דביר אם ההגנה חלשה מהזרם היא במצב תמידי תישרף או ופעל
מערכת מתוכננת לזרם X מצב של קצר עובר את ה X ומפעיל את הפיוז.
במערכות עם מנועי חשמל צריכים זרם התחלה גבוה יותר מזרם עבודה.
Printable View
דביר אם ההגנה חלשה מהזרם היא במצב תמידי תישרף או ופעל
מערכת מתוכננת לזרם X מצב של קצר עובר את ה X ומפעיל את הפיוז.
במערכות עם מנועי חשמל צריכים זרם התחלה גבוה יותר מזרם עבודה.
כנראה שמדובר בצריכת זרם גבוהה יותר מהמתוכנן של מערכת המיזוג.
ניתן לאמת את זה ע"י מדידת הזרם הזורם במעגל (ודרך הפיוז) ע"י אמפרמטר (השראתי או גריל) וקביעה:
א. האם הצריכה הגיונית .
ב. האם ערך הפיוז מתאים לצריכה זו.
אני דווקא רוצה להחמיא לאוטוקור, על ההקפדה להתאים את מערכת המיזוג לרכב לא רק מבחינה פונקצינאלית אלא גם שמירה על MTBF קצר על פי הסטנדרטים האנגליים המחמירים. שלא לדבר על שימור "האופי" של מערכת החשמל, משהו שהוא כבר אומנות.
אני רוצה להגיד מילה טובה גם לאסף, שמקפיד גם הוא על השאיפה התמידית לאמינות נמוכה. זו הרוח האמיתית של מהנדסי לנדרובר ולוקאס, תמשיך להתעלם מתשובות רציונאליות של אנשים קטנוניים כמו חנן ואיציק :lol:
בהמשך לחימושניק
תנסה לזהות (בעזרת מד זרם או חום חוטים או פיצול למספר פיוזים....) איזה צרכן מעמיס את המערכת (מפח פנימי, מדחס, מנית רדיאטור).
תמשיך משם.....
ואולי יש קשר בין מהירות עבודת המפוח לריח הגומי הנשרף....
אני לא מתעלם.. אני מבין שמשהו לא בסדר- ולכן אתחיל בלנקות את המנוע (אולי הוא צורך יותר מדי זרם, אמרנו? ), אחר כך להחליף את הבית פיוז והפיוז למנתק מעגל (שאין לו בית, והחיבור הוא של החוטים ישירות אליו- וככה נחסכים חיבורים)... ונקווה לטוב.ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
אסף.
החלפת הפיוז למנתק רק מגדילה את הסיכוי לשריפה ברכב.....
יש לך בעית זרם יתר שהיא גבולית מבחינת שרפת הפיוז אבל גורמת לחימום מערכת החשמל, פעם הבאה זה יכול לכלול להבות.....
אז... חוץ מלנקות את המפוח ולחפש עליו סימנים מחשידים (נגיד- מברג קטן תקוע לו בין הלהבים או משהו כזה)- מה עוד אפשר לבדוק?
אסף.
לזהות מי גנב הזרם, ראה את התגובה של החימושניק ושלי למעלה.ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
אם אתה צריך עזרה טלפונית או על הרכב, תרגיש חופשי
אסף,
אני מציע לחבר פיוז 120 אמפר עם כבל 35 ממ"ר, או לחילופין לבדוק 3 צרכנים.
מצמד מדחס עד 10A.
מניפת חיצונית מעבה עד 20A.
מניפה פנימית מאייד עד 15A.
בצע בדיקה פשוטה ע"י אמפרמטר השראתי.
מנוע מניפה חיצונית צורך זרם רב כאשר הפחמים חורצים את הצלחת הפנימית. הם פשוט נוגעים בכל המוליכים בצלחת בו זמנית. סימנים חיצוניים: למניפה אין כוח, בייחוד כאשר היא חמה עקב טמפ. מנוע גבוהה.
מנוע מניפה פנימית צורך זרם רב כאשר הנגד של המהירויות נפגם. סימנים חיצוניים: נגד לוהט.
גם בית פיוז עשוי טיטניום ומיועד עבור 30A, במידה ויקבל 35 A קבוע, ישרוף לך את כל תא המנוע. אל תחפס את הכשל בסוג הציוד בו אתה משתמש.
אתה מוזמן לבוא ולהשאיל אמפרמטר השראתי.
בברכה,
קיד.
ואני מציע שתתקשר אלי ביום ראשון ואני אחבר אותך עם עמנואל מהנדס החברה שלנו שיתן לך את כל העזרה ו/או האינפורמציה שתבקש.
אוקיי, ניר..ציטוט:
נכתב במקור על ידי AutoCool
(תיזהר- אני בדרך)
אסף. :wink: :wink:
אז ככה...
הים החלפתי את בית הפיוז במנתק מעגל של 30A. זה חוסך חיבורים (בין כבל הכניסה לכבל של הבית פיוז, ושני המגעים של הפיוז- שבהם יש קצת חופש-- במקום כל אלו יש שני חיבורים של כבל הכניסה והכבל שהולך לממסר על המנתק, ושניהם עם הברגה ודיסקית כוכב- שלדעת רבים מבטיחים מגע יותר טוב), הבית של המנתק מתכתי, ומפזר חום, במקום להיות עשוי גומי ש"חונק" את החום של הפיוז בתוכו.
בדקתי באופן שטחי בינתיים ששום דבר לא מפריע למפוח (את הבדיקות שמכריחות אותי לפרק חצי אוטו אני משאיר למועד מאוחר יותר), וזה נראה בסדר. בכל מקרה הוצאתי קצת לכלוך מהאזור (שיהיה)
כל זה רק בגדר "אקמול" זמני. אני אבדוק בימים הקרובים עם מד זרם את סה"כ הזרם שמערכת המזגן צורכת- ונדע אם צריך להיכנס יותר לעומק.
אסף.
...ויש המשך..
נסיעה ראשונה עם המזגן עובד כדי לבדוק מה קורה... מזגן עובד, אמרתי? עושה רוח. לא עובד.
המניפה בחזית, וגם מצמד המדחס- לא עובדים. קודם כל בדקתי את הממסר של שניהם (יש להם ממסר משותף)- והוא תקין. הממסר מקבל מתח הזנה, אבל לא מקבל מתח לפיקוד. הפיקוד מגיע, מהמתג בקבינה, ואחריו יש פרסוסטט שנמצא על המייבש. ברגע זה החשוד העיקרי בכל מה שהיה עד עכשיו הפך להיות הפרסוסטט (למרות שייתכן ומדובר סתם בצירוף מקרים). אבל לפני שאני סתם מאשים אותו- יכול להיות שמתג לא תקין (הפרסוסטט במקרה הזה) יכול לגרום לתופעות שהיו קודם (נגיד- אם המיתוג שלו לא מושלם- כלומר קצת "משחק"- יכול להיות שזה גורם לצריכת זרם מוגברת? ) ??
סתם, אני מעלה השערות.
(אחת הבעיות היא שאין לי תרשים חשמלי מלא של המערכת- כי היא לא מקורית. וכמו שכבר הבנתם, זו סיבה מספיק טובה בשבילי לקפוץ לאוטוקור לביקור.. לא שצריך סיבות- אבל בכל זאת)
אסף.
נניח שהוא מרטט, לא מאפשר למניפה להגיע לסל"ד הנומינלי, וגורם בכך למנוע המניפה להיות כל הזמן עם זרם עצום של התנעה? קלוש בעיני, אבל אולי. אולי.ציטוט:
יכול להיות שמתג לא תקין (הפרסוסטט במקרה הזה) יכול לגרום לתופעות שהיו קודם (נגיד- אם המיתוג שלו לא מושלם- כלומר קצת "משחק"- יכול להיות שזה גורם לצריכת זרם מוגברת? ) ??
המניפה מחוברת בכיוון הנכון?
מצאנו!
בטיול בליל שישי, התחיל רעש נוראי של משהו מסתובב מתוך תא המנוע. תהליך איתור תקלות מהיר הביא למסקנה שמדובר במדחס של המזגן
(תהליך איתור תקלות תוך כדי נסיעה, בלי לצאת מהאוטו- הרעש יכול להיות או מאחת המשאבות- הזרקה, הגה, מים, או מהאלטרנטור, או מהקלצ' של המזגן.
אם זה המזגן- אפשר להמשיך בנסיעה עד החניון לילה.
אם זה משהו אחר- חייבים לעצור, ואנחנו לבד באמצע הנגב, ב1 בלילה, בשביל שאף אחד לא נוסע בו, אף פעם, והוא בתוך קניון בלי קליטה לסלולרי או לקשר.
אז זה חייב להיות המזגן. לא צריך לעצור).
בבוקר ראיתי שהקלצ' של המדחס מזגן מפורק, עם המון חופש, ועם סימני התחממות (דיסקולורציה) עליו. חתכתי את הרצועה, והמשכתי ככה.
הקלצ' של המזגן מחובר ישירות לממסר הראשון, זה שאחרי הפיוז הנשרף. הוא מחובר ל"85" של הממסר שמפעיל את המניפה. כלומר- העומס של חיבור הקלצ', שלא אמור להיות גדול כשהכל תקין- נופל ישירות על הפיוז הבעייתי. לדעתי, אם היה כשל מכני בקלצ', העומס גדל וגרם לכל מה שתואר עד עכשיו. אני בכיוון??
שאלה נוספת- אני רוצה לחבר את הפיקוד של הקלצ' ל"87" של הממסר, ביחד עם המניפה של המזגן. זה יוריד קצת עומס מהפיוז הראשי, ויהיה יותר "נכון". אין עם זה בעיה, נכון?
אסף.
א. אתה בכיוון.ציטוט:
הקלצ' של המזגן מחובר ישירות לממסר הראשון, זה שאחרי הפיוז הנשרף. הוא מחובר ל"85" של הממסר שמפעיל את המניפה. כלומר- העומס של חיבור הקלצ', שלא אמור להיות גדול כשהכל תקין- נופל ישירות על הפיוז הבעייתי. לדעתי, אם היה כשל מכני בקלצ', העומס גדל וגרם לכל מה שתואר עד עכשיו. אני בכיוון??
שאלה נוספת- אני רוצה לחבר את הפיקוד של הקלצ' ל"87" של הממסר, ביחד עם המניפה של המזגן. זה יוריד קצת עומס מהפיוז הראשי, ויהיה יותר "נכון". אין עם זה בעיה, נכון?
אסף.
ב. לא הבנתי ב-100% את התיאור שלך, אבל אני חושב שהחיבור של המצמד של המדחס לרגל 85 של הממסר משמש כתנאי להפעלה של המניפה (כלומר - המניפה תעבוד רק המדחס יעבוד) ולכן לא כדאי לחבר את המדחס לרגל 87 של הממסר מהסיבה הפשוטה שהמניפה לא תופעל בדרך זו.
לא הבנת. הקלצ' מחובר ל85 ביחד עם הפיקוד שמגיע מהמפסק (דרך פרסוסטט על המייבש)- מה85 יוצאים (או נכנסים) שני חוטים. כלומר- המניפה תפעל גם אם הקלצ' לא.
אסף.
אצלי הוונטה בחוץ הייתה מחוברת עם הקלאץ יחד וזה לא היה טוב
כשהייתי מכבה את המזגן המדחס היה נשאר עובד לכמה שניות והיה רעש של חצי שיחרור כזה , ממסר פתר את הבעיה מה שאני חושב שקרה זה שהוונטה אולי שומרת על מתח עד שהיא עוצרת ולכן הקלאץ לא התנתק אבל גם לא תפס לגמרי .
אסף,
בשום פנים ואופן אין למתג מניפה עם מכשיר נוסף :!:
המניפה היא דינמו DC לכל דבר. בזמן נסיעה, הרוח תאלץ את המניפה להסתובב, והיא תייצר מתח למצמד המדחס.
פתרון: 2 ממסרים או חיבור עם דיודה בין המצמד למניפה. אני אישית מעדיף שני ממסרים בכדי למנוע את מפל המתח על הדיודה. אם זאת, דיודה היא פתרון מקובל בתעשיית הרכב, על מנת למנוע מהמניפה לגרום למצב של מנוע שלא מצליח להכבות (למשך 2-4 שניות) לאחר סגירת מתג התנעה.
קיד.
אז אתה בעצם אומר שההשערה שלי נכונה קיד?