חברים, נא לא להתנפל.
לא מדדתי את העומס באלטרנטור עם רב מודד.
אני קורא ברכיב שמותקן במערכת ומודד את העומס.
הוא לא עובר את ה 30 אמפר. מניח שמצבר האביזרים משמש כבאפר.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Printable View
חברים, נא לא להתנפל.
לא מדדתי את העומס באלטרנטור עם רב מודד.
אני קורא ברכיב שמותקן במערכת ומודד את העומס.
הוא לא עובר את ה 30 אמפר. מניח שמצבר האביזרים משמש כבאפר.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
זיו,
אתה משכת את הדיון למקום לא נכון, לביא ענה לך משהו שהסיט אותך יותר משאלת המקור.
האווירה התקלקלה כשדורון הקניט אותך והאגו שלך התחיל לענות.
שתה כוס מים ותתיחס בסבלנות ובכבוד לכולם או שאל תשתתף בדיון וזה גם זכותך.
אני חושב ששתי תגובות למעלה סיכמתי את הנתונים ואת השאלה.
כל הנתונים שלביא סיפק הם מהממשק של המטען והממשק הזה לא מודד את האלטרנטור ומצבר ההתנעה.
אני מבין שהרצון שלך למדוד את צריכת הרכב בעומס מלא ולחשב משם את המרווח מול האלטרנטור
או למדוד חום על האלטרנטור.
קחו בחשבון שמתאר השימוש צפוי להיות רוב הזמן בלי אורות וספק מזגן(חורף / עונות מעבר) ולכן לא בהכרח צריך לקחת בחשבון עומס מלא בצד של הרכב.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה כל כך עסוק בלחנך ולנהל, עד שאתה לא מבין כלום במה שקורה (;לא ברכב של לביא ולא פה בשרשור).
תבדוק את עצמך.
תראה לי איפה הצעתי \ שאלתי מה צריכת הזרם בעומס מלא???
תראה לי ואני מתנצל.
אתה לא מוצא, לא מצפה שתתנצל, פשוט תפסיק להפריע.
זה מהספר של המוצר.
לביא קורא באמצעות רכיב בלוטות׳ נתונים מהמטען/בקר הזה.
אם אני לא מפספס אז המטען יושב באמצע על קן שהולך מהמצבר סטרטר למצבר צרכנים וכל הנתונים שהוא יודע להציג הם הנתונים על הקו הזה.
לכן ה 30 אמפר שלביא מציין שייכים לדעתי אך ורק למה שעובר לצורך טעינת מצבר האביזרים בלי שום קשר למה שקורה במאזן הצריכה של האוטו עצמו למעט התוספת שכרגע מוגדרת כ 30A.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...ce0d3b1a0f.png
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
נו, מתקדמים.
אין לי מושג איך זה מתחבר עם זה שציינת שהדלקת אורות ומזגן מקטינים את הזרם הנמדד, אבל נשים את זה בצד. מקווה שזו לא טעות להתעלם מזה.
אם באמת ניתן לשים את זה בצד, אז ה30 אמפר הם נוספים על הצריכה של הצרכנים של הרכב עצמו. זה לא ביחד.
אפשר לקחת בחשבון לכל הפחות 65 אמפר, כשהצריכה לטובת החימום היא 30 אמפר ועוד צרכנים מקוריים פועלים. זה לא מעט כשזה לאורך זמן, וחימום מים זה תהליך ממושך.
אני כן הייתי דואג לאלטרנטור, במיוחד בעמידה ממושכת בסל"ד סרק כפי שתיארתי בהתחלה, כשעוד צרכנים משמעותיים פועלים.
האלטרנטור בטויוטה הוא כנראה 80 אמפר.
המטען בהספק מלא ( עם המחמם מים שהוא כנראה כ 300-350 וואט) - צורך לבדו 38 אחוז מהיכולת המרבית של האלטרנטור.
נשמע לי מוגזם מדי.
לא תוכל להקטין את המחמם מפני שהוא כנראה לא יהיה אפקטיבי אז הפתרון המתבקש לעבור לאלטרנטור מוגדל הספק. נניח באזור ה 150 אמפר.
אמור לשבת בדיוק באותו המקום ובאותו הגודל ( לפחות ככה זה אצלי - עליתי מ 130 ל 180).
מחיר כנראה לא יקר מדי - כמה מאות דולרים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הנתון של 80 אמפר נשמע מתאים לרכבים משנות ה90. לא לטנדר 2022.
אם זה נכון (לפי המיפרט בעברית של הטנדר זה הנתון באמת-הופתעתי לרעה) אז המערכת המתוארת בעייתית מאוד.
למה חימום 30 ליטר מים עם גוף חימום 350 וואט ל-35-40 מעלות צריך לקחת כל כך הרבה זמן?
לפי מחשבון מגוגל צריך לזה כקוט"ש אחד.
כשלוש שעות.
תלוי מה הטמפ ההתחלתית,
אתה מתכוון לחימום מ-0 מעלות ל-35 עד 40 מעלות?
בכל מקרה אם הבידוד של המיכל סביר, המחמם יכול לעבוד לסירוגין במהלך היום, אין צורך בהפעלה רציפה.
הכנסתי למחשבון מ10 ל38 מעלות.
לביא, לדעתי הסידור הזה ממש לא טוב. אפילו לא גבולי. בסרק אתה תהיה עמוק לתוך מצב של פריקה עד כדי כיבוי מנוע, בסל"ד בינוני וגבוה אתה תעמיס את האלטרנטור בצורה מוגזמת.
- - - Updated - - -
ככלל אצבע, אלטרנטורים מספקים בסרק כחצי מהנתון הנקוב שלהם.
יש אפשרות להגדיר זרם טעינה נמוך יותר למצבר הצרכנים ?
או לחילופין ההצעה של בועז - להגדיל אלטרנטור ..
לביא לא שאל את דעתנו לענין הזה, ובכל זאת, לעניות דעתי, במקום להשקיע מאמץ בשדרוג המערכת החשמלית כדי לתמוך בזה, עדיף להשתמש בפתרון מוכח של חימום בגז, או מחליף חום עם נוזל קירור המנוע. אני מעדיף את פתרון הגז כי הוא לא מתערב במערכות הרכב.
או בשיטה הישנה להרתיח מים בקוקמקום [emoji846].
תודה רבה חברים. אני מתכנן לשמור על הרכב מקורי ככל שניתן...
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
אז מה עם שליטה בזרם המחמם או ניתוק וחיבור על פי העומס היחסי על האלטרנטור?
אסף.
מדדתי את העומס המירבי על האלטרנטור. הכל עובד. מלפנים ומאחור.
58 אמפר. חבר הער את תשומת ליבי למינוס. לא יודע להסביר את זה...
גוף החמים בנוי משני אלמנטים של 150 וואט כל אחד שמחוברים בינהם.
ניתקתי בינהם ואני משתמש כרגע רק באחד.
אחרי הניתוק, עומס מירבי כשהכל עובד מלפנים ומאחור הוא 41 אמפר.
בהיבט חימום המים, נראה בטיול הבא. בטוח יהיה נעים לשטוף כלים.
לגבי נזק לאלטרנטור - מה אומרים?https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...fd68b0c2bd.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...89a99cac5c.jpg
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
כל עוד לא תשאיר את הרכב במצב הזה בסיבובי סרק לפרקי זמן ממושכים, נשמע לי סביר.
מה זה הכול עובד מלפנים ומאחור? מזגן עם מפוח גבוה ואורות?
דבר נוסף, אני מניח שהניסוי בוצע עם מצבר אביזרים מלא. מן הסתם התמונה תיראה אחרת כשהוא יהיה ריק לאחר חניון לילה.
לא כיוון נכון (לדעתי).
כמו שחנן כתב בהמשך, מה קורה שנמצבר צרכנים ריק?
יש לך DC2DC של 30A, ולא ציינת שום אביזר נוסף שיכול להגביל את הטעינה של המצבר, אז אני מניח שהוא בעצמו יכול להגיע ל 30A.
כלומר, אתה עם מצבר צרכנים לא ריק וטעינה מוגבלת שלו (בזמן המדדיה).
שאלה נוספת, שאתה אומר שהכל עובד (מזגן, אורות......) אני מניח שיש פאן חשמלי שאמור להצטרף שהמזגן עובד (וחם), בדקת שגם הוא עבד?
דבר נוסף שמפתיע, האלטרנטור מוציא 58A בסרק, זה הרבה יותר מכלל האצבע שחנן ציין (בסרק, חצי מתפוקה מלאה. אנחנו מדברים על אלטרנטור של 80A).
הייתי חוזר ומוודא את ההספק של האלטרנטור, יכול להיות שמצבך טוב יותר ממה שאנחנו חושבים.
וכל זה עוד לפני שמדברים על צריכה של מצבר ההתנעה, שכולם פה מניחים שהוא תמיד מלא ...