עדכון - שוב מתחמם, הפעם גם בלי טרמוסטט. רעיונות?
Printable View
עדכון - שוב מתחמם, הפעם גם בלי טרמוסטט. רעיונות?
האם יש יצאת מים מהמיכל עודפים כאשר הרכב מתחמם.
האם יש לחץ גבוה במערכת כאשר הרכב מתחמם (צינורות ראשיים קשים מאוד).
במידה וכן, רוב הסיכויים שאטם ראש המנוע שלך הלך.
האטם מאוד מאוד רגיש ופגיע. קרה לי כבר בשני מנועי tdi300 שהאטם נפגע.
פעם אחת בדיסקו, והסימפטומים היו זהים לשלך.
פעם אחת בדיפנדר, ואז האטם פרץ החוצה, ויצר רעש "נשיפות"
יש ערכה בדיקת CO בנוזל הקירור שיכולה לתת לך אבחון יותר מדויק (ניתן לקנות ב EBAY)
בכל מקרה אל תסע ברכב, אתה עלול לגרום הרבה נזק למנוע.
בצד החיובי, מאוד קל לפרק ראש מנוע, חצי יום וזה מאחוריך...
אני עשיתי זאת לבד, הראש מנוע שוקל כ 10 קילו והוא ממש קטן (יחסית ל 4.2L בגיפים)
תעשה טובה ותוריד משאבת מים לפני כן, מקסימום זה עוד הליך בדרך לפירוק הראש.
אתה גם יכול לנסות ולהציץ למצב המשאבה כשתפרק את צינורות הגומי בכניסה וביציאה
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
אחרי שהתחמם נגעתי ברדיאטור. למעלה הוא היה חם, למטה קר. סתימה?
היה לי מקרה דומה עם האופנוע
כל עוד הייתי נוסע על כביש מהיר נסיעות של פחות משעתיים הטמפ' נשארה קבועה. ברגע שהייתי נכנס לעיר הטמפ' היתה מתחילה לעלות.
בכל פעם שהאופנוע היה מתחמם המאוור היה נכנס לפעולה אבל מפסיק לעבוד לפני שהטמפ' היתה יורדת. החלפתי יוניט מאוור וטרמוסטת אבל הבעייה נשארה.
לבסוף לאחר פירוק הרדיאטורים מסתבר שהם היו סתומים והמאוורר היה מקרר את החלק התחתון (איפה שהיוניט מאוורר נמצא) ולכן הוא היה מפסיק לעבוד, שבעצם הטמפ' עדיין היתה גבוהה. לאחר החלפת הראדיאטורים הבעייה נפתרה.
נכון שזו לא אותה המערכת אבל שווה לבדוק את הכיוון הזה.
סתימה, שווה לנקות לפני פירוק ראש
אגב לא צריך לפרק משאבה כדי לפרק ראש
לפי מה שנכתב הרדיאטור בן שנה - מישהו נתקל ברדיאטור שנסתם כ"כ מהר ?
אם הרדיאטור נקי אזי העובדה שהוא קר למטה נובע מבעית סרקולציה - או משאבה דפוקה או אויר שנכנס למע' (מדליפה / ראש מנוע) וגורם למשאבה לא לתפקד.
הדבר האחרון שהתעסקת איתו הוא מע' הקירור ולכן כדאי לתת לו תשומת לב :
בדקת את מע' הקרור לנזילות ? בלחץ ?
אתה בטוח שאתה מצליח לנקז את כל האויר מהמערכת ? נסה "לנפח" את מיכל העודפים כשבורג ניקוז האויר פתוח והמנוע מודמם עד שיהיה לך זרם רצוף של מים מבורג הניקוז.
לפני ההתחממות אתה רואה ירידת מים ?
לשם השוואה - אצלי אין איבוד כלל בין טיפולים.
כמו שכתבו לך - הראש רגיש , לא הייתי מסתובב עם הרכב לפני איתור ותיקון התקלה.
אם תהיה בטוח שאין נזילות מים נשארת עם : רדיאטור (לא סביר לדעתי) , משאבה (בת כמה היא ?) , אטם ראש (הייתי מזמין כבר ערכת בדיקה - תמיד טוב שיש)
יש איזשהי עובדה שלי היא לא ברורה ואולי היא משמעותית: הרכב מתחמם. אני מכבה אותו, נותן לו להתקרר והתקלה כאילו נעלמה. הוא לא מתחמם מיד כאילו יש עדיין תקלה. איך זה הגיוני?
בקשק לאיבוד מים: יש לי חיישן גובה מים ובאף אחת מהפעמים לא נגרמה התחממות כתוצאה מלוסר במים. כן היו חסרים קצת מים כי אחרי ההתחממות יצאו מים ממיכל העודפים.
עוד השערה. לפני החלפת המים, היו בצערכת מים רגילים, לתקופה קצרה מהתיקון הקודם. יכול להיות שהחלפת המים לכחולים שיחררה לכלוך שגרם לסתימה? איך יכול להיות שסתימה משתחררת מעצמה?
יכול להיות שהמים הרגילים זירזו קורוזיות ויצרו גושי אבן בצנרות ובעיקר במעברים.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
חרא של מצב. אבנית זו האויב המר של אלומיניום.
בדוק את מצב המשאבה ותראה את מצב הצנרת הקשיחה ברכב. מאוד תלוי כמה זמן נסע המנוע והמערכות על מי ברז.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
לדעתי זה הזמן להעביר את הרכב למכון רדיאטורים אמין, אני לא מאמין שמשימוש של זמן קצר נוצרו גושי אבנית מצד שני אתה אולי לא יודע במה השתמשו הבעלים שלפניך, כשפתחת את הטרמוסטט ראית שיכבת אבנית על הקירות? באיזה נוזל השתמשת לאחר שהחלפת את מי הברז?
מה שבדרך כלל עושים זה ניקוי המערכת על ידי הזרמת חומר עולה כ400 שקל. יש לזה סיכונים לדעתי, מנוע ישן, חומר מאכל וכו...
הוא גם יבדוק לך את נושא החשד לסתימה וגם ינקז לך אוויר אם יש.
בהצלחה, אני מניח שכבר נמאס לך לנסוע פוזל עם עין אחת על המד והשניה על הכביש
רק בשביל העדכון, לטובת אחרים:
הבעיה, לצערי, הייתה באמת בראש. האינדיקציה הכי ברורה לזה הייתה שצינור רדיאטור עליון היה "מנופח", אחרי נסיעה קצרה הוא די קשה. מאותה סיבה גם יצאו מים מפקק מיכל עודפים או לחליפין היה אפשר לשים לב שאחרי נסיעה קצרה יחסית, בפתיחת הפקק היה משתחרר לחץ.
ו...?
רק לידע כללי...לחץ קיים כל פעם במיכל. זו לא מערכת אטמוספרית.
אני מאמין שלחץ קיים אבל היה בקלות אפשר לראות שהלחץ לא סביר. גם כשהמנוע עוד לא התחמם מעל החצי, בפתיחת הפקק היה משתחרר המון לחץ ומים. לצורך ההשוואה, אחרי החלפת הראש, כשהמנוע הגיע לטמפרטורת עבודה נורמלית, ניתן לפתוח את הפקק לא שום תסמינים חריגים.
אני חלילה לא מפקפק במה שאתה אומר, רק מנסה לחדד את התסמינים שהיו אצלי, למקרה שמישהו ייתקל בבעיה בעתיד
תמצא למה התחמם, ראש מעוות זו התוצאה ולא הגורם.
לא תמצא...יכול להיות שתהרוס עוד ראש.
האטם ראש במנוע הזה מאוד עדין.
כמו כן יש כמה סוגים רובם זבל עופות.
כדאי מאוד להשקיע באטם טוב.
בדיפנדר שהיה לי נוצר חור באטם בלי שום סיבה טובה.
אחרי שהחלפתי הוא נסע מצוין שנים.
התחממות חד פעמית מנזילת מים בהחלט יכולה לגרור עיוות בראש ופריצת אטם.
חשוב מאוד לדאוג למערכת קירור במצב מצוין
מה שכן להחליף אטם זה לא סיפור גדול