החומר שבדרך אליך הוא מתוצרת פוליביד (משמר הנגב) או thermo future box שזה מותג שמיובא ע"י גרינגראס (של המקררים).
מניח שיש להם נתוני אמת.
Printable View
אין לי את המס' של קלקר 40, ואתה גם לא מציין מול איזה פוליבורד אתה בודק,
אבל -
פוליבורד 30 עובי 5 ס"מ R=1.45
קלקר 30 עובי 5 ס"מ R=1.28
אני חושב שנכון להניח שהיחס נשמר, ולכן, אם פוליבורד 40 בעובי 5 ס"מ, R=1.51, אז ניתן "לנחש" שקלקר 40 בעובי 5ס"מ R=1.333.
הנתונים של הפוליבורד לקוחים מפה -
https://polybid.co.il/wp-content/upl...7%A8%D7%93.pdf
והקלקר מהקישור שאתה שמת בהתחלה.
האם אתה מסוגל לתרגם את המס' של המקדם הזה (R), למשהו מוחשי כמו , מה זה עושה להספק של מקרר או להתחממות של צידנית?
נקודה לתשומת לב - שאתה נוסע בשטח, הצידנית קופצת, זה אומר כניסה ויציאה של אוויר בין הצידנית לבידוד, בין הבידוד למעטפת וכו' , אתה צריך לאטום כמה שיותר, אחרת רק התחלופת אוויר הזו, יכולה להרוג לך חלק גדול מהשיפור.
ועוד הערה,ציינת איפה שהוא שאתה מחפש אופטימיזציה של מחיר ..... אם אתה כבר משקיע ועושה את זה, עזוב את המחיר, תתרכז רק באיכות.
כתבתי שאת כל המרווחים אסגור בקצף.
המספר R מציין כמות אנרגיה לשטח, אני אבדוק בדיוק מה המידה.
עריכה:
המספר הוא הפרש הטמפרטורות (בין שני צידי החומר) חלקי שטף החום (וואט למטר רבוע).
אם מחלקים את הערך לשטח פנים מקבלים הפרש טמפ' עבור כל וואט - וזה בדיוק מה שמעניין מי שמשקיע אנרגיה בקירור (או חימום).
אסף.
זיו,
פוליבורד נראה על פניו קלקר פשוט = "EPS".
אני מדבר על EPP בדחיסות 45 גרם לליטר. זה יותר איכותי.
יש דף דומה של החברה לEPP איפשהו, רק לא באתר שלהם. צריך לשלוח מייל.
באותו הקשר.. מחזיר אחורה:
https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app
מיגון/בידוד למקרר מגירהקובץ מצורף 126271קובץ מצורף 126272קובץ מצורף 126273
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
קניתי ארגז פלסטיק 60 ליטר. זה יותר ממה שרציתי אבל זה היחיד שמסתדר במידות.
הגיע החומר של ים - בעיקר חזק וגמיש יחסית לקלקר רגיל, לא התכונות החשובות מבחינתי, אבל נראה לפי המידע הטכני שהבידוד בערך זהה לפוליבורד שיש בחנויות.
ההתלבטויות הן לגבי הארגז החיצוני - זוויתני אלומיניום או פרופילי 'סטנדרט'40 שיש לי בשפע, ומה יהיה החומר לדופן החיצונית.
פרט לקופסה הפנימית, הצידנית 1.0 תהיה כמעט כולה משאריות וגם זה הישג.
אסף.
שני ארגזי אלומיניום גדולים תמורת שישיית בירות.
https://r.tapatalk.com/shareLink?sha...5&share_type=t
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
התמונה לא קשורה למודעה והיא גם לא שלי.. נפלאות הרשת.
בוקר טוב ,
יש ברשותי צידנית מעולה שימשה לתובלת גלידות לדעתי.
קלקר חשוף צריך לצפות אותו במשהו כדי שיישמר.
קלקר עבה בדחיסות גבוהה היא שלך אם תרצה, אזור מרכז
Sent from my LG-H850 using Tapatalk
יש התקדמות.
שכבה ראשונה מוכנה ומתחילים את השנייה.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f824caa948.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...ea09542b0c.jpg
אסף,
סתם מסקרנות, למה עם דבק חם? למה לא סילקון \ RTV פשוט?
לא יותר פשוט ויותר מהיר?
עם דבק חם יהיה הרבה יותר קל להפריד בסיום הניסוי את החומרים לפח מחזור [emoji23]
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
איך rtv יותר פשוט מדבק חם? לוקח לו שנה להתמצק, הוא מלכלך, מסריח, ויקר. וזה אם מצאת אחד שלא אוכל את הקלקר.
חשבתי להשתמש בדבק לקלקר. ... אבל קיבלתי את הטיפ על דבק חם משני שועלי קלקר שונים... וואלה עובד. עובד נהדר כי תוך דקה מתקרר ומודבק.
אסף.
אגב, המחקר מראה ששתי שכבות 30 מ''מ של הקלקר 40, יהיו יעילות תרמית יותר משכבה אחת 50 מ"מ של פוליבורד באופן כמעט לא משמעותי. אבל אני אוכל לומר לכל בעלי הצידניות היקרות שלי יש בידוד יותר עבה. זה משהו.
אסף.
אם רוצים להדביק שטח גדול יחסית (נגיד פס הדבקה לאורך דופן), בקצב שאקדח דבק עובד, לדעתי, עד שמגיעים לסוף הפס, ההתחלה כבר קרה (מה שישפיע על איכות ההדבקה).
שטחים כאלו, אני מעדיף סיליקון (וכן, לפעמים אני מוסיף איזה מסקנטייפ עד היבוש).
מציע לך לבדוק הדבקה גדולה, לא נקודתית.
אני גם שונא דבק חם...
זכור לי שהדבקתי נודל בריכה כמגן פינות לקיר בחניה עם זה: לא צריך תמיכה וסופר חזק.
קובץ מצורף 126391
אני נתקל (לצערי) בהרבה עבודות של פבריקטורים שמשתמשים בדבק חם לטובת יצירת כל מיני מודלים ואבות טיפוס.
לא קראתי מעולם את המפרט והוראות השימוש של זה, אבל זה בפירוש לא דבק!
זה טוב לשימוש כמרק, כמילוי, ככיסוי מגן למגעים, או להדבקה זמנית (כמו במקרה הנ"ל, בו במילא החומרים המודבקים ישב אחר כך בתוך בית שמחזיק אותם).
דיסקליימר:
אולי בקלקר זה כן מדביק, אין לי נסיון עם זה.
זה לא מה שמחבר הכל בסוף יחד - הדבק מטרתו להחזיק את החתיכות קלקר עד בניית הקופסה החיצונית ומילוי המרווחים בקצף. לאחר מכן אין שום משמעות לדבק. לכן אני משתמש במה שהכי נוח לעבודה (נוח - לא מלכלך לא מסריח וקל לתיקון)
אסף.
אפשט לכם את ההתלבטות - אלו המלצות היצרן.
אנחנו משתמשים כבדים בקלקרים שנתרמו לפרוייקט וחיפשנו דרך לתקן פגיעות קטנות בהם, היבואן התייעץ עם היצרן והאחרון המליץ על דבק חם, מאז אנחנו משתמשים בו בהצלחה וזה ההמלצה שהעברתי הלאה.
אפשר בהחלט להשתמש בסופר 7 (MS פולימר) או סיקה FC11 (פוליאוריתן), אבל דבק חם (חשוב שיהיה מאוד חם) סוגר פינות מהר יותר.
ככל שתשיגו מוטות טובים יותר כך ההדבקה תעלה, ל-וירט יש מוטות דבק לחוזק גבוה שעוד יותר משפרים את האיכות.
כמו בכל הדבקים האלו הכי חשוב זה שטח נקי נקי נקי פרפקט.
בהצלחה
מעבר לשאלה הנקודתית, לגבי החומר, הדאגה שלי היא לגבי היישום.
אני רואה את האקדח שאסף משתמש, וחושב על מקרה שצריך להדביק דופן באורך 40 ס''מ.
כמה זמן לוקח למרוח פס כזה ומה תהיה הטמפ' של הדבק ברגע של ההדבקה?
תוסיף את ההערה שלך על החשיבות של החום, וזו הסיבה לדאגה.
לגבי פגיעה נקודתית, חור, פינה, אין לי שום חשש.
זרוק את הפרויקט מהמרפסת ותזמין צידנית בלי משלוחה.
יום הרווקים הסיני!!!
כמות הוואטים*שעה שהשרשור הזה צרך, היתה יכולה להפעיל מקרר סביר בעשרה טיולים.
#רקאומר
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk