קשה לי להאמין שמניפה מכנית נותנת בסרק CFM גבוה ממניפה של מונדאו במהירות גבוהה.
Printable View
קשה לי להאמין שמניפה מכנית נותנת בסרק CFM גבוה ממניפה של מונדאו במהירות גבוהה.
היתרון היחיד של החשמלית הוא בזחילה.
אצלי לא מצאתי שינוי בצריכת דלק אבל מצאתי שאני לא רגוע עם החשמלית וכל הזמן עם העניים על השעון ולכן חזרתי למכנית.
היחיד ? זה היתרון הכי חשוב בזחילה מאוד איטית המניפה המכנית לא מספיק טובה . לא בטוח שזה קשור לבעיה של בועז אבל בתיאוריה זה המצב
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
אצלי המניפה 5 צלעות עם כונס.
כאשר קיבלתי את הרכב היתה לו נטיה לקצת התחממות.
מה זה אומר, ביום חם מאוד עליה קשה הטמפרטורה הגיעה לכ 100 מעלות.
עדין בתחום הסביר והטוב אבל מעצבן.
הרכבתי כונס, אכן עזר בקצת.
אבל עדין ביום מאוד מאוד חם עליה קשה הגיע למאה.
דווקה בזחילה אף פעם לא היתה בעיה.
קיבלתי החלטה והחלפתי את הרדיטור העייף.
עזר מאוד, הטמפרטורה לא עברה את ה 95.
אבל עדין מדי פעם היה מזנק קצת למאה לדקה שנים וחוזר ל95 (בעליות קשות יום חם מאוד וכו)
החלפתי את משאבת המים שהיתה עיפה ומלאה חורי קוטציות.
נגמר הסיפור. בין 85 ל 95 וזהו.
עכשיו גם אם הוא נמצא ב 95 רכב עומד הוא מתקרר חזרה ל 85 תוך דקה שנים.
נסיעה מהירה לא עובר 85
זחילה או עמידה, לא עובר את ה 85.
בקיצור גם אם אזרום אתכם ונגיד שבטורים נמוכים החשמלית יותר טובה, עדין המכנית מספיק טובה לקרר את המנוע בזחילה.
אם המנוע מתחמםף יש בעיה ברדיאטור או במשאבה או במעברי המים.
סיקס שאי פעם נסע זמן מה עם מים רגלים או "מי קרור צבעונים" המשאבה שלו דפוקה מקווטציה וחלודה, והרדיאטור סתום.
ואז תכניס שלושה מאווררים חשמלים ועדין תהיה נטיה להתחממות.
לגבי יותר כוח מנוע בלי מניפה, אני לא הרגשתי הבדל משמעותי.
לגבי הרעש, בוגוניר אכן היה הבדל, בסיקס הפתוח עם כל הרעש מסביב, אני לא הרגשתי בהבדל
הכלל הוא פשוט:
מתחמם בזחילה: משאבת מים ו\או רדיאטור
מתחמם בנסיעה מהירה רדיאטור ואולי גם משאבת מים.
בדרך כלל הם הולכים יד ביד, רדיאטור סתום מצביע גם על משאבה דפוקה.
חברה אל תחסכו על נוזל קירור איכותי. הוא ההבדל בין מערכת קירור יעילה וטובה לאורך שנים, לבעיות חימום אין סופיות.
מוני, אתה מתעקש להרחיב ולהאריך מילים איפה שאין צורך.
אין ויכוח שבסיקס סטנדרטי, ביום סטנדרטי ובמסלול סטנדרטי אין שום בעייה ומערכת הקירור המקורית היא אובר-קיל. אפילו בלי כונס.
כשמתחילים לזוז מהסטנדרט, מתחילה בעייה, שניתן לפתור בהרבה דרכים.
3 שורות, משאבה חדשה, טרמוסטט נמוך, פתיחה וניקוי, כונס, מאוורי אפטר מרקט.
כאשר מדובר על מנוע שעובד יותר קשה/חם, כמו סטרוקרים למשל, פתרון ללא מניפה חשמלית כמעט בלתי אפשרי.
שמיל חשבתי שאנחנו מדברים על סיקס סטנדרטי.
מצטער שהוגעתי אותך בכתבתי.
יש אנשים שלא מכרים את הפרטים, ולמענם כתבתי את שכתבתי.
היתרון במניפה חשמלית הוא השליטה המוחלטת שיש לך בכמות זרימת האוויר ובתזמון שלה.
אכן בסטרוקרים שהם סוג של אב טיפוס יותר נוח להשתמש במניפות חשמליות.
מניפה מכנית היא יותר חזקה ויותר יעילה, אבל היא מושפעת מגורמים רבים (כמו למשל מהירות סיבוב המנוע)
אני אישית לא אוהב להשתמש במניפה חשמלית, ולו בגלל הסבוכיות שהיא מוסיפה.
מנוע חשמלי עם TBF משלו + אלטרנטור עם יותר זרם + מערכת בקרה.
יקר מסובך ולסיקס פשוט מיותר.
אם אתה בונה סטרוקר שלא ידוע לך בכלל כמה פיזור חום הוא צריך אולי באמת כדאי להשתמש במניפה חשמלית.
לא, לא באמת ייגעת אותי. :)
בוא נסכם פשוט, בדיוק למען מי שאינו מכיר את הפרטים:
במנועי סיקס וסופה, בטווח הסל"ד הנמוך, מניפה חשמלית מתאימה, נותנת CFM (ספיקת אויר) גבוה יותר מאשר מאוורר מיכאני מקורי.
המשפט הזה קביל עליך?
תלוי איזה מניפה (מבחינת גודל) לכל מניפה יש את ה CFM שלה.
מודה ממש לא בדקתי מדעית מה ה CFM של מכנית של סופה או סיקס סטנדרטית ב 650 סלד.
ואז להשוות מול מניפה ממוצעת חשמלית..
אבל גם אני יגעתי מהדיון הזה (-:
זה מתחיל להראות כמו השרשור של "דאסטר מתאימה לשטח או לא"
אני חושב שהקורא הממוצע הבין את הרעיון אז כדאי לסים את הדיון.
קראתי..
זה היה לתת פקלה קטן לדיון שבורח מהבעיה אל הפלסטרים.
התנצלותי.
אתם מוזמנים להמשיך לדון בתיאוריה של הפלסטרים, עד שאמשיך עם הבדיקות, ואז הדיון יחזור להיות מעשי. אל דאגה.
חזרנו לפסים מעשיים.
מישהו יודע האם ניתן להכניס רדיאטור 3 שורות ופאן קלאץ'?
מנסיון שלי על הסבן אי אפשר ברכב סטנדרטי.
פאן קלץ של סופה, רדיטור 3 שורות משאבה רגילה.
זכור לי משהו על משאבה "פחוסה" שכן מאפשרת, אבל עם הסטנדרטית לא נכנס.
ועם זאת.. זה גיפ (-:
קצת עבודה יצירתית על המסכה הקידמית ויכנס גם יכנס.
יש מקום להכניס את הרדיטור אל תוך המסכה, רק צריך ליצר תושבות חדשות.
דיסק, רתכת CO, ויום עבודה וזה יכנס.
תודה
השילדה בסיקס גמישה, עם לא תתן מרווח מספיק בין הפאן קלאץ לרדיאטור , בשטח טכני קשה תהיה "סמטוחה ",מומלץ להחליף לתושבות מנוע מחוזקות .
Sent from my LG-K520 using Tapatalk
תפסיקו להאשים בכל דבר את השילדה הגמישה.
אלה התושבות המחורבנות, שבערך חודשיים-שלושה אחרי שהתקנתם אותן והפסיקו להיות חדשות, הגומי המעפן שלהן מתייבש והמרקם שלו מתחיל להזכיר מרשמלו. ואז כל יחידת המנוע+גיר+טרנספר מתחילה לטייל קדימה ואחורה.
ואז זה קורה. ולא רק בשטח טכני. מספיק כניסה אחת אגרסיבית לסכין דיונה כדי לכסח את הרדיאטור. ולפעמים גם את פילטר השמן (למי שלא הגדיל ראש והתקין "ברך" לפילטר)
הפתרון המקובל אצלנו בימי הסיקסים והדיונות (מלבד בדיקת/החלפת תושבות יזומה בתדירות גבוהה יחסית) היה פס פלדה רציני, אפשר גם משארית של קפיץ עלים, מחוברת לרוחב הרדיאטור (בין הכונס לרדיאטור) בדיוק מול המניפה+באמפסטופ קטן מגומי שמוברג בדיוק מול ציר המניפה. מנע לחלוטין כל מגע בין המניפה לרדיאטור.
30 שנה ולא מצאו תושבות יותר טובות?
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B0038...?ie=UTF8&psc=1
400 שקל, קצת עבודה והבעיות שאתם מתארים היסטוריה.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
יש מוט מתכת מקורי לרוחב השלדה, מתחת למנוע. כשהוא לא מורכב, קורות הבעיות שאתם מתארים.
מה דעתכם על הרדיאטור הנ"ל?
http://www.ebay.com/itm/NEW-3-ROW-AL...p=mtr#shpCntId
זה מוט מאוד חשוב ולהרבה סיקסים הוא חסר משום מה
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
יש לי כזה כבר 3 שנים בסבן שלי, עושה את העבודה טוב.