איך המזג אוויר שם בשביל לטייל ולחיות ללא מזגן? אפשרי?
Printable View
תלוי לאן נוסעים.
במרכז ספרד בקיץ יכול להיות מאוד חם. אבל אז נשאלת השאלה.. האם ביום חם אעמיס על המנוע עם מזגן שיפלוט עוד חום בתא המנוע?
כשאתה ברכב הזה אתה בדרך לטיול או מטיול. זה לא רכב שנוסעים בו לפגישה, ובעיקר הפשוט מושכת אותי.
- - - Updated - - -
למה זה עדיף על מאוורר שיושב על פאן קלאץ?
הי עימרי
בקראוון שלי אין מזגן והוא חסר בנסיעות ארוכות שאני כבר על הקצה.
אני סבור שווה לתקן ולהשאיר אותו.
עומס על המנוע הוא בחירה שלך מעבר לרצועה הקבועה.
זה לטעמי זניח מול האופציה להעביר נסיעה בערנות שאתה חייב להגיע למקום הלינה .
אני הייתי פועל כך בנושא מערכת הקירור:
1. בדיקה מקיפה של מצב המנוע, במיוחד טיימינג ומערכת הזרקה: מצב המשאבה והמזרקים וכיול שלהם ומצב הטורבו. כתבת שיש תוספת עשן שחור, זו אינדיקציה שמשהו לא לגמרי תקין מערכת הדלק. אם משהו מפוספס בהיבטים האלו ומערכת הקירור גבולית, תהיה נטיה מוגברת להתחממות.
2. יישור קו מלא למערכת הקירור, כולל משאבה, פאן קלאץ', טמוסטט וצנרת. כדאי ורצוי לבדוק גם את מצב רדיאטור החימום, אם ישנן נזילות או סתימות. אפשר לחשוב על הגדלת רדיאטור, אבל אם מצבו תקין (לא נוזל ולא סתום) אפשר להשאיר אותו, לפחות בשלב זה. מילוי נוזל קירור מתאים וניקוז אוויר נאות.
3. תיקון והשמשת המזגן
4. בדיקת המערכת בעומס (שחזור התנאים בהם נגרמה ההתחממות). אם לא מתחמם, מצוין! אם כן מתחמם, לבדוק למה? אם הכל נצא תקין, אפשר לחשוב על שיפורים. לטעמי קודם הגדלת הרדיאטור ואחר כך הסבה למאוורר חשמלי. למאוורר חשמלי יתרונות רבים ומבחינה חשמלית ההסבה די פשוטה, אבל צריך לבצע אותה בקפדנות על מנת לקבל תוצאה אמינה לאורך זמן.
היתרון של מאוורר חשמלי הוא בסלד נמוך.
למאוורר מכני יש ירון מוחץ בסלד בינוני ומעלה.
אם הבעיה היא יחודית לרכב שלך הייתי בודק את מערכת הקירור כפי שהומלץ.
אם היא משותפת לדגם הייתי מנצל את הידע הנצבר אצל השותפים לתחביב ומיישם.
לתחושתי, תוספת מאוורר חשמלי דק , דוחף, לפני הרגיאטור מזגן הוא הפתרון הרצוי ולהפעיל ידנית או מעל חום מסויים וכמובן אוט׳ אם הדלקת מזגן...
לי יש קצת נסיום עם גראנד ZJ 5.2 שידוע כדגם שסובל בחום ומשפיע על יעילות המזגן בזחילות בקיץ.
אחרי שחידשתי א המערכת עם רדיאטור מקורי חדש, בצעתי הסבה לחשמלי.
פתר את הבעיה בזחילות אבל היה פחות יעיל בבינוני גבוה והכי חשוב- לא יכולתי להפסיק להביט בשעון החום מרוב חשש.
הסרתי, שמתי משאבה חדשה ופאן קלאץ׳ חדש ומאז אני רגוע וקצת מזיע באמצע הקיץ בטיולים אטיים עד כדי כיבוי מזגן לכמה דקות פה ושם.
שוקל בעתיד תוספת ספאל קדמי לעזרה למזגן. כשתהיה מוזה... התשתית חשמל קיימת.
ככל הנראה זה באמת מה שאעשה.
אתחיל בכיוון הטיימינג וההזרקה ומשם אמשיך ליישור קו מלא של מערכת הקירור (משאבה, פאן קלאץ טרמוסטט ורדיאטור מקורי).
את המזגן אשמיש ככל הנראה בשיפוץ המלא של הוואן כיוון שבכל מקרה אני מתכנן לפרק את כל הרכב לגורמים. גם חיווט ידני של המאוורר של המזגן יכול להיות מעניין.
התקנתי וואטצדוג ככה שמבחינת המעקב והתראה בזמן אני מכוסה.
חייב למצוא מקום לעבוד על הוואן, זה מאוד מתסכל.
מכל התוכניות והמשימות שרצות לי בראש, עד כה התקדמתי רק עם שני דברים: אגזוז ושנורקל.
את השנורקל הזמנתי מחברה בטייוואן שמייצרת כל מיני תוספות לדליקה. אחרי משלוח ומכס זה עלה הרבה יותר מידי למשהו שאפשר בקלות לבנות לבד לרכב הזה. הצורה של השנורקל מאוד פשוטה ואין סיבה שלא לעשות את זה מכמה צינורות PCV. השנורקל הזה מותאם לדגם עם גג מעט גבוה יותר ובגלל זה הוא בולט מעל הגג (מה שלא כל כך משנה כי אני הולך להתקין גגון).
את השנורקל שקניתי לא תכננתי להתקין בקרוב, אך כשגיליתי חור עצום בדוד של האגזוז נפתח חלון הזדמנויות עבור ההתקנה.
פרויקט אגזוז צד
הרעיון לפרויקט אגזוז צד הגיע כשחיפשתי פתרונות להגדלת מיכל הדלק. באחד האתרים המוכרים (או המדריך לשדרוג דליקה) נתקלתי בבחור שבנה מיכל דלק של 85 ליטר במיקום הגלגל ספייר (יושב בתחתית המרכב בחלק האחורי). כדי למקסם את המקום הוא קיצר את האגזוז והעביר את היציאה הצידה (לינק לפרויקט המקורי).
בפורומים קראתי על אנשים שממליצים להגדיל את קוטר הצנרת של הגזוז מ-2 אינץ מקוריים ל 2.5 אינץ. הטענה העיקרית היא ש-2.5 אינץ זה קוטר היציאה המקורי מהטורבו והגדלת הקוטר תורמת ליעילות פליטת החום מהמנוע (פעם הראשונה ששמעתי את הטענה הזו – מישהו יודע יותר מזה?).
אחרי שהלכתי לסדנא בברצלונה שמתמחה באגזוזים לרכבי ספורט התפשרתי על הגדלת הצנרת מ-2 אינץ ל-2.25. לטענתם מעבר ל 2.5 אינץ ישפיע על הכוח הזמין בסל"ד נמוך – באופן כללי הכל נשמע הגיוני אבל אין לי באמת מושג.
כדי שהאגזוז החדש יהיה חוקי הדוד חייב להיות זהה במימדים לדוד המקורי וגם מאושר לשימוש בספרד (את זה הבנתי אחרי שקניתי דוד אחר מאנגליה).
-האגזוז המקורי לצד הדוד החדש-
קובץ מצורף 133949
קובץ מצורף 133948
-הצנרת החדשה-
קובץ מצורף 133950
קובץ מצורף 133951
קובץ מצורף 133952
קובץ מצורף 133953
איך השנורקל נכנס לתמונה?
בספרד אפשר לעשות מגוון שינויים ברכב אבל כולם חייבים להיות רשומים במסמך הטכני שמלווה את הרכב (פיצ'ה טכניקה – ficha tecnica). זה מסמך שיש לכל רכב בנוסף לרשיון הרכב.
לוואן יש 2 עמודים של שינויים. זה מתחיל בוו גרירה והגבלה מספר הנוסעים ל-2 וממשיך ביעוד הרכב למגורים ופירוט השינויים שנעשו בפנים הרכב. מערכת המים, גודל מכלי המים, מטבחון, מיטה, ארון, חימום סטטי ועוד.
כל שינוי במסמך הזה דורש חתימה של מוסך/סדנא מורשת שביצעה את העבודה, ולאחר מכן חתימה של מהנדס רכב. זה אומר שכל פעם שעושים שינוי צריך לשלם באזור-200 יורו אבל אפשר להכניס הרבה שינויים באותה הזדמנות. כיוון שכבר היה לי את השנורקל וזו משימה שיכולתי לעשות על המדרכה ליד הבית, ניצלתי את ההזדמנות כדי להכניס גם אותו לרשיון.
-בית הפילטר המקורי-
קובץ מצורף 133936
-החלק המפחיד בהתקנת שנורקל, אחרי הרבה מדידות וכיול על המילימטר-
קובץ מצורף 133938
-מבפנים-
קובץ מצורף 133939
קובץ מצורף 133937
-גישה מוזרה כדי לחזק את הבנד של הצינור-
קובץ מצורף 133940
-אחרי יום עבודה ארוך-
קובץ מצורף 133945
קובץ מצורף 133946
הספייר שלי עדיין בתחתית המרכב והוא מחכה ליום שאבנה פגוש אחורי עם נקודות חילוץ ומתקן לספייר. אגב, מיכל דלק נוסף זה משהו שמאוד קשה לאשר ברשיון כי זה דורש אישורים מיוחדים ותוכניות של מהנדס (בעיקר עלויות גבוהות שהופכות את זה ללא משתלם אם אין קבוצה של כמה מעוניינים). את השנורקל והפגוש אפשר לאשר כ-בניה עצמית.
ההתקנה של השנורקל הייתה יחסית פשוטה, הגישה קצת חרא אבל זה היה נחמד סופסוף לעבוד קצת על הרכב.
הכניסה המקורית של יניקת האוויר לקייס של הפילטר פונה לכיוון המנוע – בכיוון ההפוך מהחור בבודי. כדי לגשר על זה, עם השנורקל החדש מגיע צינור גמיש בארוך מטר שעושה לופ כדי להצליח להתחבר לכניסה המקורית לפילטר – לא נראה כמו פתרון מוצלח. כדי למנוע את הלופ הזה ולאפשר יניקה טובה יותר העברתי את כניסת האוויר לבית הפילטר לצד השני (בעקבות הפוסט הזה).
-הלופ של הצינור הגמיש-
קובץ מצורף 133941
-בית הפילטר אחרי הוספת יציאה, עדיין לא אטום לגמרי-
קובץ מצורף 133942
קובץ מצורף 133944
השפעה חיובית על חום המנוע
מאז השינוי של האגזוז והשנורקל יש שיפור משמעותי בטמפרטורה של המנוע. אני לא יודע אם זה השנורקל שמאפשר זרימה טובה יותר של אויר קר למנוע או הקוטר של האגזוז החדש שעוזר בפליטת החום. כנראה ששניהם עוזרים קצת והחורים באגזוז הישן בוודאי שלא סייעו לעבודה יעילה של המנוע.
בפרק הבא... תכנית עבודה והצעת מחיר :)
מקווה עבורך שלא תהיה בעיה לאשר את יציאת מערכת הפליטה לצד ימין. זה שינוי שרוב מדינות אירופה לא מאשרות.
הכל כבר אושר.
יש הרבה רכבים מסחריים בכל אירופה שמגיעים ככה במקור.
מישהו בעבר אמר לי שאפשר לאשר יציאה צידית רק לרכב שמאושר ל-2 נוסעים (כדי הגזים לא יכנסו מהחלון), אבל המהנדס אמר שגם זה לא נכון.
אם אושר זה טוב.
כלי רכב מסחריים המגיעי םבסגנון זה מגיעים עם יציאה בצד שמאל !
יציאה בצד ימין מקובלת ממערב לאטלנטי, שם לא סופרים את הולכי הרגל על המדרכה שנושמים את זה. עניין של תקינה.
שנורקל רשום ברשיון רכב?!
וואו.. איפה דרור?
פתאום אני מרגיש (טיפה..) במדינה ליברלית.
אפרופו גגון...
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/120838
אגב, נראה לי שגגון לא צריך לאשר גם בספרד :)
אהלן,
תקופה מאוד עמוסה ולצערי לא היה לי זמן לכתוב או להתחיל פרויקטים רציניים על הוואן. ברגע שראיתי שאפילו רון נחמן חזר לכתוב בג'יפולוג כבר לא הייתה ברירה ועדכנתי את סדר העדיפויות.
Having said that.... בספטמבר נסענו לחופשה בפורטוגל ;)
לפני היציאה, חבר עם וואן כמו שלי ביקש שאעשה לו משלוח מיוחד – גג פיברגלס מוגבה למיצובישי. ככה מצאתי את עצמי חוצה את ספרד מברצלונה ללאון עם הקליפה הלבנה המלוכלכת הזו על הגג מוחזקת בראצ'טים.
קובץ מצורף 135944קובץ מצורף 135943
לאחר מכן, בילינו שבוע במרכז פורטוגל עם חברים. אני ניצלתי את העובדה שיש מקום שקט ובטוח לפרק את הוואן.
המשימה העיקרית הייתה תיקון נזילת המים שחודרים לרגלי הנוסע והנהג. מסתבר שכל הרכבים האלה סובלים מאותה בעיה ואחרי 20-30 שנה איזה פס אטימה בחפיפת הפחים נסדק ומים חודרים לקבינה.
האתגר האמיתי היה לפתוח את הברגים שמחזיקים את חלקי הפח, כמה מהם היו עקשנים במיוחד ודרשו עבודה עם דיסק. לאחר מכן זה בעיקר נקיונות של כהכנה לאיטום - חומצה להסרת חלודה שטחית, צבע ואטימה מחדש.
קובץ מצורף 135952קובץ מצורף 135953קובץ מצורף 135954קובץ מצורף 135955
כשהמשימה העיקרית הסתיימה עברתי לסגור עוד כמה פינות. התקנת מד טמפרטורה חוץ\פנים עם מד טעינה, חיבור הרדיו לסוויץ, ניקיונות של חוטים מיותרים והחזרת כמה קומבינות במערכת החשמל לתצורה המקורית. כמובן שבדרך הספקתי לטעות בחיווט ולמצוא את עצמי בנסיעה בחושך מצרים, מבול בחוץ ואני בלי תאורת לוח שעונים.
קובץ מצורף 135956
בנוסף, עם כל המשחקים של החשמל ונסיונות להבין את הבעיה כנראה שדחפתי את המצבר הישן לנקודת האל חזור והרכב לא הניע - הוא כבר היה בן חמש, ידעתי שהרגע הזה הולך להגיע. למזלי בוואן יש 2 מצברים ושני מעגלי חשמל ככה שיכולתי להניע את עצמי (עם כבל הנעה מאחד לשני).
ממרכז פורטוגל המשכנו לטיול בדרום. מצרף כמה תמונות להתרשמות מכמה פינות חמד שמצאנו בדרך. לא צריך להוסיף יותר מידי מילים, היה מעולה והנסיעות לבד בשטח עברו בשלום.
קובץ מצורף 135950קובץ מצורף 135948קובץ מצורף 135947קובץ מצורף 135949
קובץ מצורף 135951קובץ מצורף 135945קובץ מצורף 135946
מדרום פורטוגל נסענו ללילה בסביליה ומשם לבקר חברים במדריד וחזרה לברצלונה. סה"כ 4,000 ק"מ במזג אוויר מעולה. הביטחון שלי בוואן נבנה אבל יש כל כך הרבה דברים לעשות – עד שלא אגע בהכל ככל הנראה שלא אצליח להיות רגוע באמת. יש גם איזה רעש חוזר מהתפוחים של הזרועות של המתלה הקדמי. אני לא מצליח לגרז אותם כמו שצריך גם אחרי החלפה לפטמות גירוז חדשות (הגריז בעיקר בורח בחיבור של המגרזת עם הפטמה). הבעיה במגרזת או בתפוחים? בכל זאת משהו כנראה מצליח להיכנס כי הרעש נעלם לכמה ימים ואז חוזר.
אני עדיין בחיפוש אחר מקום קבע בברצלונה לעבוד על הוואן (בנתיים זה סוג של תירוץ לא לעבוד עליו כי גם ככה אני לא מגיע לזה). כפתרון זמני, מצאתי סדנא שיתופית וחינמית בברצלונה שהוקמה במפעל נטוש. מקום מושלם לפרויקטים קטנים רק שהוא פעיל בעיקר במהלך השבוע ואני לא יכול לנסוע בעיר בגלל תקנות זיהום אויר (הא, ונשאר לפתור את העניין שזה לא בראש סדר העדיפויות עם כל מה שקורה אצלי כרגע).
יש סיפור שלם מאחורי הסדנא הזאת וזה דורש הרבה הסברים על התרבות המעט אנרכיסטית בקאטלוניה של השתלטות על מקומות נטושים למען הכלל (ocupas). בגדול, למפעל שננטש קוראים Can Batllo, והוא על שטח ענק ומרכזי בעיר. הוא עמד נטוש שנים למרות הבטחות העירייה לעשות ממנו שטח קהילתי. לבסוף, השכנים פרצו פנימה ולקחו בעלות (יש חוקים שמאפשרים את זה ומגנים עליהם). מפה לשם, העירייה הבינה שעדיף להגיע להסכם לפיו היא נותנת לתושבים אישור להשתמש בחלק משטח המפעל לעשר שנים ובתמורה הם יפנו חלק אחר מהמפעל שיהפוך לפארק ופרויקט דיור מוזל. בנתיים בשטח הקימו התושבים בר קהילתי, בית דפוס במחירי עלות, נגרייה, משחקייה לילדים, מגרשי ספורט, גינת ירקות, מוסך וסופר קטן שתומך בחקלאים מאזור ברצלונה. עוד פרט טריוויה, המפעל היה בבעלות אותה משפחה עשירה מהבית המפורסם של גאודי – Casa Batllo, הוא למעשה בנה אותו עבורם.
קובץ מצורף 135957קובץ מצורף 135961
בחזרה לוואן, קיבלתי במתנה 4 ג'אנטים ברזל מקוריים של המיצובישי. אשמח לשמוע את דעתכם על ג'אנט ברזל אל מול מגנזיום/אלומניום.
הסיבה העיקרית שבגללה אני מחליף כרגע היא שאני לא יכול לראות את הג'אנט גאלופר שיש על הוואן. אני הולך לקנות צמיגי שטח מלא בקרוב (235.75.15) וזו הזדמנות נהדרת להחליף את הג'אנטים.
קובץ מצורף 135958קובץ מצורף 135959
אני אישית בעד ג'אנט פשוט מברזל שאפשר ליישר עם פטיש (כמו אלה שקיבלתי במתנה). הרבה אנשים מחליפים לג'אנט המוכר של מיצובישי (פאג'רו ומגנום). יש כאלה בשפע יד שניה בספרד והם לא עולים הרבה.
קובץ מצורף 135960
לערכתכם, כמה משמעותי ההבדל במשקל?
האם באמת יש סיכוי גדול לשבור ג'אנט כזה? מזה אני חושש בעיקר. אגב, הוא מאלומיניום או מגנזיום?
יש עוד שיקולים בבחירה בין סגסוגת לברזל?
היום גם עברתי טסט, כמו בכל שנה הם מציינים שיש הבדל של 30-20% בין צד ימין לשמאל בבלימה של הגלגלים הקדמיים - לא ברור לי אם אני צריך לעשות עם זה משהו ואם אפשר בכלל לעשות עם זה משהו. יש כיוון לבלמי דיסק? אולי ניקוז אויר? רפידות שחוקות? אני לא מרגיש שהאוטו מושך בבלימה או שיש איזשהם רעשים חריגים. הם גם כתבו משהו על החיווט של השקע של הנגרר אבל זה בקטאלנית ולא הצלחתי להבין :)
זהו בנתיים,
עדכונים חמים בקרוב!
ג'נט-הברזל הספציפי הזה בפירוש יותר יפה. לדעתי.
אבל כנראה שחישוקי הסגסוגת (המקוריים של יונדאי ושל מיצובישי, לא כל מיני אפטרמרקט סיניים) יותר קלים. וכן, זה משמעותי.
אני לא ראיתי פאג'רו או מגנום ששברו ג'נטים בשטח. כן ראיתי ג'נטים מכוסחים ואפילו הרבה (כולל בחישוקי הסגסוגת המקוריים של Jeep אצלי) אבל הם לא נשברו. גם חישוקי ברזל מסיביים חזקים שיש לי חטפו חזק מסלעים ויש עליהם גם מכות שלא הצלחתי ליישר.
טיזר לפרויקט הבא בו אני מעורב.
אולי אין לו 4x4, אבל הוא יצטרך לנסוע בשטח.
קובץ מצורף 136389
אתם מתכוונים להשחית אוטו כזה?...... התחלקתם עלהשכל?
ממש לא.
להשתמש.
זמן קבלת החלטות לגבי הג'אנטים.
יש לי חמישיה מהג'אנט המקורי - ברזל, וחמישייה מג'אנט אלומיניום של פאג'רו.
הצמיגים שבדרך אליי הם BF Mud Terrain 235.75.15, מידה אחת יותר גדולה מה-215.80 שיש לי עכשיו (השינוי הזה עובר בטסט בלי עדכון רשיון).
קצת נתונים על הג'אנטים להשוואה:
משקל:
ברזל מקורי: 12.3 ק"ג
אלומיניום: 9.1 ק"ג
-> 3.2 ק"ג הבדל.
רוחב:
ברזל מקורי: 7''
אלומיניום: 8''
אופסט:
הג'אנט אלומיניום יוצא 3 ס"מ החוצה - מה שתאורטית אמור להתיישר בדיוק עם המישור של הכנפיים.
1- מה יהיה ההבדל ברוחב הצמיג על כל אחד מהג'אנטים? אינץ כמו ההבדל ברחוב הג'אנט או פחות?
2- כמה ההבדל ברוחב השונה של הג'אנט ישפיע על גובה הצמיג? אני מניח שזה משהו מינורי כמו ס"מ אחד...
3- האם 3.2 ק"ג הבדל במשקל הגלגל זה משהו שמורגש באיזשהו שלב בנסיעה?
קובץ מצורף 136552קובץ מצורף 136551
מהסוף להתחלה,
3. גנט קל ב30אחוז כמעט זו ברכה.
משקל בלתי מוקפץ נמוך.. קל יותר למנוע .. קל יותר על הבלמים ועל הבולמים...ועוד.
אם תרגיש את השינוי? קשה לענות.. זה עניין מאוד אינדוידואלי... תחושות ונהיגה..
בוודאי אם את המסה שחסכת תחזיר בצמיג גדול יותר וכבד יותר.
על כן הייתי בוחר בגנט מגנזיום המקורי, סגסוגת מגנזיום אגב... לא אלומיניום למיטב ידיעתי.
מה שלדעתי יותר חשוב זה לבדוק את הגנטים על המכונה בפנצריה ולבחור באלו שמאוזנים. בהנחה ששני הסטים ישרים לחלוטין הייתי בוחר בקלים יותר באופן אישי.
אם הסגנון נהיגה מכתיב התגלחות על סלעים ונסיעה בלחץ אוויר נמוך אז הברזל הצר עדיף לטעמי לחלוטין על הסגסוגת הפריך.
אבל אם המטרה הור touring כמו שאני מבין הקול שלי ילך לסגסוגת.
2. כמו שדורון אמר ההבדל בגובה או ברוחב מינורי לחלוטין.
מה שמשמעותי זה כמה הגנט "חובק" את הצמיג בלחץ אוויר נמוך, זה כמה דופן הצמיג תבלוט מהגנט וכמה ישרה הדופן תהייה עם החישוק הנתון.
גם פה זה לא 0 ו 1... הגומי גמיש והשינוי קטן בין השניים אך נוכח.
1. לא יהיה הבדל ברוחב הצמיג, הוא נתון בתהליך הייצור .. עפ הנתונים שלך 235ממ.
והוא ישאר כזה עם גנט ברוחב 5.5 וגם ברוחב 8. ההבדל העיקרי יהיה בדופן.
אם תתקבל דופן ישרה עם בטן קלה.
זהו, מקווה שתרמתי במשהו.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
איזה תשובות של רוכבי אופנים..
או כמו שחברי מר ל. נוהג לומר, אפשר לעשות על זה דיון של 50 עמודים בג׳יפולוג.
שים את הסט היפה. אם יש לך ספק תקים סקר גוגל.
אני נוסע עם המידה הזו על ג׳אנטים 7" ולא רואים שום התרחבות או פיסוק, נראה שזה יושב "בול". למיטב זכרוני המלצות יצרן הצמיגים למידה הזו היא ג׳אנט 6 או 6.5.
אני מעריך שגם על 8" זה עוד ישב טוב, אבל לא הייתי עולה יותר מזה...
תכל"ס, הג׳אנטים אצלך, אז כשיגיעו הצמיגים תרכיב אחד על הג׳אנט הרחב יותר ותחליט במקום ...
רוחב 7' יותר נכון למידת הצמיג הזו.
אבל ג'נט קל יותר ב-3+ ק"ג זה מאוד משמעותי. האוטו ייסע/יעצור/יפנה/יספוג מהמורות ובאופן כללי יתפקד מכל בחינה דינמית הרבה יותר טוב בכל מתאר וזה משהו שמגובה מדעית (משקל לא מוקפץ קטן יותר) וכמובן גם מרגישים אותו בתחת ובהגה.
אני מנחש שזה לא סוג הרכב + מידת הצמיגים + השימוש המיועד של הרכב הזה - הסיכוי שאתה או כל מישהו אחר יעשה איתו זחילת סלעים הוא קטן ביותר, כך שתרחישים של לחץ אויר חד ספרתי הם רק היפותטיים.
גם האפשרות לשבירת ג'נט בשטח קיימת בעיקר על הנייר. אני נוסע עם חישוקי סגסוגת 8' מקוריים של ג'יפ כבר כמעט שנתיים. הרבה שטח, הרבה שטח קשה, הרבה לחץ אויר נמוך ממש, בינתיים שום דבר מכל תרחישי האימה של שבירת ג'נט שכולם מזהירים מהם (מצד שני, צמיג 31 הכי גדול מבין צמיגי 31 בשוק, רוחב 10.5, יושב בתוך ג'נט 8' פחות או יותר כמו שצמיג 235 יישב אצלך בתוך ג'נט 7'. כלומר דפנות הצמיג מתכנסות פנימה לתוך הג'נט ומגינות עליו.
כך שאני נוטה לבחירה בג'נט הסגסוגת המקורי של מיצובישי. רק לוודא שהצמיג יושב טוב בתוכו ולא נראה "אנוס".
ועוד משהו - נדמה לי שפעם היה כאן דיון על זה - שינוי בקוטר הצמיג בגלל שהג'נט רחב יותר באינץ' - זה קשקוש. כפי שרוחב הצמיג הוא נתון קבוע, כך גם הקוטר. קוטר הצמיג החיצוני לא "מתכווץ" או "מתרחב" ושלא יספרו לך סיפורים. צמיג זה לא קונדום.
אתם מדברים על הג'נט היפה. דברו בשפה שלו.
הג'נט עם החווית משתמש הויזואלית הטובה יותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הברזל יפה. הסגסוגת מכוער.
כל השאר אלה עובדות.
אני עם דרור עם ה7", מעבר לזה שהוא קל יותר הוא מקורי של היצרן ואצלי יש לכך משמעות.
אני גם מאלה שיספרו לך שיש הבדל... בקוטר וברוחב, אבל זה יותר החיים האמיתיים, איך הצמיג מתנהג .. ולא במדידות.
איך הדופן תחזיק בפנייה וכמה גובה ישאר מתחת לדיפ' אחרי הורדת אוויר.
לצערי אני נמנה עם מספרי הסיפורים ולכן מעדיף באופן אישי להיות בתחום הכי צר שיצרן הצמיג המליץ.
אבל אני חוזר להמלצה הראשונה שלי שהייתה צריכה להיות מודגשת.
*** תרכיב את הסט היותר מאוזן.
תבדוק כמה הגנטים מאוזנים עם המכונה לפני הרכבת הצמיגים.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk