הוראות של יצרן אחר:
https://support.rollsbattery.com/en/...ry-orientation
בחלק מהמקרים זה רשום במפורש על המצבר.
Printable View
הוראות של יצרן אחר:
https://support.rollsbattery.com/en/...ry-orientation
בחלק מהמקרים זה רשום במפורש על המצבר.
תודה חנן,
במקרה הזה לא מצאתי הנחיה מפורשת, גם לא ב-pdf של המצבר. מכיוון שגם אין אזהרה לא להשכיב, ניתן לו צ'אנס..קובץ מצורף 139632
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
שאלה..
המצבר ג'ל 150 אמפר שעה, נתן 6v כשבדקתי אותו בהתחלה, אחרי שעמד קרוב לשנה ללא טעינה. בכל זאת,
חיברתי את המצבר דרך ריליי מתאים, ונסעתי כ-7 שעות, והמתח על הקטבים עלה ל-9v.. אז בדקתי את זרם הטעינה, שעמד על קצת פחות מ-1A, נראה לי נמוך מאד. האם זה אומר משהו על מצב המצבר? המשכתי לטעון בנסיעות, אחרי עוד כ-4 שעות טעינה המצבר כבר נותן 10.5v. שמתי לב שזרם הטעינה גם טיפס ועכשיו עומד על כ-1.5 אמפר.
שאלתי היא, האם לדעתכם זרם הטעינה הנמוך מגביל את קצב הטעינה (בכל זאת מדובר במצבר עם קיבול גבוה יחסית), ויש סיכוי שהמצבר יתאושש אם אמשיך לטעון באופן זה?
תודה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
הסיכוי לדעתי נמוך, אבל מה איכפת לך להמשיך לנסות?
מה המתח על הדקי המצבר בזמן טעינה? 14v?
ממשיך, אבל עניין אותי מה אפשר ללמוד מהנתונים האלה.
המתח בזמן טעינה קצת מעל 14V
אם זה יכול לעזור - מוזמן לקבל בהשאלה מטען מצברים משקע בייתי (220v)
נשלח מהנייד
תודה רבה ארז,
בינתיים אמשיך לטעון ברכב, לא ממהר.. ואחר כך יש עוד מצבר ממתין.. למקרה שזה לא יתעורר [emoji42]
דרך אגב, טיפ לאוהבי המיחזור
מתקיני מצברים נוהגים לקבל מצברים תקינים מציי האוטובוסים והמשאיות, יש אצלם ברכבים שני מצברים וכשאחד הולך הם מחליפים את שניהם, גם אם מצבר אחד תקין. אז אפשר למצוא אצלם מציאות..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אחרי עוד כמה שעות ברכב, עכשיו המצבר נותן 12.6 וולט, האם זה אומר שהוא תקין? האם יש דרך פשוטה לבדוק את הקיבול שלו?
תודה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אם אין לך מכשיר ייעודי, אז הדרך לבדוק קיבול היא לחבר צרכן לא גדול, שהזרם שלו הוא לא יותר מעשירית מהקיבול, ולמדוד כמה שעות הוא עובד עד שמתח המצבר יורד, נגיד ל11.5 וולט.
צריך לומר, הבדיקה הזו לא מטיבה עם מצברי חומצה עופרת, שכן הם אוהבים להיות מלאים, ולמצבר שגם ככה על הקצה, יכולה להעניק את מכת החסד האחרונה.
דורון 12.6 וולט בדקתי לא יותר מחצי שעה אחרי חניה. אבל אנתק טעינה ואבדוק אחרי מנוחה של יום או יומיים, או שכדאי לתת לו לנוח אפילו יותר?
ותודה חנן
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
הדרך שלי להעריך את מצב המצבר -
לטעון טוב (בבית או בנסיעה ארוכה) להמתין 20-30 דקות ולמדוד מתח.
להשאיר את המצבר מנותק לסוף שבוע ולמדוד שנית (או אצלי אני מכיר שיש לי זרם זליגה נמוך, ואני מכיר דעיכה "תקינה").
בגדול, מצבר תקין צריך להתייצב על 12.6-12.8V.
אני בכוונה אומר "בגדול" , ולא נותן מספר מוחלט, כי יש הבדלים בין המצברים ויש דיוק של הציוד מדידה.
מי שימדוד את המצבר שהוא חדש (ויזכור את המדדיה), יכול בקלות להבין שמצבר דועך.
אם אין מדידה מקורית, מצבר (מנותק) שמתחיל לאבד מתח (2-3 ימים) הוא בדרך לסיים את חייו.
יש כאלו שאולי עוד יסחבו אותו 3-4 חודשים, אבל כל אחד והגישה שלו.
כל הנאמר לעיל, מתייחס למצבר עופרת "מודרני" (אטום, start-stop... ) אין לי ניסיון עם כל המוטציות האחרות ( ג'ל, זכוכית....) ואני מבין שהשאלה היא על מצבר ג'ל.
מעולה תודה
אתן לו עוד כמה שעות טעינה ברכב לראות שהוא אכן הגיע למתח המקסימלי שלו במנוחה, ואחכ אנתק אותו ואבדוק כעבור כמה ימים
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
בלנדרובר מצאו פתרון לסוגיה.
בד"כ כמה חודשים לפני שהמצבר מת, מתחילות להדלק נורות תקלה שונות (abs בהתחלה, ולקראת הסוף גם ה m+s של הגיר). זה לא באג! זה פיצ'ר!
סיפור (אמיתי) על מצבר חלש ופיצ'רים..
לפני כמה שנים במוסו, הגיר התחיל לעשות בעיות ללא סיבה נראית לעין. יש שמן, החלפות שמן ופילטר בזמן, הכל תקין ברכב באופן כללי. אבל הגיר מוריד ומעלה הילוכים, קיקדאונים פתאומיים, הילוכים לא עוברים.
הלכתי אל מומחה גירים מוכר מאד, שגם נתקלתי בהמלצות חמות עליו בג'יפולוג. וגם עוד המון המלצות ברחבי הרשת. הבחור עשה סיבוב על האוטו, בדק מה שבדק, ואמר: צבע בכחול זרוק לים. הלך הגיר.. טוב, ביציאה מהמוסך שלו, מנסה להניע והאוטו לא מניע. המצבר בקושי מסובב את המנוע. לפני זה הכל היה תקין. הבחור מתחיל לצעוק עליי, תעיף את הגרוטאה מפה, אתה חוסם לי את הכניסה למוסך. טוב, הנענו עם כבלים, החלפתי מצבר, הפלא ופלא, הגיר כמו חדש. עד היום. מאז האוטו עשה איזה 200k [emoji1]
מוסר השכל, 1. לפני שאתם משפצים גיר, תבדקו את המצבר.. ו-2. כדאי להיות ביקורתי גם להמלצות באתרים נחשבים.. [emoji16]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
עוד אינדיקטור למצבר בעייתי הוא מקרר ברכב..
הנעת המדחס גורמת לפיק צריכה גבוה וקצרצר.
מצבר לא במיטבו לא עומד בזה והמקרר מתחיל לזייף.
דורון,
אני לא מחפש לריב, אני רוצה שנלמד לנצל את הדיונים האלו ע"מ ללמוד
המון פעמים אנחנו "מנחשים" מהבטן, וחבל, יש פה הרבה ידע, פשוט צריך להקשיב.
לגופו של ענין, ואני אנסה לדייק את התשובה שלי, בהחלט יש מצב שהמקרר עזר לך לזהות את המצב.
אני התייחסתי לאמירה שמקרר כזה יוצר פיק התנעה משמעותי ( טענה שחוזרת פה הרבה פעמים).
המדחס הזה מנוהל ע"י בקר, ויש פיק התנעה קטן מאוד ( בעבר, ניסתי להפעיל מקרר רכב מתא LEV40 יחיד וממיר DC2DC stepup, אז בדקתי את זה די לעומק).
אז איך המקרר עוזר? בניגוד לשאר המנגנונים ברכב, למקרר יש הגנה מנפילת מתח, ולכן הוא הראשון שרואים עליו את הבעיות של המצבר.
בקיצור, התופעה שאתה מתאר נכונה, פשוט ההסבר לא היה מדוייק
מקווה שעזרתי בהבהרת הנקודה.
לילה טוב
אבל אולי הערך על המקרר נמוך יותר בעקבות מפלי מתח ו/או צרכנים נוספים?
לא הבנת אותי.
הי"ד.
כמובן,
המצבר נותק
אם מנותק....
אז כמו שאמרו, גוסס