יש פה שני אנשים כאלה...
סמוראי עם 31 ו6.5 נוסע לא רע בכביש.
אל תשכח שכל השינויים האלו מעלים את צריכת הדלק..אז אל תצפה ל1 ל10
Printable View
לא מעניין צריכת דלק מעניין בלאי ציריות קדמיות נשברות כל שני וחמישי או שורדות עם הנהג לא בעייתי דריישאפטים צריך מחוזקים או שעומדים בלחץ?
שמע אתה צריך לקרוא בשביל זה...תעשה חיפוש, סרני היילקס, צמיגי 31, צמיגי 33...על הכל דיברו פה.
כעיקרון - לא חובה ציריות מחוזקות אבל מומלץ. תלוי מאוד בצורת הנהיגה שלך ולפי מה שמשתמע מהכתיבה שלך אתה עובר או שובר - לכן לדעתי כדאי לשים ציריות מחוזקות.
דריישאפטים אתה מחליף למחוזקים וארוכים יותר כשאתה שם SPOA.
אתה משנה את כל האוטו ולכן אני אומר לך מלכתחילה להשקיע ולשים חלקים משופרים.
ציריות מחוזקות אפשר להשיג ב2800 שקל פה בארץ בסדנאות השיפורים....דריישאפט אחורי של סיקס יכול להתאים, לקדמי אני לא סגור.
מתן שלום,
לפני הכול אתה מוזמן להתייעץ גם בטלפון (או בה"פ).
היילקס או לא היילקס.
הקו לדעתי עובר בקיצוניות הייעוד שתייעד לו.
תבין מה אתה רוצה.
עבירות ברמה גבוהה או גבוהה מאוד או אקסטרים.
גבוהה עד גבוהה מאוד:
נעול כפול, SPOA, צמיגים עד 31, סרנים רחבים וציריות קדמיות מחוזקות ויחסי העברהלא פחות מ: 5:14 ועדיפות ל6.5. קרבורטור וובר או אחר איכותי (או הזרקה)
גבוהה מאוד אקסטרים:
חבילת ההילקס ואז אתה הרי לא תעצר בצמיג 32, נכון?
אז לך גם על טרנספר מחוזק כולל תושבות אחרות, אבל הסרן האחורי ירצהלהתפתל... אז גם שם צריך לתת עבודה רבה... ואז מה עם המנוע?
הסבה להיילקס היא לא פשוטה.
אהה כן, אם היילקס אז כבר תרחיק את הסרנים ועוד ועוד. בקיצור זה לאנגמר.
ההבדל בכסף כן ניכר בין שתי החבילות.
אולי אתה חושב שאם תלך על הווי דיוטי סטייל היילקס שזה מכלולים שלאאמורים להישבר מסמוראי לא יהיו נזקים. תאמין- יהיו. תמיד יהיו נק חלשות יותר שאותןתשקיע ותחזק.
כמה עושה בעבודה לבד? כמה רצית להשקיע?
אתה סתם מתקשקש .
סיקס סטנדרטי יתן לך את מה שאתה מחפש , ללא עלויות גבוהות וגם תצרוכת הדלק תהיה יותר שפויה .
לי יש גם שני סיקסים וגם סמוטנדר 87 , כך שאני יודע "קצת" על מה אני מדבר .
שפץ את הסמוראי הזה לסטנדרט ובמקביל תרכוש סיקס - הכי נכון והכי כלכלי .
אילן
מתן קודם כל בהצלחה !
תפסיקו להוריד לו את האוויר מהרצון לבנות פרוייקט על סמוראי ארוך . כייף לשמוע ולראות אנשים שמשפצים ומשפרים את הרכבים שלהם .
מתן אתה כבר יודע מה דעתי בנושא , 1.6 + 6.5 + 31 + סרנים (דנה יותר זול ) + מערכת מתלים כמו שצריך ( 4Link ) .
שבוע טוב !
4link זה אחלה אבל יקר מאוד. בכל מקרה בהצלחה!
פרוייקט סמטוראי זה לא כלכלי והפלטפורמה לא הכי אידאלית... למצי אכפת???
שעושים פרוייקט כמו שפות"ש מתאר לא עושים את זה בגלל שיקולים כלכליי ו/או הגיונים. עושים את זה כי רוצים!!!
עכשיו לפות"ש, לפני הגבהות, צמיגים, יחסי העברה ושאר ירקות... אם הרכב אמור להשאר אצלך תקופה ואתה מתכנן לבנות מאפס אתה צריך לטפל קודם כל בבודי ובשלדה ולהביא את שניהם למצב "חדש" בעיקר בבודי ובעיקר בחלודות. זה פרוייקט לא קטן בפני עצמו וכל זמן העבודה שם יתן לך מספיק זמן לחשוב על המפרט.
* מפרט החלומות שלי (סתם כי זה כיף):
צמיג 32/33
סרני היילקס עם נעילות נשלטות ק+א
הסבה לקוייל אוברים
מנוע ויטרה 16V + גיר אוט' + יחדת HI/LOW של ויטרה + טרנספר של סמוראי עם 4.16
מיכל דלק מוגדל ושאר ירקות כמו גלי הינע מחוזקים, הגה כוח והדימיון הוא הגבול (מצד שני אין לי יותר סמוראי).
חותם על כל מילה של צחי.
בנוסף-
התחלתי לאחרונה לכתוב על הפרויקט הקודם שלי ורוב התגובות היו "וואו, איזו חזרה לימים הטובים של ג'יפולוג!". מה שקורה פה זו בדיוק הסיבה שכבר אין פרויקטים כאלה בג'יפולוג (וגם הסיבה שרק בפורום סוזוקי יש עוד קצת בונים...)
במקום לעזור לבנאדם בעצות טכניות, ולענות לו על השאלות, חשוב פה לאנשים רק להסביר לו כמה הם חכמים יותר ממנו.
הבנאדם בחר סמוראי כי בא לו סמוראי, ותמיד יהיו פה אנשים שיגידו לו להחליף לסיקס. רוצה להתחיל פרויקט שיפורים שאפתני, ומוציאים לו את הרוח...
וזה דווקא מגיע מאנשים עם ניסיון - אנשים שאמורים לדעת שאפילו בתחומים המעטים שיש בהם שחור ולבן - החשק מנצח.
כבר יש לו רכב, מה יעזור לו לדעת שאתם הייתם בוחרים סיקס?
מתן, לפני הכל חשוב לי להזכיר לך: קח בקלות. אתה כאן לעשות כיף.
אתה מתחיל פרויקט שכל תכליתו להמיר כסף בהנאה - אם רק תהנה מהתהליך, אין לך איך להפסיד.
הצלחה טכנית של בניית הרכב רק תגדיר את משך ההנאה....
עדיין לא ענית על השאלות המהותית:
מה האמצעים שלך?
מה מתוך הפרויקט אתה מבצע בעצמך (או עם חברים), ומה אתה מוציא לבעלי מקצוע?
ומה התקציב?
אם מדובר ברכב "לטווח ארוך" - יש שני דברים שלא הייתי מתפשר עליהם:
חשמל ותיקוני פחחות יסודיים.
כל השאר ניתן לביצוע בהדרגה. כמובן שכדאי לעשות יישור קו מכני, אבל צריך לזכור שרכב מתוכנן גם לתיקון... תמיד תוכל להחליף מנוע, סרנים וכו' - אבל לפרק את הבודי ולתקן פחחות זה משהו שעושים פעם אחת, וחשמל של סמוראי לרוב מכיל ערימות של קומבינות שמובילות לצרות.
סתם טיפ.
לאנשים רבים יש נטייה להגביה את הגיפ לשמיים עם מערכות מתלים רחוקות מהמקור.
אני ממליץ להשאיר את המערכת מתלים הכי קרוב למקור ולהכניס את הגלגל הכי גדול שהמערכת כוח תדע לקבל.
במקרה שלנו 33" על 10.5רוחב. רק צריך לחזק את בתי הסרנים והציריות. תקבל אותו נוח מאוד, עביר מאוד והכי חשוב צפוי מאוד.
את הפינוי בתי גלגל עושים אצל הפחח הנבחר כדי שיהיה מקום לגלגלים הגדולים.
e-Pit@m, עקרונית אני מסכים איתך, אבל לSPOA יש גם משמעות מבחינת קלירנס מתחת לבודי. אפשר שיהיה מתון ולא מעורגל, אבל עדיין לדעתי צריך להרים את המערכת מעל הסרנים. בשילוב עם ההצעה שלך זה יכול להיות מצוין.
מתן, בהצלחה. תשאר עם הסמוראי ותעבוד עליו. תתכנן כראוי לפני שאתה מקליק על "רכוש עכשיו", תקרא היטב גם בפורומים בחו"ל ותקבל יותר רעיונות ומושג.
בתעשיה הזו ובחבורה הזו יש הרבה מאד מוצרים שרצים במחסנים ואצל כל מיני גורואים. אתה יכול למצוא ציוד ורעיונות רק מלהסתובב בין החבר'ה. פתאום לאחד זרוקים סרנים, לשני ספייסרים, להוא קיט הפחתה, חיזוק, קרבורטור משופר ועוד. על הדרך תמצא כל מיני קוסמטיקות נחמדות כמו באקטים, הגה ספורט ושאר ירקות. חלק מחווית הבניה היא הקהילה שמסביב.
עקרונית יש פה קו שהרבה מסכימים לו -
1.6
6.5
33"
----------------------------
ימים טובים הגיעו.
רון אתה מלך.
הנוער של היום זה לא הנוער של פעם. היום כולם מתלהבים ממדבקות ולדים וקוראים לזה שיפורים או שיפוצים :)
אולי בסוף אני גם אפתח שרשור על השיפוץ....
אתה חייב לפתוח שרשור על השיפוץ שלך! גם אני בטוח שתקבל הרבה עזרה מחבר'ה פה.
בקשר למתן ולפרויקט - לא ניסיתי לגרום לו לרדת מזה - רק הבהרתי לו שהוא צריך קודם להחליט על הכיוון הכללי ואז לתכנן את האוטו לפי זה.
בתקציב לא מוגבל:
צמיגי 33/10.5, סרני טויוטה, קפיצים ארוכים כמה שיותר ושטוחים כמה שיותר, טרנספר הייתי שם 4.9 או משהו בסגנון - מספיק עם ה4.56 בסרני טויוטה.
אל תשכח הגה כוח. תסדר כבר את החשמל כמו שצריך מהתחלה, כלוב התהפכות.
בושינגים וגומיות - שים פוליארתן - בקפיצים/בודי/תושבות - איפה שאתה רק יכול, לשים ולשכוח להמון שנים טובות.
דריישאפטים תצטרך להתאים לטויוטה בכל מקרה אז תשים ארוכים וחזקים.
מנוע - אם אתה מחליף אז רק 1600 לדעתי. ואם יש לך כיוון וכוח להתעסק עם הזרקה עוד יותר טוב.
זכור שהיתרון של סוזוקי = היותו קל משקל.
תשתדל לא לקלקל אותו.
ליויתי מקרוב פרויקט דומה - שם נעשו כל המאמצים לא להגביה את הרכב ,
בסופו של עיניין הוא עלה ממידה 32" ל37" ב"עלות" של 2" הגבהה - זה לדעתי צריך להיות הכיוון שלך.
וסרנים - כמה שיותר רחב יותר טוב , אתה בכל החלפה הולך על אובר קיל - תתחשב גם בגודל הביצה (קלירנס מתחת לסרן)...
מבחינת אופן הפרויקט את רובו אני עושה לבד מבחינת תקציב לא תכננתי לי סכום בראש שאני מתכוון לשפוך כי זה לא ריאלי מבחינתי אבל אני יודע שאני לא מתכוון להתפזר יותר מידי מבחינת מנוע ברור לי שבשלב ששלי יחזיר את נשמתו לבורא ישב שם 1.6 הזרקה רב נקודתית אחרי שהיום עשיתי סבב ובדקתי אופציות וחשבתי מה באמת יהיה היעוד של הרכב הגעתי למסקנה שאני מתחיל באו 4/16 235/8 או 6.5 31 עם סרנים רחבים סמוראי שמראש לפני ההתקנה אני יבנה להם תושבות לספואה למקרה שאני ירצה בעתיד לשנות לספואה כרגע נראה לי שאני לא ילך על זה ומבחינת קפיצים או קלמיני או סיקס אחורה ואחורה לקדימה
פרויקט סמוראי החלומות, זה כנראה לא יהיה,
יקח עוד זמן עד שיתגלגל פה סמוראי ארוך עם קוילאוברים...
ובכל זאת לסמוראי יש יתרונות חשובים כרכב טיולים ועבירות על שאר המגודלים, מנוע אומנם חלש אבל שקט מאוד.. כיף לטייל בשטח ברכב פתוח וחרישי..
המשקל הנמוך תורם לאלנגטיות במעבר מכשולים והפרה של הקרקע, במילים אחרות הרבה פחות חפירות ובמקומות שהגדולים יתקשו את תמשיך באלגנטיות האופיינית לרכבים קלים. המשקל תורם לצריכת דלק, העובדה שהרכב צר תורמת בבחירת נתיב קל יותר והגעה למחוזות רחוקים יותר, בכלל לנהוג ברכב קומפקטי משרה ביטחון ושליטה בכל מקום שהוא קצת צפוף, הרבה יותר כיף פשוט. משקל נמוך יותר אומר גם בלאי נמוך יותר וביצועים עדיפים בבלימה והאצה.
אפילו עם השיפורים של גלגלים גדולים וכו'...היתרונות נשארים בולטים.
רכב נהוג לבנות מלמטה למעלה, כלומר צמיגים ובמקרה שלנו - 33" על 10.5".
האמריקאים כתבו את התורה לפנינו, סרני סמוראי מחוזקים יחזיקו גלגל 33, בוודאי שצמיג בעל פרופיל צר.
תחזק את הציריות תחזק את בתי הסרן נכון וחכם ואין שום בעיה.
המחמירים יכולים לשלב סרן אחורי ויטארה ואפילו הסבה ל-full float, האחורי יגיע לחוזק ורוכב של סרן היילקס וישקול 25ק"ג פחות.
הקידמי לא יהיה עדיין חזק כמו של היילקס אבל ישקול כמעט 40ק"ג פחות. לצורך הדיון המרווח מתחת לביצים יהיה מקביל לפטרול על 35".
ברקסים - חובה טיפול, הסבה מקדימה לדיסק מאוורר והתאמת דיסק אחורי (דברים שכבר בוצעו ובקלות יחסית).
מומלץ להסב גם משאבת בלימה ראשית, מפורומים שקראתי בארצות זרות זו של הפורסטר קלה להתאמה ועושה פלאים.
מתלים - אני להבדיל מצחי ואמיר לא חושב שיהיה נכון להפריז דווקא פה.
הגבהה של 2" ולא יותר (ביחד עם הצמיגים מתקבלת הגבהה של 5", 3" הגבהה נטו של הסרנים).
ניתן ליישם את הפתרון המוכר של RUF ולשלב מגדלי בולמים גבוהים כדי למצות את מלוא המלהם שמאפשרים העלים הארוכים יותר.
למה דווקא להישאר במתכון קרוב למקור?
1. עלויות, עם קוילאוברים הפרויקט ירקיע שחקים, וגם SPOA כמו שצריך +Anti axle wrap + פתרון למערכת היגוי יהיה יקר משמעותית
2. התנהגות כביש/שביל , אני נהנה לפתוח מצערת אפילו בסמוראי, עם SPOA וסרני היי לקס מתקבל אוטו גמלוני בעל מרכז כובד גבוה משקל בלתי מוקפץ גבוה במיוחד סביר שמרחקי האצה ובלימה יעלו בנוסף ליכולת התמרון שתפגע, אפילו בטיול כיף שהרכב משתף איתך פעולה ומתנהג בהתאם לקצב שעולה ומפרגן בהיגוי יתר ולא תת היגוי מפחיד.
3. עבירות - נכון שכנראה מהלכי המתלה יהיו פחות פוטוגנים אבל סמוראי נעול כפול עם מהלכי מתלה מעט משופרים וגלגלי 33" (5" הגבהה) ידע להילחם בכבוד בכל מעלה שתזרוק אותו לצד הזחלנים הכבדים ביותר.
ולצד זה ישמרו לך מספר יתרונות שגם רנגלים משופרים יחלמו עליהם, זה מעבר למשקל נמוך מידות וזוויות נהדרות זה מרכב כובד נמוך משמעותית! והדברים הללו הופכים להיות הכי משמעותיים במצבי קיצון במעלות אקסטרים...
אז נכון שמידי פעם את תגרד את הבטן, אז?!
4. בלאי, תחזוקה - גם ההגה וגם הצלבים יעבדו פחות קשה..
5. נראות - אין ספק שהגלגלים הגדולים יבלטו אבל לא באופן שצועק לעין כמו 31" על spoa.
טרנספר - 6.5 + תושבת גיבורה.
גיר - ידני של סמוראי... מקסימום תשפץ אותו.
מנוע - עם מנוע 1.6 16V EFI כמובן עם מערכת פליטה ויניקה וחשמל שבוצעו כמו שצריך יניבו ביצועים, אמינות ויעילות שהסיקס וההיילקס (במצבם המקורי) יכולים לחלום עליהם.
מה נשאר בעצם? ברזלים, בודי , זיוודים וכו'.... לפי טעמך האישי, בהצלחה!
מבחינת ברקסים קדימה ויטרה ארוכה שכבר יש לי ואחורה אם יתאים לי ויספיק לי הדראמים של הויטרה ארוכה מה טוב אם לא נבנה תושבות ונעבור לקליפרים ציריות מחוזקות במידה ויהיה צורך נשים מקדימה למרות שבזמנו אם ה4/16 שברתי פעם באף פעם ורוב הסיכויים שאני ילך שוב על ה4/16 כי לפי מה שאני הבנתי 6.5 זה יותר מידי טרקטור אבל צריך לעשות סיבוב על 6.5 ולראות תתגובות
אני שב ומדגיש בעניין הSPOA - אם עושים נכון, לא רואים. לא עם 31, לא עם 235 ובטח לא עם 33.
קלירנס במקרה הזה הוא כל אורך העלה + כל החבילה של העלים והסקידפלייט. לא נעים לגרד סלעים על זה.
זויות דרייבשאפטים זה שולי כי אתה גם ככה מחליף למחוזק ואפשר גם לסובב את הסרן טיפה אז נגעת בנושא.
שינוי בהיגוי זה גם בדיחה - מוטZ או הייסטיר, הוצאה שולית בהשוואה.
אבל! לא אלך עם זה לרבנות. אם ירצה, ישדרג. זה קל מאד.
אגב, חוץ מקוילאובר יש עוד סוג אפשרי - airshocks (איירשוק - כותב גם בעברית למען מנוע החיפוש)
קפיץ-בולם משולב זול יחסית ובעל יכולות לא מבוטלות, במיוחד ברכבים קלים מאד כמו הסמוראי. (באיביי אפשר למצוא באיזור ה250 דולר ליחידה. אני יודע שגם היבואן בארץ מוכר לא רחוק מהמחירים האלה אחרי חישוב של משלוח ומע"מ).
http://www.ridefox.com/product.php?m...360&ref=filter
כל מה שזורקים פה בפורום ואפילו לינק או תמונה למוצר או מפלץ לדוגמה אין. תתביישו לכם! :)
אני מצפה מכל אחד מכם מומחים להעלות תמונות, המחשות, שרטוטים וכן הלאה. אני אשתדל גם כן.
מתן, אגב, אם אתה רוצה שבהמשך נפצל את השרשור או נעביר אותו לREADERS-RIDES, בשמחה.
6.5 זה כיף, אבל לא כולם מתחברים לזה. האיטיות הזו פשוט מדהימה.
אם אתה מתכוון להעמיס את הרכב, יש ליחס הזה יתרון בHIGH של4.16 אין או הולך ופוחת עם המשקל. וזה חשוב להתנהלות היומיומית או לכל הפחות לנסיעה בכביש ובשבילים המהירים כשלא צריך את הLOW.