עדכון: השמן שהוחלף בגיר בזמן יישור הקו הוא שמן גיר סינטטי מלא של וולוולין 75W90, אז אין לי מה להחליף שוב לאותו הדבר ...
Printable View
עדכון: השמן שהוחלף בגיר בזמן יישור הקו הוא שמן גיר סינטטי מלא של וולוולין 75W90, אז אין לי מה להחליף שוב לאותו הדבר ...
אם זה המצב, תלמד לחיות עם זה, ותתכונן להחלפת סינכרונים.
אסף.
אני דווקא חושב הפוך, השמן שמילאת הוא צמיגי מידי ולכן התופעה קוראת עד שהוא מתחמם ואז נעלמת, אם תמלא שמן מנוע חצי סינטטי לדעתי זה ישפר בהרבה, אין לך מה להפסיד פה מלבד עבודה(עצמית עוד יותר טוב).
את השמן שתוציא תסנן ותישמור, תאחסן אותו כמו שצריך ותשתמש בו פעם אחרת מקסימום, לא יקרה לו כלום.
וכמה שזה נשמע כמו כפירה באתר הזה, בעקבות המלצה, הוספתי תוסף של פולדיין לגיר חורק של סובארו ישנה, מתוך חוסר רצון להשקיע בתיקון יקר.
עשה הבדל גדול מאד לטובה בשילוב בבוקר.
כמו שכתבתי קודם - אולי קיצור חיי הגיר. (זה לא מידיעה אלא מחשש שנובע בעיקר מחוסר הבנה בתחום ...)
אבל יודעים מה ? מוכן לזרום עם הכיוון הזה (את שמן הגיר אפשר לשמור בצד ואם ההחלפה לא תעזור אני אחזיר אותו ...), אם מישהו יצרף הפנייה למוצר ספציפי שפתר לו את הבעייה הזו. עדיף קישור למוצר עצמו ...
נתתי.
פולדיין.
אקדים ואומר שאני לא מבין הרבה בגירים או בשמנים, אבל אני מנסה ללמוד ולהבין מה קורה פה ולשם כך צפיתי במספר סרטונים שמסבירים איך עובדים גיר ידני ומנגנון הסינכרון. למשל זה: https://www.youtube.com/watch?v=wCu9W9xNwtI
דורון, אם אני מבין נכון את המנגנון של הסינכרו, אז הוספה של תוסף כזה מקטינה את החיכוך של טבעת הסינכרון במצב שבו יש לה חיכוך גבוה מדי שמצמיד אותה לגלגל השיניים שאליו מנסים לשלב, ושיפור השימון מאפשר את ההחלקה של טבעת הסינכרון מונע את החריקות כפי שתיארת.
ושוב, אם אני מבין נכון, המצב אצלי הוא הפוך. הגיר לא חורק אלא "מסרב" להכנס להילוך כי החיכוך בין טבעת הסינכרון לבין הגג"ש אינו מספיק כדי להאט/להאיץ את הגג"ש למהירות שבה הוא מסונכרן. במצב כזה נראה כאילו צריך שמן "פחות חלק" כדי לאפשר את החיכוך - שאולי באופן כללי פחות טוב לגיר ולכן אולי עדיף לי פשוט לחיות עם זה עד שהתופעה תחמיר ותופיע גם כשהעסק חם ...
ואולי אני כותב שטויות מוחלטות, ואז אשמח אם מישהו יתקן אותי בתוספת הסבר ברור ...
המצב היה קושי בשילוב.
התוצאה היא חריקה כשמתעקשים לשלב..
אני חושב שאם אתה לא מתכוון לשפץ כרגע, ואת סוגיית החלפת שמן לאיכותי מיצית, אז להזיק זה כנראה לא יזיק.
לדעתי הצנועה, עדיף להתרגל בבקרים קרים לשלב בעדינות - הכי חשוב לא להפעיל כוח לשילוב כי זה גורם נזק נוסף.
החלפת סינכרונים בלבד - כפי שנכתב קודם - לא מסובך יחסית לשיפוץ גיר מלא (והגיר הזה ידוע לשימצה, אם תרשו לי להשמיץ).
אסף.
נדב, החיסרון של הגיר הזה, הוא שזה גיר כמו בסופות-לא מאוד חזק, ויש לו בלאי ידוע שמחייב שיפוץ, בגיר שלא עובר התעללויות, פעם בכ-150 אלף ק"מ. היתרון של הגיר הזה, הוא שזה גיר כמו בסופות-חלקים זמינים וזולים ברשת ועל המדף בארץ, ידע אצל רבים יחסית בשיפוץ חלקי או מלא של הגיר, וגם זמינות של גירים משופצים ראש בראש במחירים שברכב יפני אפשר לפנטז עליהם-איזור ה2000 ש' ופחות...
הצלחת לדחות את הקץ-מה טוב, אבל גם אם כן וגם אם לא, תדע שהשד לא נורא כ"כ.
תוכל לחפש גם כתבה פה באתר על שיפוץ גיר AX15 שהעליתי לפני אי אילו שנים, עם לא מעט צילומים שייתנו לך גם קצת תחושה ויזואלית של מה הולך ב"מיעיים" של הקופסה האפורה הזו.
בהצלחה-קובי
אסף - אני כבר התרגלתי לוותר מראש על הילוך שני בבוקר ...
דורון - קראתי קצת וכנראה שאם התוסף לא יעזור, הוא כנראה באמת לא יזיק ...
נרכש בקבוקון במחיר מופקע, מבטיח לעדכן ...
מחכה בסבלנות, יהיה מעניין לדעת אם עזר...
מקווה בשבילך שיעזור...
מנסיון של שנים ברכבים "סרבני הילוך שני" - סופה, אלפא רומיאו וכו',
הפתרון הוא פשוט מאוד ואפילו חינם..;)
אסור להעביר בתנועה אחת ישרה בין הראשון לשני.
תתרגל להעביר הילוך דרך מצב הניוטרל בגיר: הוצאה מראשון, לתת לידית להגיע למרכז ורק אז להכניס לשני.
התנועה נראית כמו הסימן {
אני מבטיח לך שאחרי תרגול קצר זה יהיה מהיר וללא שום חריקות.
בברכה,
נתי
ניסיתי כבר, לא עובד ...
צווישן גז ודבל קלאצ׳..
אני מספיק זקן, ניסיתי גם את זה ...
נתי,
הזכרת לי נשכחות על הבוקר :)
זו הייתה התרגולת להעברת הילוך לשני בספיידר זצ"ל.
הקרדיט, השאפו, והתודה הולכים לדורון 😊
אחרי נסיעה אחת משמעותית עם הפולדיין הבעייה נעלמה לחלוטין, כולל בהתנעת בוקר והתחלת נסיעה מיידית (לצורך הבדיקה, אני בד"כ נוהג לתת למנוע להתחמם קצת לפני נסיעה)
מבחינתי, עד להודעה חדשה, העניין סגור ...