לא ממש ברור, אבל רואים במרכז בין שני הצילינדרים אזור שנראה שממנו ברחו גזים למים..
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Printable View
אני מחפש את המידה של גובה הראש כדי לדעת אם כבר שוייף ושהוא לא במידה המינימלית.
מישהו יודע לומר מה המידות המותרות?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
הראש הולך לשיפוץ בכל מקרה, את החלק העליון של הבלוק אני משייף עם אבן.
על הדרך אני מחליף גם רצועת טיימינג + מותחנים ומחזירי שמן.
בתמונה, חלק ממה שיצא מהאזור של הרצועה.. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...7566c6d99e.jpg
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אחרי שעשיתי משו זהה.....
1. לבדוק טוב טוב את סעפת הפליטה לסדקים
2. צינורית גדישה שמתחברת מהטורבו לשסתום, וייסטגייט (צינורית קצרה) אם איננה יש מצב שזה חלק מהבעיה שגרמה לפריצה עקב עודף גדישה, בכל מקרה להחליף אותה ורצוי צינורית סיליקון (אפשר למצוא בחנויות גומי אין שם משו מיוחד).
3. לבדוק טורבו, חופשים וכד'
4. לסגירה צריך גם מד זווית, אפשר להשתמש באפליקציה בטלפון על גבי ידית הכוח אם אין לך נגיש
5. גומיות שסתומים להחליף כמובן ולבדוק תושבות
אני עשיתי את שיפוץ הראש אצל ברזני בת"א.
הידוק ברגי ראש הוא לפי מומנט, ואז עוד x מעלות
.
ראה כאן
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...c9765bd4d9.jpg
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
תודה.
הצינור(ית) https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...031956d4e9.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...cdf16e2783.jpg
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
סבבה.
יבדק.
הראש אמור להגיע בימים הקרובים ואז אתקין אותו, נקווה לטוב.
תודה על הטיפים - מאוד עזרו, בעיקר מנעו טעויות מטופשות ותסכול רב.
מה בוצע:
- טיימינג - הוחלפה רצועה, מותחן, גלגל תחתון. הרצועה הקודמת היתה גמורה - טוב שהוחלפה.
- ראש - חזר משיפוץ אצל ברזני, בלוק המנוע שוייף בעזרת אבן, נוקה היטב. החולף אטם הראש ואטם הפליטה \ יניקה - והראש הונח על מקומו. נסגר על פי הוראות היצרן מבחינת סדר סגירה וחוזק (מומנט + זויות).
- רדיאטור - ישלח השבוע לניקוי ובדיקה.
- צנרת מים - חדשה, הוחלפה כמעט כולה לפני חודש, גם רדיאטור החימום.
מה עכשיו
- כיוון שסתומים - אלמד דרך סרטונים + ספר רכב - אם יש טיפים אשמח לקבל.
- ניקוי אינטרקולר - איך? מים? לחץ אוויר?
- החלפת שמן מנוע + מסנן.
- חיישן חום עצמאי האם יש סוג מומלץ? ואם כן איפה למקם?
מה עוד?
כמה מטומטם בן אדם יכול להיות? - מסתבר שמאוד.
אחרי שהרכבתי וסגרתי הכל, כולל כיוון שסתומים, מילוי מים וכו', בהנעה ראשונה אני קולט שלולית שמן מתחת למנוע.
דוממתי מיד וראיתי שהשמן יוצא מהחלק הקדמי של המנוע, בין הראש לבלוק. במבט טוב יותר אני קולט שהרכבתי את אטם הראש הפוך.. (קדימה אחורה). חוסר תשומת לב וטמטום.
איזה יאוש.
הוזמן אטם חדש מ LRDIRECT שהגיע תוך שלושה ימים, הראש פורק שוב והאטם (שנותר במצב חדש) הוחלף בחדש. השמן נזרק מחריר שמן בחלק הקדמי של הבלוק שלא קיבל כיסוי על ידי האטם שהורכב הפוך.
סוגר שוב את הכל, מחבר את גל הזיזים ו... אחד הברגים שמחזיקים את הגל מסתובב חופשי.. סגירה חזקה מדי כנראה בפעם שעברה.
שוב פירוק גל זיזים, הברזה והכנסה של סליב לתוך ההברזה.
הפעם אני בודק שוב את המומנט הדרוש לסגירת הברגים של הגל ורואה שכתוב 5N\M ואח"כ 50 מעלות.
אני מפספס משהו? זו סגירה שמרגישה לא מתאימה לגל זיזים שמחזיק שסתומים שנוגחים בן כל הזמן...
מי שלא מנסה, לא טועה.
מה קוטר הבורג של הקאמשאפט?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
8 מ"מ.
לא תעזור טבלת מומנטים לפי קוטר בורג אם אתה מכוון לשם..
העניין הוא האלומיניום הרך של הראש שנטחן..
להצליב בין הספר לטבלאות הרשמיות.
כי מהספר השם לא כ"כ חד משמעי, לפחות לא משהו שאני מבין כחד משמעי.
חכה למומחים ממני
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
בספר שאני עובד איתו זה לא כזה ברור. חוצמזה, בשביל מה קיים הפורום? :)
שורה תחתונה - חפרתי בכמה אתרים וזה אכן 5NM ואח"כ 50 מעלות נוספות - מרגיש חלש, אבל הסגירה שלי כבר הוכיחה את עצמה כגוזרת הברגות אז...
המשך המעשיה..
אחרי החלפת האטם, כיוון שסתומים, סגירה של כל מה שצריך להיסגר הנעתי שוב.
אחרי כ10 דקות של מנוע עובד הסיטואציה היא כזו:
- דליפה קלה של מים מההברגה של פקק מיכל העיבוי.
- המים במיכל קרים, המים באזור התרמוסטט (הצינור המקומר מעליו) חמים.
- הצינור שבין בית התרמוסטט לרדיאטור עליון - קר.
- מד טמפרטורה על אפס.
דוממתי, פתיחה של פקק מיכל העיבוי - מים קרים יוצאים בלחץ.
בדקתי עם מד לחץ את המערכת - כאן הבנתי שההברגה של מיכל העיבוי והפקק כנראה לא 100% זהות - נפתר עם טפלון. אין ירידה של לחץ במערכת המים - כלומר אין בריחה איפשהו.
לאחר מכן הנעתי שוב כשהפקק סגור עם טפלון - אין נזילה, מיכל העיבוי עדיין קר, כך גם הצינור מהתרמוסטט לרדיאטור, שעון טמפ' מראה אפס, צינור מקומר מעל התרמוסטט - חם .
עכשיו אני לא בטוח אם יש כאן בעיה של ההברגה בין המיכל לפקק או שאני מפספס משהו..
נקזת אוויר? בבית הטרמוסטט ובחלק העליון מימין של הראדיטור
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
כן, מילאתי מים גם ישירות לבית התרמוסטט ולרדיאטור.
לא יודע אם יש פרוטוקול ספציפי עבור הדיסקו, אבל אני מכיר שנהוג להשאיר את הפקק של הרדיאטור פתוח לטובת ניקוז אויר עד שהתרמוסטט נפתח ומתקיימת סירקולציה של במערכת, כולל רדיאטור חימום.
ככה תוכל לודא שכל האויר, במידה וקיים, יצא
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
מצב שהתרמוסטט הורכב הפוך?
Sent from my iPhone using Tapatalk
הטפלון הוא על ההברגה - לא משפיע על פתחי פריקת הלחץ של הפקק.
לגבי רגש טמפרטורה - באמת הגיע הזמן לשים אחד דיגיטלי שיתן קריאת טמפרטורה במספרים - יש המלצה לאחד ספציפי ואיפה לרכוש?
הופיע מספר פעמים בשרשורים בפורום.
יש בקרים בעלי אקספרס בכמה דולרים, רק חשוב להתאים לטמפרטורות המתאימות לרכב שלך (כלומר אם הטמפרטורה יכולה להגיע ל-120 מעלות, אל תקנה בקר המוגבל ל-100 מעלות...)
אצלי יש בקר כזה בתוספת זמזם (כך שיש גם התרעה קולית כאשר הטמפ' מגיע לסף שהגדרתי).
קישור לדוגמא - https://www.aliexpress.com/item/1005005039646733.html
(בדוק אם הטמפ' המירבית מתאימה ובדוק אם זה כולל את הרגש או שצריך להוסיף בנפרד. ממליץ להוסיף זמזם פשוט)
אני סתם חשדניסט או שבקר שעולה עם המשלוח סביב ה 20 ש"ח הוא בקר שבעיה לסמוך עליו?
בקר כזה עובד אצלי (ואצל חברים אחרים) כבר כמה שנים ללא בעיה.
וודא שאתה רוכש מספק אמין (בעלי אקספרס - נסה מוכר עם הרבה מכירות וציון 95%).
מוזמן גם להגיע להתרשם, אם תרצה :)