נזכרתי - OVERFINCH.
זו החברה שמסבה את ה-RR לדורותיו - http://www.overfinch.com/gl
Printable View
נזכרתי - OVERFINCH.
זו החברה שמסבה את ה-RR לדורותיו - http://www.overfinch.com/gl
מאלף. מהיכן,לכל הרוחות :), יש לך זמן לרדת לרזולוציות האלו?
מה שמדהים/מאכזב בתעשיית הרכב, שלפעמים יצרן נתקע עם מנוע דפוק ומתעקש להתאבד עליו...לא מבין את הטמטום הזה.
בין לבין ואחרי שמנוע "הולך" לך בפעם השלישית ואתה רואה עוד כמה וכמה כאלה "שהלכו" והם מפורקים ואתה רואה מה קורה בפנים ורואה סימפטומים בכמה אחרים ואתה מתחיל לבדוק ולהבין ש... זה המצב... בדרך אתה כבר יורד לכל הרזולוציות האפשריות... תאמין לי.
הרי הריינג' 1996 שלי נשרף בגלל ריליי שעלה באש. ריליי שכלל לא היה בשימוש כבר והיה שארית מנסיונות להתקין מאווררים חשמליים, במקום המכני. נסיון לשפר את יכולת הקירור ולא להסתמך על הפאן-קלאץ', שאף פעם אתה לא יודע באמת מתי ואם הוא עובד...
הכל ניסיתי, תאמין לי.
גרשון.
אתה לא צריך לשכנע אותי שיש יצרנים עם מנועים כושלים (אתה יכול להוסיף גם את ניסן ואיסוזו) - אז מה? את מי זה בכלל מעניין? אני מדבר על מנוע של לנדרובר, שהבעייתיות שלו היא לא סוד וכבר מזמן הפכה ל- Common knowledge.
יופי. המנועים שלהם דפוקים וגםהמנוע הזה דפוק.. יאללה, הולך.
אני לא מבין איזו נקודה או איז טיעון מחזק הציטוט שלך, שאני לא עשיתי במו ידי אוברול למנוע של ה-RR או שלך יש קשר ליצרן.. אותו יצרן שלמעשה "הודה" בבעייתיות המנוע והפסיק לייצר אותו והפסיק לשווק אותו והפסיק להתקין אותו בכלי הרכב שהוא מוכר - עבר זמנו. לא עומד בשום תקן איכות ולא אמנות ולא יעילות/נצילות של היום.
אני מאוד אוהב את הריינג' שלי (הדגם הכי בעייתי בהיסטוריה של RR) אבל מכיר בעובדה שהמנוע שלו דפוק...
יש פתרונות, רובם זמניים וכולם מעלים את מחיר המנוע הרבה מעבר לערכו הממשי - מלבדך, כל המומחים העוסקים במנועים אלה למחייתם (וחיים טוב למדי) מכירים בעובדות שציינתי ומטפלים בהן.
אני באמת לא מבין על הויכוח בנינו... באמת שלא.
חברים
למה מכות?
חזרנו עכשיו משלושה ימים בנגב.
השעון הדיגיטאלי שהוספתי לאוטו הגיע ל-97 מעלות (כיילתי את השעון שיתחיל לצעוק ב-97 מעלות) ואז כיביתי את המזגן והטמפ ירדה ל-94.
שעון הטמפ המקורי לא זז מהאמצע.
המשכנו לנסוע והכל היה בסדר.
(בדקתי בעבר והשעון הדיגיטאלי הורה על טמפ דומה לטמפ שהראה מחשב הבדיקה).
יכול להיות שזאת סערה בכוס מים ולא צריך להתרגש כי עובדה שהשעון המקורי לא הורה על בעייה.
בכל אופן החלטתי לפתוח פתחים במיכסה ליציאת אוויר ואני שוקל להוריד את שמיכת הפוך העבה המכסה את מכסה המנוע מבפנים.
פחחחחח.
זה מכות, זה? רואים שאתה לא ותיק פה:)
97 זה יפה.
שעון החום של הריינג' נוטה לזייף/להתעלם מהטפ' האמיתית, עד שמאוחר מידי. במיוחד במנוע ה-GEMS (עד 1999).
יש אפילו קיט/יוניט להחליף את המקורי, עם חיבורי חשמל יותר.. אמינים - יש גם כאלה שמוסיפים כל מיני נגדים, לפצות על אי הדיוקים.
בכל מקרה, שעון החום, בלוח השעונים, והמחשב מקבלים נתונים משני חיישנים שונים - אם יש לך גישה לחום מהמחשב, עדיף.
ד"א.
כמעט כל דונגל דיאגנוסטיקה OBD2 יכול לספק לך נתוני מנוע, כולל חום ולחצים שונים - אני השתמשתי במחבר OBD2 בלוטוט', ש"דיבר" עם טלפון האנדרואיד שלי (יש גם אפפ לאייפונים).
נותן נתונים "בזמן אמת" - יעיל מאוד.
ןעןד דבר.
97, כמו שאמרתי זה בסדר גמור. לא היה צריך לכבות את המזגן.
מחשב "הגוף" הוא דבר חכם מאוד (כשהוא תקין ולרוב הוא תקין) ויודע לבד מה צריך לעשות, במקרה של התחממות.
למעשה, האינדיקציה הראשונה שלך לכך שמנוע מתחמם (בד"כ אפילו לפני מד החום, הלא אמין, כפי שהזכרתי) היא שהמחשב מכבה את המזגן - זה הדבר הראשון שהוא עושה במקרה של עליית חום מנוע לרף שמתחיל להיות מסוכן.
הרבה פעמים אנשים חושבים שהמזגן לא בסדר (מפסיק להוציא אויר קר, באופן רנדומלי), כשבעצם הבעייה היא התחלת ה..סוף. בלי שיש אינדיקציה של התחממות משעון החום..
אני בטוח שגרשון יכול לספק הסברים יותר מקיפים ומדוייקים ממני - הוא אחד המומחים פה ללנדרובר. בלי צחוק.
רק עכשיו ראיתי..
וואללה גרשון - אתה אפילו פחות ברור מבדרך כלל.
מה לא ברור עם ה"דיוק" הלא ידוע של פאןקלאץ'? אתה יכול לדעת מתי בדיוק הוא עובד ומתי לא, אם אתה לא במוסך ולא מתחיל לדחוף ידיים לתוך הלהבים, בזמן שהמנוע עובד (באמצע טיול).
אני יודע איך לבדוק אבל רובם של בעלי הריינג'ים (או יתר כלי הרכב, לצורך העיניין) לא.
אתה יודע שהפאןקלאץ' לא עובד רק כשמתחילים סימפטומים... או שיש לך איז רעיון מהפכני אחר - שאתה רוצה לחלוק איתנו..
וכן.
אחד הפיתרונות שניסיתי, להגדלת האמינות ויכולת הקירור (במיוחד בטיולים, בסל"ד נמוך) הוא מעבר למאוורר חשמלי - פטנט ידוע ומוכר.
ואחרי שניסיתי שלושה מאווררים (ספיקה גבוהה ביותר, שמספיקים לנפח מנוע גדול יותר) ולא משם באה הישועה, חזרתי למאוורר מכני.
וכן, התעצלתי והשארתי ריליי אחד מחובר (בצד אחד) למצבר וזה עלה באש והצית את הצמה שמובילה ל/מ המחשב..
איך זה בדיוק מחזק את הטענות שלך, לגבי אמינות מנוע הלנדרובר?
אז כך:
1.היו לי מקרים שהגיעו אליי כמעט ללא נוזל קירור(נזילה פה ושם...)
ולאחר תיקון הכול חזר כמו שצריך...אפילו ללא שפוץ ראשים
2.היו לא מעט מקרים עם פאןקלאץ-החלפתו וניגמר הסיפור
3.היו מקרים עם תערובת העניה מדי-מנוע מתחמם במאמצים
4.על ניקוי/החלפה רדיאטור+החלפה תרמוסטט אני לא מדבר
זה הניסיון שלי-1995/2014
אם מנוע P38 מתחמם-לא צורך לחפש בעיה בייצור(בלוק)...
תמיד יש דברים מסביב-1.2.3.4וכולה................
P.S
מנועים של P38 לא צריכים קומבינות עם מערכת קירור
וואללה.
מה אני אגיד לך - החיים שלך ורודים... ורק שימשיך ככה.
לתגובה 29
שכחתי להוסיף-מאווררים חשמליים צריכים להיות מחוברים במקביל(ולא בתור) במהלך פעולתם
זה באמת באג של יצרן
זה מה שאני אומר - כמה שיותר מתווכחים, ככה לומדים יותר.
וזוכרים.
הנה למשל, גרשון הזכיר לי שכל מנועי ה-RR, לדורותיהם, עובדים על.. איך נגדיר, תערובת אויר/דלק "מיוחדת". הדבר נעשה לטובת צריכת הדלק של המנוע המיושן וזיהום האויר, שאינו עומד בשום תקן מודרני (בדגמי NAS, יש עוד מערכת אויר "משנית"(מסובכת) שדוקא עובדת לא רע.. כשעובדת) וגם (במנועי ת'ור/בוש/1999-) לתוספת זעירה של מומנט בסלד בינוני/נמוך.
התערובת הזו אכן גורמת לחימום יתר של המנוע בעומס, במיוחד בשל תיכנות תיבת ההילוכים, להעביר להילוך גבוה יותר בהיזדמנות הראשונה (חיסכון, רעש וכו').
הפיתרון שמצאו, במהלך השנים:
- כשמאמצים את המנוע (עקיפה למשל), ללחוץ חזק על הדושה ולאלץ את התיבה להוריד הילוך ולהעלות סל"ד או להוריד, ידנית, הילוך.
- להוסיף כל מיני רכיבים אלקטרוניים על מנת להטעות את מחשב המנוע ולגרום לו לשנות את יחס התערובת (וזה, בטוח שגרשון יודע טוב יותר להסביר.. אם ירצה).
האמת, שבניגוד לכל עיקרון אבולוציוני "רגיל", שיצרני מכוניות מרוץ/קיט אנגלים (שמשום מה אוהבים את הדבר הזה... בטח מאותה סיבה שהם אוהבים את המלכה האם..) מעדיפים דווקא את המנוע (או יותר נכון, מערכת הניהול) הישן יותר - זה עם מערכת ה-GEMS.
בניגוד לבוש, את ה-GEMS ניתן לתכנת ישירות, בלי כל מיני רכיבים "על הקו", ע"י החלפת הזיכרון ושתילת מפת ניהול חדשה לגמרי וניתנת לתיכנות מחדש..
אבל.
בסופו של דבר (רובנו) נשארים עם מנוע ישן ומיושן שהטולרנטיות שלו לכל מיני.."תקלות" שואפת לאפס.
לדוגמא, גרשון שכח לספר על הרכיב שמחמם את בית המצערת, שנסתם ודולף ועלול לגמור מנוע "תקין לגמרי" (גם דליפות וגם משקעים שסותמים את מעברי המים - אין באמת פיתרון אלא להחליף כל כמה חודשים/שנה או לבטל לגמרי).
או הצינורות שמובילים מ-/אל מערכת החימום בתוך האוטו, שנרקבים מבפנים, בלי שתדע.
או הפחית המקשרת לגיר, שעשוייה מפחית שימורים, שנשברת והברגים נפתחים ומחריבה את כל מה שבדרך.
או פילטר הגיר (זה שבתוך הגיר) שנוטה להתפרק מהמסנן שבתוכו ומאפשר לליכלוך לזרום שם, בפנים (גיר חזק ועמיד מאוד, דרך אגב. ה-24, לא ה-22 שב4.0L) - לבדוק את המסנן טוב-טוב לפני שמתקינים.
כל הבעיות המובנות האלה ידועות ומפורסמות ולהכל יש פתרון ועם תשומת לב נכונה ו"הקשבה" זהירה, המנוע יכול להחזיק כמה וכמה שנים - אבל צריך לדעת עם מה מתעסקים ומה "יש לך ביד"..
ולהתכונן..:)