לא מן הנמנע שהספאל שתמצא ... שיהיה באותן מידות ייתן את אותו נתון cfm ואפילו ללא עמידות למים כמו וונטה חשמלית מקורית.
לא מחייב.. אבל שווה לעשות בדיקות מרובות כדי לא לחזור לנקודת ההתחלה מינוס כמה דולרים בארנק.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
Printable View
לא מן הנמנע שהספאל שתמצא ... שיהיה באותן מידות ייתן את אותו נתון cfm ואפילו ללא עמידות למים כמו וונטה חשמלית מקורית.
לא מחייב.. אבל שווה לעשות בדיקות מרובות כדי לא לחזור לנקודת ההתחלה מינוס כמה דולרים בארנק.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
בועז,
כנראה שיש בעיה בעברית שלי, אז אני אנסה להסביר ברור יותר.
אין לך מד CFM!!! פשוט אין לך.
מה שיש לך, זה מד מהירות אוויר.
שמתעסקים במיזוג אוויר, ויש פתח "נקי" ( בלי מנוע או כל מני הפרעות מכניות), אז אפשר למדוד מהירות כמה שיותר קרוב ליציאה.
שיש לך שטח נתון, ומהירות זרימת האוויר ( והיא פחות או יותר אחידה בכל השטח), אתה יכול לחשב ספיקה (CFM).
שאתה מצמיד מאוורר יניקה על ראדיאטור, אין לך מושג איך לחשב את שטח החתך שדרכו זורם האוויר, וגם במהירויות יהיו שונות ( במקומות שונים לרוחב החתך).
ולכן, כמו שכתבתי בהתחלה, עם הרבה מאמץ, תקבל תוצאה מקורבת ולא מדוייקת.
מבלי לפגוע באף אחד, כל הדיון הזה, מזכיר לי את הדיון על הבחירת קפיצים לצ'ירוקי של נדב.
כולם יועצים לתיאוריה, כולם זורקים סיסמאות, אבל אף אחד לא יודע, באמצעות התיאוריות האלו, להמליץ איזה מוצר לקנות.
תאוריה לחוד, ופרקטיקה לחוד.
לפחות, במקרה הזה, ההחלטה קלה.
זה פרוייקט הרבה יותר פשוט וזול מקפיצים.
מרחב הטעות קטן.
כמה עולה SPL טוב?
כמה עולה התחליף שאתה חושב שהוא יותר טוב?
כמה אתה סומך על המספרים של התחליף?
מה הבעיה להחליט?!
תודה רבה לכל המשיבים באשר הם.
למדתי הרבה- ואני גם מתחיל ליישם.
הדעות לכאן ולכאן בהחלט סייעו - ואני מודה שקשה להחליט לנוכח הטיעונים המוצדקים לכאורה משני הצדדים - גם הצד השמרני של בועז אברהמי שטוען שאם זה לא שבור אז אין מה לתקן וגם מהצד ההרפתקני של ZIVO שטוען שעם מחקר נכון ניתן להגיע לתוצאות.
מכיוון שבכל מקרה, עדיף לנסות ולהיכשל על פני לא לנסות ולא להיכשל- אני לעת עתה הולך על ניסוי וטעיה. הוזמן הבוקר מאוורר FLEX A LITE בספיקה של 2500 CFM- ובהתאם לעצות הטובות שקיבלתי כאן נבדק ה CFM של המאוורר המקורי החשמלי - והתשובה שהגיעה היתה שאף אחד לא יודע. בשום מקום בעולם. אבל כנראה שזה לא הרבה...........
לדאבוני לא ניתן לגשת ל SPAL ולבקש מאוורר תואם-מהסיבה הפשוטה שהמאוורר החשמלי המקורי אינו כזה שניתן להחליף ב SPAL. אבל-המאוורר המקורי החשמלי מגיע עם תושבת שתשמש בבוא הזמן להתקנת ה FLEX A LITE. וזה כבר טוב. אגב, לטובת העיניין אני שוב מדגיש מכיוון שהנושא המקורי מעט נשכח-זו לא החלפה של מאוורר מכאני בחשמלי. זו החלפה של חשמלי קיים בחשמלי יותר חזק.
לעינייננו-
ראשית - תודה למי שנתן עצות לא לחבר עם אזיקוני הפלסטיק העלובים. כבר עצה שווה זהב.
שנית - נושא המאוורר נלמד ונבדק- ולקחתי בחשבון את כל המידע.
שלישית - כאמור המאוורר יותאם לתושבת המאוורר החשמלי המקורית (יש לי ספייר ודרמל).
רביעית - אחרי המון בדיקות בפורומים יצר איתי קשר בחור אוסטרלי שנוהג על ליברטי על צמיגי 33עם אוהל גג - ושלח לי סרטון וכו. כמובן, גם הוא התחיל את ההסבר ב"אל תשאל את האמריקאים שום דבר, הם בוקים ודבילים ואם זה לא מגיע ארוז בניילון עם הוראות הפעלה, הם לא יודעים לחשוב מחוץ לקופסה ולהפעיל את הראש". האוסטרלי מריץ מאוורר SPAL שמושך 1600 CFM- וה SPAL שלו פועל בין הרדיאטור והפאן קלאצ'-ממש כמו שאני רוצה לעשות. הוא חיבר את שלו עם אזיקוני פלסטיק לרדיאטור- זה כבר שיקול שלו- ובניגוד אלי הוא עושה מדי שבועיים טיולים לאאוטבק (לא הסובארו) ובנתיים זה מחזיק- אבל אני אכן מעדיף את העצה הטובה שניתנה כאן.
האוסטרלי שלח לי סרטון וגם תרשימים די פשוטים - ואני מודה שאני לא חשמלאי - אבל מה שאני הבנתי ומן הסתם אני עוד אבדוק- זה שהוא מפעיל את המאוורר ישירות מן המצבר של הרכב - ויש לו בדרך ממסר- ואז העסק מתחבר לחיווט המקורי של מאוורר המפעל החשמלי. אני יודע - זה הסבר פשטני למדי וכמובן שאני לא מביא כאן את התמונה המלאה מבחינה מקצועית - אבל את הקוווים הכלליים נראה לי שהבנתם.
לגבי היעילות - האוסטרלי טוען שהמאוורר המקורי החשמלי של ג'יפ מצליח למשוך כ1000 CFM - אבל גם הוא מדגיש שהוא לא באמת יודע, כי אף אחד לא מדד את זה מעולם והוא לא מצליח למצוא נתון. אבל מה שהוא כן עשה היה לקחת אקדח חום (אני לא יודע אם זה המונח) ולמדוד את הטמפרטורה ברכב שלו בכל מיני נקודות - ברדיאטור, בבלוק, בראש השמאלי, בראש הימני וכיוצא בזאת. הוא עשה את זה יום אחד על המאוורר המקורי ויום אחד על המאוורר החלופי. הכל נעשה לדבריו באותם יומיים ובמזג אוויר כמעט זהה באותה חניה בבית האוסטרלי שלו (ברקע בטח היתה סירת דיג עמוסה בבנות דמויות מרגו רובי, ברביקיו ענק, מקרר מלא בירה ופרות שזינקו אל הגריל בצעקות מווווו איזה כיףףףףףף קח צלעעעעע"). התוצאה לדבריו חד משמעית: ברגע שהמאוורר החשמלי נכנס לפעולה - הטמפרטורה של המנוע באותן נקודות בדיוק נופלת בכמעט 12 מעלות צלזיוס. בעוד שעם המאוורר החשמלי המקורי הטמפרטורה יורדת בכשלוש עד חמש מעלות.
אני כמובן אעדכן בהמשך מי נגד מי- ולנוכח העובדה שכל החברים הטובים כאן כבר הציעו לעזור (נדב, הכוונה לנדב) אז זה מגניב ואני בטוח שבהמשך נעדכן.
שוב תודה לכולם
תומר,
רק בשביל הדיוק (אם לא הייתי ברור), אני בעד הפרוייקט, אבל נגד המחקר התאורטי (CFM וזרמים).
מהרגע שהבנו שהזרם הוא סביר וניתן לבנות את זה בקלות, אני טוען שאין טעם לבזבז את הזמן על מדידות וחישובים.
צריך לקנות מאוורר "16 ? טוב (עם נתוני פתיחה טובים, ויצרן אמין), ולהתקין.
"אם לא תנסה- לא תדע".
לפעמים המשפט הזה כן עובד....
בהצלחה!
שני דברים-
1. כתבתי די בהתחלה את המלצתי להפעיל ישירות מהמצבר על ידי ריליי אבל צריך ריליי עם דיודה.
המאוורר כשהוא מתסובב שלא מכח המצבר הוא גנרטור והייתה גם עוד סיבה שהסבירו לי למה צריך ואני כבר לא זוכר.
2. איך אתה יודע למדוד שהמאוורר החדש נותן תפוקה גדולה בשיעור ניכר מהקיים?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בבקשה הסבר של איציק.
מבדיקת השרטוט של הריליי נראה שרק ההסבר של איציק נכון.
במחשבה שניה, המעגל של הגנרציה מנותק ממקור מהמצבר בזמן שהוא כבוי.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...7ef554c8bc.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אז למה צריך את הדיודה ?