כן וכן.
אסף.
Printable View
כן וכן.
אסף.
אקשין אייטמס:
1.בדיקת CO לשלילת פריצת אטם ראש - לפני הכל. עדיין מחפש מקום לעשות באיזור נתניה.
2. החלפת פאן קלאץ'
3. התקנת קולר גיר
4. החלפת תרמוסטט - על הדרך שטיפה של המערכת עם אבקת כביסה כמו שאורי עשה באיזה פוסט לפני כמה שנים.
5.צינור מים תחתון (כבר קניתי אז על הדרך..) הנוכחי מעט בלוי באחד הקצוות.
6. אני אחליף גם את הונטה של המזגן, מורכב ברכב תחליפי של ספאל עם אזיקונים - כנראה ניסו לחסוך גם פה.
7. מד טמפ חיצוני עם התראה- אשמח ללינק.
אני מציע במקום לרוץ להתקין קולר חיצוני, להשקיע את הכמה מאות שקלים האלו בניקוי מקצועי של המצנן, מצנן ממסרת, ומחליף החום הפנימי.
תוסיף לזה החלפת תרמוסטט.
אחרי כל זה בדיקת גזים במים זה נחמד אבל קודם תראה אם הטמפרטורה יורדת בימים החמים.
ואחרי הכל... אפשר גם להחליף מצמד מניפה.
אסף.
רדיאטור בן כמה חודשים (מצנן ממסרת הוא חלק מהרדיאטור בג'ימני ) לא נקנה חדש (היה חודש על רכב שהושבת) אבל נוקה עם קלגון וצינור גינה ליתר ביטחון. לא עושה רושם שהוא סתום (נראה חדש)
הטמפ' מלבד לאחר העליה בשבת האחרונה לא עברה את החצי (מעט מתחת) מאז שהרכב אצלי (12 אלף ק"מ / 9 חודשים).
הנה שני הגרוש שלי...מקווה שיעזור.
- קיבוע פאן קלאץ' מפעיל את המאוורר במהירות המנוע (כשמניעים = יש קירור).
- מאוורר מכני שעובד כל הזמן, מפעיל עומס על המנוע (מבזבז כוח) ועושה המון רעש.. כל הזמן.
- מאוורר מכני עובד ביחס למהירות המנוע = במהירות מנוע נמוכה (כמו בעלייה איטית ב-HI או בסרק) יעילות/יכולת הקירור קטנה יותר.
- כשיש בעיית חימום למנוע, קיבוע הקלץ' יגרום למאוורר לעבוד כל הזמן ו"יפתור" זמנית ובמקרים מסויימים את התחממות המנוע - כנ"ל הוצאת הטרמוסטט לגמרי.
- בקיבוע הפאן קלאץ' (במערכת קירור תקינה = הלך הקלאץ' ואין כסף/רצון להשקיע), כמו שאסף אמר, אין שום בעייה לטמפ' עבודה משום שיש טרמוסטט שבד"כ מצליח להגיע לטמפ' עבודה (כשהוא סגור, מעבר המים כ"כ קטן, שהם מתחממים למרות שהמאוורר עובד כל הזמן.
- למערכת קירור לא תקינה, לא יעזור כלום וכל פתרון ביניים רק ידחה את הקץ... בדיוק למועד הכי לא מתאים.
- כנ"ל לבעיית מנוע (ראשים סדקים בבלוק וכו') - הגברת יכולת הקירור/איוורור לטווח רחב יותר ("ביטול הקלאץ' ו/או הטרמוסטט) מאפשרים הארכת תקופת הנסיעה, לפני כשל קטסטרופלי (יענו, להתקע באמצע טיול/מדבר) שיבוא.. בכל מקרה.
לכן.
- אם החלפת משאבת מים, הייתי מנקה את מערכת הקירור ביסודיות ומחליף את הדרוש החלפה.
- מבצע בדיקה למנוע (קומפרסיה וCO2 במים, הם התחלה מצויינת, כמו גם בדיקת שמן במים ולהיפך וכיוונים אם יש).
- מפריד את קולר התמסורת ממערכת הקירור - אם יש בעיית התחממות, מכל סוג שהוא, תוספת החום של התמסורת לא ממש עוזרת..
- - - Updated - - -
לאחר ששמתי לב שזו פעם ראשונה שהתחמם כך בתשעה חודשים, הייתי מפריד את קירור התמסורת מקירור המנוע.. בכל מקרה - לטובת שני הצדדים..
אחד הדברים הראשונים שעשיתי עם קניית הרכב היה ניקוי יזום והחלפת נוזל הרדיאטור (שלא היה מי ברז, הרכב טופל במורשה כל חייו).
לא יצא משם משהו חריג.אין שמן במים או מים בשמן. אחד החשדות שלי הוא שהאיבוד מים הוא אל המנוע ולא החוצה וקורה רק תחת עומס. אבל יכול להיות שטעיתי ושהבעיה נפתרה עם החלפת משאבת המים (עשתה 220 ונצפו סימני מים בחריר)
ייתכן ושתי הבעיות לא קשורות, רק עוד כמה מאות ק"מ אדע אם איבוד המים בנסיעה היומיומית נפתר ואז נראה מה עושים עם ההתחממות כתוצאה מחימום הגיר.
סאמק איך אני מתגעגע לגיר ידני.
לפי דעתי פאן קלאץ קבוע זה לא מערכת קירור תקינה.
כנ"ל לגבי הוצאת תרמוסטט.
פאן מקובע לא פוגע במערכת אלא פשוט מקרר. הוא כן פוגע במעט מאד בכוח המנוע כי הוא עובד גם כשלא צריך ומעמיס עליו. זניח. לא משהו לשבור עליו את הראש כרגע.
תרמוסטט לא תקין לעומת זאת כן יכול לתקוע את העסק, אני מניח שזה ברור ומובן.
אתה מספר שהחברים שלך עלו את אותה עליה וניתק להם המזגן, בעוד שאצלך המזגן עבד - ניתוק המזגן הוא מנגנון הגנה של הרכב, בין היתר בגלל עומס שהוא מייצר על המנוע, ולכן כשמדחס הפסיק לעבוד, למנוע יותר קל לעבוד. במנועים אנמים כמו שיש בסוזוקי, כל חצי סוס נחשב ולמזגן יש משמעות גדולה.
שמן גיר מתחמם רותח יכול להסב נזק לרידאטור ובכל מקרה לא בהכרח שהחליל הקטן שנתנו לו יספיק לתנאים שאתה תיארת. קולר גיר לעומת זאת כן. הפרדה בין הרדיאטור של המנוע למערכת השמן של הגיר גם כן תסייע בשמירה על חיי שני האלמנטים. אם יכנסו מי רדיאטור למערכת השמן של הגיר, תיפרד מהגיר לשלום כי לא תוכל לדעת זאת עד שיהיה מאוחר מידי. גיר אוטומט ג'ימני, כולנו יודעים מה זה אומר בישראל...
בהקשר המקצועי כנהג שטח - אל תתעצל לשלב לLOW, גם אם נראה לך שזה "בקטנה", במיוחד כשיש לך גיר אוטומט ועוד עם מוניטין כזה. יקח עוד שתי שניות לשילוב, יקח עוד דקה שתיים לנסיעה, אבל הכל יעבוד יותר נכון מבחינת עומסים.
התמונה הולכת ומתבהרת ככל שאתה שופך יותר מידע על התקרית שלך. גם עצרת אחרי מאמץ, ועוד מאמץ לא ראוי, גם שילוב של מערכות קירור לא בשיאן... שמייח.
ניכר שאתה כבר ניגש לטפל וזה מצוין. תשתדל להיצמד למקורי היכן שקשה יותר לתקן. רשמת שהחלפת למשאבת מים תחליפית, צר לי שאני אומר לך - פה לא הייתי מתפשר. תרמוסטט לא מקורי, אפשר תמיד לחלץ החוצה ואו להחליף בעוד שמשאבה זה סיפור מהתחת.
צנרת גומי טריה ואיכותית.
כל השאר..הבנת.
עזוב את הפאן קלאץ המקובע בשקט. הוא לא גורם לך לשום בעייה מאלו שמטרידות אותך כרגע. את הכסף של פאן קלאץ' חדש אתה תצטרך כנראה בהמשך הדרך לדברים חשובים יותר.
פאן קלאץ' מקובע לא עושה שום דבר רע חוץ מרעש, ועוד פרומיל דלק, בתיאוריה. יש כאלה שטוענים שהוא גם גונב כח מהמנוע. שיהיה. היו על כך דיונים רבים שלא הסתיימו ולא יסתיימו. רכבים מסוימים מגיעים כך כבר מהיצרן.
מה שכן, קיבוע של פאן קלאץ עם בורג בחור שנקדח עבור כך, עלול לקרוס מתישהו, ואז המאוורר לא עובד, בכלל.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
חנן, אני מאוד מעריך את דעתך. מה לדעתך עלי לעשות כעת? הרכב לא מתחמם, בינתיים לא מאבד מים (*אולי* בקטנה, אני רואה שינוי קל במפלס בעודפים אבל הבנתי שזה לא בהכרח אינדיקציה לאיבוד, לפחות לא ב3 הימים מאז המילוי האחרון)
בשטח כבר הבנת מה קורה מהשרשור.
Sent from my Ass
אני... נדמה לי שכבר כמה אמרו לך מה היו עושים... כולל חנן.
אבל אולי זה אני, שנדמה לי דברים:rolleyes:.
בדקת אם אין איבוד מים (אמרת שכנראה שאין).
בדקת שאין מים בשמן ולהיפך.
אתה אומר שמהערכת הקירור נקייה.
נשאר להפריד את מערכת הקירור של הגיר מהמים ו.. סע שוב לאותה עלייה.
אני לא הייתי "משחק בדווקא" עם הגיר (ראיתי פה איזה שירשור שלשפץ/לתקן גיר של ג'ימני זה סיפור לא פשוט) - הייתי משלב ל-LOW.. ובכלל לא בטוח שתיסע לאט יותר...
ולמה האחרים עלו אותו הדבר ולא התחמם? - ככה.
האוטו שלהם טוב יותר.
מה זה משנה. סדר את הדברים כך ששלך לא יתחמם.
לדבריכם תכונות הסיליקון הן אלו שמשנות את מצב המצמד ממופרד למוצמד.
אז מה עושה שם הספירלה? והשסתום שמסתובב בתוך המצמד?
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
תעשה לך ולרכב טובה:
תשלב בשטח את ההנעה הקדמית, בשביל זה היא נועדה.
גם כשאתה חושב שאין בעיית אחיזה, יש כזו.
זה אף פעם לא יהיה מקדם אחיזה כמו כביש, ויש איבודי אחיזה רגעיים כל הזמן.
דווקא מה שמכונה ״דרכי קק״ל״ מייצרות יותר בעיה, כי המצע מהודק, והחצץ שמשוחרר כגרגרים עליו, מתנהג כמו גולות, שהרכב מחליק ומחדש אחיזה כל הזמן.
העברות משקל קטנות וגלגלים שנותנים החלקות קטנות כל הזמן.
אתה אולי לא מרגיש. אבל הרכב כן, ועובד במצטבר קשה יותר.
שילוב ההנעה הקדמית מוריד עומסים, כי אתה מייצר אחיזה אובה יותר, וחלוקת העומס על יותר מכלולים.
רק אוסיף ואומר שבג'ימני אני ממליץ לכל אחד בעל גיר אוטומטי להעביר להילוך LOW גם בעליות שאפשר לעלות בHIGH.
הLOW אינו משמש רק לאתגרי עבירות, אלא לשמירה על המנוע והגיר, במיוחד ברכבים כאלו שהגיר והסביבה הקשורה אליו רגישים להתחממות.
גם דגמי הויויטי - שאמנם נחשבים יותר עמידים מתחילים להראות סימני חולשה...
הפאן קלאץ' המקובע הוסיף המון רעש לשרשור, וחבל שכך. הוא לא גורם התחממות.
משאבה חדשה. מצוין.
לא זוכר מה נסגר עם הטרמוסטט. וודא שהוא קיים וחדש. עדיף מקורי.
רדיאטור, התקשיתי לעקוב. אם הוא לא עבר ניקוי בשנה האחרונה, תן אותו לניקוי. זה לא יקר.
מעבר לזה, אם אין איבוד מים והוא התחמם רק פעם אחת בעלייה ממושכת, תנהג בפעם הבאה נכון יותר: הילוך נמוך סל"ד גבוה ככל האפשר. אם זו עליה שממש מעמיסה את המנוע והחום מטפס, אפשר להוריד עוד הילוך ולהמשיך עם סל"ד גבוה, ואז קצב יצור החום של המנוע קטן בעוד קצב פינוי החום מהמצנן נשאר זהה. אם צריך כבה מזגן. לא נורא בשביל פעם ב...
חוץ מזה, תישאר במעקב. לא רואה סיבה לעשות משהו דרסטי כרגע.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
כתבת שאתה רוצה להחליף את המאוורר הנוכחי של המזגן ציינת שהוא מתוצרת ספאל ושהוא חלופי ( לא מקורי). בנוסף, ציינת שעלית את העלייה עם מזגן פועל.
א. ספאל נחשב לתוצרת טובה מאוד . אז חבל לך להחליף.
ב. תבדוק את כיוון הזריקה של הספאל ואת הדגם , ואת הצורך ברכב שלך . יש ספאל יניקה ויש ספאל דחיפה .
ובנוסף חשוב מאוד .... בהרבה מקרים אנשים שמחברים את הפלוס ומינוס לספאל , לא שמים לב ומחברים הפוך , ואפילו שהתקנת את הספאל הנכון , הוא מסתובב הפוך .ונוצר קצר אויר. וזה מתכון נהדר להתחממות
ראשית המאוורר מקרר את הרדיאטור ולא את המנוע.
תפקיד הטרמוסטט למנוע מעבר מים בין הרדיאטור לבין המנוע עד להגעה לטמפרטורה הנכונה לעבודה.
הפאן קלאצ' נועד לחסוך אנרגיה. יעני אם לא צריך שלא יעבוד. קיבועו רק מעלה קצת את צריכת האנרגיה שלו(טוחן אויר כשלא צריך).
בעיית החימום יכולה להגיע מהמון סיבות כל אחת לחוד וכמה ביחד.
רדיאטור קצת סתום, טרמוסטט שלא נפתח כראוי ראש מנוע פגום, מעברי מים שנסתמו כתוצאה משימוש במים רגילים, משאבת מים צולעת וכמובן מאמץ יתר ועוד סיבות נוספות (אפילו תיזמון הצתה לא מכוון כראוי).
החלפת הפאן לא תפתור את הבעייה כי הוא לא הבעייה.
יוחנן.