-
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
אני אנסה לתאר מה תפקידי המערכת עפ"י הבנתי מהקישורים ומשיחה עם אבי.
מטרה עיקרית, חיבור צרכנים קבועים למצבר פריקה עמוקה בבידוד מהמצבר הראשי של הרכב.
כלומר, ניתן להפעיל את התאורה (קמפינג), קומפרסור, מע' סאונד, מקרר ושאר צרכנים שמחוברים לממיר ללא חשש שבבוקר לא ניתן יהיה להניע את הרכב.
למטרה כזאת אין צורך במע' המורכבת שייצר. אבל,
החוכמה איך מנהלים את טעינת המצברים כשהמנוע עובד. על כן תוכננה ונבנתה המערכת.
המערכת למעשה מבוקרת מיקרופרוססור שמנתב טעינת כול מצבר בנפרד לאלטרנטור (אני מניח שקודם יש עדיפות לטעינת המצבר הראשי של המנוע).
בנוסף המע' מציגה מידע חזותי לנהג על רמת הטעינה בכול מצבר.
אני חושב (וגם אם לא, אפשר לתכנת המערכת) כשהמערכת מזהה רמה נמוכה של אנרגיה במצבר המשני (הצרכנים), היא ממתגת את המצבר הראשי לצרכנים
עד לרמת מתח סף של 11.5V (של המצבר הראשי כמובן). בכך משאירה לו מספיק אנרגיה להנעת המנוע.
ניתן בפקודה למחשב לחבר זוג המצברים במקביל לצורך אספקת אנרגיה גבוהה - הפעלת כננת. או,
במקרה והמצבר הראשי לא תקין, לנתב את המצבר המשני להנעת הרכב ואספקת אנרגיה למערכות הרכב.
שלושת המטענים של CTEK תפקידם,
מטען CTEK7 - להטעין המצבר הראשי כשהרכב בחנייה בבית ליד מקור מתח 220V
מטען CTEK5 - להטעין המצבר המשני כשהרכב בחנייה בבית ליד מקור מתח 220V
מטען CTEK25 - משמש כספק מתח 12V בזרם עד 25A לכול מערכת הצרכנים כשהרכב באתר קמפינג ויש מקור מתח חיצוני של 220V.
כך עוקפים ולא מעמיסים את המצבר המשני.
הערה - השימוש בכול מטען בנפרד לטעינת המצברים נובע בגלל הבדלי מתח הטעינה בין מצבר רגיל למצבר ג'ל.
במידה והיה מטעין עם מטען אחד בלבד, היה חייב להגדיר המטען לטעינת מצברים רגילה (כדי לא לפגוע במצבר הראשי).
במקרה כזה, מצבר הג'ל היה נטען רק ל 80% מהקיבולת שלו.
מקווה שלא החסרתי עוד תכונות מהמערכת, מכסימום אבי ישלים.
שוב שאפו !
רענן
ההסבר מדויק ומושלם
-
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zviki
מושקע, רציני, מקצועי ויפה. כל הכבוד, בכנות.
אבל אני לא הייתי הולך על הפרוייקט הזה ואין שום קשר לעלותו -שזה שלכשעצמו פקטור רציני. .
חסר לי, לנו ,תקלות אשר נובעות מהוספת מערכות מסובכות מעבר למה שהיצרן מציע? ביחוד חשמליות?כל שני וחמישי נשרף לנו איזה נתיך דרדרה שמשגע אותנו. ממסר שמקצר לנו את החיים.. אפולו 16 כבר אמרנו?
אני בטוח שאני כאן בדעת מיעוט, יחד עם זאת נאמן להשקפתי- מינימום תוספות. משהו בנוסח הסיקס.
אני לא חושב שאתה בדעת מיעוט. הפרוייקט מדהים בהשקעה, מרהיב הייתי אומר, אחרי קריאה מעמיקה יותר של הפרטים, אבל, [ ופה נכנס עניין הנוחות והנכונות שלנו להשקיע ולשלם עבור משהו, אחד מוכן להשקיע היכן שהאחר לא רוצה או לא יכול ... ] אובר קיל ב 20 רמות מעל כל סיכוי למצות אפילו חלק קטן מיכולותיו.
ושוב, מבלי לגרוע מיופיו / יכולותיו ואיכותו של הפתרון.
אני חושב שיהיו בודדים שבאמת יזדקקו לפתרון בקנ"מ כזה, ועוד פחות שגם יוכלו לממן ולבצע.
מצד שני, דינו כהרגלו עשה עבודה יסודית במחקר, ומשם אפשר [ וגם אני למדתי דבר או שניים ] ללמוד ולהפיק הרבה תועלת לכל מי שרוצה ומתכוון להוסיף מצבר נוסף, [ פעולה ברוכה כשלעצמה, שמחזירה את עלותה מהר מאד ] ....
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
אז איזה אפשרוויות יש לביצוע הפרדה של מצברים
נתחיל מהפשוט ביותר ועד המתוחכם
מפסק ידני
יתרונות
זול!!!!!!!
פשוט
קל להתקנה
אין שינוי במערכת החשמל של הרכב
נותן גיבוי למקרה של מצבר ראשי ריק להנעה
תמיכה בהפעלת כננת
חסרונות
ידני לחלוטין שכחת להפעיל ולטעון בזמן הנסיעה אכלת אותה
דורש התעסקות
אין אפשר טעינה של כל אחד לחוד וגם של שני המצברים ביחד
אינו נותן פיתרון כשהמצבר הראשי התרוקן לחלוטין או תקול
החיבור למערכת פשוט אך דורש שימוש בכבלים עבים כמו של כננת או רתכת לפחות
-
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
מפסק ידני לשני מצברים
יתרונות
פשוט
קל להתקנה
מאפשר הפעלה גמישה מצבר ראשי לחוד משני לחוד והפעלה ביחד מאפשר תמייכה של המשני בהתנעה כננת ופני סטח בשליטה ידנית
כל הצרכנים בגיפ יכולים להיות מחוברים למערכת הראשית וניתן גם להפריד צרכנים ולחלק אותם בין המצברים
אפשר טעינה של כל אחד לחוד וגם של שני המצברים ביחד
נותן פיתרון מלא גם כשהמצבר הראשי התרוקן לחלוטין או תקול
זול!!!!!!!
חסרונות
ידני לחלוטין שכחת להפעיל ולטעון בזמן הנסיעה אכלת אותה דורש התעסקות
סכנת ניתוק בידי המפעיל של כל המצברים מהאלטנרטנטור בזמן שהמנוע מונע ושריפת דיודות באלטרנטור
ישנם לשם כך מפסיקים עם ניתוק שדה באלטרנטור אך התקנה מסובכת ולא מומלצת כי צריך להוציא חוטים מתוך ווסת המתח של האלטרנטור שבטרופר הוא מותקן בתוך האלטרנטור.
http://bluesea.com/files/images/prod...00_182x182.jpg
החיבור למערכת פשוט ודורש שימוש בכבלים עבים כמו של כננת או רתכת לפחות
-
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
שימוש בממסר בפיקוד ידני
היתרונות כל ההפעלה נעשת מעמדת הנהג בהרמת מתג
הייתרונות והחסרונות דומים למתג הידני
נוסף כאן חיסרון נוסף שאם המצבר הראשי מת לא יהיה לכם מספיק מתח להפעיל את הממסר ואם המצבר מקצר תאים יתכן שגם אם יפעל הממסר לא תוכלו להניע כי הממסר מחבר אותם במקביל ואין הפעלה ניפרדת של המצבר המשני מול הסטרטר
http://www.fjcruiserforums.com/forum...al_battery.jpg
-
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
שימוש בממסר בפיקוד אוטמטי
סכמת החיבור דומה מאוד לאופציה עם המתג הידני רק שהפיקוד לממסר מגיע מנורת הטעינה או מנורת הלחץ שמן שמבטיחה שהמצברים מחוברים בעת שהמנוע עובד והאלטרנטור דומם ברגע שמדוממים את המנוע המצברים נפרדים
באופציה האוטמטית אין אפשרות להשתמש במצבר השני לעזרה בהנעה או בכננת
http://www.jeepolog.com/UserFiles/Im...%20diagram.jpg
ניתן להוסיף פיקוד ידני כולל נורות חיווי עם מתג תלת מצבי על רגל 85 שמאפשר עבודה באוטומט או הפעלה ידנית לחיבור שני המצברים לסיוע להתנעה או כננת במקרה זה יש להשתמש בממסר המתאים לזרמי הנעה
-
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
שמשו בספרטור מצברים דיודות
יתרונות
אוטמטי לחלוטין שגר ושכח
זול יחסית
חסרונות
אין גיבוי הנעה או עזרה בכננת מיועד להספקת חשמל לצרכני בית בלבד!!!!
משבש את יכולת האלטרנטור לקרוא את מתח המצברים שניטענים כי הדיודות מנתקות אותו מהמצברים
מוריד 0.5V מהמתח של האלרנטור
יש להתאים את האיזולטור לאלטרנטור
מתחמם ורגיש לחום רב
צרכן אנרגיה בזמן טעינה
http://www.jeepolog.com/UserFiles/Im...ry diagram.jpg
תתעלמו מכניסת ה-220V והמטען זה אופציה להוספת שקע כניסה לקמפינג שיש בו
אפשרות לחיבור 220
http://www.pplmotorhomes.com/parts/r...a-isolator.jpg
-
כהגנה יש גם את ה battery brain
פתרון ישראלי לא רע שאני משתמש בו כבר כשנה.
הנחת העבודה שלי שלחנייה של לילה המצבר יסחוב את המקרר פלוס מעט תאורה
ואם לא אז הוא ינתק עצמו מהמערכת ויותיר לי מספיק לסטרטר או שלושה בכדי להתניע.
הבעיה מתחילה כשרוצים תאורת מחנה וצורכים הרבה חשמל.
האלטרנטיבה היא עוד מצבר או גנרטור.
עוד מצבר זה טכנולוגי ומגניב ואפילו שקט.
מצד שני זה עודף סרבול ותחזוקה יקרה של מצבר.
גם העלות הראשונית אינה זולה.
גנרטור מעט רועש אבל זול ואמין ולא תוםס מקום ברכב כשלא זקוקים לו.
חלק במספר הפעמים בשנה שבה אני אזדקק לפתרון הזה ותגיע למסקנה חד משמעית לדעתי.
יום אחד אני כנראה אעשה לי מערכת כזו אבל רק בגלל שהיא מגניבה ולא הצלחתי להתאפק.
לא שום סיבה פרקטית כנראה...
כנראה שזה יהיה ברכב שבו מקום יעודי למצבר נוסף כי אני אוהב סדר.
בכל מקרה אני מת מקנאה ;-)
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
בגלל שגשר הדיודות מבזבז הרבה חשמל ופולט חום רב
ובנוסף מפיל את המתח יצאו מוצרים יקרים בהרבה שאין להם את החסרונות הללו והמבוססים על MOSFET
כל שאר היתרונות והחסרונות זהים לגשר דיודות רגיל
-
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
כהגנה יש גם את ה battery brain
פתרון ישראלי לא רע שאני משתמש בו כבר כשנה.
הנחת העבודה שלי שלחנייה של לילה המצבר יסחוב את המקרר פלוס מעט תאורה
ואם לא אז הוא ינתק עצמו מהמערכת ויותיר לי מספיק לסטרטר או שלושה בכדי להתניע.
הבעיה מתחילה כשרוצים תאורת מחנה וצורכים הרבה חשמל.
האלטרנטיבה היא עוד מצבר או גנרטור.
עוד מצבר זה טכנולוגי ומגניב ואפילו שקט.
מצד שני זה עודף סרבול ותחזוקה יקרה של מצבר.
גם העלות הראשונית אינה זולה.
גנרטור מעט רועש אבל זול ואמין ולא תוםס מקום ברכב כשלא זקוקים לו.
חלק במספר הפעמים בשנה שבה אני אזדקק לפתרון הזה ותגיע למסקנה חד משמעית לדעתי.
יום אחד אני כנראה אעשה לי מערכת כזו אבל רק בגלל שהיא מגניבה ולא הצלחתי להתאפק.
לא שום סיבה פרקטית כנראה...
כנראה שזה יהיה ברכב שבו מקום יעודי למצבר נוסף כי אני אוהב סדר.
בכל מקרה אני מת מקנאה ;-)
בועז יקירי
באטרי בריין מותקן אצלי כבר שלש שנים ואני ממש מבסוט ממנו מאוד עד כדי כך שקניתי אחד למדף
מאחר ובין השאר אני חובב מוזיקה קצת לא חלשה ומותקנת אצלי מערכת סאונד זה די מבאס שהבטרי בריין מחליט שנגמר ועושה חושך ושקט באמצע המסיבה
המצבר הקדמי לא הספיק לי ואני מאוד אוהב לילות בשטח
לכן המצבר הנוסף
-
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דיננוזאור שטח
מפסק ידני לשני מצברים
יתרונות
פשוט
קל להתקנה
מאפשר הפעלה גמישה מצבר ראשי לחוד משני לחוד והפעלה ביחד מאפשר תמייכה של המשני בהתנעה כננת ופני סטח בשליטה ידנית
כל הצרכנים בגיפ יכולים להיות מחוברים למערכת הראשית וניתן גם להפריד צרכנים ולחלק אותם בין המצברים
אפשר טעינה של כל אחד לחוד וגם של שני המצברים ביחד
נותן פיתרון מלא גם כשהמצבר הראשי התרוקן לחלוטין או תקול
זול!!!!!!!
חסרונות
ידני לחלוטין שכחת להפעיל ולטעון בזמן הנסיעה אכלת אותה דורש התעסקות
סכנת ניתוק בידי המפעיל של כל המצברים מהאלטנרטנטור בזמן שהמנוע מונע ושריפת דיודות באלטרנטור
ישנם לשם כך מפסיקים עם ניתוק שדה באלטרנטור אך התקנה מסובכת ולא מומלצת כי צריך להוציא חוטים מתוך ווסת המתח של האלטרנטור שבטרופר הוא מותקן בתוך האלטרנטור.
החיבור למערכת פשוט ודורש שימוש בכבלים עבים כמו של כננת או רתכת לפחות
פרוייקט יפה.
החלק שהדגשת באדום לא מדוייק, אצלי מותקן מפסק כזה כבר בשני רכבים ואני לא רואה כיצד מנתקים את כל המצברים מהטעינה.
יש 4 מצבים:
0 - קו צרכים מנותק, טעינת מצבר 1
1 - קו צרכנים מחובר למצבר 1 + טעינת מצבר 1
2 - קו צרכנים מחובר למצבר 2 + טעינת מצבר 1
1+2 קו צרכנים מחובר למצבר 1 ולמצבר 2 + טעינת מצבר 1 וטעינת מצבר 2
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
איזולטור מבוקר מיקרו פרוססור אוטמטי ישנם עשרות יצרנים של מוצרים דומים בחרתי במוצר אחד הנפוצים והאמינים ביותר
המוצר האוסטרטלי שפותח במיוחד בעבור גיפים באוסטרליה מנתק במתח 12.7V כלומר מצבר טעון לגמרי ומתחבר ב13.2V שיש רק כשהאלטרנטור עובד והמנוע מונע
http://www.redarc.com.au/products/ca...and-motorhome/
זה המוצר מוקשח נפוץ מאוד באוסטרליה את כל הפתרונות כולל עבודה אוטמטית בדרך כלל ומחירו כ-120$
חסרונו העדר מערכת לפיקוד בקרה ומדידה ואינדיקציה
יש אפשרות להוסיף מתגים ונורית לפיקוד ואינדיקציה
http://www.isuzu.org.il/isuzu/upnew/...7135122136.jpg
http://www.isuzu.org.il/isuzu/upnew/...5120127142.jpg
-
ואם היית מגדיל את הקיבולת של המצבר הראשי בכשלושים אחוז לא היית מסתדר?
-
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amirk
פרוייקט יפה.
החלק שהדגשת באדום לא מדוייק, אצלי מותקן מפסק כזה כבר בשני רכבים ואני לא רואה כיצד מנתקים את כל המצברים מהטעינה.
יש 4 מצבים:
0 - קו צרכים מנותק, טעינת מצבר 1
1 - קו צרכנים מחובר למצבר 1 + טעינת מצבר 1
2 - קו צרכנים מחובר למצבר 2 + טעינת מצבר 1
1+2 קו צרכנים מחובר למצבר 1 ולמצבר 2 + טעינת מצבר 1 וטעינת מצבר 2
מי שכתב את זה זה היצרן של המוצר
אתה מוגן מהבעיה עם האלטרנטור כל עוד אתה לא מפעיל את הבורר בזמן שהרכב מונע
יש נקודה מתה בזמן סיבוב הבורר
-
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
ואם היית מגדיל את הקיבולת של המצבר הראשי בכשלושים אחוז לא היית מסתדר?
יתכן שעוד 30 אחוז יספיקו אבל עוד לא הגענו לדיון על מצברים כפי שתיראה פריקת מצבר עופרת רגיל אפשרית עד 70 או 80 אחוז מהקיבולת שלו יותר מזה מקצרת את חיו מאוד
-
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
and what is the best battery for a dual-battery system?
There are two main types of batteries. When you buy your vehicle from the manufacturer it will likely have a ‘shallow cycle’ single high-current discharge (HCD) battery. These HCD batteries or cranking batteries provide a brief high amp charge to start the engine.
Deep-cycle batteries are preferred as the ‘auxiliary’ battery for a dual-battery system as they provide sustained power over long periods of time and are designed for repeat charge and discharge. These deep-cycle batteries can be larger in size so the one you purchase will obviously need to fit somewhere whether it is in the vehicle engine bay or behind the seat in the vehicle cab. Deep cell batteries also cost more.
Starting batteries have thinner plates and will accept a greater amount of charge more quickly. Deep cycle batteries have thicker plates so they only accept a small amount of faster charging before the resistance of the plates begin to reduce the amount of charge uptake. So, different batteries reach full charge at different voltages and with a dual battery system you need to consider if your vehicle alternator and battery isolator are capable of charging both batteries.
There are wet cell and dry cell batteries. Wet cell batteries give off hydrogen gas which is an explosive vapour so you would not want to place this type of battery behind the seat inside a vehicle cab or near inverters, battery chargers or any source of a likely spark. Care should be taken when handling lead-acid batteries as any acid spill can cause serious burns
http://www.isuzu.org.il/isuzu/upnew/...4032127151.jpg
יש המון סוגים וואריאציות אני משווה את שתי הקבוצות
מצבר רכב "רגיל"
יתרונות
זול זמין בכל פינה
זרמי הנעה אדירים לפרקי זמן קצרים
טעינה מהירה במלוא יכולת האלטרנטור
אין זיכרון ואין מוות קליני לפי תום חיי המצבר
חסרונות
אנרגיה זמינה לפני הגעה לפריקה עמוקה קטנים
פריקה עמוקה חוזרת מקצרת באופן משמעותי את חיי המצבר
חלקם משחררים גזים ותתכן בחלק מהדגמים גם שפיכה של חומצה מסוכן להתקנה בתוך הרכב במקרה תאונה
מצבר פריקה עמוקה גל טובולרי (אופטימה צהוב)
יתרונות
מאפשר מחזורים רבים ונשנים של פריקה עמוקה כלומר הפעלת צרכנים כשהמנוע
הרבה אנרגיה בנפח קטן זמינה מאפשר הזנת זרמי עבודה לספקים במשך זמן ארוך יותר ממצבר בעל מידות דומות
אטום לא משחרר גזים וחומצה
בטוח להתקנה בתוך תא הנוסעים
חסרונות
זרמי פיק לטווח קצר נמוכים יותר
מתח טעינה דרוש גדול יותר לא בכל המקרים יהיה אפשר לטעון אותו בנסיעה עד הסוף
זמן טעינה ארוך יותר
זיכרון הדורש פריקה מלאה וטעינה עד הסוף עם מטען יעודי בבית
מוות קליני בגלל הזיכרון דורש טעינה במכות מתח במטען היעודי
כמצבר ראשי עם הוא מת מוות קליני לא מאפשר התנעה עם כבלים
להלן הוראות הטענה למצברי אופטימה
Alternator: 13.65 to 15.0 volts
Battery Charger (Constant Voltage): 13.8 to 15.0 volts; 10 amps maximum; 6-12 hours approximate
Float Charge: 13.2 to 13.8 volts; 1 amp maximum; (indefinite time at lower voltages)
Rapid Recharge: Maximum voltage 15.6 volts. No current limit as long as battery
(Constant voltage charger) temperature remains below 125°F (51.7°C). Charge until
current drops below 1 amp.
Cyclic or Series String Applications: 14.7 volts. No current limit as long as battery temperature
remains below 125°F (51.7°C). When current falls below 1 amp,
finish with 3 amp constant current for 1 hour.
All limits must be strictly adhered to.Not fully charging a battery can result in poor performance and a reduction in capacity..
What is the difference between RedTop, YellowTop and BlueTop batteries?
RedTop: Use this for normal engine starting where an alternator immediately monitors the state of charge and provides energy to the battery whenever it is needed. This would describe most stock vehicles.
■Automotive and RV under-hood starting
■Heavy equipment where starting is the primary function
■Diesel powered vehicles with no aftermarket electronics
YellowTop: Use this when electrical loads are higher than average, or when the discharge cycle is more than typical engine starting, such as vehicles without alternators. This also includes vehicles with significant electrical loads that may exceed the average alternator output (for example aftermarket audio system, GPS, chargers, winch, snowplow, inverters, drag cars). This can also include vehicles that have a lot of electronics from the factory, such as a minivan with power sliding doors and a DVD player, especially if the DVD player is used when the engine isn’t running.
■Racing vehicles without a charging system (alternator or generator)
■Dedicated drag racing vehicles
■Diesel powered vehicles with aftermarket electronics
■Car audio/video applications exceeding 250 watts over the OE system
■Vehicles or heavy equipment with inverters, hydraulics, winches or other accessories
■Electric vehicles
BlueTop: The BlueTop starting battery (dark gray case) is to be used when a dedicated starting battery is required and it should never be used for cycling duty. The dual purpose BlueTop (light gray case) can be used for both starting and deep cycling; it is a true deep cycle battery with extremely high cranking power.
■Trolling motors, marine applications with heavy electrical accessories and RVs should use a dual purpose BlueTop (which is both a starting and deep cycle battery)
■Use a BlueTop starting battery for marine applications and RVs when the battery’s only function is engine starting
Note: The difference between BlueTop and YellowTop deep cycle batteries is that BlueTop batteries have both automotive (SAE) posts and threaded posts, while YellowTops (other than D31T) only have SAE posts.
If you ever get confused on the color tops just remember: if it has a dark gray case then it is a starting battery; if it has a light gray case then it is a deep cycle (dual purpose) battery
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דיננוזאור שטח
יתכן שעוד 30 אחוז יספיקו אבל עוד לא הגענו לדיון על מצברים כפי שתיראה פריקת מצבר עופרת רגיל אפשרית עד 70 או 80 אחוז מהקיבולת שלו יותר מזה מקצרת את חיו מאוד
בגלל זה שמתי פריקה עמוקה וגם אז פעם בחודש טעינה מלאה והמצבר מנותק בחניה
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
מול כל אלו שטוענים את המצבר המשני ישירות מהאלטרנטור יש כאלו שלא מעונינים להעביר חוטים עבים לאורך האוטו
מעונינים בטעינה אופטימלית בהתאם לסוג המצבר שאלטרנטור לא יודע לתת אז הם בונים את המערכת סביב מטען DC TO DC
המערכות הפשוטת:
http://www.youtube.com/watch?v=sdxUb...layer_embedded
המערכות המוקשחות כמו אלו של CTEK
או מערכות ה-DC-DC המתוחכמות
http://www.youtube.com/watch/?v=m_P6IiL1qnU
http://www.redarc.com.au/products/pr...rt-start-bcdc/
או המערכות המתוחכמות והיקרות
http://www.youtube.com/watch/?v=4d09qMGJ96k
http://www.redarc.com.au/products/pr...art-start-bms/
מדובר במערכות שעולות מאות ולפעמים אלפי דולרים
והמינוס שלהם
אין גיבוי להנעה
אין העברת כוח קדימה לכננת
-
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דיננוזאור שטח
אתה צודק לחלוטין...
כל מה שאתה אומר נלקח בחשבון
כלל ברזל שהצבתי לעצמי בתחילת הדרך אין לעשות שינוי במערכת החשמל המקורית של הגיפ
מערכת ההפרדה שנבחרה היא NORMALY OPEN כך שבמקרה של כשל מקסימוום חמות (ונקנה קרח) קרות ואין תאורה ומקלחת חחחחח
החלק היחיד שמרגיש את המערת שנוספה ממערכת החשמל של הגיפ הוא האלטרנטור וולכן בחרתי מערכת שדואגת לא להעמיס את האלטרנטור וטוענת את המצברים כשהם ריקים בדרוג
החיבור בין המערכת הנוספת (וגם הניתוק ) פשוט כבל אחד שמתחבר על הפלוס של המצבר המקורי
לא נעשו שןפ שינויים במערכת החשמל המקורית של הגיפ אין פשרות לגבי האמינות של הגיפ ומערכות החשמל המקוריות שלו
אני כל כך מכיר את זה.
מצאת החמה ועד לשקיעתה חופר ומנקר הארכימדס שבתוכנו - מה עוד אפשר להוסיף? ?לשפר? לשפצר? ואין ספק שזה גם מאתגר מקצועית,מלהיב ,ממלא. תורם לאיכות הכללית
ואם יש לך את הידע המקצועי,"ידיים טובות" ,אמונה, כשרון,סקרנות- זה כבר שילוב קטלני.
כנראה שאתה כבר בנקודת האל חזור. אין גם ספק שהמערכת תדרוש ממך תשומת לב והשגחה מרובה. למה? ככה. זה עוד ילד שהגיע בשעה טובה למשפחה.
מאחל לך את כל ההצלחה בהמשך הדרך עד לפינאלה.
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
מערכות אוטומטיות עם הפעלה ידנית ותצוגת טעינה מלאה
היקרה
http://ibs-tech.ch/en/products/dual-...ith-uproc.html
המון אפשריות
מערכת נוספת אוסטרלית בלק סנייק
http://www.blacksnakesystems.com/dbcmk2.html
מחיר 240$ כולל המשלוח
יש בה הכל כולל שליטה מלאה וניתוק וחיבור ידני