פעם חיפשתי ומצאתי עבור הקרוואן מוצר שטוען את המצברים בדירוג, כמו שציינת.
אבל זה היה בקרוואן, בסוף הוספתי עוד תא סולארי ורוב הזמן המצברים היו מרוצים.
Printable View
פעם חיפשתי ומצאתי עבור הקרוואן מוצר שטוען את המצברים בדירוג, כמו שציינת.
אבל זה היה בקרוואן, בסוף הוספתי עוד תא סולארי ורוב הזמן המצברים היו מרוצים.
במקרר שלי, INDEL B 26, הדפנות מכילות קרחומים מובנים נסתרים. אני לא יודע אם זה הסטנדרט גם במקררים אחרים, אבל אם כן, אז מיותר לגמרי לתפוס מקום נוסף בתוך המקרר לטובת קרחום.
ולגבי הרעיון של בוזי, למרות שאני מסכים איתו טכנולוגית, אני חושב שזה מסבך ומיותר.
המקרר נמצא אצלי בבאגאז' ברכב הפרטי. כפתור הדלקה במצב ON קבוע, תמיד, גם כשאין שם כלום. מחובר לשקע מצית מקורי בבאגאז' שמקבל מתח אחרי סוויץ'.
תמיד מוכן, תמיד קר. כבר לפחות שמונה שנים. אפס תשומת לב אליו, בדיוק כמו המקרר במטבח.
בד"כ יש שם כמה בקבוקי קולה וארוחת צהריים, שלפעמים לא מנוצלת ונשארת במקרר לימים הבאים ללא כל פגע.
אני חושב שאפילו הרכב המשפחתי שלי לא מונע מספיק שעות ביום ע״מ שהמקרר ישאר קר.
בטיולי שטח זה סיפור אחר, וגם זה בהנחה שמדובר על טיול של הרבה שעות נסיעה, ולא טיול של הרבה שעות חנייה.
אני מהמר שאתה לא עושה, כמוני, 100000 ק"מ בשנה, פלוס פה ושם שעות של עבודה פקידותית ברכב עומד מונע (;
בכל מקרה, זה רק להמחשה של חוסר התועלת בהפעלת לילה של מקרר. ברכב טיולים אפשר לכבות ולא לחשוש להתנעת בוקר ולהרס המצבר.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
לשמחתי לא!
הנקודה ברורה לגמרי, תודה על הטיפ ;)
מנסיוני מצברי התנעה לא אוהבים להיות טעונים פחות מ 75-80 אחוז, בטח לא למשך זמן ובטח לא להיטען אח״כ ע״י האלטרנטור. גם האלטרנטור לא מת על זה (אולי בסוף ימות מזה).
הקפדה על טעינה מלאה ככל הניתן היא אחד ממאריכי החיים המשמעותיים של מצבר.
הרחבת הסוגייה:
התקנתי שעון מתח למצבר.
רכב חונה, מכובה קצת מעל 24 שעות.
מצבר : 12.6.
פתיחת סוויצ׳ וחימום נרות בדיזל מנחית את המתח ל-11.6.
אחרי התנעה חוזר בשניות ל12.8.
מצבר 90ah
הגיוני. מהי הסוגיה?
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
המרווח הקטן שבין ניתוק המקרר (11.8), לבין מה שהנרות חימום לוקחים, וכמה שיורד המתח (11.6), תיאורטית לא מציב בעיה?
ובסטרטר זה יורד ל9.5 וולט פלוס מינוס.
1. אחרי שאתה מפעיל נרות חימום אתה מתניע, ואז יש טעינה ומנגנון ההגנה מקבל את מתח הכניסה הרצוי לו.
2. יתכן שמנגנון ההגנה תלוי במשך זמן מינימלי שהמתח הוא נמוך , ולא מתחשב בירידות מתח רגעיות.
המדידה היא מה שמגיע לשקע מצית.
זה אמור להיות זהה להטענה?
לא מזמן נבדק ע״י חשמלאי שאמר שביציאה לשקע מצית זה בסדר.
זרם הטענה היה גבוה יותר (לא זוכר כמה, אבל בסביבות 13).
סתם מתעניין.
אצלי יש מד טעינה מקורי משולב בלוח שעונים שתמיד נראה לי לא אמין.
בסרק מצביע קרוב מידי ל 12 (נמוך) ובסל"ד עבודה ללא עומס מצביע קרוב ל 18 (גבוה).
ממש לאחרונה בדקתי (על המצבר) ובסרק המתח הוא בסביבות ה 13.4 בסל"ד עבודה כ 15.
ווסת חיצוני חדש יחסית.
הבדיקה שלי הייתה בסל״ד סרק.
למיטב ידיעתי לא משנה הסלד.
מרגע שהוא נפתח אחרי ההתנעה הוא צריך לתת מתח קבוע. למיוב זכרוני 13.8 או 14.0 מקסימום ואם הכול תקין הוא יתן את זה בכל סלד.
אם זה משתנה כתלות בסלד הייתי חושד שהווסת לא תקין.
במיוחד אם יש קריאה של מעל 14.
זה גם עלול לטגן את המחשב ושאר רכיבים אלקטרונים
מחשב אין..
אבל האם אמור להיות מתח שונה בשקע מצית?
הסל"ד משנה, בהחלט, ובדיקת טעינה צריכה להתבצע בסל"ד ביניים וצרכנים עיקריים פועלים, כגון אור גבוה ומזגן בשיא העוצמה.
בסל"ד סרק רוב הרכבים יתנו טעינה חלשה למצבר, ולפעמים אפילו פריקה, כשהצרכנים הנ"ל פועלים.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
הסלד משנה גם לזרם וגם למתח או רק לזרם?
גם וגם.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אז כנראה למדתי משהו חדש...
ידעתי שהמתח יהיה קבוע והזרם משתנה
"זרם הטענה היה גבוה יותר (לא זוכר כמה, אבל בסביבות 13)"
זרם או מתח?
" זכרוני 13.8 או 14.0"
בסרק ללא עומס זוכר לי 13.8-14.3
"בסרק מצביע קרוב מידי ל 12 (נמוך) ובסל"ד עבודה ללא עומס מצביע קרוב ל 18 (גבוה)."
מוזר, לזייף במתח כלפי מטה מראה על בעיה בשעון או מפל מתח בקו. אבל לזייף כלפי מעלה ומטה באותו שעון זה מעניין.
לדעתי מתח המצית אמור להיות זהה למתח המצבר עד כדי כמה מאות מילי וולטים.