-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
אם הגיר לא מחליק ועובד טוב מה הרווח בהחלפת השמן והריגתו?
שאני מחליף שמן במנוע בתדירות גבוהה יותר מהמומלץ זה בשביל שהמנוע יחזיק מעמד יותר זמן ולא פחות זמן...
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
moutzi
אם הגיר לא מחליק ועובד טוב מה הרווח בהחלפת השמן והריגתו?
שאני מחליף שמן במנוע בתדירות גבוהה יותר מהמומלץ זה בשביל שהמנוע יחזיק מעמד יותר זמן ולא פחות זמן...
מוזמן לקרוא בהסבר הממצה שלמעלה
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
רציתי רק לעדכן אותכם אנשים יקרים
ההיתי אז אחרי בירורים על מישהו מקצועי באיזור שלי הרבה המליצו לי על אורטוב ברחובות.
אחרי שהורידו את השמן הם ראו שהשמן היה תקין ולא שרוף אז הוא אמר שאין צורך לעשות אינפוזיה ולהוציא את כל השמן מהגיר ומהטורק והמליץ פעם בשנה לבוא לעשות טיפול לגיר כמו שצריך.
הוא גם עשה סיבוב על הג'יפ עם מחשב ואמר שהגיר עובד פצצה והכל טוב ואין שום תקלה חשמלית בגיר
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
מצויין. זה אומר שהחלפת שמן בזמן.
נוזל ממסרת הידראולית מאבד מתכונותיו - לא רק בגלל שהוא מתיישן (אורך חיים של שמן הוא שנים ספורות) אלא גם בגלל שהוא סופח תוצרי שחיקה של הממסרת, נהיה מזוהם ומתחיל לגרום לשסתומים ההידראוליים לזייף.
החלפה רגילה של שמן שעדיין לא השחיר באופן סדיר משאירה סדר גודל של 20-30 אחוז מהכמות בממיר, אבל זה לא נורא. אם השמן כבר התחיל להיות מזוהם, אזי דיאליזה היא פתרון שיכול לקנות עוד כמה עשרות אלפי קילומטרים של שירות לגיר...
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
רק לידיעה כללית..דורמן מייצרים מדיד לגיר הזה להחליף את הפקק..עולה גרושים
Sent from my SGH-M919 using Tapatalk
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
גם שמן גיר חדש, יכול לא לעבוד ולהרוס גיר חדש לגמרי.
פרילנדר ישן (דור ראשון) שהוחלף בו גיר לחדש מהחברה. כבר בנסיעות הראשונות, החלו בעיות עם הגיר- החלפות נתקעות, בעיות בשילוב ל-D ועוד.
הגיר לא תקין.
נקודה חשובה: הגיר ישב על המדף 15 שנים. גיר מגיע מלא שמן.
הגיר הותקן במוסך אחר. הרכב הגיע אלי לממש אחריות על הגיר.
לאחר בדיקות, הוחלט להחליף הגיר. הגדלתי לעשות ודרשתי גם החלפה של השמן בחדש.
נסיעות מבחן בעומסים שונים (פקקים, עליות וכו') מראות שהכל תקין וכנראה מדובר בפרילנדר (דור ראשון) הכי יקר בארץ כרגע ;)
המסקנה: יש להחליף שמן גם אם היצרן אומר שלא.
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
בלי להכנס לדגם הספציפי כמו שהתייחס נדב,
בתמסורת פלנטרית ישנם חבילות מצמדים ובאנדים שתפקידם לעצור גג"שים שונים בתשלובות הפלנטריות.
כך מתקבלים למעשה יחסי העברה שונים, או בעברית מדוברת - ההילוכים.
עכשיו,
כל שמן מאבד את תכונותיו עם הזמן. לכן חובה לבצע שטיפת שמן לכל הפחות לפי מרווחי-הטיפולים שקבע היצרן, ואם לא קבע - אז אחת ל-80,000 ק"מ ככלל אצבע. למרות 'המוסכים הרציניים' למיניהם אני חוזר כדי למנוע טעויות בעניין: חובה לבצע שטיפה תקופתית.
מה ההבדל בין 'החלפת שמן' לבין 'שטיפת שמן' בתמסורת פלנטרית?
בהחלפת שמן רק כ-40% מהשמן אכן מוחלף, זאת מאחר וכמחצית עדיין נשארת בממיר ועוד כ-10% בחלקי התמסורת השונים.
לכן אנחנו מבצעים שטיפת שמן (והחלפת מסנן כמובן) ולא רק החלפת שמן.
מה קורה בתמסורת שהזניחו אותה בהיבט הזה?
מתרחשת תופעה והיפוכה: מחד, עם הזמן מצמדי-החיכוך נשחקים ומתחילים להוריד שבבים קטנטנים, עד שהם מגיעים למתכת שלהם וכבר לא ממש עוצרים את הגג"שים שהם אמורים לעצור. מאידך אותם שבבים בדיוק, יחד עם החום שנוצר עם הירידה ביעילות ההצמדה, גורמים לשמן להפוך לסמיך יותר ולהכיל את אותם שבבים - וכך הוא מפצה על שחיקת המצמדים ומסייע להם להצמיד, ולמעשה בתקופה הראשונה לא נרגיש הבדל בביצועי התמסורת!
מה קורה כאשר שוטפים את השמן בתמסורת שהוזנחה עד לרמה כזאת?
הפעולה מותירה אותנו עם מצמדים שחוקים מחד, ועם שמן טרי ודליל שכבר לא מסייע להם להצמיד מאידך - והנה קיבלנו גיר ש'מת' בעקבות השטיפה. יתרה מזו, פעמים רבות אותם שבבים ומשקעים זזים ממקומם עם השמן החדש, כמו שכתב כאן אבשלום, וסתימות עלולות להתרחש בתעלות של יחידת השסתומים ('המוח') וזו תקלה נוספת של בעיה בהחלפת הילוכים מסויימים.
אז מה עושים?
נסה לבדוק את מצב השמן הנוכחי:
אדום או שחור דליל\נקי - שטוף ואל תהסס.
שחור עם ריח שרוף ו\או שבבים זעירים ו\או סמיך - אל תיגע, תן לגיר למות ובינתיים תאגור מזומנים בארנק ליום פקודה.
איך לשטוף?
לא צריך לגשת לשום מוסך.
דרך אחת היא לבצע שלוש החלפות אחת אחרי השניה כך שאחוז השמן הקיים יורד לזניח לעומת אחוז השמן החדש.
דרך שניה, המועדפת - אתר את קולר שמן גיר ושני הצינורות המחוברים אליו. הרפה את הצינורות והתנע את הרכב, בדוק איזה מהם הוא צינור ההחזרה מהקולר אל הגיר - ונתק אותו מעל אגן לאיסוף שמן. כאשר הרכב מותנע השמן ידמם כל הזמן אל אגן האיסוף, ותוך כדי פעולה מלא שמן טרי מפקק המילוי. המשך בביצוע עד שמהצינור יוצא שמן אדום ונקי.
סגור הכל וסע לשלום.
נגיד ואני הולך על האפשרות השניה -
באיזה מצב הגיר ? P ? N ? D?....
כמה שמן לדעתך (יחסית לכמות שיש בגיר) תרגיל כזה צורך?
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
איך גיר שישב על המדף 15 שנה מלא בשמן?
וסתם לידיעה, גם גיר מלא בשמן שנמצא ברכב שעמד בלי לזוז שנתיים שלוש הוא חשוד.
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
איך גיר שישב על המדף 15 שנה מלא בשמן?
וסתם לידיעה, גם גיר מלא בשמן שנמצא ברכב שעמד בלי לזוז שנתיים שלוש הוא חשוד.
גם אם מלא בשמן, מה עם שיקוע והתמצקות בשמן?
זה לבד יכול לסתום.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
נגיד ואני הולך על האפשרות השניה -
באיזה מצב הגיר ? P ? N ? D?....
כמה שמן לדעתך (יחסית לכמות שיש בגיר) תרגיל כזה צורך?
זיו, "תרגיל" כזה הוא בזבזני, שלא לאמר עם סיכוי פגיעה ממשי במשאבת שמן גיר, המשאבה הרבה יותר מהירה מאשר קצב מילוי השמן דרך המדיד.
בגיר של טרופר דיזל (aw30-40le ) ניכנס בערך 9 ליטר ממצב יבש לגמרי, בריקון אגן שמן בלבד תצליח להוציא בערך 3 או 4 ליטר, ההמלצה היא(אם מצב השמן כמובן הוא אדום ולא שחור/שרוף) לרוקן מבורג הריקון, למלא אותה כמות שרוקנת, לנסוע כמה עשרות ק"מ ולחזור על התהליך.
לציין רק שהגיר הנ"ל הוא גיר "בריא" וחסון ובדר"כ לא עושה בעיות למרות ההתעללויות, בשגרת טיפולים החלפת שמן כזו(ניקראת רענון שמן) כל 20k-30k ק"מ (כמובן תלוי באופן שימוש ברכב) תישמור על הגיר לזמן ארוך מאוד.
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
ההסבר של גיתאי מצויין. למעט, מה צריך לעשות והשיטה השניה שהמליץ.
ככלל,
כל החלפת שמן בגיר מקרבת את סופו ולא משנה מה הצבע והריח של השמן.
זאת עקב הוצאת אבקת המצמדים שנשחקו.
אז מדוע בכל זאת מחליפים שמן ?
בגלל השינוי הפיזקלי בתכונותיו עקב התחמצנות (זמן בשימוש) והטמפ' הגבוהה שהוא עובד בה.
שמן מינרלי, רגיש יותר לזמן ופחות עמיד לטמפ' גבוהות לעומת סינטטי.
מתי בוודאות כדאי להחליף שמן ?
כשמנורת ה TEMP של הגיר נדלקה עקב מאמץ קיצוני.
אגב,
היום מרבית הגירים הפלנטריים החדשים הם "קופסה שחורה" ללא אחזקה (החלפת שמן) בזכות שמנים סניטטיים איכותיים.
שורה סופית,
במידה והחלטת להחליף שמן יזום והגיר יחסית ללא קילומטראז' גבוה או לאחר שיפוץ,
החלף השמן בדיאליזה (מכונה יעודית) לסינטטי מלא (דקסטרון 6) פעם אחת עד סוף ימיו של הגיר.
לגבי החלפת שמן מלאה,
המהדרין מבצעים זאת על ליפט, מנוע עובד, מתחילים בהילוך הנמוך ביותר בסרק,
לאחר מס' שניות מעבירים הבורר להילוך הבא ומאיצים קלות שהגיר יעבור להילוך 2 .
כך מבצעים זאת לכל ההילוכים הקידמיים.
בסוף בולמים הגלגלים ומעבירים ל R .
המטרה, ניקוי והחלפת השמן גם במסלולים של המוח.
בהצלחה
רענן
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
אז מה, ברלי צודק? רק ידני?
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
לעשות שיפוץ גיר פעם ב250+300 אלף קילומטר (אני עשיתי את זה כטיפול מונע, ולא כי היתה בעיה), לא נשמע בעייתי בכדי לצאת בהצהרה כזאת.
אבל ברלי צודק. רק ידני. וזה בכלל לא קשור לצד הטכני. כבר יצאת להינות מנהיגה בשטח? תעשה את זה כמו שצריך.
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
גירים של טרופר בנזין, כמו כל דבר בצבא, מתחלקים לשלוש:
אלו שכבר שופצו
אלו שישופצו בקרוב
ואלו שגם וגם (אלה כנראה רובם אם לא כולם).
אז לא כ"כ משנה מה תעשה... עדיף שתעקוב אחרי מד החום ותלמד איזו התנהגות עושה לו הכי נעים.
משזה נאמר... אם הצבע של השמן אדום-שקוף, לא הייתי נוגע. שחור קלות בלי ריח שרוף - מחליף. שחור שרוף עם שבבים - מתחיל לחסוך.
אילו זה היה רכב שהחליפו לו נוזל ממסרה לפי הספר זה סיפור אחר.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
ההסבר של גיתאי מצויין. למעט, מה צריך לעשות והשיטה השניה שהמליץ.
ככלל,
כל החלפת שמן בגיר מקרבת את סופו ולא משנה מה הצבע והריח של השמן.
זאת עקב הוצאת אבקת המצמדים שנשחקו.
אז מדוע בכל זאת מחליפים שמן ?
בגלל השינוי הפיזקלי בתכונותיו עקב התחמצנות (זמן בשימוש) והטמפ' הגבוהה שהוא עובד בה.
שמן מינרלי, רגיש יותר לזמן ופחות עמיד לטמפ' גבוהות לעומת סינטטי.
מתי בוודאות כדאי להחליף שמן ?
כשמנורת ה TEMP של הגיר נדלקה עקב מאמץ קיצוני.
אגב,
היום מרבית הגירים הפלנטריים החדשים הם "קופסה שחורה" ללא אחזקה (החלפת שמן) בזכות שמנים סניטטיים איכותיים.
שורה סופית,
במידה והחלטת להחליף שמן יזום והגיר יחסית ללא קילומטראז' גבוה או לאחר שיפוץ,
החלף השמן בדיאליזה (מכונה יעודית) לסינטטי מלא (דקסטרון 6) פעם אחת עד סוף ימיו של הגיר.
לגבי החלפת שמן מלאה,
המהדרין מבצעים זאת על ליפט, מנוע עובד, מתחילים בהילוך הנמוך ביותר בסרק,
לאחר מס' שניות מעבירים הבורר להילוך הבא ומאיצים קלות שהגיר יעבור להילוך 2 .
כך מבצעים זאת לכל ההילוכים הקידמיים.
בסוף בולמים הגלגלים ומעבירים ל R .
המטרה, ניקוי והחלפת השמן גם במסלולים של המוח.
בהצלחה
רענן
היו ועדיין יש בכל מותג כזה או אחר הוראות של "אין טיפול לגיר", עד שהתחילו להם בעיות במסגרת האחריות יצרן....
ואז שינו את ההוראות...
החלפת שמן בזמן לא גורמת כלל נזק, להיפך, זה מרענן את השמן ושומר על תכונותיו, כן גם אם זה דקס' 6.
מתי תתחיל לדאוג/לחסוך? כמו שרשמו מעלי, כשהשמן שרוף, או כשפתחת אגן שמן ומצאת על המגנטים שבבים....
הגיר של הטרופר דיזל אמין מאוד, בטיפול נכון עושה בקלות 350-400k ואפילו יותר.
גם אם נדלקה נורת ה a/t oil זה לא נורא, היא נידלקת ב 146 מעלות וניכבת ב 125, רק למי שנידלקה(היא לא נידלקת סתם) שישים לב מה הוא לא עשה נכון, נסע ב high איפה שצריך low וכו'...
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
נגיד ואני הולך על האפשרות השניה -
באיזה מצב הגיר ? P ? N ? D?....
כמה שמן לדעתך (יחסית לכמות שיש בגיר) תרגיל כזה צורך?
מצב P.
משאבת השמן המונעת ע"י הממיר תסחרר, וזה מספיק לנו; אין צורך במשחק עם מצבי הבורר.
השלבים הם:
- מרוקן שמן מהעוקה
- מפרק עוקה ומחליף מסנן
- ממלא בחזרה שמן טרי לפי הכמות שרוקנת מהעוקה
- בודק איזה משני הצינורות אל הקולר הוא צינור ההחזרה
- את צינור ההחזרה כאמור אתה מחבר לבקבוק 2 ליטר
- מתניע במצב P עד שהבקבוק מתמלא (די מהר)
- ממלא 2 ליטר שמן חדש ומרוקן את הבקבוק, הכנה לסיבוב ריקון נוסף
- עד שהשמן ש'מדמם' אל הבקבוק צלול כולו
כמות - להערכתי עד פי 1.5 מכמות השמן הנקובה לגיר.
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
בלי להכנס לדגם הספציפי כמו שהתייחס נדב,
בתמסורת פלנטרית ישנם חבילות מצמדים ובאנדים שתפקידם לעצור גג"שים שונים בתשלובות הפלנטריות.
כך מתקבלים למעשה יחסי העברה שונים, או בעברית מדוברת - ההילוכים.
עכשיו,
כל שמן מאבד את תכונותיו עם הזמן. לכן חובה לבצע שטיפת שמן לכל הפחות לפי מרווחי-הטיפולים שקבע היצרן, ואם לא קבע - אז אחת ל-80,000 ק"מ ככלל אצבע. למרות 'המוסכים הרציניים' למיניהם אני חוזר כדי למנוע טעויות בעניין: חובה לבצע שטיפה תקופתית.
מה ההבדל בין 'החלפת שמן' לבין 'שטיפת שמן' בתמסורת פלנטרית?
בהחלפת שמן רק כ-40% מהשמן אכן מוחלף, זאת מאחר וכמחצית עדיין נשארת בממיר ועוד כ-10% בחלקי התמסורת השונים.
לכן אנחנו מבצעים שטיפת שמן (והחלפת מסנן כמובן) ולא רק החלפת שמן.
מה קורה בתמסורת שהזניחו אותה בהיבט הזה?
מתרחשת תופעה והיפוכה: מחד, עם הזמן מצמדי-החיכוך נשחקים ומתחילים להוריד שבבים קטנטנים, עד שהם מגיעים למתכת שלהם וכבר לא ממש עוצרים את הגג"שים שהם אמורים לעצור. מאידך אותם שבבים בדיוק, יחד עם החום שנוצר עם הירידה ביעילות ההצמדה, גורמים לשמן להפוך לסמיך יותר ולהכיל את אותם שבבים - וכך הוא מפצה על שחיקת המצמדים ומסייע להם להצמיד, ולמעשה בתקופה הראשונה לא נרגיש הבדל בביצועי התמסורת!
מה קורה כאשר שוטפים את השמן בתמסורת שהוזנחה עד לרמה כזאת?
הפעולה מותירה אותנו עם מצמדים שחוקים מחד, ועם שמן טרי ודליל שכבר לא מסייע להם להצמיד מאידך - והנה קיבלנו גיר ש'מת' בעקבות השטיפה. יתרה מזו, פעמים רבות אותם שבבים ומשקעים זזים ממקומם עם השמן החדש, כמו שכתב כאן אבשלום, וסתימות עלולות להתרחש בתעלות של יחידת השסתומים ('המוח') וזו תקלה נוספת של בעיה בהחלפת הילוכים מסויימים.
אז מה עושים?
נסה לבדוק את מצב השמן הנוכחי:
אדום או שחור דליל\נקי - שטוף ואל תהסס.
שחור עם ריח שרוף ו\או שבבים זעירים ו\או סמיך - אל תיגע, תן לגיר למות ובינתיים תאגור מזומנים בארנק ליום פקודה.
איך לשטוף?
לא צריך לגשת לשום מוסך.
דרך אחת היא לבצע שלוש החלפות אחת אחרי השניה כך שאחוז השמן הקיים יורד לזניח לעומת אחוז השמן החדש.
דרך שניה, המועדפת - אתר את קולר שמן גיר ושני הצינורות המחוברים אליו. הרפה את הצינורות והתנע את הרכב, בדוק איזה מהם הוא צינור ההחזרה מהקולר אל הגיר - ונתק אותו מעל אגן לאיסוף שמן. כאשר הרכב מותנע השמן ידמם כל הזמן אל אגן האיסוף, ותוך כדי פעולה מלא שמן טרי מפקק המילוי. המשך בביצוע עד שמהצינור יוצא שמן אדום ונקי.
סגור הכל וסע לשלום.
תודה על ההסבר המפורט ושאלה נוספת ברשותך -
גיר רובוטי (לא פלנטרי) מסוג DSG מצמדים יבשים, הוראות היצרן הם לא להחליף נוזל לעולם.
מישהו מכיר את הנושא?
נשמע קצת הזוי.
כל נוזל מומלץ להחילף מתישהו.
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שולץ האיום
תודה על ההסבר המפורט ושאלה נוספת ברשותך -
גיר רובוטי (לא פלנטרי) מסוג DSG מצמדים יבשים, הוראות היצרן הם לא להחליף נוזל לעולם.
מישהו מכיר את הנושא?
נשמע קצת הזוי.
כל נוזל מומלץ להחילף מתישהו.
אתה צודק לחלוטין. לא צריך להבין במכוניות כדי להסיק את המסקנה הפשוטה הזו.
כפי שציינתי - את השאלה הזאת צריך להפנות למחלקת השיווק של היצרן, לא להנדסה... ודי לחכימא
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
כפי שציינתי - את השאלה הזאת צריך להפנות למחלקת השיווק של היצרן, לא להנדסה... ודי לחכימא
הפוך..
האינטרס להציג מרווחי טיפול אסטרונומיים(פחות הוצאות ללקוח) הוא של השיווק.
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
הפוך..
האינטרס להציג מרווחי טיפול אסטרונומיים(פחות הוצאות ללקוח) הוא של השיווק.
נו, זו בדיוק הנקודה - לכן 'הפניתי' אותו עם השאלה הרטורית לשיווק ולא להנדסה, כי להם הפתרונים ;-)
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
הרכב הגיע ל 100K ק"מ אחרי 8 שנים
אין שום התנהגות חשודה או משהו מהסוג הזה
קצת מרגיש לי מוזר להתעקש מול מוסך היבואן לבצע את הרענון, אבל כנראה שאין ברירה.
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שולץ האיום
הרכב הגיע ל 100K ק"מ אחרי 8 שנים
אין שום התנהגות חשודה או משהו מהסוג הזה
קצת מרגיש לי מוזר להתעקש מול מוסך היבואן לבצע את הרענון, אבל כנראה שאין ברירה.
אל תתעקש כי הם יסובבו אותך רק שתרד להם מהזנב.
תעשה בעצמך.
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
אז יש פה איזה קונצזוס (דבר נדיר באתר הזה :-) ) שצריך להחליף שמן גיר.
מאחר והטרופר שלי (דיזל) חוגג 250K והמנוע (שהוחלף ב 150K) קיבל טיפול "ישור" (טיימינג), אז החלטתי להשקיע גם בגיר.
לפני ארבע שנים (כ 40K ק"מ) התקנתי קולר גיר, ואז היתה בעיה והשמן ברח, כלומר, חלק גדול מהשמן הוחלף.
לפי המדיד, השמן תקין לגמרי (צבע וריח), אבל החלטתי "ללכת עד הסוף" ואם כבר מתלכלים עם השמן, אז נחליף גם פילטר, ובהזדמנות הזו, נתרשם מהקרטר ומה יש על המגנטים.
בטרופר (גיר AISIN) אין אטם לקרטר של הגיר, הסגירה עם סיליקון. זה אומר סגירה ארוכה (עם לילה לייבוש), ושאף אחד לא התכוון שאני אגיע לגיר :-( (צריך לשחרר את האגזוז, את הגשר של הטרנספר, וידיים של גניקולוג)
בקיצור, עבודה ארוכה, מלוכלכת, ומסריחה.
השמן היה נקי לחלוטין
קובץ מצורף 126402
בפנים, המגנטים (קטנים מאוד), ממש נקיים, מעט מאוד "ג'יפה שחורה -
קובץ מצורף 126403
הפילטר עצמו הוחלף (כי כבר היה לי אחד אחד מוכן), אבל הוא ממש במצב טוב (לא להגיד "חדש")
קובץ מצורף 126404
אפשר לראות (בתמונה הראשונה), שהפתח ריקון לא נמצא במקום הנמוך ביותר של הקרטר, זה אומר שעם כל מה שיש בממיר ממונטום, ובצנרת (ואם יש קולר גיר, זה מחריף את הבעיה), אם לא פותחים, אנחנו מחליפים בפועל פחות מחצי הכמות של השמן.
וזה מחזיר אותי להתחלה ולמה החלטתי שאם כבר להחליף, אז לפתוח ולרוקן כמה שיותר.
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
זיו, מה שאמרתי לך טלפונית התברר כנכון מעשית.
מניסיוני עם הגיר של הטרופר דיזל, אם השמן אדום ונקי אני לא רואה טעם לעבודה הזאת, תקפידו להחליף(רענון שמן) שמן בגיר כל 20-30k ק"מ, גם אם יוצא לך 3.5 ליטר שזה כמעט חצי מהכמות(כ 9 ליטר בגיר בטורק) זה משאיר לך את השמן רענן בלי בעיה.
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
נכון. החלפה מקסימום כל שנתיים - בלי לפתוח ובלי סיפורים- כל עוד השמן נקי ממשיכים ככה.
ופעם ב... נגיד 150 אלף קמ מחליפים פילטר וכל הבלאגן.
אבל זה תלוי במידה רבה בהסטוריה ומה עשו בעלים קודמים ליישור קו- כדאי כן לפתוח לנקות היטב ולמלא שמן צח.
אסף.
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
נכון. החלפה מקסימום כל שנתיים - בלי לפתוח ובלי סיפורים- כל עוד השמן נקי ממשיכים ככה.
ופעם ב... נגיד 150 אלף קמ מחליפים פילטר וכל הבלאגן.
אבל זה תלוי במידה רבה בהסטוריה ומה עשו בעלים קודמים ליישור קו- כדאי כן לפתוח לנקות היטב ולמלא שמן צח.
אסף.
לגבי רכבים אחרים לא יודע, יש כאלה שהפילטר הוא רשת, יש כאלה ספוג שניסתם.
בשברולט לדוגמה 280k קמ ולפי הבעלים הקודמים הוחלף שמן ופילטר לפני 100k, השמן איבד את הגוון האדום, והפילטר לא היה במצב מי יודע מה אחרי פתיחת קרטר(בכל מקרה צריך לפרק כי אין בורג ריקון), וזה רכב שהיה רוב חייו בכביש ופעמים בודדות ב"שטח".
בטרופר הגיר שורד התעללויות הרבה יותר גדולות וגם אחרי התחממות ממשיך לתפקד רגיל.
בדיסקו למשל אני מחליף שמן כל 20k ושמן+פילטר כל 40k(לפי הספר שמן+פילטר בגיר 4 הילוכים zf כל 30 אלף מייל) , כמובן סינטטי מלא של ולווליין, רכב שנוסע יום יום ומטייל כמעט בכל הזדמנות שיש, אני יודע שאני מחמיר, אבל בדיסקו זאת עבודה קלה יחסית.
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
כיוונתי לממסרות כמו בטרופר- בהן מבחינת היצרן אין שגרת טיפולים.
אם יש שגרת טיפולים של היצרן אז זה מה שעושים אם זה נראה הגיוני.
אסף.
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
כיוונתי לממסרות כמו בטרופר- בהן מבחינת היצרן אין שגרת טיפולים.
אם יש שגרת טיפולים של היצרן אז זה מה שעושים אם זה נראה הגיוני.
אסף.
;)
...
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
נכון. החלפה מקסימום כל שנתיים - בלי לפתוח ובלי סיפורים- כל עוד השמן נקי ממשיכים ככה.
ופעם ב... נגיד 150 אלף קמ מחליפים פילטר וכל הבלאגן.
אבל זה תלוי במידה רבה בהסטוריה ומה עשו בעלים קודמים ליישור קו- כדאי כן לפתוח לנקות היטב ולמלא שמן צח.
אסף.
אסף,
אני חושב שהמסקנה שלי טיפה שונה.
כל עוד שומרים על מרווחי החלפה, והשמן נראה יפה, שיש פילטר מתכת ( כמו בטרופר), אין מה להתעסק עם פתיחת קרטר. זה להזמין צרות.
אני חושב שהתהליך שגיתאי תאר הוא הנכון ( עם הרבה ערנות לכבות מנוע ברגע שנגמר השמן).
גם אם בכל החלפה, אני אזרוק 4-5 קילו נוספים, זה יותר זול, יותר מהיר, ויותר בריא מאשר לפתוח קרטר.
My two cents.
-
תגובה: הסבר איך להחליף את כל השמן מהממיר מומנט
פתיחת הקרטר וניקוי המסנן המתכתי - לדעתי חשוב ביותר. למרות שאני אסייג ואומר שאם אפשר לדחוף אנדוסקופ ולראות את הרשת - והיא נקייה - גם זה מיותר.
אסף.