הסבר בבקשה - "יישור בלוק"
אהבתי את הסרגל.
Printable View
הסבר בבקשה - "יישור בלוק"
אהבתי את הסרגל.
"יישור בלוק" - לקחתי בלוק מתכת במידות 100\450\40 ממ להדביק על הבלוק מתכת נייר דו צדדי של M3 [חזק מאוד] ולחבר לו נייר שיוף .
משקל הבלוק עזר לי לשייף ישר כי בכל זמן השיוף הייית התמצאותו של כוח הצמדה גדול מהמשקל.
תהליך השיוף הוא די פשוט אבל צריך לתת את הדעת לכמה כללים:
1. תמיד להיות עיקבי - ז"א לספור כמה "מעברים" עשיתי על קטע מסוים במוצר . ולחזור על אותו מספר מעברים בקטע אחר .
שלא יקרה מצב שקטע מסויים בחלק שאתה משייף יהיה נמוך יותר או גבוה יותר.
2. להיות סימטרי - לשייף תמיד בקווים ישרים - בלי תנועות מעגליות. בהתחלה לשייף כמה פעמים לאורך [שהבלוק שיוף מקביל לראש מנוע ] ,אחר כך לסובב את הבלוק שיוף שיהיה אנכי לראש מנוע ולעבור כמה מעברים אורכים -לאורך הבלוק , ולאחר מכן "לקחת פינה" [כנקודת התייחסות] של הבלוק מנוע ולעבור עם הבלוק שיוף כמה פעמים בזווית.
כך בעצם יוצא לך שלושה קווי שיוף לאורכו של הראש מנוע: קו ישר , קו אנכי- רק בלוק השיוף מסובב בצורה אנכית לראש ,וקו זוויתי .
3. לעבור מספר פעמים בודדות בכל מעבר של הבלוק שיוף. לא לשייף הרבה ,אין כל כך הרבה כמות חומר להוריד.
המטרה היא רק לגלות שכבה חדשה וליישר בעדינות את השטח. ונראה לי שברוב המקרים אתה תוריד עד 5 עשיריות מקסימום כי זה מה שמותר לפי הספר.
הסרגל שייך לבניית גיטרות - בדיקת יישור צוואר גיטרה.
תודה ושבת שלום
שבוע טוב, ובשורות טובות לכולם.
אני אשמח אם תוכל להלוות לי לבדיקה כויל הצתה. ואם במידה זו הבעיה אז אשמח לרכוש אחד אם יש..
בשעה טובה סיימתי להרכיב את המנוע והרכב נשמע לא רע..אבל....
יש לי כמה בעיות:
1. הרכב עדיין רועד. זה קורה:
א. כשאני לוחץ על הגז
ב. במהירות 60-80 קמ"ש בהילוך 4 .
ג. זה מתגבר שהרכב מתחמם.
2. הטורים לא יציבים- מחוג הטורים זז טיפה,והרכב לא עובד חלק.
3. יש עדיין רעש של שסתומים מטקטקים בצד הנוסע של המנוע. אולי זה בגלל שמילאתי 20\50 תוצרת טורקיה?? היה שמן מאוד סמיך..
4. מאז השיפוץ גדלה צריכת הדלק ,מ 6.5 ל 5 ... אולי חבל שניקיתי את המזרקים..... [-:
אז אני אעשה כמה בדיקות:
1. אבדוק שאין לי קרע שוב באטם...חס ושלום - בדיקת קומפרסיה.
2. בדיקת ניצוץ וזרימת דלק
3. התנגדות בכוילים .
בדוק שוב שכל מה שפירקת מחובר - חיישנים, ואקום.
האם בדקת אטימות של השסתומים לפני הרכבת הראשים חזרה?
האמת שלא . חשבתי לעצמי שיותר גרוע ממה שהיה לא יכול להיות . לכן , לא בדקתי.
אני מאמין/מקווה מאוד שאם יש בעיה זה לא יהיה בשסתומים או באטם , זו צריכה להיות בעיה אחרת,חשמלית .
האמת עברתי על כל המנוע , חוץ מהכויל . אותו לא בדקתי בצורה מעמיקה ,בדקתי רק אם הוא נותן ניצוץ והוא אכן נותן .
לפי מה שידוע לי יש מקרים שבסיבובי מנוע מהירים הכויל לא עומד בקצב. אבל בכדי לבדוק את זה אני צריך רכב מתנדב עם סט כויל כמו שלי עובדים. או בחור נחמד יתן גז תוך כדי בדיקה.
קובץ מצורף 103517
אתה מתאר סימפטומים שמתאימים להרבה תרחישים, אחד מהם הוא בוכנה (או בוכנות) שלא מתפקדת (בגלל הצתה, דלק או אטימות).
תתחיל באמת בבדיקת קומפרסיה וכך תוכל לשלול את תרחיש האטימות/שסתומים.
זו בדיקה קלה שלא מצריכה פירוק מעבר לפלאגים.
אני לא הייתי מהמר על דלק בתור אופציה ב' ודווקא בודק את מערכת ההצתה.
לגבי חיישנים, אין לי מושג בזה - אבל שמועות אומרות שגם הם יכולים לעשות בלאגן.
דבר נוסף ששמתי לב אליו, בתמונות שלך אתה מראה מרימי שסתומים הידראולים בלי רולר בקצה.
שוב, אני לא מכיר את המנוע אבל אם קנית מרימים חדשים והם מהסוג שפרטתי אז יש צורך למרוח עליהם שמן או גריז עם תוסף ZDDP אחרת יש סיכוי שהם לא ישרדו את החצי שעה הראשונה.
אם המרימים הם הישנים שהיו במנוע, אז אין צורך בתוסף וחשוב רק להחזיר אותם למקום מהם יצאו.
אתה צודק ,
הייתי אמור לבדוק את תהליך ההרכבה של זה לעומק . הייתי אמור להתת למרימים לשהות כמה שעות בשמן ואז להרכיב אותם על המנוע [טעות של צעיר..] .
חשבתי שהשמן יכנס למרימים לבד דרך החור הקטן הזה... עכשיו מובן לי למה צד אחד מטקטק..
מה אתם אומרים לפרק את את הראשים שוב ולעבור על זה ? או לפרק רק את המכסה ,ולשמן מלמעלה ?
תודה .
זו לא הכוונה שלי.
במנועים של פעם המרימים היו ללא מייסב בקצה.
העדר המייסב אומר שהמרים שעשוי מתכת נוגע ישירות בקמשאפט שגם הוא ממתכת.
המיסוב היחיד בינהם זה השמן.
על מנת לוודא שהקמשאפט והמרימים לא יאכלו יש צורך למרוח שכבה נדיבה של שמן או גריז עם תוסף zddp אשר מונע את החיכוך בדקות הראשונות לפעולת המנוע.
מילוי המרימים בשמן הוא נחמד אבל לא הכרחי
לפני שאתה מתחיל לפרק, תעשה בדיקת קומפרסיה
עכשיו הבנתי,
כבר הרכב נסע כמה מאות קלומטרים מאז ההתנעה הראשונה.
בכל מקרה מצאתי הבוקר שחיישן אוויר היה מנותק . אולי זה מסביר את הצורך של המנוע לאכול דלק. ואולי זה גם יפתור את ההיסוס שהיה בתחילת נסיעה, נראה ..
בכל מקרה אני מבצע עוד בדיקות לפסול אפשרויות.
אם יש למישהו שעון וואקום זה יעזור .
תודה על העזרה .
שבוע טוב ומבורך
נועם
יש חדשות טובות אבל מבישות ...
מצאתי את גורם הבעיה לרעידות.
וכמו שחשדתי זו היית בעיה בהצתה. פשוט מאוד , פלג מס 7 לא היה מחובר ולא שמתי לב ...
ועכשיו ברוך השם הכל טוב רק צריך לפתור את בעית הדלק. לפי מה שקראתי כשיש פיספוס בהצתה ונוסעים ברכב הרבה , זה גורם לסתימה בממיר קטליטי ו/או בחיישני חמצן באגזוז.
עכשיו אני עושה בדיקות לראות אם אפשר לנקות את הממיר מפיח.
וכבר באופן יזום אני אחליף את החיישנים או אנקה.
תודה
כל הכבוד... מרשים.
noamh23
"לפי מה שקראתי כשיש פיספוס בהצתה....."
ברכב הזה אפשר לכוון רק את התערובת באמצעות הסורק:TEST BOOK,NANOCOM........
זווית ההצתה בלתי אפשרי לכוון ללא remap ECU ENGINE
עידכון פרטים:
לאחר כ 3000 ק"מ יש כמה בעיות עיקריות :
1. אכילת שמן מוגזמת מאוד.
2. צילנדר מספר 8 כנראה הבעייתי.
3. טיקטוקים מרימים בצילינדר מספר 8
לצערי זה אומר שעוד פעם צריך לפתוח את המנוע ולראות מה קורה למה נכנס שמן לצילינדר הזה.
בנוסף לבעיות הללו יש עוד כמה שזקוקות לטיפול
1. גרשון - איבחן לי רימון ABS תקול -אני מזמין .
2. כבר בדרך סט פליאוריטן בושינג
3. שמן גיר ופילטר - גם בדרך
4. שמנים של הסרנים ותיבת העברה -יטופל.
מכיוון שאני בלחצים של זמן והרכב הוא רכב עיקרי ,אם יש מישהו שמוכן לסייע לי בפירוק המנוע בכדי שאוכל לסיים את זה מהר
אני יותר מאשמח .
תודה חברים ,
נועם
ואין "בעיית מים"?
למנועים האלה (האנגלים, במיוחד החדשים יותר, 4.0 ו-4.6 אבל גם הישנים יותר לא חפים מהצרה הזו) יש בעייה עם הצילינדרים - הבלוק מפתח "סדקי שערה" והשרוולים מתנתקים ו"דופקים"/"מתקתקים"..
בד"כ זה מלווה בצריכת מים "מסתורית" אבל אולי אצלך זה בא לידי ביטוי בצריכת שמן..
אם וכאשר אתה פותח את המנוע/ראשים - תבדוק את הצילינדרים, במיוחד מספר 8 הזה..
מחזיק לך אצבעות.