לגבי חיבור ברגים דרך הברזנט, ממליץ לעשות בברזנט איבקה (טבעת) מספיק גדולה ולשים מתחת לברזנט ומעליו חומר איטום (חתיכת פנימית עם חור קטן שמתלבשת בלחץ על הבורג)
Printable View
לגבי חיבור ברגים דרך הברזנט, ממליץ לעשות בברזנט איבקה (טבעת) מספיק גדולה ולשים מתחת לברזנט ומעליו חומר איטום (חתיכת פנימית עם חור קטן שמתלבשת בלחץ על הבורג)
פנימית מעל ומתחת לוקחת את העובי של הטבעת עירא?
יש עוד דרך להתקין גגון מעל לכיסוי ברזנט, שלא כוללת את חירור הברזנט, אבל היא קצת יותר מורכבת וכוללת כיסוי ברזנט שעשוי משלושה חלקים: חלק עליון + 2 דפנות נפרדות.
וזה הולך ככה: המסגרת שלך כוללת 2 קשתות (קדמית ואחורית) וארבעה פרופילים ריבועיים סגורים שמחברים ביניהן.
1. תחליף את הפרופילים התחתונים (מימין ומשמאל) בפרופיל 90 מעלות.
2.את החלק העליון תופרים עם תיל משני הצדדים (כמו התיל שיש בחלק הקדמי של ברזנט לג'יפ, זה שנכנס במסילה שמעל לחלון הקדמי). את הקצוות הללו מכניסים למסילות (מסילות אלומיניום של וילונות. אם אתה צריך, אארגן לך. יש לי כמה מטרים). האת המסילות מחברים לפרופיל ה-90 מעלות ויש לך כיסוי קבוע מעל לארגז.
3. את הדפנות מחברים איך שרוצים - עם סקוצ'ים או עם פס אלומיניום וברגים.
זה משאיר לך את שפת הפרופיל 90 גלויה וחופשית, להתקין עליה רגלי גגון.
אם יוצא לך להיות במרכז, תקפוץ אלי, תראה איך החלק הקדמי של הברזנט בג'יפ שלי בנוי. תבין הכל. (כשיגיע הזמן לברזנט חדש לג'יפ, אני אעשה את זה כך לכל האורך).
עד שאני אקפוץ למרכז... אבל בשביל מה? יקח לך חמש דקות לדפוק איור טכני מדויק של זה :rolleyes:
ואם נשאר לך זמן אז אני מזמין איור של היילקס ute בסגנון מקס הלוחם בדרכים - אבל מותאם לתקנות הרישוי בישראל, כדי שתתאתגר.
הפנימית שם רק כדי לאטום יותר טוב, הטבעת נועדה למנוע פרימה של הברזנט. בכל מקרה הייתי ממליץ לתפור רצועה בקו בין שתי האבקות שתגן מחיכוך עם המוט התחתון ותחזק את האזור של החורים (ניתן לתפור אותה ולאחר מכן להלחים למעלה ברזנט לאטימה) ולשים שאיבה מעל לפנימית העליונה כדי שהמוט של הגגון לא ילחץ על הבד.
אפשר גם להחליף את הפנימית באטם של אינסטלציה בצורת דיסקה (חוסך קצת התעסקות)
אני מבין מה אתה אומר. אני בעצם מועך את הטבעת (אבקה? איזו מן מילה זאת? איך אומרים את זה?) בין שתי שכבות של פלדה, וכדי לאטום נראה לי הכי נכון לקחת טבעת אורינג במידה הנכונה סביב הבורג, לבצע אטימה סטטית לפי הספר. במצב כזה הברזנט בכלל לא רואה מאמצים אם אני דואג למרכוז סביר של הבורג בטבעת, ואת זה גם קל לעשות אם אני קודח את החורים אחרי שהברזנט מוכן ומולבש מתוח על הרכב.
1. בדיוק
2. אִבְקָה
משהו כזה. קנה המידה של החלקים לא מדויק מין הסתם, אבל זה בכוונה.
תסתכל טוב, תבין למה התכוונתי. בניתי ככה את המשקופים מעל לדלתות בג'יפ שלי. זה חזק מאוד, אטום למים ומאפשר להרכיב פסי/רגלי גגון על הפרופיל בלי לחורר את הברזנט.
ואם כבר היילקס ויגו עצבני - אין ספק שהכי מגניבים ההיילקסים הלבנים-משוריינים של ה-MNU מ"מחוז 9"....
קובץ מצורף 98376
נמרוד,
את הווים תרתך לפלח שיושב על הקאנט של הדופן ארגז.
אם כבר קשת, תבנה את הקדמית הרבה יותר מסיבית, שתהיה גם קשת התהפכות.
זו קשת חיצונית, ולא חייבים 6 נקודות כדי שהיא תתפקד.
קשת בריאה בארגז, שמחוברת לפלח בריא לאורך, עם אלכסון אחד, תיתן לך הרבה.
אני מכיר 2 מכרים שקשת כזו, הייתה ההבדל המהותי בין מה שהסתיים לבין האפשרויות.
תבנה מראש את הקשת עם חורים לחיווט, והברגות/תושבת לפנס אחורי בתוך הארגז (על הקשת הקדמית פונה אחורה-להאיר בתוך הברזנט, ותושבות על הקשת האחורית להארה מאחורי הרכב.
למה לחדור דרך הברזנט? בשביל צ׳ימיגג אתה יכול לתפור לולאות לשמשונית עצמה ואליהן לקשור את הצ׳ימיגג שהמשקל שלו מונח על הקונסטרוקציה.
אסף.
ניצלתי את ההחלפה מתצורת חורף לקיץ כדי לצלם מספר תמונות
קובץ מצורף 98492
קובץ מצורף 98493
הברזנט מקובע חיצונית על ידי גומיות. יש עוד שתי טבעות בין הגומייה הקדמית והאחורית. פעם הייתי משתמש ברצועת תריס למתיחה נוספת מהטבעות לאזור תחתית הכנף , בה קיבעתי אומגות לקשירת הרצועה.
הפתרון האוסטרלי מוכר , אני פחות אוהב דברים בולטים על הפח. הפח של הכנף לא בדיוק עבה...
הקיבוע הפנימי של הברזנט לאורך הדפנות מתבצע על ידי גומי שנתפס לווים המקוריים (שלא קיימים בדגם שלך).
קובץ מצורף 98494
בחלק הפנימי הקדמי הקשירה עם רצועות.
קובץ מצורף 98495
בחלק הפנימי האחורי המתיחה על יד חוט וטבעות
קובץ מצורף 98496
את הדלת האחורית ניתן לקבע פתוחה באמצעות רצועות
קובץ מצורף 98497
הקונסטרוקציה לסגירה היא על בסיס קשת מתפרקת של "טל והדס" שהוספתי לה שלושה מוטות אורכיים מתפרקים.
קובץ מצורף 98498
וזאת תצורת הקיץ
קובץ מצורף 98500קובץ מצורף 98499
לדעתי כדאי להוסיף מוט אורכי בשליש התחתון של החלון, להגנת החלון מציוד בארגז.
כדי למנוע עליית הכיסוי בחלק שבין הארגז לקבינה, מומלץ להאריך הדופן בכ 30 ס"מ מתחת לדופן הארגז (יותר נוח מלקשור). לא בוצע אצלי בכיסוי חורף, בכיסוי קיץ שחודש בשנה שעברה בוצע.
אם אתה מתכנן לנסוע עם ציוד וכלבה בארגז צריך מחסום לציוד. אולי גם וילון פנימי של ברזנט, על מנת לשמור על הציוד מכניסת אבק.
הכיסוי בשימוש כשבע שנים ומצבו מצוין. נתפר במתפרת מירית בבית שאן.
תודה תומר. יש לך שם ארגזי 105 שאתה צריך להחזיר לבונקר :rolleyes:
לגדוד שלנו זה כבר לא חסר...
סיכום השרשור - יש ברזנט. הלקוחה מרוצה. הפרטים הטכניים שווים כתבה נפרדת, בינתיים כמה תמונות.
קובץ מצורף 99706
קובץ מצורף 99703
קובץ מצורף 99704
קובץ מצורף 99705
יפה!
כמעט שווה לסבול בטנדר יפני בשביל הלוק...
סגירת מעגל בנוגע לציוד על הברזנט... הוספתי שני פסי אורך עשויים מזויתן 40X40 עם טבעות קשירה. כל אחד מחובר עם ברגי 3/8 לקשתות הראשיות. סימנתי על הברזנט המתוח את המיקומים, פירקתי אותו והלכתי בחזרה ל"הכל לים" שם שמו לי ארבע טבעות גדולות (במקום, ללא תשלום ועם חיוך - מחזק את ההמלצה לגביהם). הברזלים מהודקים חזק ומועכים את הטבעות. לא שמתי כרגע סיליקון או משהו דומה, מעניין אותי לראות אם זה אטום גם ככה.
מה שיעלה על הברזנט אלו רק שני שקי ציוד אטומים עם המזרונים וציוד הלינה.
קובץ מצורף 101939
תשקול מאד בחיוב מוטות רוחב בין מוטות האורך.
שקי הציוד לא יהיו סטאטיים לחלוטין, ויהיה חיכוך ותנועה קטנה כל הזמן בשטח, בינם לבין המוטות שמתחת לברזנט, והדרך לברזנט קרוע מהירה.
דיסקיות גומי בסביבות 70 - 80 שור בין הברזל לעיניים גם יאטמו וגם יגנו על הברזנט.
אסף.
טוב הגג כבר עמוס... נספר לכם ביום שלישי איך החזיק :rolleyes: