חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
טוב, גם דעתי מתבקשת פה.
גם אני החלפתי לקרבורטור הנ"ל MC2100, שוב, בעזרתו של אשר (שוב תודה רבה).
הקרבורטור נרכש מבחור מ-EBAY (שקנה אותי לג'יפ שלו, ופשוט החליף למנוע V8) אחרי חיפושים נרחבים (בערך 3 חודש), הקרבורטור נקנה כמשופץ עם עוד כמה סוכריות (פילטר אוויר חדש ושסתום דו-שלבי)...עלות: 90 דולר.
רשמים עד כה:
1. עבודה חלקה, ופשוט תענוג, הבדל עצום!, אין את המכות המורגשות שהתרגלתי אליהן מהנעילה
האוטומטית בעת עזיבה חדה של הגז, הנעה קלה יותר, עבודה עגולה יותר. פשוט מבורך.
2. עבודה חלקה לחלוטין בשיפועים, לא מציף, עובד עגול גם בשיפועים קיצוניים, כל מה שנשאר, זה
לבדוק את זה באחד הטילוים הקרובים בדרום...
3. סחיבה: כאן קצת קשה לי להשוות, מאחר והמנוע שלי טיפה גדול יותר ממנוע סטנדרטי, אבל בפרוש,
יש הבדל משמעותי בסחיבה.
בסל"ד נמוך, לא הרגשתי שינוי משמעותי, אבל בסל"ד גבוה יש שינוי משמעותי מאוד, המנוע פשוט
מגיע לשם, (הילוך שני בסיקס מגיע כמעט ל 90 קמ"ש , ממש לא מומלץ לבדוק יותר מפעם אחת).
המנוע מרגיש בריא יותר בסל"ד גבוה. שוב אין לי נתונים להוכיח, חוץ מתחושה בלבד.
חשוב לציין, שהמנוע שלי גדול יותר, ופשוט דורש את הקרב' הזה, אין לי מושג איך זה ישפיע על
מנוע סטנדרטי, אם יהיה שיפור בסעיף זה.
אחד השיקולים שלי לקניית הקרב' הזה היו בגלל המנוע הגדול יותר.
סה"כ, אם המטרה שלכם לשפר את בעית ההצפות, לקבל עבודה חלקה יותר, הקרב' הזה מעולה,
ומחירו מעולה.
אין חובת קניה מהבחור באיביי, אפשר לפעול כמוני, וכמו עירא ולרכוש קרבורטור לבד ומתאם לבד,
ההסבה פשוטה ביותר. ויש כבר מספיק ידע מצטבר תודות לאשר.
שורה תחתונה: מומלץ מאד.
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
יאללה אותי שכנעתם. מי מכם מכין כתבה מסכמת על התקנה של MC2100 על סיקס למען הדורות הבאים?
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
מן הראוי, לתת את הכבוד לאשר, שהמליץ והיה חלוץ בדורו :)
רק חבל שלא צילמתי את התהליך ... אבל אפשר לשחזר תמונות.
בכל מקרה, אם אף אחד לא יסכים, אחרי תקופת המבחנים שלי, אני אתנדב.
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
1. הזמן קרבורטור מEBAY
2. הזמן מתאם לסעפת
3. פרק את הקרטר
4. תרכיב את הקרבורטור החדש
:-D
עירא
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
אני מזמין גם מבחן השוואתי בין הקרבורטורים - קרטר/ וובר/ מוטוקראפט.
להשוות להזרקה זה חסר טעם ממילא - הזרקה תקינה נותנת ביצועים מושלמים, הסל"ד לא זז (עפ"י נתונים אבסולוטיים ) והיא תעבוד גם הפוך כמו שהיא עובדת על משטח ישר, זה המצב כרגע אצלי בכל אופן. ד"א הספיקה של ה TBI היא כ 450 CFM , אני לא מצליח להרגיש שום הבדלי ביצועים לעומת הקרבורטור המקורי מבחינת הספק, סחיבה וכו', אולי אני לא טיפוס רגיש...
ישנו גם עניין המחיר - איך שלא נהפוך את זה, קרבורטור כזה הוא זול לאין שיעור, בנוסף עניין מורכבות המערכת (פשטות הקרב' לעומת מורכבות ההזרקה).
כך שבשורה התחתונה, מה שכרגע נראה על פניו הוא שהקרטר נחות מבחינת תפקוד בסרק לעומת שני האחרים, הקרטר והוובר מציפים בשיפועים - את זה כבר השוויתי, מי יותר מי פחות זה כבר ניואנס שולי.
מתי אנחנו קובעים מבחן שיפועים השוואתי מול הMC ? דרוש רכב עם MC ורכב עם קרטר/וובר.
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
עירא צודק בערך, ההתקנה פשוטה... חוץ מצורך בייצור 2 פלטות, ועוד כמה מידע לגבי המתאמים שצריך להזמין, גודל הדיזות הנכון... יש יש פה "קצת" מידע שאשר חפר בשבילנו...
ניר, אני מוכן לנדב את ה-MC שלי לניסוי... כמובן, אחרי תקופת המבחנים (נגמר עוד שבועיים).
למי יש וובר? (נמרוד ומי עוד?) את הקרטר אני בטוח שאין בעיה למצוא (ערן, נודבת).
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
תאריך מקובל מבחינתי 20.6.01 יום שישי...
תמצאו מקום טוב... מבחינתי הבור בסדר.
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
בבור יש איפה לבחון את התאוצה של הרכבים?
חסר עדיין מתנדב עם מוטוקראפט ומנוע סטנדרטי.
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
לגבי מבחן התאוצה כדאי גם להשוות להזרקה , אני מוכן להתערב על כך שיש שיפור
ולא קטן .
1 קבצים מצורפים
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
בתמונה הבאה המנוע עובד עדיין, אומנם לא מושלם, אך עובד חלק ללא פמפומים על הדוושה.
מבחינתי מספק בהחלט בנושא השיפועים. ;)
http://www.jeepolog.com/forums/attac...ntid=675&stc=1
ד"א, זה היה ממש קשה לטפס חזרה לג'יפ ;-)
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
אחרי המפגש אתמול בבור והתרשמות שלי מהמוטוקראפט - אכן אחלה קרבורטור, כנראה שזהו הקרבורטור האולטימטיבי ל CJ, אין לו מגבלות ספיקה (לעומת קרבורטור סובארו), העבודה שלו בשיפועים היא נסבלת בהחלט, הוא מציף מעט ומגמגם אך אינו מדומם בסרק בשום שיפוע שהג'יפ מסוגל להגיע אליו.
אם להתייחס לפשטות המערכת ולמחירה, ללא ספק זהו פתרון מצויין. צעד אחד לפני הפתרון הסופי שהוא מערכת הזרקה.
בהתחשב בכך שמערכת הזרקה TBI עולה פי שלוש, דורשת עבודה רבה יותר ומוסיפה מורכבות , יש כאן בהחלט מקום לוויכוח מה עדיף.
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
ושוב הידד לאשר COAS שבדק, השווה, חפר, הפך ובנה את הידע, כאן בארץ, שאיפשר לרבים מאיתנו להפיק יותר מכלי הרכב שלנו.
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
שלום לכולם,
למי שאינו מבין יותר מדי במכונאות האם יוכל להזמין את הקרבורטור ולהתקינו בפשטות?
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
moaad שלום!
לגבי ההתקנה, היא פשוטה ביותר, יש צורך ביכולת אלתור בסיסית (ייצור מתאם L פשוט לתושבת הקפיץ),
אך פשוט מאוד להתקנה, מקסימום, אם תרצה עזרה, יש כאן כמה אנשים כולל אותי שישמחו לעזור.
בקשר להזמנה, זה כבר יותר בעייתי, מאחר וצריך לדעת איזה קרבורטור לחפש, יש מספר דגמים, חדש/ישן, עם פתחים ל-PCV ועוד כמה שינוים...
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
מה ההבדל בין motorcraft 2100 ל2150 ?
ומה יותר טוב 108\2100 או 121\2100 ?
חוזר: החלפת קרבורטור - מומלץ.
ההבדל בין 2150 ל2100, הוא כי ב-2150 יש מערכת שמסוגלת לשנות את העשרת התערובת בגבהים שונים, (הבדל נדרש במדינות בהם אתה נוסע באותו יום מגובה של 1000 רגל מעל פני הים, לגובה פני הים וזאת בגלל הלחץ האטמוספרי שמשתנה), בארץ המערכת לטעמי מיותרת, מסבכת את המערכת, ומיותרת באופן כללי.
בקרבורטור עצמו יש מספר דגמים, המחולקים לפי גודל חלל הונטורי, 104/108/114/121 וכו'.
ולכן לכל קרבורטור יש ספיקת אוויר שונה, 121 מספק 350CFM לעומת ה-108 שמספק 297CFM.
ע"פ הידע שהצטבר, גם פה, ובעיקר בחו"ל, למנוע 258 של CJ רגיל, עדיף ה-108, ה-121 גדול מידיי למנועים האלו, מה שיגרום לך לעבוד עם דיזות גדולות מידי, ולאיבוד כוח בסל"ד נמוך.
יש כמה דגמים של ה-108, דגם חדש, עם מושכן של הצ'וק (Choke Pull) על בסיס הקרב' עצמו,
ודגם ישן ללא המושכן הנ"ל בכלל. עדיף הדגם החדש יותר.
תגובה: החלפת קרבורטור - מומלץ.
ז
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: החלפת קרבורטור - מומלץ.
השירשור הזה בין 10 שנים
מה התחדש ב 10 שנים האחרונות?
איזה קרבורטור עדיף היום לסיקס?
תגובה: החלפת קרבורטור - מומלץ.
השרשור הזה רלוונטי היום כמו לפני 10 שנים.
תגובה: החלפת קרבורטור - מומלץ.