כחלק מההכנה רכשתי סט שאקלים (נדנדות) אחוריות בומרנג מינוביץ׳.
החשש הוא שהזווית לא מספיק חדה ובסגירה הקפיצים ייגעו בטנק דלק (בדיוק מה שאני מנסה למנוע).
האם למישהו יש ניסיון עם הסט הזה? יעשה את העבודה או לחפש משהו עם זווית חדה יותר?
קובץ מצורף 134454
Printable View
כחלק מההכנה רכשתי סט שאקלים (נדנדות) אחוריות בומרנג מינוביץ׳.
החשש הוא שהזווית לא מספיק חדה ובסגירה הקפיצים ייגעו בטנק דלק (בדיוק מה שאני מנסה למנוע).
האם למישהו יש ניסיון עם הסט הזה? יעשה את העבודה או לחפש משהו עם זווית חדה יותר?
קובץ מצורף 134454
הם לא פוגעים בטנק הדלק אלא בתושבת המרכב ומגבילים את מהלך הסגירה של הקפיץ. ואכן ה"בומרנג" הזה שבתמונה שלך הוא לא בדיוק בומרנג.
ככה נראה שאקל בומרנג:
קובץ מצורף 134461
יוחלף
איפה לעזאזל מוצאים כאלו? אני בחיפוש די ארוך, שלא הניב דבר...
רק חיתוך על פי בקשות הלקוח?
אף אחד לא מחזיק כאלה במחסן ליום ש?... יאללה, הגיע היום ש
אתה צריך בומרנג רק לקפיצים האחוריים. מה שקנית טוב לקדמיים.
16 זה המון.
בושינגים יתבלו במהירות, הג'יפ ישייט, ההיגוי יהיה מעורפל. תצטרך גם קלינים (טריזים) בזוית רצינית כדי לתקן את זוית קדם האופן (קסטר).
גם אני עם משולשים מקדימה, אבל הם סביב 14 ס"מ מחור לחור.
תמדוד מה המרחק בין החורים ב"בומרנגים" שכבר יש לך. אם הוא פחות מ-16, תעביר אותם קדימה. לקפיצים האחוריים תצטרך ממילא סט של בומרנגים אמיתיים.
תעשה שרטוט מדויק ולך למישהו שחותך בלייזר. 4 חתיכות, לא יקר מדי.
תנסה לברר אצל קפיצאים שמתעסקים עם ג'יפים. חמילבסקי, קפיצי הרטוב ועוד כמה
תודה לכל מי שעזר עם העצות, ההגבהה הורכבה בהצלחה!
אבל…
בעת התקנת ההגבהה נתוני ההידוק התגלו כלא רלוונטיים יותר מדי במשולשים הקדמיים - יש קצת זווית לתושבת, כי הקפיץ יושב קצת בטופסי יש (לא מצליל להבין למה. הכל מורכב וגם טלאי נסיעת מבחן, תכלס הכל בסדר)
לשאלתי - השאקלים הקדמיים והאחוריים - הם צריכים להיות ממש חופשיים בהידוק שיהיה להם ׳משחק׳? כרגע סגרתי חזק, ולא מרגיש לי שהם זזים - לדוגמא שאני מרים את הרכב עם היי ליפט
בטלו. התבלבלתי עם שרשור הגבהה אחר.
למיטב זכרוני והבנתי, הם אמורים להיות חופשיים ברמה שהם מאפשרים תנועה בציר החיבור לשלדה והקפיץ.
לא אמור להיות חופש צידי.
את כל השאר עושות/מאפשרות הבוקסות בצירי החיבור.אני מציע שתעלה תמונות או סרטון (=לינק למקום כלשהוא שיש בו סרטון) שנבין כמה חופש אתה רואה שיש אצלך
אתה מתכוון שהם לא מאפשרים לסרן ליפול?
כשהגלגלים באוויר, הנדנדה אמורה לתת לסרן ליפול ואתה אמור לראות שהקפיץ תלוי על הנדנדה והנדנדה נמשכת לכיוון הסרן ( קדימה בסרן אחורי ואחורה בסרן קדמי) ע"י הקפיץ, הכי קדימה שהקפיץ מושך בהתאם לקשת/רדיוס שלו.
קפיץ עלה פרבולי משנה את אורכו בהתאם לעומס עליו (כמו קשת של חץ וקשת) והנדנדה חייבת לאפשר לו לעשות זאת על מנת להיות קפיץ.
שלח תמונה.
ואם אתה משחרר קצת את הברגים, פתאום יש את הנפילה הזו?
מה קורה כשאתה עומד על הטמבון ומנדנד את האוטו, הקפיץ נלחם בנדנדה?
תודה לכולם בסוף הסתדרתי - אבל נתקלתי בבעיה חדשה עקב זה ואסביר:
לא הבנתי האם אמור להיות משחק עם השאקלים בגלל שלא הצלחתי להביא את הסנטר בולט לאמצע.
הסיבה היא שכאשר שמתי את הקפיצים החדשים, שני אלמנטים הפריעו לירידה של הסרן כלפי הקפיצים:
1. בולמים. בולמי הבית שטיין צריכים להתחלף לסולנים עם מהלך פתיחה ארוך יותר. בשירשור אחר שאלתי איזה בולמים אני צריך אבל נקודת ההנחה היא למדוד את הבולם כאשר הוא יושב על הרכב. עכשיו נקודת המוצא של הבולם משתנה מכיוון שהוא צריך להיות ארוך יותר. נכון? או שהבולם הוא אותו בולם ורק נתוני הפתיחה שונים? אם הוא אותו בולם אז עשיתי משהו לא טוב בהחלפה. צריך לנתק אותו מהסרן?
2. צינור בלם. האם באמת יש צורך בערכה מינוביץ או שאפשר לקחת צינור כלשהו - אם כן, איזה?
תודה לכולם, אביב
קצת תמונות יתרמו המון פה...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אתה צריך למדוד את האורך מאוזן לאוזן של הבולם כאשר הבולמים מנותקים, בהצלבה מלאה, אורך פתוח וסגור. צד אחד הקפיץ פתוח עד הסוף צד שני לוחץ את הבאמפסטופ.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אם הצינור בלם מגביל את מהלך הפתיחה אז קודם כל לטפל בזה...
לגבי הבולמים והמדידות שאסף הזכיר ממליץ בחום למדוד בצורה הבאה:
למדוד מהלך פתוח סגור מקדימה... על הצלבה של אחד הגלגלים האחוריים...
ואותו דבר הפוך.
כשכל משקל הרכב יושב על המתלה שאתה מודד לעומת הפוך .. ההבדל משמעותי.
יש להתאים במפסטופים, הבולם החדש שתביא ככל הנראה יהיה ארוך יותר בפתיחה אבל גם במצב סגור.
צריך להקפיד שבסגירה הסרן פוגש את הבמפסטופ ולא על הבולם.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
לגבי מדידה בהצלבה:
קשה מאוד להגיע להצלבה מלאה בחניה, לעתים צריך לעזור לכווץ את הקפיץ בצד אחד. וגם אז, הצד הפתוח לעתים לא יהיה פתוח עד הסוף. ואז, כשקופצים באוויר (אני יודע, לא אמור לקרות אבל קורה, במיוחד כשיש מנוע חזק ומתלים כיפיים, למשל בדיונות), ושני הצדדים פתוחים, קורה שהסרן יורד יותר מאשר בהצלבה.
בדיסקו אצלי גיליתי שבולמי הפוקס מעט ארוכים מהמקורי, וכשמרימים אוטו באוויר מהשלדה (נותנים לסרן לצנוח) צנרת הבלם נמתחת מדי, דבר שלא קורה בהצלבה רגילה. לא בכל רכב זה רלוונטי.
רק לשים לב לנקודה הזאת (של מדידת פתיחה מלאה אמיתית בכל תרחיש) במדידות ולהחליט אם היא דורשת התייחסות.