יקרים ביחס לנזק שנוזלי קירור לא איכותיים עלולים לגרום.
נוזל הקירור המקרר ביותר עבור מערכת נתונה הוא מים מזוקקים, המים מקררים יותר מנוזל קירור מהול, אבל בהרכב של 100% המשאבת מים תפגע מחוסר הסיכה,
בהרכב עם רוב למים המשאבה תחיה יותר בגלל הצמיגות הנמוכה יותר והעומס הקליל יותר עקב כך.
אנטי פריז די מיותר בישראל, ואפשר להסתפק במהילה ביחס של 75% מזוקקים AF לשימון ותוסף, במקום תוסף יקר אפשר להשתמש בנוזל ניקוי למדיח כלים המכיל אותם חומרים פעילי שטח.
עד כאן להרכב נתון, הבעיה שג'יפ נע בשטח במהירויות נמוכות והמערכות האקטיביות אמורות לעבוד כדי לפצות על מהירות האויר הנמוכה בכניסה,
זה תלוי ברמת תכנון המערכת המקורי ואם הוא נועד לתת פתרון בתנאי קצה, אם לא אפשר להתעסק עם שיפורים יקרים של מערכת הקירור ,
לדוגמה אחת המכוניות הידועות לסבול מבעיות התחממות היתה הרנו 5GT טורבו ז"ל בארץ פתרו את הבעיה ע"י החלפת לרדיאטור של לנצ'יה תמא.
על המשפט הזה אנחנו תמימי דעים ! אבל,
חבל שעל התוספת שלי אין הסכמה .
"נוזל הקרור (האיכותי) חייב לעמוד במפרט והגדרות יצרן הרכב "
לך ה G05 מתאים ומצויין לרנג'לר שלך ! אבל,
הוא לא מתאים ולא שווה לפרארי אנזו שלי ...
לבחור עם הגאלופר דווקא הולווליין לרכבים אסתיים מתאים יותר (חבל רק שהיבואן לא מבין במפרטים).
ויכול להסתפק בבחירה מצויינת ומספקת בולווליין "האורגנלי" (הירוק) בנוסחת ה- 50/50
אשמח אם תעלה את הדיון לרמה טכנית כגון :
איזה סוגים יש ? (היברדיים מלא, היברדיים משולבים באורגני, אורגניים מלא)
מה מותר לשלב עם מה ?
אחוז סליקטים ודגרנטים ומה עדיף למיקס של בלוק ברזל וראש אלומניום ?
בקיצור, שנפסיק לדבר בסיסמאות של "איכותי" וההיפך שלו.
רענן
עוד הטעיה מיותרת ...
אמנם מכנים את הנוזל אנטי-פריז, אבל אחת מתכונותיו הבולטות היא טמפרטורת רתיחה גבוהה, שמאוד נדרשת בישראל הרותחת ...
אני בעד רכישה של תרכיז שמוהלים אותו במים רגילים ביחס משתנה בהתאם לטמפרטורה החיצונית הנמוכה ביותר החזויה.
תרכיז מקורי של במוו (1.5 ליטר)עולה כ 60 ש"ח (4.5 ליטר אחרי הערבוב עם המים) טוב גם לראשי אלומיניום וגם ראשיים רגילים.
היתרון של תרכיז שאם חסר קצת מים אין בעיה להוסיף מים רגילים.
חבר, חבל שאתה טועה ומטעה !
מים מזוקקים הרסניים ויצרים קורוזיה במהירות בגלל תהליך יוניזציה שנגרם !
כן צריך את הגליקול להעלאת נקודת הרתיחה ! (פחות חשוב הורדת נקודת הקיפאון)
ואם אתה רוצה להיות יצרן ביתי לנוזל קירור,
תשתמש במיים "מרוככים" שעברו פילטרזציה באקווריום עם פחם + תרכיז גליקול.
כמובן שנוזל קרור זה יהיה באיכות נמוכה יותר מכול מה שתרכוש באוטו דיפו ...
רענן
נ.ב- זהו זה אני מתחיל להתייאש ומרגיש שאני כותב בפורום הג'יפים המתחרה ...
מאוד נדרש זה לא להגיע מראש לטמפרטורת רתיחה ואת זה מקבלים מנוזל עם קיבולת חום גבוהה יותר.
חומר לקריאה
וציטוט רלוונטי
CivicNos, sorry buddy, these are all solutions that we use in race cars, where cooling is one of the most important things there are.
Ready made liquid is a 50 / 50 mix of water and coolant, which is mostly Glycol.
Glycol is important for the cooling system because it provides lubrication to the all the rubber parts as well as the pump, but in reality your car is losing some of it's cooing capacity because Glycol doesn't cool as well as plain water.
What you can do to improve the cooling capacity of your car is to bring the ratio to 75% water and 25% coolant (ready made coolant), which brings the actual ratio of the water / coolant to to 87.5% water and 12.5% Glycol, it is safe for your motor, for the pump, for all the rubber parts and your car will run much cooler.
To further enhance the cooling abilities of your motor, you can add coolant additives, I'm not sure what products are on sale in israel or not, popular products here in the US are RedLine water wetter and Royal Purple purple ice, these product were made to break the surface tension, and the effective parts of them are pretty much the same as in dish washing soap, than the soap is diluted with water and sold to you in a nice bottle.... you can go ahead and buy those or add 2-3 drops of dish washing soap to your radiator and get the same exact thing.
All advices are tried and true in my own race car, I run the same exact mixture that I'm talking about for the past 100k KM, and have an actual water temperture gauge that I added to monitor the actual temperture, in average your motor is going to run 10-15C degrees cooler with the mixture I have versus normal 50/50 mix... big difference in terms of racing.
התחלת להביא לנו ציטוטים של בולשיט באנגלית של איזה קשקשן בפורום מחו"ל ?
זה שזה כתוב באנגלית זה לא מעיד על ידע או חוכמה !
חוץ מזה, כנראה שמהנדסי כימייה בולווליין ועוד חברות רציניות צריכים לדאוג לפרנסתם לאור החוכמה שנשפכת בפורומים ...
(בפרט בקארספורום הישראלי)
בהצלחה בכול המיקסים של מים, סבון, וגליקול שתמלא לרכבך.
רענן
השתמשתי אישית במים מזוקקים בלי בעיה,
הציטוט שייך לחבר פורום לא פעיל בשם מוטי אלמגור בפאזה הקודמת שלו ב CF.
יש פה ציטוטים מאוסף מקורות מכובדים אחרים אם זה לא מספק אותך, בקיצור מדובר באגדה אורבנית.
לדוגמא:
From an article by Gregory T. Fieldson B.S., PhD in Chemistry:
Should I use tap water or distilled water?
I recommend distilled water. If you have exceptionally soft water it would be acceptable, as well. Basically, the engine metals are going to corrode to some extent no matter what water you use, and hard water will encourage the resulting metal salts to precipitate.
לכל חברה יש את הנוזל קירור האיכותי שלה.
לפיג'ו./סיטרואן יש את הטכניק, סמיך ושמנוני ואם זה טוב ליציקות אלומיניום של הצרפתים זה יהיה מעולה בכל אוטו.
גם לבמוו נוזל איכותי וגם של קונצרן VAG G12 (היום כבר ++) נחשב לטוב.
יש חסרון אחד לתרכיזים- שהמים שאתה מוסיף הם בעלי הרכב "מעט שונה" מזה שהייצרן מכיר.
המים בארץ קשים בהשוואה למים בחלק מאירופה.
וכאן אנחנו נכנסים לברדאק אין סופי של רמת PH וכו'.
יש כאלו שטוענים שיש להוסיף מים מזוקקים יש כאלו שמי מזגן ויש אסכולות שלמות ודיונים אינסופיים.
G12 של VAG מגיע במקור כתרכיז, והוא ללא ספק מצויין.
בעלי מקצוע מעדיפים לקנות אותו מהול "מוכן" לשימוש ולא להסתבך.
ולגבי עלויות, ע"פ הוראות הייצרן נוזלי קירור מובילים דורשים החלפה כל כמה שנים, זה בניגוד לשמן למשל.
מכאן שהשקעה בנוזל קירור "יקר" מתפזרת על הרבה ק"מ וזמן.
אנשים לאן הגעתם כולה אוטו היתחמם בעליה
גם עם תעלו את נקודת הרתיחה ל9000מעלות ותכניסו נוזל קרור של נאסא למנוע זה לא ישנה כלום עם מערכת הקרור לא תקינה
וגם עם היא תקינה. מקסימום תשפרו את מוליכות החום וגם זה שולי כי שטח פיזור החום של המצנן מוגבל
טמפ' העבודה של ההרכב הזה היא מקסימום 110 מעלות עם לא פחות (מים רגילים רותחים סביב 125מעלות בגלל הלחץ במערכת)
וכל מעלה מעל לכך מגדילה את הסיכוי לנזק בלתי הפיך
תוספים מיוחדים למיניהם מיועדים לתנאי עבודה קשים וגם מערכת הקרור באותו כלי רכב מותאמת לכך, שאר התוספים יקרים או זולים
עושים כמעט את אותה עבודה מכיוון שכולנו נוסעים 99% מהזמן בתנאים נורמלים.
לגבי תרכיזים יש עליהם הוראות איך כמה ועם מה לדלל יותר מידי או מעט מידי איכות הפעולה של המוצר ניפגעת
למיטב ידעתי וניסיוני לא בטוח שנוזל קרור של חברה אחת יתקבל באהבה אצל רכב מחברה אחרת
לכן עם יש לכם יונדאי תמלאו נוזל קרור של יונדאי בניסאן של נסאן וכו' . תחליפו כשצריך להחליף הכי פשוט והכי מתאים לרכב שלכם
עם אתם רוצים לשפר את מערכת הקרור תפרידו מערכות גיר ומנוע ותגדילו את הרדיאטור תוסיפו מאורר ועל תישכחו ליבדוק את כיוון עבודה שלו
לרגב, הדיון המקורי דיי מיצא את עצמו, וסטה לכיוונים אחרים קצת, לדעתי הפתרון הטוב ביותר הוא לקנות תרכיז של החברה או איכותי אחר (אני מעדיף שוב את ה G12) ולמהול אותו עפ"י ההוראות (בד"כ כמו שנאמר 50/50) במים רכים ואם אין אפשרות להכין אז מסוננים, היה שרשור נהדר על הנושא הזה, חבל שאף אחד לא טרח לקרוא אותו, (אולי חוץ מרענן...)