תסביר לי שוב למה צריך dc2dc אם למצבר יש bms מובנה ?
Printable View
תסביר לי שוב למה צריך dc2dc אם למצבר יש bms מובנה ?
מהשרשור השני מצטט את זיו
]במקרה הספציפי הזה (של המצבר הזה, עם ה BMS שיש בתוכו), ל DC2DC יש כמה תפקידים -
1- להעלות את המתח ל 14.6, שזה המתח טעינה המלא של המצבר.
2- להבטיח בידוד בין מערכת החשמל המקורית של הרכב (אלטרנטור, מצבר ומנגנון הוויסות טעינה - המחשב או כל מערכת ).
3- אם משתמשים באיסלטור מכני (מפסק או ממסר לעומת מיתוג אלקטרוני שבד"כ כולל רכיב כיווני), ה DC2DC גם מבטיח שבשום מקרה לא תהיה זרימה הפוכה (מהמצבר צרכנים למצבר הראשי) .
תחשוב על מקרה של מצבר צרכנים מלא, הרכב כבוי, כלומר איסולטור מנותק, ומניעים את הרכב. האיסולטור מתחבר, במצבר צרכנים יש 14+ אבל המצבר הראשי עדין על 12-13V, מה ימנע מהמצבר צרכנים לפרוק לכיוון המצבר הראשי?
בנוסף, (לא במקרה של המצבר הזה), יש BMS שלא יודעים להגביל (או לא יודעים טוב) את זרם הטעינה. ואז זרם הטעינ היכול להיות גבוהה מהרצוי -
זה מעמיס סתם את האלטרנטור.
זה מחייב שהקו מהמנוע לעבר המצבר צרכנים יהיה עבה יותר (או שיתחמם).
זה יכול לגרום נזק ל BMS.
DC2DC, יגביל את הזרם טעינה למס' שפוי (10A).
במקרה שבוחרים להשתמש ב Li-ION ( ולא ב LiFePo4), יש בעיה הפוכה, במקום להעלות את המתח, ה DC2DC צריך להוריד את המתח מ 14+ ל 12.6V.
בכל מקרה, מי שאחראי לטעינה של המצבר זה BMS ולא ה DC2DC.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
יקיריי,
תנסו לקחת בחשבון גם את עלות ה"מצבר לשנה" ותראו שיש עוד אפשרות, אולי הכי זולה ולבטח הכי פשוטה.
1. מצבר עופרת / חומצה, הכי איכותי והכי גדול שנכנס פיזית במקומו. מוגדר כאמור כ"מצבר ראשי" ומחובר לכלל הצרכנים "כרגיל".
2. מצבר התנעה (למשל "אופטימה אדום") שמחובר דרך ממסר אחרי סוויץ'.
מצבר עופרת / חומצה 100 א"ש "של הביוקר" עולה כ - 1600 ש"ח. יחיה בניהול נכון (טעינה ביתית, פריקה מבוקרת) - 5 שנים בממוצע.
מצבר התנעה יבש 55 א"ש עם CCA גבוה יעלה כ - 1800 ש"ח. יחיה בניהול נכון (טעינה ביתית) 10 שנים בממוצע.
(שלא לדבר על היתרון אם צריך למשל להפעיל כננת ולהשתמש בכוח של שניהם).
עכשיו תעשו את החשבון.
מיי טו גרוש
PW
אתה מבין שהמשמעות של זה היא שכל מעגל הצרכנים יעבוד במתח 14.6V ? אתה יודע להגיד שהם יעמדו בזה ?
מה מטרת הבידוד ?
רק מזכיר שמדובר במצבר עם bms מובנה, כך שצריכת הזרם שלו בזמן טעינה מוגבלת, בשונה ממצבר עופרת רגיל שיכול להיטען גם בקצב גבוה.
תחשוב על זה שוב. אתה באמת רוצה לייצר ברכב סביבה חשמלית נפרדת שעובדת במתח גבוה יותר, כאשר כל צרכניה תוכננו למתח עבודה של רכב ?
אני אישית הייתי מעדיף (לצורך הזה) לוותר על חלק מהקיבול לטובת פשטות ואורח חיים של המערכת ...
לפי מה שאני יודע וחקרתי רק קצת.
צרכני 12V המיועדים לצריכה אוטומטית הם לא באמת צרכני רק 12V.
הם מתוכננים לעמוד במתח יותר גבוהה במנעד רחב בגלל אלטרנטורים שונים ומתחי טעינה שונים ברכבים
המנעד נע מ-10V ועד 15V ויש רכבים שטוענים ב14.6V אז אני לא חושב שיש בעיה
שוב הפלגתם רחוק..
אני מחזיר את הדיון לרמת הקבצה ב'
בשלב הזה נראה, במידה ובאמת אצליח להכניס תושבת למצבר איפה שנראה לי שאפשר, אלך על התרחיש האמצעי שzivo הציג עם מצבר AGM.
כדי להתקדם אשמח מאד אם מישהו יעזור לי בקישורים לרכיבים אותם צריך להזמין.
תודה רבה!
תחשוב שוב אם בכלל אתה צריך.
אני עם צרכנים וסטאפ דומה למה שאתה מתאר עם מצבר בודד כבר כמה שנים.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
טוב אז ביקשו רשימה
הנה הרשימה שדומה למה שאני השתמשתי - לא זוכר אם אלו היו המחירים שאני שילמתי - בטוח אפשר למצוא יותר זול או אחר
אם זה היה פורום אמריקאי הייתי כותב כתב ויתור אחריות ארוך :)
אבל אנחנו לא , אבל בכל מקרה זו יכולה להיות בסיס טוב להמלצה
סוויטש ראשי לניתוק המערכת
אני השתמשתי רק בניתוק/חיבור אפשר להשתמש במעביר בין מצברים החלטה שלכם
https://www.aliexpress.com/item/4000...27424c4dLLQBDa
איסולטור
אני השתמשתי בממסר רגיש מתח VSR שמחבר אוטומטית את הטעינה שהמתח במצבר הראשי/טעינה בין 12.8V ל 13.3V
מה שחשוב אם משתמשים ברכיב הזה שלא יהיה מפל מתח בינו לבין המצבר במיוחד אם סוללים מהמנוע לתא המטען - לוודא קו בריא
כי 0.5V נפילה יכולה לגרום לנדנוד של ניתוקים חיבורים (מניסיון)
https://www.aliexpress.com/item/4000...archweb201603_
DC2DC
יש פה שתי אופציות
מה שאני שהשתמשתי הוא BoostUp שניתן גם להגביל צריכת זרם , אני השתמשתי בו כי בסוללה שלי יכולה לצרוך בטעינה 50A אז רציתי להגביל.
חסרון צריך לייצר לו קופסא ויש לו מאוורר שס פחות מתאים לרכבים פתוחים
https://www.aliexpress.com/item/4000...archweb201603_
מוצר חדש יחסית הוא DC2DC סגור ומגביל ל10A לסוללה שהוצעה ע"י זיו אידאלי לדעתי
https://www.aliexpress.com/item/4000...-996c8e2e8458-
קופסאת פיצול
לא צריך יותר מידי הסברים
https://www.aliexpress.com/item/4000...archweb201603_
אם בונים מחדש לחשוב על קופסא של טעינת טלפונים ועוד שקע 12V (כמובן טעינה מהירה QC3 - לא רוצה להסתבך)
https://www.aliexpress.com/item/3296...archweb201603_
ושרטוט כמובן
קובץ מצורף 128978
וכל זה בהנחה שהסוללה מכילה BMS והגנת קצר
נדב,
במקרה של המצבר הספציפי שבכתבה, ה BMS שלו מגביל את הזרם טעינה ל 10A, יש הרבה BMS שלא מגבילים את זרם הטעינה (הם פשוט נשרפים אם יש להם מקור חזק מדי), או שיש כאלו שמגבילים אבל לזרם חזק מאוד.
שאתה מתחיל להתלבט איזה BMS לבחור, אז לרובנו יש נטיה "לסחוב למעלה" למקרה ש.... ואז, שאתה שם BMS שמסוגל להוציא 50A, אתה מגלה שהוא גם מטעין ב 50A.
דורון פ. בנה לבד מארז LiFePo4 מאוד יפה (שיכול גם לשמש כבוסטר) , אבל ללא DC2DC, הוא מסוגל גם להגיע לזרם טעינה של 50A, ואת זה אנחנו לא רוצים.
רובנו צריכים קונפיגורציה א-סימטרית, אנחנו רוצים להיות מסוגלים לצרוך מעל 30A אבל לא רוצים טעינה של מעל 10-15A. ו BMS כזה, כבר קשה למצוא (וזו גם הסיבה שאהבתי את המצבר שכתבתי עליו, כי הם פתרו את זה).
לגבי אורך חיים, אני חושב הפוך, BMS רק יאריך את חיי המצבר.
לגבי ה 14.6, אני מצטרף למה שדורון כתב, הטרופר שלי מגיע ל 14.4V בטעינה מלאה, ה 0.2V לא יעשה שום נזק. כל המערכות של הרכב מיועדות לכך וכל מטען מצברים (סביר + ) יטען את המצבר ל 14V + .
זיו, התכוונתי למצבר הספציפי שבכתבה ...
בדיוק.
כנראה שעם המצבר הקיים ברכב (בהנחה שהוא לא לקראת סוף חייו) והתנהגות מחושבת סבירה - לא צריך למהר כעת.
מספיק שהמקרר יכוון לטמפ' נמוכה בשעת עבודת המנוע לקראת העצירה ולאחר כיבוי המנוע תעלה את הטמפ לאזור 5 מעלות (יספיק בלילה בוודאי). למחרת עם היציאה אפשר להנמיך חזרה.
נשלח מהנייד
זה חיבור מקבילי אז זה לא ככ משנה
אבל לסדר הטוב:
1. הייתי מחבר סופיות ל-DC2DC ומחבר למצבר
2. הייתי מחבר סופיות לקופסאת פיוזים ומחבר למצבר
במצבר הזה אין כניסה נפרדת לטעינה וככה במקרה ותרצה להחליף רכיבים/לשדרג הכל פריק
אם משתמשים במצברי ליתיום ללא BMS צריך BMS מתאים לסוג המצבר ולדעתי פיוז הגנה על הסוללה.
אם בעופרת עסקינן אין צורך ברכיבים נוספים ואפילו הDC2DC מיותר - עם ההמלצה ששני מצברי העופרת יהיו מאותו סוג.
- - - Updated - - -
אהה ושכחתי מטען לבית ל- LifePO4
זה 5A כי לא ממהרים לשום מקום כמובן צריך להחליף לו את הפלאג למשהו אחר שיתאים לטעינה
https://www.aliexpress.com/item/3299...27424c4dLLQBDa
אני חושב שכאשר בונים מהתחלה מערכת - אפשר לאסוף רכיבים ולחבר אותם - ואפשר לקנות קופסה אחת:
http://www.ironman4x4.com/products/a...harger#fitting
למשל. זה בטוח עולה יותר - אבל אני לא בטוח שהשקט הנפשי לא שווה את זה למי שלא מחפש את הניסוי והתעיה.
אסף.
אחרי לא מעט שאלות כאן וקריאה של השרשור הזה:
https://expeditionportal.com/forum/t...-for-50.77503/
ו-2 חברי אתר אצלם יש מערכת דומה זמן רב, הלכתי על הכי פשוט שיש.
ממסר מפריד בין המצברים לפי המלצות איכות בשרשור בקישור הראשון:
https://www.ebay.com/itm/151812966394
מתחבר אחרי סוויץ.
כבל רתכת עבה ממנו למצבר המשני(כרגע זה מצבר 70אמפר מחוזק (לרכבי Start-Stop), ההתלבטות הייתה באמת ל-AGM, כשהמשווק מצברים אמר שאין שום בעיה לחבר רגיל לרכב בלי בקר מיוחס באמצע.
המחיר ניצח..
מהמצבר המשני כבל 10ממר לתיבת פיוזים בחלק האחורי של הרכב, ממנה יש יציאה למקרר, משאבת מים ושקע לתאורת מחנה.
משאבת מים:
https://www.ebay.com/itm/184097769549
יש גם זולות יותר, צריך לחפש קצת.
הכי בסיסי, עובד נהדר זו השנה השביעית.
נדב,
ברשותך חיווט קצת אחר.
מה DC2DC תתחבר לקופסאת פיוזים.
מהקופסאת פיוזים, תתחבר למצבר אבל שים שם פיוז חזק (30A?).
אם יש לך מספיק פיוזים בקופסא, אתה פשוט יכול להשתמש באחד מהם לחיבור של המצבר.
כן.
זה גם ממיר וגם מטען וגם מפצל טעינה.
יש כל מיני מוצרים בשוק - יותר או פחות מתוחכמים, מתאימים או לא מתאימים לסוגי מצברים שונים, עם או בלי כניסת פנל סולארי, במחירים של... עד...
והם מיועדים למי שלא רוצה לעשות דוקטורט או לחיות בחשש אלא למי שמוכן לשלם פעם אחת ולא מעט - אבל להתקין פעם אחת וזהו .
אסף.
במידה ואתה חושש/לא מעוניין בתוספת של חיבורים ומודולים, כדאי שתדע שאתה לא באמת חייב כלום. כל מה שהוצע כאן זה NICE TO HAVE, ומכוון לאוטומציה בניגוד לתפעול ידני.
אתה יכול לקנות מצבר כלשהו: חומצה-עופרת רטוב, AGM, או LIFEPO4 כמו בכתבה של זיו (אני בעד), לחבר אותו במהלך נסיעה של חצי שעה שעה לחשמל של הרכב, ויש לך מצבר טעון ומוכן לעבודה, ללא שום אביזר מיוחד.
מסתמן שאלך על מצבר ג'ל פריקה עמוקה (לא agm), כמצבר שני.
אשמח מאד אם מישהו יוכל לעזור לי למצוא קישור לdc2dc מתאים.
תודה רבה!
במקרה הזה הייתי מחפש מטען dc2dc ולא רק ממיר dv2dc
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
הבנתי שלא מומלץ לשים מצבר ג'ל פריקה עמוקה מתחת למכסה מנוע.
האם יש בעיה לשים מצבר עופרת פריקה עמוקה מתחת למכסה מנוע?
מצבר חומצה/עופרת פולט למיטב הבנתי גזים רעילים ומסוכן להכנסה לתא הנוסעים.
לא מוכרת לי הנמלצה להימנע מהתקנת מצבר ג׳ל בתא הננוע. המידע המוכר לי שמצברי הג׳ל ניתן להתקין גם וגם.
תוכל להפנות למקור?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94