ההבדל בין 3.5 ל- 4.5 הוא רק בשאקלים ?
הקפיצים בקישור של הסנדק למעלה הם ככל הנראה רוביקון אקספרס 3.5, ודוריאן מוכן לתת לי לבדוק את הקפיצים לפני הקנייה.
Printable View
ההבדל בין 3.5 ל- 4.5 הוא רק בשאקלים ?
הקפיצים בקישור של הסנדק למעלה הם ככל הנראה רוביקון אקספרס 3.5, ודוריאן מוכן לתת לי לבדוק את הקפיצים לפני הקנייה.
כן, ההבדל בין הקיט של ה3.5' ל4.5' של רוביקון אקספרס בצד של העלים הוא השאקלים - ה3.5' משתמש במקוריים.
(בחלק הקידמי ההבדל הוא גדול יותר, ב4.5' כבר מחליפים זרועות עליונות, צינורות בלם, פנאהרד וכו')
מה שכן, בתמונות שהעלת נראה שנקודת החיבור של השאקל לרכב נמוכה ב2-3' מהנקודה המקורית. אמנם השאקל אצלך בזווית רצינית ומפתיע שהוא לא נתקע בתושבת בזמן סגירה, אבל יכול להיות שקפיצי 3.5' יהיו גבוהים מידי בשבילך
מהיכרות שטחית עם הרכב... הרכב במצב המראה.. גם "קל"...
לדעתי ה3.5" יתאים.
בכל מקרה אני בדעתו של אסף
לרכב אמריקאי כזה יש קיט מדף לכל דבר כמעט... אין צורך להמציא את הגלגל.
מהמר אגב שקפיץ של yj לא יתאים כמו שיוני הציע... בורג מירכוז במיקום שונה.
הייתי שם קפיץ מהמדף גבוה/קשה ככל האפשר. מעיף את הסליל... מחזיר לנדנדה מקורית במיקום מקורי.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
כבר כתבתי למעלה:
א. אני מעוניין להשאיר את המתלה האחורי גמיש, כמובן בהתאמה למשקל אותו הוא אמור לשאת באופן שוטף
ב. אני לא מעוניין לחתוך ב-"אין-שלדה" כדי להחזיר את הנדנדות למקומן המקורי, וממילא התושבת המקורית כבר לא שם. התושבת הנוכחית נשארת וצריך להתאים את הקפיץ אליה ואל שאר נתוני הרכב.
מכל הסיבוב שאני עשיתי לצירוקי שלי, שכלל גם החלפת עלים לקראת סוף התקופה (דובידסון היו אחלה),
העצה הכי טובה שלי היא שאם יש לך תקציב לזה, תיפטר מהטלאים ותיישר קו עם קיט טוב על כל הרכב. זה מה שהייתי עושה בדיעבד.
אנחנו כמו מהמרים... ...קשה מאוד להחליט מתי להפסיק...
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
אתה נוסע עמוס לפעמים.
נדב עמוס מאוד כל הזמן.
לא יודע אם אפשר להשליך מקפיצי רוביקון אקספרס 4.5 האחוריים בסופה שלי לקפיץ בצ'רוקי: הם מאוד נוחים, מהלך מתלה מצויין, אבל הם לא אוהבים משקלים.
העמסה של הג'יפ מיישרת אותם. אין לי דרך אחרת לתאר את זה. הם פשוט יורדים. אחרי שנתיים הם עדיין נוחים וגמישים מאוד, אבל איבדו גובה באופן מוחשי. לא יהיה מנוס מעירגול + הוספת עלה
או, סוף סוף תשובות מהסוג שאני מחפש, תודה דרור [emoji846]
אם לא רוביקון אקספרס, אז איזה קפיצים כן יתמודדו טוב עם המשקל לאורך זמן בלי לאבד את הגמישות המצויינת של הרכב ?
וכמובן שנשארת בעינה שאלת מידת האורך/גובה/חוזק של הקפיץ הדרוש, מה שכנראה יזדקק למידה כזו או אחרת של ניסוי ותהייה בגלל השינויים שהרכב עבר.
הרבה יותר פשוט להתאים קפיץ לרכב במשקל קבוע+\-, מאשר לרכב שנוסע ריק/מלא.
נדב,
חוזר על ההמלצה,
תבדוק אורך קפיץ ותבדוק איזה מוצר מסחרי נכנס שם.
יכול להיות שתגלה שרוביקון אקספרס מתאים, והרווחת.
בתושבת שיש לך יש כבר 2 נקודות עיגון ויש מקום לעוד אחת לפחות אם צריך כוונון.
אני המניח שאפשר להשליך מהתכנון המקורי של הצרוקי בכמה משקל אמור הקפיץ המקורי לתמוך, ולראות האם צריך להוסיף עלים.
ככלל אצבע, עלה נוסף (בכל צד) שקול לתוספת נשיאה של כ-75קג.
ועדיף עלה ארוך באורך המאיה, שיאפשר גם נשיאת משקל וגם גמישות.
באולדמן, ההבדל בין MD ל-HD, הוא עוד עלה כזה.
נדב,
אין שום דבר באזור המתלה האחורי אצלך שדומה למשהו שאפשר לקנות מהמדף.
לא הגובה, לא המשקל לא נקודות העיגון ולא התוספת הסלילים מאחורה.
איזה מסקנה תוכל להקיש מתשובה שתקבל כאן?
כל אחד יספר כיצד זה אצלו אבל זה אפילו לא קרוב להיות למה שאצלך.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
+1
הפתרונות היחידים הם קיט מסחרי קיים מהמדף, שבאופן ודאי ידרוש כמה התאמות ושינויים/תוספות - או בניית קפיץ קאסטום בארץ, שכמו שכבר הבנת, זו קפיצת ראש לבריכה שאתה לא יודע מה העומק והאורך שלה ואיזה יצורים מאכלסים אותה.
יש בארץ כמה בעלי מקצוע ותיקים ומנוסים שתיאורטית יודעים לעשות זאת, אבל אני תוהה אם העלות של זה תהיה משתלמת ו/או האם יש להם סבלנות לפרוייקט שכזה מול לקוח שבשלב מסוים הם עלולים להחליט שהוא "נודניק" (כי הוא מגדיר במדויק מה הוא רוצה ומצפה שהעבודה תתבצע כמו שצריך ושלא יצטרך לחזור פעם בשבוע/שבועיים/חודש לשינויים ותיקונים).
הייתי שם, ועם בעל מקצוע מאד סבלן לתהליך.
ממליץ לוותר.
בסוף זה לוקח הרבה זמן כי בונים, מנסים, מפרקים ומתאימים כי זה אף פעם לא בול בפעם הראשונה.. ושוב ושוב.
כל אירוע כזה זה יום עבודה מבוזבז שלך נדב, כי צריך להביא את הרכב, להתייעץ איתך בזמן אמת ליד הרכב כשרואים ועושים התאמות.
ובסוף עולה יותר ממוצר מסחרי מוכח שאת הפיתוח שלו שילם מישהו אחר.
ולא פחות מהותי,
לקפיץ יש בלאי, אז בהכרח תהיה באותו הסרט עוד כמה שנים, וזה במקרה הטוב שהקפיץ קאסטום אכן יחזיק כמה שנים.
זה הזמן ליישור קו.
או לשים חדש את מה שעבד עד היום בהנחה שהיית שבע רצון מהתוצאה
או להיפרד מהעלים ולהישאר רק עם סלילים בריאים
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
שנאמר שנדב עמוס מאוד באופן קבוע, על כמה משקל מדובר?
ויש לו שם גם סלילים מאחורה שמחזיקים את משקל הרכב(שנתלשה לו התושבת הוא יצא מהשטח על הסליל עם הרכב העמוס)
מה הגובה L בין ציר תושבת השאקל המקורית לנוכחי?
קובץ מצורף 126816
אני לא יודע, גם מה שהיה כשקיבלתי את הצ׳רוקי לא היה מקורי ...
אריאל (או מישהו אחר עם XJ), תוכל למדוד את המרחק מציר השאקל עד לרצפת הבגאז׳ ונשווה ?
מה לא יודע, קח מטר ותמדוד.
לא יודע איך נראית תושבת השאקל המקורית ...
מה שסמינתי לך. אאל"ט מהצילום, אני רואה שם ראש של בורג. החור שם זה התושבת המקורית. השאקל ישב בתוך הקופסה הזאת. הנה תמונה מהאינטרטנט:
קובץ מצורף 126817
מפה נראה שלא צריך רתכת ... רק דיסק כדי להשמיש את התושבת המקורית.
מישהו ניסה להגביה בזול...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לא עד כדי כך פשוט. כמו שזה נראה מהתמונות (ואולי באמת צריך לראות בעין) יש שם באמת תושבת לא מקורית על גבי תושבת לא מקורית, אני לא בטוח שנשאר משהו מהקופסא המקורית. אבל אפשר גם להסתדר עם התושבת הקיימת שנראית בריאה, רק שהיא נותנת מראש הגבהה משמעותית שצריך לקחת בחשבון, ולכן חשוב למדוד מה המרחק פחות או יותר.
מה שסימנת בתור "המקורי", הוא לא באמת המקורי, לכן צריך להשוות לצ׳רוקי מקורי
תמדוד מה שסימנתי, זה מספיק קרוב. אם לא מתחשק לך אז לא.
לבקשת נדב, מצורפות המדידות-
קובץ מצורף 126820קובץ מצורף 126821
הצ'ירוקי עכשיו עם מיכל דלק בפחות מחצי, גלגל ספייר, ארגזי כלים, ציוד חילוץ, שולחן, כיסאות ושלל נוזלים. :)
לדעתי תביא את השקאל למצב של 90', תמדוד את המרחק בין הרצפה לחור החיבור של הקפיץ לשאקל ואז תוכל לחשוב איזה גובה קפיץ אתה צריך, כפי שנמרוד אמר, הזווית של השאקל לא צריכה להיות כזאת חדה ביחס לשלדה, ובסוף התהליך כדאי שיהיה תהיה סביב ה90'
אני עדיין בעבודה, אמדוד בלילה או מחר בבוקר ואפשר יהיה להמשיך את התאוריות משם ..
גם סיכמתי עם דוריאן שאקח את הקפיצים שלו לראות האם מתאימים במקרה.
תקנו אותי אם אני טועה, אם אני מבין נכון אז אני צריך קפיצים באותו אורך (קו ישר מקצה לקצה) כמו הקיימים כדי לשמור על מיקום הסרן (מול בתי הגלגלים וגל ההינע), אבל גבוהים יותר וחזקים יותר, אמת ?
התפספסה לי שם שורה, לא מכיר את העניין הזה אבל ההמשך היה צריך "עד כדי 15' לפי מה שדורון אומר" :)
ה90 הוא לצורך המדידה - 10' מ90' לא ישנו הרבה את הגובה...
לעניין האורך -
גם פה, לא הייתי מחפש קפיץ מתאים אלא דואג שהתושבת האחורית תתאים
לא שינית כלום בתושבת הקדמית, לכן המרחק בין התושבת הקדמית לנקודת חיבור הסרן אמורה להיות די קבועה ולכן קפיץ מדף של XJ גם את זה "סוגר" לך
בקיצור, דעתי היא כשל כל השאר - קח מוצרי מדף קיימים של XJ, את הגובה של הקפיץ שתרכוש תתאים לפי מדידת המרחק, ואת התושבת האחורית תשנה כך שהיא תאפשר לך לקבל את הקפיץ הזה באהבה. - זה הפתרון הנכון והשקט ביותר לאורך זמן.
עוד דעה,
ממליץ לך לבדוק את חברת Claynton אולי לא מוכרת בארץ (יחסית) אבל בין החברות הטובות ב USA
זאת מהמלצה חמה של נמרוד מערד
מותקן אצלי קפיץ (רכב WJ ) זה קפיץ ברמה אחרת
https://www.claytonoffroad.com/sites...1601400-WF.jpg