10מ"מ משולשים לא יעשו שום דבר ש5מ"מ לא יעשה.
לדעתי האישית אסור להשתמש בצינור ללא תפר אלא אם כן זה צינור שמיועד למטרה.
Printable View
10מ"מ משולשים לא יעשו שום דבר ש5מ"מ לא יעשה.
לדעתי האישית אסור להשתמש בצינור ללא תפר אלא אם כן זה צינור שמיועד למטרה.
משיחות שהיו לי עם מהנדסי מכונות וקבלני ברזל (שמתכננים קונסטרוקציות ברזל ולא כאלו מוכרים ברזל לפי מישקל :) ) לטענתם אין הבדל בחוזק הכלוב בין צינור עם תפר לצינור ללא תפר (בתנאי ששניהם מאותו החומר, באותו הקוטר ואותו עובי חומר) במהירויות נמוכות, אם יהיה קיים הבדל זה לא יהיה בהיתהפכות בטיפוס על מכשול אילה בהתהפכות במהירויות גבוהות.
יכול להיות שלא רצו לעשות הבדלים בין שימושי הרכב ופשוט החליטו שכל הכלובים צריכים להיות מחומר ללא תפר וזהו?
ואני חשבתי שלג'יפים יש נטייה, איך לומר את זה בעדינות... להיות מועדים להתהפכות לא רק בזמן שעשועי עבירות אלא דווקא במהירות גבוהה על כביש/תמרון חירום/נהיגה מהירה בכביש מפותל?....
תשמשו בצינור הכי טוב שאתם יכולים.
יש המון סוגים של צנרת. אפשר בגדול (מאוד) לחלק את הצנרות ל3 קטגוריות.
1. צנרת למסגרות פשוטה - הכוונה לשערים, דלתות, פרגולות פשוטות וקלות וכדומה. צינור עם תפר זול עושה את העבודה יופי.
2. צנרת להולכה בלחץ - נקראת באנגלית PIPE. לדוגמא הצנרת שאנו מכנים סקדיואל 40 היא צנרת בתקן ASTM 107 GRADE B שמיועדת בעיקרות להולכת נוזלים בלחץ ומשתמשים בה במתקני נפט וכדומה. יש טענה שאומרת שניתן להשתמש בה לקונצטרוקציות אבל לא מצאתי הרבה סימוכין לנושא. מהנסיון שיש בארץ ב30 שנים אחרונות, כנראה היא תתאים לרכבים שלנו כרגע. בטח שלעבירות. בעתיד ככול שהרכבים יהיו מיקצועיים יותר ומהירים יותר אז אני מאמין שיהיה צורך בצנרת מתאימה יותר.
3. צנרת שמיועדת לקונצטרוקיות ומבנים. נקראת באנגלית TUBE. לדוגמא הצנרת שיובל מלמד מוכר, הCLUBMAN 500. זו צנרת שמיועדת למבנים. יש המון סוגים, החל מD.O.M וכלה בכרומולי.
בארץ ניתן להשיג רק את הסקדיואל ואת הצנרת של יובל מלמד. אולי בעתיד יהיו עוד ספקים. כרגע נראה שליובל יש מונופל (שיהיה לו בהצלחה) וכולם בונים מהצנרת שלו. אבל היא עולה 110 ש"ח למטר לפני מע"מ ואילו צנרת סקדיואל 40 עולה בסביבות ה30 ש"ח למטר לפני מע"מ.
(שלא לדבר על זה שהצנרת של יובל מלמד מצריכה מכופפת עם בקים מתאימים שלא לכל אחד יש בארץ).
לא בונה כלוב בונה קשת שתתחבר( עומרי) לשילדה ,וואלה אני ימציא את הגלגל וייקדח עם מקדח כוס דרך הבודי הצינור יהיה ללא טפר ובקוטר גדול מהמקובל מטעמים אסטטיקה .. יבנו חבקים שיתחברו לשילדה ושני תומכי קשת שיחוברו לבודי בחלק האחורי *
ערן,
לפני ארבעה חודשים הייתי בתאונה על כביש מהיר במהירות של כ80 קמ"ש. הרכב התהפך מס' פעמים עד שנעצר על צידו.
קשת ההתהפכות שהייתה על הרכב, נבנתה עם שש נקודות עגינה מעל מפזרי לחץ לבודי בלבד.
אם זיכרוני אינו מטעני, הצינור היה סקדיול 40 ללא תפר. הקשת קיבלה מהתאונה מס' שפשופים בלבד.
הבודי והשלדה נמעכו והתעוותו לחלוטין בכמה צירים שונים.
אם הקשת לא הייתה בנויה כל כך טוב, לא הייתי רושם את ההודעה הזו היום.
אל תחסוך בנושא הזה.
רק שתבינו כדי לפתוח את הגג ולהתקין קשת רוצים ממני 5000 שח לא כולל ברזנט אני לא חוסך אבל חברה אל תשכחו מדובר בסהכ בברזלים וכמה ריתוכים מפה ועד 5000 נעבור 5 בעלי מקצוע אחד יכופף אחד יחתוך אחד ירתך ואחד יתקין נראה לי שווה התרוצצות נהנה מהתהליך בטוח יותר
דרור ידידי, אני חושב שיתכן ולא הסברתי עצמי נכון, זה ממש לא אותו כלוב.
הם נראים ובנויים אחרת לחלוטין. לצורך ההשוואה יש לי את שני סוגי הכלובים בבית.
הכלוב המדובר בנוי ממש אחרת. אתה מוזמן להגיע ולהתרשם .
אגב, בתהליך החיפוש שלי לפתרון לכלוב התהפכות גיליתי שגם מרבית האנשים לא מכירים את הכלוב הזה.
מדובר על כלוב שהיה בנוי בתוך הסופות שנמכרו למג"ב בעלי גגי הפיבר. הכלוב נועד לשמש ככלוב התהפכות עקב
העדינות של גג הפיבר. כמה הבדלים מובהקים:
כלוב ששוקל יותר מ-פי 2
עובי דופן גדול יותר
לאורך מוטות הקישור יש עיגון עליון לחגורות הבטיחות.
לאורך הקשת האמצעית יש 4 תושבות מאוד מסיביות למוטות הקישור, 2 לאחור ו2- לפנים המתחברים ישירות למסגרת השמשה
הצינורות המקשרים בין הקשתות מכופפים בשתי מקומות (ממש מכופפים עם מכופפת) לאורך המוט, פריקים ובקוטר גדול יותר
אני אנסה להעלות תמונות השוואה של שני הסוגים בקרוב
ערן, בוא נתחיל שוב, אל תכעס.
אתה כמובן יכול לעשות כל דבר שבא לך. רק אתה תחליט מה לעשות. (דמוקרטיה כאן...) וכמובן אתה ילד גדול ותישא בתוצאות באשר להיות.
מה שמנסים להסביר לך -שזה בטיחות ובבטיחות לא משחקים.
(גם אני לא ידעתי איך לבנות את הכלוב, שאלתי, קצת חטפתי, קראתי למדתי והבנתי מה מתאים לי- כל יום לומדים משהו.)
יש סיבה למה משתמשים בחומר מסויים ולמה מחברים באופן מסויים.
המוני אנשים, במקרה זה בעיקר מהתחום התחרותי טחנו וחישבו מה הכי נכון והכי בטוח כדי להציל חיים.
אז אני מניח שיש להם טיפטיפה יותר תובנות מרובנו. (גם אתה וגם אני לא מתחרים, כל אחד מאמץ את שמתאים עבורו)
עכשיו נרד עוד רמה אחת.
החלטת לבנות קשת בודדה (נתעלם טוב או לא טוב).
חשוב שכן לעשות לה אלכסונים שילכו אחורנית, ואז תקבל 4 נקודות עיגון שיחזיקו אותה מלהתקפל (והיא תתקפל בקלות, האמן לי).
לגבי חיבור- אל תחתוך את הבודי ותחבר לשלדה. אין לזה הגיון. תקרא קצת על גמישות השלדה ותבין שאתה תקרע את הבודי וגם החיבור יהיה רע.
תעשה פלטות פיזור 6 או 8 מ"מ עובי עם 4 חורים- זה הכי קל והכי נכון.
לגבי עלויות-
5000 ש"ח זה יותר מידי כסף.
אבל פתיחת גג מתכת בסופה זה לא משהו שאדם שפוי עושה.
מצד שני- אין מניעה להכניס קשת דרך הדלתות (גם אם ידרש לפרק המושבים הקדמיים או לבחון הכנסה מאחורה) - מפנה אותך שוב לכתבה של הכלוב הפריק שבנה ארז.
אפשר לבנות את האלכסונים פריקים ע"ב ברגים.
ככה שכל כאב הראש שלך זה לייצר את הקשת כמו שצריך, פריקה, במידות כמו שצריך.
התקנה -קטן עליך.
לפני הכל תודה לכל המגיבים !!!
אם כולם ממליצים על חיבור לבודי זה מה שיהיה אני עקשן אבל בטעם עכשיו אם מישהו יוכל להעלות תמונה של החלקים המחברים את הקשת לבודי אני יוכל לחפש איך לייצר / לקנות
בבקשה:
http://www.jeepolog.com/forums/conte...epolog-archive
גם אצלי היה מותקן כלוב זהה. תכנון מצוין ואחלה עבודה של ארז.
נקודת התורפה שלו, לדעתי, הם מחברי ה"אומגה", אבל היום ניתן להשיג מחברים תחרותיים תקניים שפותרים את הבעיה הזו ונראים גם אסטטיים יותר =$$$