ומה קורה לאלטרנטור כשאין לא מצבר אם ניתקת את הטעינה במצב כזה?
גם במיצובישי הטעינה היא ישירה?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
Printable View
ומה קורה לאלטרנטור כשאין לא מצבר אם ניתקת את הטעינה במצב כזה?
גם במיצובישי הטעינה היא ישירה?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לאלטרנטור מסורתי אסור לעבוד ללא מצבר מולו. היה כאן דיון ארוך על הנושא ביוזמת גיתאי.
לא יהיה בשום פנים ואופן מצב שאני אסגור את הממסר הראשי בזמן עבודת מנוע. אם תתגלה תקלה אני אצטרך לכבות מנוע ולהבין\לפתור אותה.
ברכבים ההיברידיים והחשמליים כל זרמי הטעינה עוברים דרך בקר\ממיר ייעודי שמנהל את כל הקונצרט.
זה לא אומר שהוא יספוג או "יחסום בגופו" חלק מהזרמים, אלא הוא יווסת את תפוקת הטעינה כבר באלטרנטור או המנוע החשמלי.
זה מה שהתכוונתי באפשרות השניה, לטעון ישירות אבל לנתר.
חוטי האיזון אולי דקים, אבל ברגע שמתגלה יציאה מאיזון, המערכת בטוח עוצרת את הטעינה.
אני לא בטוח שההשוואה לרכב חשמלי \ היברידי לגמרי נכונה, (חוץ מסטרטר) אתה לא צריך זרמים כאלו חזקים.
בכל מקרה, לא הייתי בונה על העירנות של הנהג וכיבוי מנוע, צריך קצת לצלול על הפרטים, אבל בטוח אפשר לכבות את המתח "ערעור" של האלטרנטור, ולתת לו להמשיך להסתובב מבלי לייצר זרם.
לחלופין, תחזור לאופציה הראשונה - צריכה ישירה, ורק טעינה דרך BMS , ואז אנחנו חוזרים לסיפור של מצבר עופרת קטן במקביל.
מסובך מדי, ואני בוודאי לא הולך להתערב ברמה שתיארת בחיווט המקורי של הרכב.
דריפט של מתח תא זה תהליך ממושך, עד כמה שאני מכיר. איזון אוטומטי וניטור ידני יעשו את העבודה לדעתי, ואולי בהמשך אוסיף מעבד שינטר את הפרמטרים וידע להפעיל התראה אורקולית, אולי גם לנתק את הממסר כשהרכב כבוי.
מתח עירור ולא ערעור...[emoji4]
אם אכן יש לאלטרנטור אפשרות כזו אז זו דרך המלך לתת לו להסתובב בלי ליצר טעינה.
אבל זה בטח כבר שינוי כירורגי בווסת.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
חנן, באופנועים היה נהוג לשים קבל גדול במקום מצבר.
חשמל זה לא ממש תחום שאני מבין בו הרבה אז רק הזכרתי נקודה.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לסיכום ביניים,
נראה עדיין לא ממש מרגישים בנוח להשתמש בבניה עצמית לשימוש ברכב.
יש הבדל גדול בין להוסיף מערכת (מערכת צרכנים, בדיוק כמו שאתה הוספת מצבר, איסולטור, חיווט), לבין להתערב במערכת הקיימת (כמו שחנן מציע פה להחליף את המצבר המקורי).
להוסיף מערכת צרכנים מבוססת ליתיום, יש בכל העולם. זה כבר לא חדש, וזה לא מדע טילים.
חנן מנסה לעשות שנוי מהותי במערכת המקורית, ועדין אומר שהוא לא רוצה להתערב בחלקים האינטימים של המערכת.
"ללכת עם ולהרגיש בלי", זה בפרסומת של החזיות או של הטמפונים.
הנה פתרון שעל פניו, לכאורה, בהנחה שהאלקטרוניקה הסינית עובדת (וכמובן שהפונקציות יבדקו אם וכשזה יגיע אליי) נראה לא יקר, פשוט מאוד ושלם (חוץ מהכננת, שכנראה תצטרך מעקף) :
https://m.aliexpress.com/item/400080...1c4da01&is_c=N
https://imagizer.imageshack.com/img923/5183/dXhv6p.jpg
הטעינה עוברת דרכו, הסטרטר, חשמל הרכב ואפילו האביזרים החיצוניים. הוא לא ידרוש שום שינוי חשמלי ברכב. בדיוק כפי שרציתי.
מה הבעיה גם את הסטרטר להוציא (כמו את הכננת)?
ועדיין, נראה מה זה יעשה לבקר טעינה ואלטרנטור.
א. הBMS הזה מיועד לעבוד עם הסטרטר.
ב. זה שינוי במערכת החשמל המקורית של הרכב.
זה נראה כמו bms לבוסטר עם חוטים קצרים ודקים או שאני טועה?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
זה לא מה שאני מבין. בוסטר לא אמור לעמוד בזרמים קבועים של 80 אמפר.
יש שם חיבור של חוטים דקים לאיזון, וברגים לכבלים העבים.
הזמנתי, תודה למי שתרם לדיון ועזר לי לפקס את הצרכים שלי.
יש כאלו שניגשים עם הארנק שלוף ופותרים את כל הסוגיות ...
מצבר צרכנים שני בדאסטר [emoji1749]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...3e019106b6.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
איזה מצברים אלו?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...fc084cefe5.jpg
זה המצבר.
הממיר זה 200 ואט סליל טהור [emoji2372]
Sent from my iPhone using Tapatalk
מצבר עופרת בחלל הרכב? לא בטוח שזה ממומלץ.
זה כל כך כבד שהוא בטוח מטעין ברכב בנסיעה, ואני מקווה שאנחנו מבינים שגם אם יש מבול בחוץ, לא כדאי לישון ברכב עם מצבר כזה בתא נוסעים.
זיו, אתה בטוח שהמצברים האטומים האלו פולטים גזים?
בהיילקס זה יותר. הספק הסטרטר הוא 2KW.
הכרטיס מיועד לזרם התנעה ולכן ההגנה של הPEAK היא ל1000 אמפר ולא ל80 הנומינליים.
חנן,
נגיד ואתה משתמש בחשמל במשך הלילה, והליתיום מתרוקן קצת, בבוקר שאתה מניע, יש לך מחשבה, ציפיה, מה יהיה זרם הטעינה?
יש לך דרך לשלוט על הזרם הזה?
אני לא משתמש בחשמל בלילה. המצברים מנותקים בהגעה לחניון. זה אחד הנתונים שנתתי בפתיח של השרשור.
בהתעלם מהמקרה הפרטי של ההתנהלות שלי בחניון לילה:
האלטרנטור בהיילקס, לפי נתון ממקור אחד הוא 55 אמפר, ולפי מקור אחר הוא 80 אמפר. כלל האצבע אומר שבסרק אלטרנטורים נותנים באיזור החצי מהנתון הנומינלי.
אני מניח שאתה מודאג מזרם גבוה שיהרוס את האלטרנטור. בצדק. גם בספרות של בוש יש הנחיה לא לטעון בעזרת האלטרנטור מצבר ריק (חומצה-עופרת) , כי זה עלול לחמם ולהרוס את האלטרנטור.
בפועל, כולנו עושים את זה, שלא לדבר על אלו מבינינו, כולל אותי, שמשתמשים במצברים כפולים. אנחנו מרוקנים מצברים ומטעינים אותם בנסיעה, אנחנו מעמידים את הרכב עומד בסרק עם מזגן ותאורה דולקים, וברכבים רבים, לפי בדיקה שלי, במצב כזה האלטרנטור לא עומד בעומס, והמאזן הוא שלילי. המצבר נפרק. מההיכרות שלי עם מצבים כאלה מה שקורה בסוף, זה שהמצבר נפרק עד לרמה שהרכב כבה, והאלטרנטור לא נשרף. אנחנו מפעילים כננת שעוברת בסדר גודל את יכולת האספקה של האלטרנטור.
אז בפרקטיקה אנחנו מבינים שהאלטרנטורים לא נשרפים כל כך מהר. איך מצבר ליתיום ישפיע על זה? כפי שציינתי קודם בשרשור הזה ראיתי סרטון שמראה איך אלטרנטור נשרף בנסיון לטעון מצבר ליתיום של 300 א"ש (ראוי לציין כי זה רלוונטי לכולנו שבאותו ניסוי כשהפעילו את האלטרנטור בסל"ד גבוה הזרם אמנם עלה משמעותית, אבל עקב המהירות המואצת של מניפת הקירור האלטרנטור עמד בזה ללא נזק. נקודה למחשבה כשאנחנו מתניעים רכב עם מצבר ריק) . במצבר נשוא השרשור הזה הקיבול ביום טוב הוא קצת פחות מ40 א"ש אז זה לא דומה.
מה יקרה בפועל? אני חושש שלא ניתן יהיה לתת תשובה ברורה עד לצבירה של נסיון מעשי.
אתה משיג אותי בלפחות צעד אחד.
אני עוד בשלב של האם יתפתחו שם זרמים חזקים.
אם כן, ואני חושש שלפעמים, גם אם בד"כ אתה לא צורך, אבל נגיד והיה ארוע וצריך תאורה וכו'.... זה מה שיקרה, המצבר לא יהיה מלא, ואז יתפתחו זרמי טעינה חזקים.
אני מניח שדווקא הליתיום הכי פחות בעייתי, אבל ה BMS יכול להתחמם, ואולי להנזק, ולגבי האלטרנטור אתה כבר הסברת.
- - - Updated - - -
הגז הוא תוצר לוואי תהליך הטעינה של מצבר עופרת. יש טעינה נוצר גז.
לא תשחרר את הגז, המצבר יתפוצץ.
האלטרנטור שלי, ע"פ הדעה המפרגנת, הוא 80 אמפר. במקרה הכי קיצוני, כשהליתיום יהיה מספיק ריק עד שיוכל לקבל לתוכו זרם כזה, האלטרנטור יתן 80 אמפר מינוס זרמי הצרכנים ברכב, לזמן קצוב, כי בזרם כזה מתח המצברים יעלה מהר מאוד, דקות או אפילו שניות והזרם ירד בהתאמה.
תאים מקביליים של LEV40 יעמדו גם ביותר כפליים מזרם טעינה כזה.
הBMS? ימים יגידו. אני לא רוצה או מתכוון להעמיד אותו במבחן כזה, בדיוק מהסיבות שהעלית.
לגבי תאורה: גם בליל הסדר, בארוחה לשתי משפחות לא נגענו במצבר הרכב. פאוורבנקים בלבד.
https://imagizer.imageshack.com/img923/9836/gQE2O8.jpg
חנן, קרא שוב את מה שכתבתי:
המספרים האלו מתייחסים ל- 80 אמפר ולא ל- peak. שאלתי פעם בחנות לענייני RC ממנה אני קונה את הליפו, מהו משך הזמן שהם מחשיבים Peak. ענו שלא יותר משנייה.
לי אישית אין דרך למדוד את ה- peak, אבל בסרטון שראיתי פעם אל מול איזו יונדאי או קיה מהקטנות, מדדו שם 700 אמפר peak. בהיילקס זה כנראה יהיה הרבה יותר.
בקיצור, גם בהתייחסות לזרם רגעי וגם בהתייחסות לזרם מתמשך, וגם בהנחה שהמעגל הזה באמת עומד בנתונים שהיצרן מציג, הסטרטר של ההילקס יהיה הרבה מעבר לתחום העבודה שלו.
לא מכיר אישית את תא המנוע של ההילקס, אבל בהנחה שמדובר בסטרטר קונבנציונלי אז לא נדרש שום שינוי בחיווט המקורי כדי לספק לסטרטר את חיבור הזרם הגבוה ללא BMS בנפרד משאר מערכת החשמל של הרכב. כל מה שנדרש הוא להעביר כבל עבה אחד ולחבר אותו במקום הכבל המקורי שמזין את הסטרטר.
תודה, אבל זה לא יקרה. אם זה יהיה הפתרון היחיד שישאר, אז לא יהיה ליתיום.
הפתרון צריך להיות מוכל במצבר.
לגבי הכרטיס, אעמיד אותו במבחן. אם הוא ימות או שיחתוך את הזרם לסטרטר, אבין שהוא לא מתאים ואחזור לפתרון המקורי, של חיבור למצבר לא דרך BMS .