בצחוק כן...שאףאחד לא יעלב פה
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
Printable View
זה כמו להעביר הילוכים מבסיס הידית במקום מהקצה העליון. מה שמפתל ומזיז את התיבה זה הפיטמן, לכן ככל שתעגן את החיזוק קרוב יותר לפיטמן, הוא יותר אפקטיבי. מה שאתה עשית זה "חצי" חיזוק לשילדה.. כי גם הוא מתבסס על פחית 1.5 מ"מ שהיא תושבת התיבה המקורית בcj.
בלי קשר, נשמע שהבעיה שלך נובעת מקפיצים עייפים... אם אתה מתכנן להחזיק את הרכב עוד הרבה זמן, תיאלץ לעשות את ההחלפה בשלב כזה או אחר.
כניראה שבתמונות הקודמות לא רואים את החיזוק,כי הוא בכלל לא קשור לפחית 2 ממ המקורית...הוא נימצא בנקודה נמוכה כמו הצוואר של התיבה,לפלח 10 ממ שמרותך לשתי האוזניים המקוריות,שמהדקות את התיבה עם השלדה,בצורה הזו החיזוק הוא הכי אפקטיבי ויציב,לדעתי יותר מדוייק מאשר שלה על הצוואר.
אני מוסיף תמונות שרואים את החיזוק יותר טוב
שימו לב לקו שהמוט שיוצא לצד השלדה י6צא בקו אלכסוני נמוך לפחות כמו הצוואר של הפיטמן.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...4a09031231.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...76688fdac5.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...fe66042fb6.jpg
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
על משקל יוני,זה כמו להעביר הילוכים עם יד שמאל- נגרם כח פיתול מיותר לתושבת.
טוב,לא ברור לי אתם חושבים שהחיזוק לא אפקטיבי...קצת ניסיון בחיזוקים יש לי,אז או שמישהו יוכל להסביר לי מה ההבדל בין הנקודה שאני חיזקתי לבין צוואר התיבה עם חבק,הרי כול עוד משולש הכוחות זהה פחות או יותר בזוויות שלו אז לדעתי לעגן לברגי התיבה עדיף מאשר לחבוק את הצוואר עם חבק ,
ואיזה כוחות פיתול יש פה?
או שנסכים שאנחנו לא מסכימים....[emoji846]
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
כוחות הפיתול לתושבת נוצרים בגלל שהתיבה רוצה להסתובב על ציר הפיטמן כנגד הכוחות/התנגדות שמפעילה עליה זרוע הפיטמן, אתה אחזת אותה רק מצד אחד של התושבת.
תצמיד את גלגל הרכב לשפת מדרכה , תוך כדי שחבר משחק עם ההגה תוכל להביט על התושבת ולאבחן מה קורה שם למטה ובכלל מאיפה מגיע החופש בין גלגל ההגה לשלדת הרכב , זה יכול להיות הרבה גורמים .בתור צעד ראשון אני בכלל הייתי חושב על להחליף את התושבת החלושס הזו-
https://www.rockcrawler.com/techrepo...cket/index.asp
אז לפי התאוריה שלך ככל שהמוט/חיזוק מתרחק מהציר של הפיטמן אז הוא יהיה יותר אפקטיבי,כי יש לו יותר מומנט להתנגד לציר הסיבוב(כמו לאחוז מקדחה ביג או עם מפתח).
אני חושב שהתושבת יותר רוצה לנוע ימינה שמאלה ,כלומר בין השלדה שציר הסיבוב הוא דווקה החלק העליון של התיבה,בעיגון לשלדה.
והפלטת לתושבת שצירפת מאוד מעניינת,אני גם זוכר שמישהו כבר ייצר אותה,ואפילו העלה את הקובץ של החיתוך פלטות,אבל אני לא מוצא איפה הוא פרסם(באיזשהו פורום).
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
החיזוק שלך אולי לא אפקטיבי כמו בתצורה הקלאסית שחובקת את הציר אבל עקרונית הוא לא רחוק מזה. גורם לי לחשוב לגבי מה נכון בג'יפ שלי.
אני מבין שנושא השרשור - פנהרד לCJ - כבר פחות רלוונטי?
טוב,דבר ראשון אני שמח שאתה מסכים איתי בנוגע לחיזוק,כי פחדתי שאני מפספס משהו...
לי יש נטייה להשתמש במיקום של הברגים המקוריים,לדעתי זה יותר נכון במקרה הזה,אני חושב שחביקה של הצוואר עלולה להחליק לכיוון הזרוע פיטמן במידה והיא לא חובקת במאה אחוז,מה גם שהצוואר הוא קוני.
לגבי המוט פנהרד,אני רוצה לבדוק אם יש איזשהוא תפוח/בול גויינט תפוס,וזה מה שגורם להגה שלי לא לחזור כמו שצריך,ואז בניסיון ליישר את ההגה אני מרגיש שיוט,הגיוני?
אבל אני מניח שברגע שהכיוון של הגיפ יתיישר,אנסה להוסיף פנהרד,לראות אם יש שיפור
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
יש מצב. את תקינות התפולים והבולג'וינטים אתה יכול לבדוק די בקלות בכל מכון פרונטים - את הדברים האלו הם יודעים לזהות יותר טוב מכולנו כי זה היום-יום שלהם. ועל הדרך אתה מקבל מדידת זויות היגוי מדויקת. זוית קסטר קטנה מדי זה בעייה אופיינית מאד לג'יפים מוגבהים שאפשר לתקן במידה מסוימת עם קלינים.
טוב,אז בדקתי חופשים,ולא מצאתי,אבל הרגיש לי שמשהו תפוס כשאני מסובב את הגלגלים ימינה שמאלה,כמה קשה אמורה להיות התנועה של הבולגויינטים?
ביד הם זזים קשה,כמובן שאחרי שהוצאתי את התפוחים של ההגה.
הבנתי שהם צריך להיות ממש קלים לתנועה,ייתכן שזה מה שמקשה להגה לחזור ?
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
אני אלך לעשות כיוון פרונט אבל מעדיף להגיע לכיוון אחרי שאעשה את העבודה בעצמי...במידה ואגלה את הבעיה קודם
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
עידכונים....
היום הייתי בכיוון פרונט....פירקתי גלגלים ותפוחים,בקשתי מבעל המכון קודם לבדוק אם צריך להחליף בולגונטים(שהבאתי איתי,ביחד עם ספייסרים של 4 מעלות,כדי שלא אתקע במידה וזו תהיה הבעיה).
בעל המכון בדק הכול,ואמר שניראה שהכול פיקס,ואין טעם להחליף...
הרכבתי הכול חזרה והתחלנו את הכיוון,בתחילה הוא אמר שהכול ניראה לו פיקס במידות ושהקסטר ב 4.2 מעלות שזה אמור להיות מצויין,קצת ניגסתי לו ואז הוא בדק לפי הוראות היצרן,ושם מופיע 6 מעלות,הוא היה מופתע כי זה ניראה לו הרבה,הרכבנו בכול זאת והייתי מופתע כמה הקודמים של ה2.5 מעלות היו "לעוסים"...
שוב בדיקה שהראתה שהגענו ל6 מעלות....
כולי מבסוט,עליתי לכביש מהיר ואני עדיין לא מרוצה...ההגה חוזר טוב יותר פחות שיוט אבל עדיין משהו מרגיש לי תפוס....
אני מניח שנישארה לי רק האופציה של התיבה נכון?
זה לא הבורג כיוון שעל התיבה כי גם איתו
שיחקתי,וזה לא עזר....
אני צודק לגבי התיבה?זה מה שנישאר לא?
יש לי תיבה שהייתה מורכבת על הגיפ ממש צזמן,לא זוכר למה החלפתי אותה בזמנו(ייתכן שבשביל להפיג את השיעמום...)
שווה לשלוח לשיפוץ קודם או ישר להרכיב?
בשיפוץ תיבה הם עושים עוד דברים/כיוונים חוץ מהחלפת מחזירי שמן?
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
בזמנו החלפתי ( אף על פי שהתיבה הייתה מצויינת וחזרה משיפוץ ) לתיבה חדשה!! של סופה 2 .
השיפור היה מיידי ומפתיע לטובה .
רק אחרי החלפת התיבה הבנתי שבתיבות האלו נוצר חופש שלא מרגישים ובבדיקה מרגיש תקין .
מוזמן לבוא ולהרגיש את השינוי - הסיקס נמצא בפתח תקוה .
אילן
תיבה של סופה 2 עם הטבעת כוכב של מרצדס ו3 ברגים לשילדה. .
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
השחרור של הבורג(חצי סיבוב) בא רק לאחר שהגיפ כבר שייט...לא לפני,ואחכ חזר חזרה לנקודה ההתחלתית .
שלחתי הבוקר תיבה נוספת שהייתה אצלי לשיפוץ אצל ארמון,נקווה שאוכל להרכיב אותה כבר מחר.
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
בולם הגה בדקת? אצלי הוא גרם לשיוט רציני