אתה צודק, אבל אני מבין שזה מגולם במחיר קנייה זול.
Printable View
טוב, קפצתי בשני עשורים קדימה,
הרכב נהדר, עוד לא נסעתי מספיק כדי לפרט, בטח לא בשטח,
אבל דבר אחד ברור וצפוי - הוא נוקשה, בטח יחסית ללנדקרוזר.
צמיגים על 30 psi.
מישהו החליף בולמים לרוביקון וריכך אותו ? איזה בולמים ?
האם כולל הגבהה או בלי ?
תודה.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
הרוביקון נוקשה לך כי אתה רגיל ללנדקרוזר שהוא רך מדיי ומתנדנד מדיי לטעמי.
הרוביקון הסטנדרטי לטעמי בסדר גמור על גבול הרך - המדד שלי הוא לא בהכרח באמפרים ומהמורות בכביש אלא בעיקר זווית הגילגול ותחושת הרכב בסיבוב.
לפני שאתה ממהר להחליף מתלים בגלל נוקשות יתר נסה לנסוע עם לחץ עוד יותר נמוך נניח 28PSI - זה לא נמוך מדיי לנסיעת כביש וישנה תהומית את התנהגות הרכב.
אצלי JK על קפיצי רוביקון אקספרס ובולמי פוקס.
הרגיש בהתחלה נוקשה, מתרגלים.
35 בכביש, 20-15 בשטח (מרגיש אחלה).
אומרים שהקפיצים של מופאר רכים יותר.
מצד שני, הרכב שלי לא איבד גובה כלל מאז שהוגבה, גם זה משהו.
לגבי הגבהה, אם לא חייבים לא מומלץ לדעתי.
הרכב מתחיל להיות רגיש ל Death Wobble (אלא אם מתחילים להחליף זרועות כדי לפצות זווית קאסטר).
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני (על רוביקון JL) התקנתי את ערכת ההגבהה של מופאר (בולמי פוקס) 2" שנחשבת לסטנדרט האיכותי. זה יותר יקר מערכות ההגבהה של לנדקרוזר ומעבר לבולמים וקפיצים כולל מספר רכיבים נוספים כגון מוטות רדיוס, מקשרים למוט מייצב, במפ סטופים ואולי עוד משהו ששכחתי.
זה אמור לשמור על גיאומטריה נכונה ואני לא חווה רעידת מוות גם במהירויות גבוהות (לא אכתוב כאן כמה). בסופו של דבר רעידת מוות נובעת מהתפתחות חופשים או מגיאומטריה לא נכונה.
לטעמי התנהגות הכביש סבירה ואף יותר טובה משל הלנדקרוזר. אני מעדיף את זה שהרכב פחות מגלגל ומרגיש יותר מהודק. מה שכן, הרנגלר רועש יותר ומרגיש יותר "ג'יפ".
בכביש נוסע בלחץ 37 לפי הספר. לחץ 30 לא מפעיל התראה אצלך?
לטעמי הגבהה (חוקית) של 2" נדרשת אם אתה מתכוון לטייל בשטח (ואם לא, אז למה להחזיק רוביקון?). זווית הבטן בעייתית אחרת כפי שכבר נכתב בשרשורים אחרים והגובה המקורי עלול להגביל.
כמוך עשיתי את המעבר מלנדקרוזר לרוביקון. הגובה של הלנדקרוזר המוגבה היה זהה לרוביקון במצב סטוק אך רוחק הסרנים של הרנגלר גדול בהרבה משל הלנדקרוזר כך שזוית הבטן הרבה יותר גדולה.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
בחזרה לעניין הגגון,
אני פחות מחפש את הקונספט של גגון עם תמיכות חיצוניות שעוטפות את הגג, אלא כזה שיישב על המרזבים.
יש בשני צידי הרכב מרזבים שמחולקים בכל צד של הרכב לשני חלקים,
3/4 מהאורך בחלק האחורי כולל החלון האחורי עד קו הדלת הקדמית, ו 1/4 מעל החלון הקדמי.
בגלל הרגישות למשקל של הגג ברכב הזה, אני שוקל לשים 3 רגליים בחלק האחורי, ואחת בקדמי.
העניין הוא שהגג הקדמי ניתן לפירוק מהיר, כולל קטע המרזבים שלו. אם אני רוצה להשאיר את האופציה הזו אני צריך שהרגל הקדמית תהיה פריקה גם מהגגון וגם מהמרחב, ובנוסף, שהגגון יהיה בגובה שניתן להרים את הגג לפירוק.
חלופה פחות טובה היא שהגגון יישב רק על המרזבים האחוריים ורבע הקדמי שלו יהיה באוויר.
אשמח כמובן למחשבות ואמשיך לעדכן.
עוד נושא שמתחיל להתעניין בו הוא איפה לשים מיכל מיים, שבשונה מהטויוטה, לא יכול להיות מתחת הרכב.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
בARB התמיכה לגגון בתוך הרכב...
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
ל ARB ליין גגונים שנקרא BASE RACK.
ספציפית, עבור הJL, תושבת הגגון היא קונסטרוקציה פנימית. כדי להימנע מחיבור למרזבים המקוריים שלא באמת יודעים לשאת משקל משמעותי.
כתבתי את זה בתגובה לך שכתבת שאתה מעדיף להימנע מקונסטרוקציה חיצונית.
כמו כל דבר, יש לזה יתרונות וחסרונות.
כמו כל דבר ARB - זול זה לא. אבל ברמה מאוד גבוהה
הבנתי, תודה,
ראיתי את הסרטון, מרשים ויקר.
נמשיך לחשוב.
https://youtu.be/lDH2lJ4_LiY?si=xVd_l_hrEuV2KM0u
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
לגבי מיכל מים, יש מיכלים משולבים בפגוש אחורי, לדוגמא של AEV.
בהנחה שזה לא למי שתיה, יכול להיות פרויקט... או לקנות כמובן
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
לגבי גגון- למשקלים סבירים יש גגונים רגילים לכל הסדנאות בארץ- תחפשתמצא ואפילו במחירים נורמאליים.
אם מתכנן משקלים כבדים או אוהל גג אז מחייב גגון עם תמיכה לשלדה יש גם לריינו רק עם שלדת מתכת פנימית (בסגנון הגגון של ARB שהועלה כאן) מחייב קידוח בגג אבל לדעתי יותר זול מARB (עדיין יקר כשלעצמו) .
לגבי מיכל מים - יש מגוון אופציות לאיחסון בתוך הרכב בתא המטען כולל מיכלים שטוחים וכו'.
אופציה נוספת מיכל חיצוני סטייל רוטופקס - מותקן על גג או צד הרכב - יש כזה כולל צנרת ומשאבה במחיר לא יקר אצל ג'וזף
לחץ אוויר בצמיג זה לא תחליף לבולם זעזועים או קפיץ, אתה מחפש לרכך את הנסיעה תקנה צמיגים רכים יותר או שתחליף קפיצים, לצמיגים יש לחץ אוויר מומלץ לכל משקל, בלחץ אוויר המומלץ הביצועים של הצמיג אופטימליים , הBF המקוריים שמגיעים עם רוביקון מוגדרים ל37PCI בלחץ הזה הוא מותאם ל160 קמ"ש מקסימלי וזו הסיבה שיש ניתוק הצתה ב160 , אם תוריד לחץ ל30 או 28 אי אפשר לדעת מה המגבלות החדשות של הצמיג ומתי יתפוצץ אולי זה 140 קמ"ש ואולי זה גם 100 קמ"ש ובלי קשר אתה מאיץ את הבלאי של הצמיג ומחמם אותו יותר בנסיעה על אספלט, בקיצור אתה המסכן את הצמיג ופוגע בבטיחות. בדגם 4xe יש עומס נוסף של 50 ק"ג על כל צמיג יכול להיות שההמלצה היא אפילו עולה ל38 או PCI 39 , כי ככל שהמשקל של הרכב עולה צריך להעלות לחץ אוויר.
מצבר start-stop (בתמונה) -
שמתי לב שגם כשהמצבר מלא, המקרר מפסיק לפעול לא פעם כשהרכב כבוי.
1. מה אני צריך לדעת על השימוש בו לטובת צרכנים בעמידה בשונה ממצבר רגיל ?
2. האם ניתן לחבר אליו פנל סולארי עם בקר כמו ברגיל ?
3. מה אורך החיים הסביר שלו ?
4. האם בזכותו ובזכות אופן הטעינה שלו ברכב הזה אין צורך במצבר צרכנים נפרד ? (קראתי בכמה מקומות)
תודה !https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...18e3ea8c16.jpg
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
לגבי המצברים:
התייחסתי לזה בשרשור מצברים.
2 המצברים אצלי ברכב מהסוג הזה וקרובים בהספק (לא אותו המותג)
אופי השימוש מוכר.
לא מבטל צורך במצבר צרכנים עשיש צרכנים אמיתיים (מקרר תאורה מים).
האריכו במעט את אורך החיים של המערכת בין סבבי החלפת מצברים.
לא הרגשתי הבדל ניכר שיכולתי לכמת כהבדל ברור.
בקר סולרי סביר+ שיודע לעבוד עם כמה. סוגי מצברים עושה את העבודה בלי בעיה.
לגבי ניתוק המקרר:
קודם כל לבדוק מינוס לשלדה ואחרי זה את חיבור המינוס למקרר.
אח״כ לבדוק האם עובי החוט + למקרר לא גורם לנפילת מתח בגלל שטח חתך נמוך מידי.
מה שאתה חושב שמספיק, תכפיל.
אם החוט קטן מידי או גבולי, גם במתח לכאורה תקין המקרר יתנתק בעבודת מדחס.
על קטבי המצבר יש מתח תקין, אבל המקרר מזהה את נפילת המתח כמצבר חלש ומתנתק.
יש איזה טריק לפחות ב JK שאם מזיזים את אחד הפיוזים בתיבת פיוזים צעד אחד, זה משאיר את כל היציאות חמות גם כשהג'יפ מכובה.
יש סרטונים ביוטיוב.
לגבי מצברים, בהנחה והפלאג-אין לא שונה מיתר הJL שים לב שיש מצבר קטן נסתר נוסף מתחת לקופסת הפיוזים. זה תכנון די גרוע של ג'יפ ונראה שתפקידו העיקרי הוא לעשות בעיות ולחסל את המצבר הגדול. ניתן לנתק אותו בצורה פשוטה ואפילו זה לא מנטרל את פונקצית הסטופ-סטארט. יש שלל אינפורמציה בנושא ברשת.
לגבי המצבר שלך, מוטבע עליו שהוא משנת 2022. זה בסך הכל יפה מאוד למצבר סלובני שלא מהשורה הראשונה להחזיק 3 שנים ולא מפתיע שהוא לקראת סוף חייו.
לי באופן אישי אין מצבר צרכנים נוסף אך יש לי מקרר עם סוללה פנימית.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
היה מחובר לשקע מצית.
העברתי הבוקר כבל עבה ועכשיו מחובר ישירות למצבר עם אנדרסן.
שאלה מעניינת : הבנתי שברכב אין אלטרנטור, והמצבר נטען ממערכת החשמל.
לא יודע אם ישירות מהבטריה או רק מהדינמו האינטגרלי שלה.
אם מהבטריה, אז בעצם לא צריך מצבר צרכנים כל עוד היא לא ריקה, לא ?
מישהו יודע האם זה כך ?
נלמד ונעדכן.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
My two cents...
תתעלם מרוב ההודעות האחרונות בנושא המצבר.
ברכב שלך יש סידור מיוחד של העברת אנרגיה מהמצברי ליתיום של הנסיעה למצבר 12V.
היתה תקופה שטייל איתנו בקבוצה 4xe חדש.
הוא לא הוסיף מצבר..
מצד אחד, הוא גמר מצבר התנעה תוך פחות משנה, מצד שני, הוא לעולם לא נתקע עם בעיית התנעה.
הטענה היתה שגם עם סוויטש סגור, יש מעבר אנרגיה מהליתיום למצבר 12V.
נסיתי כמה פעמים לצלול לעומק המערכת, אבל לא הצלחתי להבין עד הסוף.
בקיצור -
אין שום דמיון בין המערכת חשמל של ה 4XE לבין המערכת של כל מני רכבי שריפה פנימית בני עשרות שנים.
צריך לעשות שיעורי בית.
ברכבים האלו, טעות במערכת חשמל יכולה להיות יקרה.
תודה, אז להבנתך המצבר מתמלא מהבטריה הגדולה גם כשהרכב עומד ?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
זיו,
קראתי בתשומת לב מה כתבת ותכלס לא הבנתי מה אתה יודע ומה אתה מנחש.
בהינתן שטווח הנסיעה על הליתיום קצרצר, בסוף יום נסיעת שטח הליתיום לא שמיש למעשה למאזן אנרגיה לשימוש כבר בלילה הראשון.
כלומר שימוש בלעדי במצבר הראשי בכל טיול.
הטענה שחיי המצבר הראשי התקצר משמעותית רק מחזק שזה המצב.
(דיונים על מאזן אנרגיה למקרר תאורה ומים נטחנו עד דק, אפשר לחסוך אותם)
גם אני לא יודע מה בדיוק אני יודע על המערכת הזו.
הטענה ( של בעל הרכב, ואיזה סרטון יוטיוב שהוא שלח)- שאכן מתבצעת טעינה של המצבר התנעה (12V) מהמצבר נסיעה (ליתיום).
במבחן המציאות, הוא השתמש בחשמל בלי חשבון ( כולל מכונת נספרסו עם ממיר 3KW) ולא נתקע לעולם, הרכב תמיד הניע.
כמו שציינתי, אחרי פחות משנה, המצבר הוחלף.
בהנחה שאכן מתבצע מעבר אנרגיה מהליתיום למצבר התנעה, לא הצלחתי להבין את הלוגיקה.
האם זה מיועד בשביל לאפשר מה שאנחנו מחפשים - צרכנים בחניה?
או , אולי זה רק בא להבטיח שהרכב יניע, ונגיד זה מטעין רק שהמצבר 12V יורד ל 11V ? 11.5? ( אני סתם זורק מספרים ).
אם זה המקרה הראשון, אז לדעתי אין בעיה , ולא צריך להוסיף מצבר צרכנים.
אבל אם זה משהו שיותר קרוב לאופציה השניה ( מטעין רק במתח "נמוך") זה יכול להסביר למה הלך מצבר אחרי שנה ואז יש בעיה.
האם להוסיף מצבר נוסף? לנסות לשחק עם המערכת הקיימת? האם אפשר לשנות את המתחים \ צורת העבודה?
לא יודע.
עוד הערה -
מעולם לא התעמקתי איזה אלטרנטור יש שם ואיך מתבצעת שם הטעינה של המצברים.
הייתי נזהר מלחבר צרכן כמו מצבר צרכנים ישירות למערכת.
יש הסבר איך יתירות האנרגיה הזו לכאורה מסתדרת עם טווח נסיעה קצר ככ?
משהו לא מסתדר במספרים.
קילקלת....
רק לדייק את מה שאמרת ( ומה קורה שם).
יש מנוע חשמלי שגם מתפקד כאלטרנטור ומטעין את הליתיום של הנסיעה.
ממנו, יש DC2DC שמטעין את המצבר התנעה 12V.
אבל זה בגבו־ה... אנחנו לא באמת מכירים את הפרטים ולכן כתבתי בהתחלה שהייתי נמנע מלחבר מצבר צרכנים ישירות .
ברור לי שזה שונה, וברור לי שאני לא מבין את הפרטים.