אתה בעיקר מבלבל בין אמפר לאמפר שעה.
לא מבין מהו זרם ומהו מתח ואיך הם באים לידי ביטוי.
אתה מנסה לבצע מדידות לא רלוונטיות
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Printable View
אתה בעיקר מבלבל בין אמפר לאמפר שעה.
לא מבין מהו זרם ומהו מתח ואיך הם באים לידי ביטוי.
אתה מנסה לבצע מדידות לא רלוונטיות
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
בגדול המצבר הזה כבר נמצא הרבה מעבר לתקופה שבה מצברים מחזיקים מעמד.
אל תופתע אם היכולת שלו להחזיק טעינה ולתמוך בסטרטר תעלם.
בגדול תסתכל על המצבר כאל כלי קיבול ( נניח דלי מים).
כל זמן שאתה ממלא אותו ( טעינה מהאלטרנטור או ממטען חיצוני) יותר משאתה מוציא ממנו ( עד כדי 100 אחוז ולא מעבר) אז הכול בסדר.
בשביל לדעת לדעת כמה המצבר טעון אתה מודד את הוולטים של המצבר כחצי שעה לאחר שהוא נח ( בלי צריכה או טעינה).
את הנתון הזה אתה משווה לטבלה שצירפתי בתגובה השלישית.
המצב הטוב ביותר הוא 100 אחוז.
כלל אצבע לאריכות חיי המצבר הוא לשמור עליו תמיד טעון למקסימום .
או באמצעות האלטרנטור או באמצעות מטען שיודע לנטר את המצבר ולהימנע מטעינת יתר.
כמובן שאם מדובר במצבר עם פקקים אז צריך לדאוג שיהיו בו מים מזוקקים לפי הקווים.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
זה כבר תחום מסוכן למצבר.
תשתדל שהמצבר לא ירד מ 12 וולט. זה מקצר את חייו
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
שוב תודה רבה על ההסברים
תגיד אם כשהכלי כבוי והמצבר על 12.7V ואני מדליק את התאורה הV יורד קצת זה בסדר ? ועם כן אז מתי זה כבר לא בסדר ?
שאלה באמת אחרונה אחרי שאני מבין את כל הנושא
האם יש מקום שאני צריך להפסיק להפעיל עומס על המצבר ? אם גם האורות הרגילים דולקים וגם הפרוז'קטור וכשהוא מונע אז גם הCDI
הכוונה אם יש גבול מסויים שלא מומלץ לרדת
כשהמנוע מונע הטעינה העצמית יודעת לפצות על הצריכה של האורות ולא צפויה התרוקנות של המצבר.
התרוקנות צפויה כאשר אתה צורך מהמצבר חשמל ( אורות עובדים) ולא טוען במקביל.
ההתרוקנות תהיה מהירה יותר במצבר בעל קיבולת נמוכה ( ״דלי קטן״) .
בשונה מדלי, מצבר ישן ועייף מחזיק שוחק את יכולת הקיבול שלו ולכן אם תשווה שני מצברים בעלי אותו קיבול ( הקיבול מבוטא בערכי ה AH) האחד ישן והאחר חדש ושניהם טעונים במלואם, הישן יפרק מהר מהחדש.
כפי שאמרנו קודם לכן, מתחת ל 11.8-12 וולט זה ערך רע למצבר וגם מסוכן שלא יהיה סטרטר...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
סלח לי אבל אני עדיין לא בידיוק מבין איפה שאני תקוע זה שנניח שכשהכלי מונע ואין שום צריכת חשמל המצבר על 13.4V אז אני מדליק את האורות והוא יורד ל 12.9 ואז אני מדליק את הפרוז'קטור והוא יורד ל12.2 ונניח אני מדליק עוד אור אז הוא יורד ל 11.8
אז השאלה שלי היא עד כמה הV יכול לרדת בגבול הסביר
זה כנראה מצביע על זה שהאלטרנטור שלך לא גדול מספיק בשביל לתמוך בכל הצרכנים האלו ועדיין לטעון את המצבר עם הפרוג׳קטור.
12.2 מראה שאתה מרוקן וטוען בערך באותו הקצב. אולי אפילו מעט יותר מרוקן
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אז זו בידיוק הייתה השאלה שלי
מה שהבנתי :
אם כתוב 12.7 כשהכלי מונע אז זה אומר שזה באותו קצב
אם כתוב 12.1 זה אומר שיש יותר צריכה מטעינה
אם כתוב 13 זה אומר שיש יותר טעינה מצריכה
עד כאן נכון ?
מה שאני בעצם רוצה לדעת זה עד כמה אפשר לרדת ושזה יהיה סביר ולא מסוכן למצבר?
אני לא הייתי יורד מתחת ל 12.5 ובסיום הנסיעה הייתי מחבר את הכלי למטען.
כל הנאמר על בסיס ידע אישי. אני לא בעל מקצוע...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אני חושב שמיצינו מזמן.
יש לך את הידע לבצע את הבדיקות ולקחת החלטות.
אם תמדוד בעומס 12.5 אתה לא צפוי למדוד בהמשך פחות אלא אם המצבר גמור מפאת גילו
בהצלחה!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
איך ההסבר והטבלה מסתדרים עם זה שמעגלי LVD מכוונים בברירת המחדל שלהם לנתק חיבורים ב 10V ומחברים מחדש ב 10.7 וולט. לפי הטבלה במצב כזה המצבר כבר גמור.
12 וולט על המצבר יתנו לך כ 11 או פחות בתא המטען.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
זה אומר שככל שאני קרוב למצבר מכשיר שאינו ניתן לכיוון לא רלוונטי ובמכשיר LVD היתן לכיוונון אני צריך להגדיל את מתח הניתוק/שיחזור?
כן.
הייתי גם מחפש LVD עם מגוון גדול יותר של מתחים...
לא כולם אותו דבר. ראה את זה למשל
http://m.littelfuse.com/~/media/comm...-datasheet.pdf
http://eco-energy.us/LVD.pdf
הם נראים לי יותר בטוחים להגנה
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
מנצל"ש
אם כבר עושים סדר במושגים...
בהנחה שהרכב דומם. או אפילו, נתחיל ממצבר על השולחן.
1. נכון להגיד שמצבר 12V 10Ah יכול לשרת צרכנים של בערך 120W במשך שעה?
2. מה יקרה בסוף שעה עם צריכה כזאת, הוא יתרוקן לגמרי או יישאר בגבול שבריא לו?
3. אפשר לצפות לאותה תוצאה אחרי חצי שעה עם צרכנים בהספק כפול, או שהנתון 10Ah רומז גם על זרם מקסימלי והמצבר לא ישרוד?
עכשיו נכניס אותו לרכב.
4. יש דרך לדעת בלי מדידות מה נדרש מהמצבר לצורך הנעה ברכב נתון? (ספר רכב, איזה חישוב אצבע לפי מנוע, או לפי המצבר שבחר היצרן וכו')
5. אם ניצלתי מצבר בחניה בדיוק עד הגבול שנדרש להנעה, כשאניע הוא לא יגיע לניצול לא בריא? או שזה בסדר אם מתחילה מיד טעינה?
המונח אמפר שעה מטעה ולא מדויק.
אבל אם כבר צריך להשתמש בו אז כדאי להבין במה מדובר.
הוא נותן את כמות זרם לכמות זמן עד הריקון.
לא ברור מה יהיה בסוף הזמן הזה, קרוב לוודאי שהמצבר לא יהיה במצב טוב.
כאשר מצבר עופרת יורד מתחת לערך קיבולת מסוימת מתרחשים תהליכים כימיים בלתי הפכים שהורסים אותו.
מה הערך.. עדיף לא לרדת את החמישים אחוז, אבל זה סתם כלל אצבע.
בגדול אם רוצים לשמור על מצבר במצב תקין עדיף עד כמה שיותר לא לרוקן אותו.
אני משתדל מאוד לא לרדת את ה 80%.
יש מצברי פריקה עמוקה, שהם מתוכננים לא לההרס גם אם פורקים אותם מתחת לחמישים אחוז.
במקרה זה זה יהיה רשום על המצבר (ולרוב יתומחר בהתאם)
רק בכדי לבלבל עוד יותר-
מקריאה בזמנו אני זוכר גם שהמונח אמפר שעה נמדד באופן לא אחיד.
יש שמודדים שעה ויש שמודדים מדידות ארוכות או קצרות יותר ומשקללים.
בעל מקרה זה נתון שמציין קיבולת לצרכנים רגילים.
יש עוד נתון מוצנע יחסית שמציין את הזרם התנעה של המצבר תחת הערך CCA
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
חברים מחר מתפנה לי זמן לעשות את כל הבדיקות למצבר אני אשמח אם תציעו / תוסיפו / תתקנו
1. בדיקה של המצבר כמו שהוא (הטענתי את המצבר ליפני שבוע ) מה אמורה להיות תוצאה תקינה ? (הכלי דומם)
2. בדיקה של המצבר אחרי טעינה מלאה (מה אמורה להיות תוצאה תקינה ?) (12.7 נכון ?) (הכלי דומם)
3. בדיקה של המצבר כשהאלטרנטור עובד (תוצאה תקינה אמורה ליהיות מעל 13.5V נכון ? ומעל 14.5V זה כבר לא תקין ?) (הכלי מונע)
4. בדיקת של המצבר עם סטארטר פועל (לא אמור לרדת מה9V נכון ?)
5. בדיקת של המצבר אחרי כמה סטארטים (לא אמור לרדת יותר מ0.1V נכון) (הכלי דומם)
6. בדיקת של המצבר עם אלטרנטור עובד וחלק מצרכני החשמל עובדים (לא כדאי לרדת מ12.5V נכון ?) (הכלי מונע)
שאלה על בדיקה 6 האם זה נורא לרדת מ 12.5V ל 12.3V ואפילו ל 12V ?
אני רק רוצה לבדוק אם כל המידע שהבנתי הובן לי נכון ואני באמת מיושר על הבדיקות
אני רק רוצה להגיד הרבה תודה למי שעזר זה ממש לא מובן מעליו :cool::cool::cool:
תעשה את הבדיקות עם טבלה.
בצד אחד תרשום מה ביצעת ובשני מספרים.
היה עדיף אם היית מטעים סמוך לבדיקה אבל בהנחה שהמצבר חי בטרקטורון כחמש שנים אז כנראה זה לא נורא
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
סיכום הנושא (הדפס ורשום V היכן שתקין)
1. מצבר שעומד בין 12.5 ל 12.7
2. מצבר טעון 100% 12.7
3. בדיקה עם אלטרנטור עובד 13.5 ל 14.5
4. בדיקה בעת סטרטר לא יורד מ 9V
5. בדיקה לאחר מספר סטרטרים - לא אמור לרדת מתחת ל 0.1-0.2 מהערך שהתחלת
6. אסור שהוא ירד מתחת ל 13.5 בכל מצב. אם זה קורה סימן שיש בעיה במערכת הטעינה.
או שאתה מעמיס יותר מדי את מערכת החשמל. בכל מקרה המצב לא תקין
חבל סתם על הפלספנות.
תחזור עם התוצאות וננתח אותן
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
רק הערה נוספת.
בסיום טעינה המצבר עדיין לא יציב. מומלץ לתת לו להתייצב איזה חצי שעה (שבמהלכה ניתן ממש לראות את המתח יורד) ואז למדוד.
(אני לא בעל מקצוע ואני רושם את זה על סמך ידע כללי בלבד).
שלום חברים אני מצרף את כל הבדיקות שעשיתי אשמח אם תגיבו
לא רואה דבר
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
לאחר מנוחה ארוכה = 12.65
מיד לאחר טעינה מלאה = 12.8
רבע שעה לאחר טעינה מלאה = 12.7
כאשר האלטרנטור פועל והכלי מונע = 14.10
עד כמה יורדים ה V כאשר מפעילים את הסטראטר = 10.0
כמה הV יורד לאחר כמה סטארטים = 0.15
כאשר האלטרנטור פועל והכלי מונע וחלק מצרכני החשמל פועלים
אור חלש = 13.85
אור חזק = 13.80
פרוז'קטור = 13.50
אור חלש + פרוז'קטור = 13.15
אור חזר + פרוז'קטור =13.10
- - - Updated - - -
סלח לי אבל לא הצלחתי לצרף קובץ וורד אז לכך לי זמן להעתיק הכל