אצלי לא מצאתי את המכסה מנוע בעל משמעות רבה
Printable View
אצלי לא מצאתי את המכסה מנוע בעל משמעות רבה
בתקופה שהחזקתי את הZJ , מעולם לא התחמם לי המנוע, בקיץ נסעתי ללא טרמוסטט, בחורף החזרתי אותו.
נמרוד
דיון ישן נושן, כבר הכל נאמר ונעשה.. שורה תחתונה אין בעיה.
אמר ניצן כבר באחד ההודעות. בעיקר עניין פסיכולוגי.
המנוע עובד בחום גבוה, שעון מעל 100 לא מעיד על בעיה, סיכת חום זזה לא מעיד על בעיה, הסיכה לא אמורה להיום במקום אחד (קבוע) כמו בשאר ברכבים.
אפשר היה לפזר את החום טוב יותר, בעיקר בשביל לשמור על מערכות החשמל, צינורות גומי ושאר הקומפוננטות (הם חיים בתנאים קשים מתחת למכסה).
למעט זה: משאבת מים תקינה, רדיאטור תקין, שימוש במי רדיאטור עם נקודת רתיחה של 127 מעלות ומעלה (פרסטון ודומיו), פאן קלאץ תקין וזהו. הרכב תקין ולא אמור לעלות מעל 110-115 מעלות.
לדעתי ב- 110
לא זכור לי שהמזגן התנתק לי אי פעם אבל הוא הופך להיות מאוד לא יעיל ב 105 וצפונה
דעות זה לפולטיקה ומדעי פקולטת הדשא ...
פה זה אמור להיות נתון יצרן טכני חד ערכי (וליתר דיוק בתוספת סטיית ייצור מקובלת).
רענן
- - - Updated - - -
הכוונה ניתוק מדחס . המפוח בתא הנוסעים ממשיך להסתובב רגיל רק יוצא אוויר עם שאריות קור ...
אין לכם מפרט טכני / ספר אחזקה לבירור נתון זה אם בכלל קיים ניתוק ?
(ביפנים זה כמעט בכול רכב כולל פרייבטים)
רענן
מזגן כובה ב115.קרא לי פעמיים ב7 שנים שרכב אצלי.פעמיים זה היה באמצע הקיץ ברמת הגולן בימים חמים מאד.
קראתי טמפ העבודה של המנוע עלפי יצרן היא98.8 ועד 115 מעלות תקין לחלוטין. שוב דיון ישן שנטחן עד דק.
לא מסכים לגמרי. גם במדע סופר מדוייק תמיד יש מקום לדעה כזאת או אחרת. למשל עד היום לא החליטו החכמים שביננו האם מזגן אינוורטור חיסכוני יותר או לא. יש טוענים שכן ויש טוענים שלא.
בהצלחה
בענין של התחממות יתר (או לא) של מנוע אני אעשה כזה דבר: אתקין וונטה חשמלית ואכוון אותה ל 95 מעלות ביציאה מהרדיאטור. אם לא יעזור אז אולי אפתח פתחים במכסה המנוע לאיוורור טוב יותר. זה מפריע לי נפשית כאשר מחוג מד טמפרטורה עולה מעל 100 וכמובן זה מפריע לי לנסוע עם משפחה ביום חם במתבר בלי מזגן.
בנושא הנפש אני לא "חזק" ... (בעצם בעוד הרבה דברים). אבל,
אם לך ולמשפחה מפריע לנסוע בלי מזגן,
או כמו שבועז מציין שמעל 105 מעלות יעילות המזגן לא יעילה,
אז יש פה מערכת קרור מגבלתית למרות נתוני היצרן !
יש מי שיסתפק באמירת "דיון ישן נושן", יכבה מזגן בחמסין וימשיך הלאה ....
יהיו כאלו שישאפו למציאת פתרון ושיפור המצב הקיים.
זה מזכיר לי בדיוק את הדיונים על הגירים בטרופר בנזין V6 3.5 .
תמיד היו כאלו שלא הפריע להם שנורית חום A/T נדלקת מידיי פעם
והם נוהגים עם טמפ' שמן גיר ממוצעת מעל 115 מעלות.
הם טענו בתוקף שהכול בסדר גם מול סטטיסטקה לא מחמיאה של שיפוץ גירים.
לעומתם היו כאלו שהחליטו להשקיע במציאת פתרונות קירור מעבר למקובל
ובהתאם שיפרו האמינות.
רענן
מדוייק לדעתי.
לכן מעבר למאוורר חשמלי פותח אפשרות לעיבוי המזגן בלפחות 2-3 ס"מ.
יכול להיות שמשם תבוא הישועה.
היה פה מישהו לפני כמה שנים טובות שלקח את זה צעד אחד קדימה, אני לא זוכר את שמו אבל הבחור הביא ניסוי מדעי פר אקסלנס.
הוא חיבר חיישני חום בתוך תא המנוע בכל מיני מקומות וניסה לקבל איזה שהוא מידע השוואתי של טמפרטורה לפני ואחרי שיפור מערכת הקירור ברכב..
אז, למעט העובדה שהוא נסע עם חוטים מוזרים על הרכב כמה שבועות והוא ביצע ניסוי מדעי יפה ואכן מעניין מאוד לאותה תקופה.
הנקודה היא שבסופו של דבר לא היה שום שיפור בפיזור החום גם אם מערכת קירור משופרת בתא המנוע.
רענן -אני פתוח לשמוע כל פתרון שתציע בשיפור מערכת הקירור במנוע.
כי למעט פירוק מכסה מנוע כבר די מיצינו את האופציות.
אצלי מעולם לא התחמם המנוע ואני על סטאפ מקורי מלפני כמעט 20 שנה. לא חשמלי ולא פנאומטי.. פאן קלא'ץ רגיל. אפילו לא HD.
תוספת קיבול נוזל קירור והגדלת שטח החתך של הולכת החום זה בגדול הפיתרון.
אני פחות חושב שעניין המאוורר זה הנושא .
ההבדל היותר משמעותי בא לידיי ביטוי בסרק לטובת החשמלי.
אני לא מכיר את הגראנד. אבל צריך לוודא שהגיר האוטומטי לא זה שמעלה הטמפ'.
גם אם אין צימוד מכני (חליל ברדיאטור) , יש השפעה הדדית ע"י חום המוקרן מהקולר הגיר
על רדיאטור המנוע (ב 99% הקולר גיר בחזית לפני הרדיאטור מנוע).
אם אני הייתי צריך להתמודד עם הרכב אז :
א. הפרדת קירור הגיר מהמנוע
ב. רדיאטור מוגדל HD + פאן קלאטץ' HD
ג. מפני אוויר מתא המנוע (כונס הפוך)
ד. במידה וניתן, הוספת (לא החלפת הפאן קלאטץ') מאוורר חשמלי
ה. הוספת מיכל, משאבה ומרססי מים כמו ברכבים חזקים (אימפרזה WRX )
רענן
הגדר לא התחמם ?
האם הכוונה לא הגיע לקו האדום ?
השאלה, האם כשאתה בעומס מלא ובעומס חום מטפס באיטיות, המזגן יעיל ?
אני אישית לא מתרגש אם המחוג זז מקו האמצע לכיוון חצי שנתה עד ל 3/4 .
קו ה 3/4 מבחינתי זה הקו האדום שלי.
אבל בכול מקרה לא מוכן לקבל ירידה משמעותית בתפוקת הקירור גם במצב שתארתי.
רענן
רענן אל תבין אותי לא נכון, היינו שם כבר, ישן נושן כבר אמרנו... ?
א. בוצע לפני 10 שנים - הדבר הראשון שעשיתי.
ב. שני האופציות הורכבו אצל אחד החברים פה. לא שיפר משמעותית.
ג. כונסי אוויר יש הרבה שעשו, וגם כאלה שהרימו את החלק האחורי של המכסה על ידי קלינים (לא פתר, שיפר פיזור חום סה"כ).
ד. כמה הרכיבו חשמלי - מתחלק לשניים - אלה שאומרים רק חשמלי ואלה שאומרים רק מכני.. בשני המקרים - לא פתר אבל החברים נהנו מהוויכוחים.
ה. מזה ספא ? מה שחסר לי זה גם להוסיף לחות בתוך תא המנוע שיגיע לכל חור ויעשה קורוזיה (בשביל פעם או פעמיים שהרכב מתחמם בשנה ?? תכבה את המזגן עדיף)
נורא מתקשה להאמין שכול הפעולות נעשו ולא ניצפה שיפור .
אולי התוצאה לא שווה המאמץ והעלות, או לא עמדה בציפיות הגבוהות.
לגביי מרססים,
אל דאגה, הריסוס על הרדיאטור (רסס ולא השפרצת מים) מתאדה במגע עם מוליכי החום של הרדיאטור.
לא יהיה לך קצרים חשמליים או קורוזיה מזה.
בכול אופן,
כנראה הרוב "מסתדרים" עם המצב הקיים גם אם מידיי פעם מעיק (מזגן כבוי או לא יעיל)
סה"כ כנראה אתם לא מסכנים המנועים או פוגעים באמינותם
(בניגוד לנו עם הטרופרים שהיינו מקצרים את חיי הגיר עם טמפ' גבוהות מאד לפני השיפורים).
אני אישית, לא הייתי מרפה עד להגעה ליעד הרצוי.
רענן
אצלי הגיע בזחילה עם zj 5.2 הגיע ל3/4 אבל יעילות הקירור של המזגן לא נפגעה. מה שכן חשוב מאוד לוודא שמיחזור אוויר עובד. זה משנה את התמונה משמעותית. לדעתי המצב הזה תקין לרכב הזה. זה לא שאי אפשר לשפר את זה אבל לדעתי זה מצב תקין וחשוב להקפיד על מערכות תקינות. בנוסף למי שמתנתק המזגן בטמפרטורות גבוהות יכול לבדוק את המפסקי לחץ גבוה ונמוך. יש להם נטייה לזייף עם הזמן.