תגובה: מעוניין בהדפסת 2 חלקים בתלת מימד.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
אלון.
אני אשמח אם תסביר.
גם לגבי הטיפול בתנור. מה זה אומר ?
Sent from my DN2103 using Tapatalk
השועל הסביר היטב, אבל אם כבר סרטונים טכניים על הדפסת חובבים נסה את סטפן מCNC kitchen.
https://youtube.com/c/CNCKitchen
חנן אמר וכהרגלו, צדק - PLA לא חומר לשימוש ברכבים, בגלל שרכב בשמש מגיע ל80-90 מעלות והחומר מאבד את התכונות המכאניות שלו הרבה לפני. בפשטות, הוא יתעוות מאוד - אפילו בלי עומס.
חומרים בעלי כיווץ גבוה בהדפסה ביתית מציגים תוצאות גרועות מאוד בהשוואה למדפסות תעשייתיות משתי סיבות עיקריות: 1. לא הוגן להשוות מכונה של 400 דולר למכונה של 400 אלף דולר; 2. אין שליטה בשינוי החום עם השינוי בציר Z.
אפשר להדפיס חומרים כאלו, אפילו בממדים גדולים יחסית (נניח מעל 100 מ"מ), אבל התוצאות המכאניות גרועות. בשכבות התחתונות החום נשמר בזכות המיטה, אבל ככל שעולים גוברים שינויי הטמפרטורה והשכבות מתכווצות אחרת; התוצאה המכאנית היא מעוותים הולכים וגדלים (לרוב במידה זניחה למשתמש הביתי) אבל המעוותים האלו גורמים להחמרה של תופעה אחרת, שהיא גם ככה קיצונית במדפסות ביתיות: הקוהזיה (יכולת החומר להידבק לעצמו) בין השכבות חלשה מאוד (הטווח גדול, אבל מי שיבנה על 30-50% מחוזק החומר המוצהר לא יחשב פסימי - וזה בחומרים רגילים). יש עוד סיבות (המעוותים כגורמים לסדקים בפני השטח וכו וכו), אבל התוצאה אותה תוצאה - כיוון Z חלש משמעותית במדפסות ביתיות, ועל אחת כמה וכמה בחומרים בעלי כיווץ גבוה. אם מדברים על שימוש אוטומטיבי, שכולל העמסה מחזורית רבה וחושבים על התעייפות, מבינים שזה רחוק מרעיון טוב להשתמש בזה - או שצריך להדפיס בכיוון אחר.
בקיצור, אם תדפיס ABS בגובה שמעל כ-100 מ"מ במדפסת ביתית, תדאג מהיפרדות שכבות לא בשלב ההדפסה אלא בשלב השימוש, כך שגם אם ההדפסה נראית לך טובה כשהיא יוצאת מהמדפסת תזכור שהעמסה מחזורית (אפילו קטנה!) הסיכוי שלה לשרוד קרוב מאוד לאפס. שזה בסדר, בשביל מה יש מדפסת אם לא כדי להדפיס עוד אחד כשצריך (;
Sent from my SM-A515F using Tapatalk
תגובה: מעוניין בהדפסת 2 חלקים בתלת מימד.
תודה.
כן אני עצמי אמרתי לפני חנן שpla לא מוצלח לאוטו. ניסיתי ונכשלתי לפני שנים.
וחנן, אכן תמיד צודק.
Sent from my DN2103 using Tapatalk