אז איך ניתן להסביר את העובדה שבעבר בעיית ההתחממות נפתרה באופן זמני ע"י פתיחת סתימה בראדיטור, וניתוק מלא שלו פתר לכאורה את הבעיה כרגע..
Printable View
זה לא סותר.
חישוב יכולת הקירור של מנוע לא לוקחת בחשבון את רדיאטור החימום כחלק מיכולת קירור המנוע בעבודה, אלא את רדיאטור המנוע.
בפועל,
אם אתה פותח את הרדיאטור הפנימי לסירקולציה ואויר שעובר דרכו, הוא מוסיף שטח קירור.
לפי התיאור של אופי העבודה בגימני, יש סירקולציה קבועה, ובהינתן שבמקרה הנוכחי הוא היה סתום=פחות נפח נוזל משתתף בתהליך ופחות שטח עבודה.
פתחת את הסתימה ובבת אחת יש עוד נוזל שמשתתף בעול פיזור החום.
מה שאומר,
שבמצב תקין, המנוע לא אמור להסתמך על הרדיאטור הפנימי לקירור, ובעיית התחממות המנוע לא אמורה לנבוע בגלל שרדיאטור החימום הפנימי היה סתום.
בהרבה רכבים, בגלל עלות תיקון וכו, במקרה של נזילה ברדיאטור הפנימי, מבטלים אותו ואין בעיה עם הקירור מנוע.
ירידת הטמפ אחרי הפתיחה אומרת שהוא מפצה על משהו אחר.
זה כמו לפתוח פתח במכסה מנוע לפינוי אויר חם במקום לטפל במערכת קירור לא תקינה.
הבועות ברדיאטור לא מפריעות לך?
אתה שואל אותי?
אם אני מבין נכון:
כרגע רדיאטור חימום מחוץ למשוואה
פאן קלאטש נעול קבוע
כבר 5 נסיעות ללא בעיה.
חשד לדליפת גזים מהראש.
לגבי הבועות כתבתי - דליפה של גזים נוטה לדחוף נוזל החוצה למיכל עיבוי. בדיקה וויזואלית פשוטה תיתן כיוון. בדיקת לחץ במערכת עם שעון לחץ פשוט תיתן גם כיוון טוב (למעט סדק שמתרחב רק במאמץ - ראינו כאלה) בדיקת CO2 במים גם תסגור את הנושא.
ניחוש לא מלומד - מה שסתם לך את רדיאטור החימום כנראה שגם קצת סתם לך את הרדיאטור (שכנראה עשה את שלו), יתכן והשתחרר והתיישב איפהשהו במערכת...
כתבת שעשיתם שטיפת מערכת. לדעתי זה לא שווה ערך לפירוק וניקוי רדיאטור, אז תדע מה מצבו ולדעתי הוא בדרך החוצה. רענן כתב דגשים איך לבדוק בבית לפני את הנושא.
אם תרצה לבדוק CO יש לי ערכה, ברמת גן.
קובץ מצורף 119857
לגבי מיקום חיישן טמפ, זה מה שמצאתי- מספר 16
אבל עדיף שמישהו שמכיר את הרכב יאשר שזה האיור הנכון.
שלום לכולם, לצערי רק היום ראיתי את התכתובת הזו אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם :), גם אני סובל מאותה הבעיה בגימני 2008 אוטומט כבר במשך שנה וקצת כיוון שהתופעה מגיעה לעיתים רחוקות במיוחד בימים חמים ולא תמיד.
לאחר שקראתי את כל השרשור אנסה לשפוך קצת אור על הנושא ואולי גם לקבל את עזרת החברים המנוסים כיוון שגם אני עדיין לא הגעתי לפתרון התקלה.
בדרכי לפתור את הבעיה התייעצתי עם אנשי מקצוע רבים ומהטובים שאנו מכירים אך ללא תשובה חד משמעית.
אפרט בסדר כרונולוגי את סדר הפעולות אותן ביצעתי עד היום בכדי לנסות לשפוך אור על הנושא כיוון שאני עשיתי חלק מהדברים שהומלצו בשרשור:
1. הפעם הראשונה שנתקלתי בבעיה מייעוץ עם מוסך מסויים טענו הגורם הוא התרמוסטט שלא נפתח והוחלף תרמוסטט למקורי.. לאחר זמן מסויים התופעה חזרה.
2. הפנו אותי לבדיקת נזילות ברדיאטור, כיוון שמיכל העודפים היה מתמלא ומגיע לשפיכת יתר. בוצע בדיקה לנזילות לא התגלתה נזילה. הבדיקה בוצע ע"י החזקת הרדיאטור בלחץ מסויים למשך 20 דק או חצי שעה ללא ירידת לחץ.
3. בהמשך טענו שהרדיאטור כבר לא מספק תפוקת קירור מתאימה בעקבות קצת לכלוך שהיה במערכת, החלטתי לבצע ניקוי רדיאטור, פתחו אותו העבירו חוטר בכל המעברים, בקיצור הרדיאטור לא היה סתום, לבסוף בוצעה בדיקת לחץ נוספת הלחץ נשמר.
4. ביצוע בדיקת קומפרסיה לראש מנוע, נמצא תקין למעט חוט הצתה אחד שהיה פגום, שככל הנראה לא היה הבעיה אך הבחור שביצע לי את הבדיקה טען שזה מה שגרם לבעיה וכל זאת החלפתי את החוט.
5. לאחר חזרה של ההתחממות החלטתי להחליף את הרדיאטור בעצה גם של אחד המוסכים, הולף רדיאטור למקורי ע"מ שלא יהיה ספק... התקלה חזרה
6.לאחר מכן החלטתי לעשות קולר גיר כיוון שייתכן והחום נובע מהתחממות של הגיר, הרכבתי קולר גיר בנוסף לחליל של הרדיאטור.
7. בהמשך לאיפיון התקלה נאמר שהרדיאטור הפנימי סתום וזה מה שגורם לזרימה איטית או מים עומדים ומתחממים יתר על המידה, אך כיוון שבדקתי את המערכת קירור קודם לכן ךא נשמע לי הדבר הגיוני ופירקתי את צנרת הרדיאטור הפנימי והעברתי זרם מים משני כיווני הרדיאטור, הייתה זרימה חופשית משני הכיוונים כך שכנראה הרדיאטור הפנימי לא סתום.
8. לאחר מכן בהמשך עם התייעצות בעלי מקצוע נוספים טענו שהפאן קלאץ "התעייף" ולא תופס ובבדיקות שלי בעבר ובהווה לא הבחנתי בשום בעיה איתו וגם לאחר האבחון שהוא לא תקין הוא נבדק הכל היה בסדר איתו, בגלל שהתייאשתי החלטתי להחליף לפאן קלאץ חדש מקורי, באותו זמן גם בדקתי שהמשאבת מים מסתובבת חופשי ללא התנגדות מסויימת ולפי הוראות סוזוקי היא תקינה.
התקלה המשיכה לחזור פעם בכמה שבועות ובעיקר לאחר נסיעות ארוכות של יותר מחצי שעה וגם לא תמיד.
מאז שהתחילה התקלה אני בהרבה מהנסיעות מנטר את טמפ' נוזל הקירור ברוב הנסיעות הסטנדרטיות הטמפ' עבודה באזור 99-105 מעלות (כאשר אמור להיות באזור ה90-95 מעלות) כאשר בימים חמים רק כאשר הטמפ מגיעה לאזור 116 מעלות המד טמפ בלוח שעונים מתחיל לטפס.. חשוב לציין כי כאשר הוא מתחיל לעלות אני מעביר לניוטרל עם גז קבוע ותוך שניה/שתיים המחוג חוזר למצב הרגיל.
אני ממשיך לנסות למצוא את הפתרון ואני בהמשך מתכוון להחליף חיישן טמפ נוזל קירור מקווה שזה יעזור.
אשמח לעוד עצות חכמים, לדעת מה אתם חושבים ואיך אתם מציעים להתקדם לשלבים הבאים.
לכותב השרשור אשמח לקבל עדכון מאצלך.
קובץ מצורף 124434
בנוגע לחיישן טמפ׳ זהו השרטוט לvvt
יושב ממש מאחורי המנוע, נמצא ליד הקונקטורים של חיישני החמצן.
למה להחליף מד טמפ אם הוא קולרטיבי למדידיה החיצונית שאתה מבצע לנוזל הקירור? איך אתה מבצע מדידה? איפה הרגש? על הראש או מטעם על צינור?
במכון שלי לא בודקים לחץ במערכת 20-30 דקות אלא לילה שלם.
האם בכל מקרי ההתחממות מיכל העודפים היה מלא ונשפך? - לא שאני הכי חושד בזה אבל האם הוחלפה הצינורית אליו?
האם בוצעה בדיקת CO2 בנוזל הקירור?
פקק רדיאטור הוחלף בכל הסיפור הזה?
נבדק המאוורר של המזגן?
אגב, מי אמר לך שטמפ׳ העבודה היא 90-95? אצלי ביום חם גם רואים 100 וגם בג׳ימני של חבר ואצל שנינו הרכב לא מתחמם.
בשטח ראיתי גם 110 ביום חם מאוד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
רדיאטור החימום הסתום, גורם ככל הנראה לחסימה בסירקולציה המתוכננת של המנוע, וזו הסיבה שהטמפרטורה עולה. במכוניות בהן יש ברז כניסה לרדיאטור חימום, הוא אכן חסר משמעות מבחינת הזרימה.
הסרטון שהעלית מצביע על מצב תקין. לו היה לא תקין, היה מתאפיין במעבר נוזל קרור למיכל העיבוי ואף לגלישה ממנו.
בקיצור, תחליף רדיאטור חימום, כי הניקוי שלו ככל הנראה לא הצליח.
אצלי לאחר ניקוי רדיאטור חימום שהיה סתום מאוד (האוטו לא חימם בחורף) טמפ׳ העבודה ירדה מעט (כמה מעלות, אבל לא היסטרי) לפרק אותו זה כלבת רצינית - הייתי מנסה לדחוס מים בלחץ לא גבוה נגד כיוון הזרימה + איזה חומר ניקוי לא אגרסיבי (דורגול)
אפשר לבד, הגישה די נוחה מלבד הבנדים (מאז רכשתי מעין כלי שניתן לפתוח עימו בנדים במיקומים קשים בקלות - משנה חיים!)
Sent from my iPhone using Tapatalk
שלום תודה לכולם על המענה
לגבי מד הטמפ אני חושב להחליף אותו כיוון שהשוותי לעומת שני גימני אחרים ואצלי היה גבוה ב8-10 מעלות באותם התנאים.
לגבי בדיקת לחץ למערכת קירור המליצו חצי שעה במכון הרדיאטורים. אני יודע שבצנרת מחזיקים שעה בד״כ
לגבי מיכל העודפים ברדיאטור הישן היה מגיע לשפיכת יתר, לאחר החלפת הרדיאטור לא נתקלתי בשפיכת יתר אלא מתמלא וחוזר כאשר מתקרר כראוי
לגבי צינורית רדיאטור שתי הצינוריות נבדקו זו שמובילה מהפקק רדיאטור למיכל העודפים והצינורית בתוך מיכל העודפים שתי הצינוריות ללא סדקים או סתימות.
בדיקת co2 בנוזל קירור לא בוצעה כיוון שבוצעה בדיקת קומפרסיה הפוכה, יש המלצה לעשות? אשמח להבין מהו החשד ?
הוחלף פקק רדיאטור במהלך הסיפור וגם רדיאטור הכל מקורי
מאוורר מזגן נבדק נכנס ויוצא וכיוון סיבוב תקין
כאשר התייחסתי לטמפ עבודה התכוונתי לנסיעה מנהלתית בעיר וביום לא חם ממש... והשוותי מול שני ג'ימני אחרים שהיו נמוכים ב8-10 מעלות, כמוכן גם מהמומחים של הג'ימני טענו שצריך להיות באזור ה90 מעלות.
לגבי ניקוי רדיאטור חימום ביצעתי פירוק של שני הכיוונים העברתי מים בלחץ משני הכיוונים נראה כאילו עובר חופשי לא נראה שישנה סתימה
למי ששאל היכן רגש הטמפ' בעמוד 4 העליתי תמונה של מערכת הקירור, יושב מאחרי המנוע
יש לך קולר גיר ברכב?
Sent from my iPhone using Tapatalk
כן כחלק מהנסיון לפתרון התקלה הותקן גם קולר גיר
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
נראה שדי כיסית הכל לפי התיעוד שלך
...אני יורה באפילה..מה לגבי ממיר? ייתכן שסתום? יש לו השפעה על הטמפ'?
אשמח אם תעדכן לגבי הcst.
אצלי לדוגמא הוא הראה חיווי טמפ' תקין. והכל עבד מעולה מבחינת חום מנוע אבל משום מה עבד עשיר מאוד, בקים מהאגזוז בנסיעה חזקה, צריכת דלק גבוהה.. ובבדיקת 4 גזים הרכב יצא עם ערכים גבוהים פי4 מהנורמה...
אחרי ששברתי את הראש... החלפתי חיישן סעפת פליטה ...אבל לא היה שום שינוי. גיליתי שניתוק הcst תוך כדי בדיקת 4 גזים ... וכל הערכים חוזרים לנורמה.
החלפתי את הcst למרות שהקריאות במחשב נראות מדוייקות ובא לציון גואל.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
הג׳ימני שלי ממשיך בשלו וממשיך להפתיע גם הסופ״ש, אתמול נדלקה נורת צ׳ק אנג׳ין ( תקלת TPS - חיישן מיקום מצערת P0121) היו קצת גמגומים בהנעה בזמן האחרון אך המשכתי להתרכז בלפתור קודם את בעיית ההתחממות.אתמול בבוקר עבר טסט ובדיקת זיהום אויר עברה בערכים נורמליים.
בנוגע לממיר לא הבנתי בכלל אם קשור להתחממות לאחר נסיעה ממושכת... האם יש קשר בין ממיר להתחממות לאחר נסיעה ממושכת באזור חצי שעה ?
האם אתם ממליצים לעשות בדיקת 4 גזים לממיר אפילו שיצאו ערכים בטווח הנורמה בטסט השנתי?
בשבוע האחרון הבחנתי ברעשי תקתוקים מתכתיים בנסיעה מהירה.. כל סיפורי העבר על ממירים גמורים ידועים ברעשים כאלו ואחרים... ככל הנראה הם מגיעים מהממיר עדיין לא הצלחתי לאבחן סופית...
תוכל להסביר בבקשה על ניתוק הcst?
פקק רדיאטור.
זה לא עוד ניחוש אלא על סמך מה שכתבת + מה שהוחלף. נשמע לי שהמערכת לא שומרת על לחץ כאשר היא בטמפ' גבוהה לאורך זמן ובדרך כלל האשם הוא פקק רדיאטור עייף או לא אטום טוב.
אסף.
יכול להיות שלא רשמתי אך הוחלף גם פקק רדיאטור ולאחר מכן רדיאטור הכל מקורי
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
פירות משאבת מים לראות מה מצבה?
אסף.
הוא כותב שעשה...
אני אשאל שוב. כי אולי לא הבנתי. אתה כותב ערכי טמפ, מהיכן הם? מהמד המקורי או שהוספת משהו חיצוני למערכת?
"בדיקת co2 בנוזל קירור לא בוצעה כיוון שבוצעה בדיקת קומפרסיה הפוכה, יש המלצה לעשות? אשמח להבין מהו החשד ? "
אני לא כזה חזק בנושא. האם CO2 העקבות שלו נשארים בנוזל ויעלו בבדיקה גם כאשר זאת מבוצעת בהנעה כשהרכב קר/טמפ עבודה? זה לגבי החשד שלי לסדק שמתרחב רק בחום. ותאמת שזה חשד קל.
אני מנסה להבין האם בכלל יש לך בעיה אחרי שביצעת את כל מה שביצעת. נוזל שעובר למיכל וחוזר חזרה בקירור זאת פעולה תקינה (השאלה כמה יוצא וכמה חוזר) האם כשהרכב קר ואתה פותח את הפקק - הרדיאטור מלא עד הסוף? מאמין שכן. אם אני מבין נכון אין לך מד טמפ חיצוני על הראש או משהו בסגנון (לדעתי חובה בכל רכב שטח). אם כל זה נכון אז גם אני תומך בהחלפת הרגש ולא מאמין שיש לך בעיה ברכב.
אני מנטר את הטמפ' מהרגש המקורי דרך הobd
אני מסכים לגבי רגש חיצוני נוסף, צריך לבצע.
מהרדיאטור יוצאים מים למיכל עודפים תלוי במשך הנסיעה אך מאז החלפת הרדיאטור חוזרים בצורה תקינה לאחר התקררות.
בפתיחה כאשר קר רדיאטור מלא עד לפקק.
כרגע הבעיה קיימת, לאחר נסיעה של כחצי שעה עירונית/ בינעירונית הטמפ' ברגש המקורי עולה עד ל116 ומנקודה זו המחוג מתחיל לטפס מעלה, חשוב להבהיר כי הטמפ' מטפסת רק במצב עמידה, ברגע שזה קורה אני מרים סל"ד בניוטרל והמחוג מתייצב טמפ נשארת באזור 115 ללא התחממות נוספת לאחר מכן. אפילו מתחיל להתקרר לאט אמנם אבל מתקרר ללא התערבות לאחר מכן.
בנוגע לCO2, גם אם נמצא אותו במים ואכן קיים סדק שמתרחב רק בחום גבוה, עדיין לא רואה סיבה למה בנסיעה מנהלתית בטמפ' נוזל קירור עומד על 100 ולא על 90.
משום מה מתחיל לחשוד שוב בבעיית זרימה מתכוון לבצע מעקף על רדיאטור חימום ובמידה ולא ירד החלפת רגש טמפ נוזל.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
הכונס של הוונטה שלם וקיים אני מניח? משהו מיוחד שאולי חוסם מעבר של חום דרך תא המנוע? פלטות מיגון ללא שחרורים? שטיחי גומי לא מקוריים למניעת חדירת מים מאזור הכנפיים?
כונס מאוורר אכן קיים ושלם
בטנות של הכנפיים הורדתי לפני כמה שנים כלומר יש מעבר אוויר חופשי.
לא קיים מיגון באזור קדמי, לא רואה שום הפרעה פיזית קיימת, נבדק גם ע"י כמה מכונאים טובים והתייעצתי עם חברים מהתחום, ללא פתרון.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
לפי מה שאתה מתאר, בעיית זרימה.
לא יודע איך בדקת את המשאבה, אבל לפעמים הציר בסדר ואין נזילה, אבל האימפלר גמור ואכול ולא דוחף מים.
או שהוא מחליק על הציר שלו כשהמנוע חם.
זה בעיית ספיקת קירור כאשר המנוע חם לאורך זמן ובמאמץ. לכן כתבתי א. לחץ לא תקין (פקק רדיאטור) וב. משאבת מים לא תקינה. אם שניהם נשללו באופן מוחלט..... אני מציע לבדוק שוב.
אסף.