זה בסדר עמי, זה לא עובד ולא יעבוד ב99% מהמקרים... :lol: אומר משהו על מי שמוכר את זה... יש קישור?ציטוט:
נכתב במקור על ידי עמי
Printable View
זה בסדר עמי, זה לא עובד ולא יעבוד ב99% מהמקרים... :lol: אומר משהו על מי שמוכר את זה... יש קישור?ציטוט:
נכתב במקור על ידי עמי
דווקא אצל עמי זה כן עובד....
שאלה:
בזמן כיפוף המוט העוטף (ארז בנחל נמיה), מה מונע מהמוט הרכזי להתקופף ולא לחזור למצב ישר?
זובי. כמה חופש יש בין שני המוטות? כמה עשיריות? לחץ רגיל לחלוטין של סיבוב הגלגלים נגד מדרכה מספיק בשביל לדחוס את המוט הפנימי ולבטל את החופשים האלו. בכלל, לפי מה שאני הבנתי מהאתר, מגרזים בשביל להקל על ההרכבה ועל הפירוק של המוט, שזה סיבה טובה מאד, אבל מכאן ועד לזה שהצינור נועד להסתובב על המוט... מה זה, הגלגלי עזר של זאביק :?: :lol:ציטוט:
נכתב במקור על ידי ארז
ארז כתב
אגב עמי,המוצר באתר לא כלכך יקר,בערך 650 ש"ח מול בערך 500 שלך...לדעתי חוץ מהכיף שלעשות לבד,עדיף מוט גמיש
ארז אתה שוכח שאני עשיתי 2 מוטות.650 למוט זה 1300 ל2 בחול.עד שיגיע לכאן זה יהיה 2000 שח אם לא יותר.
מעלה את הנושא מפני שהוא נהפך ליהיות קרוב לליבי.
היום עיקמתי את המוט מקשר ולכן אני בוחן את האופציות האפשריות.
א. גישת חנן, להלביש חיזוק על המוט הקיים. יחסית פשוט וזול מגדיל את קוטר הצינור הקיים דיי הרבה.
ב. גישת עמיקם וארז, שימוש במוט מלא או הולובאר עם חריטה של ההברגות לתפוחים בקצוות. גם לא משהו מסובך אבל מצריך חבר עם מחרטה או לשלם לחרט על העבודה ולכן נהפך ליהיות יקר (יחסית לאופציה א') קוטר הצינור במקרה הזה לא גדל בהרבה, וכאן כל הצינור ניהיה יותר חזק ואין קטעים מתים (ללא חיזוק) כמו באופצייה א'.
ג. יצור של מוט חדש כמו באופצייה ב' אבל החומר ממינו יהיה בנוי יהיה גמיש ויוכל לחזור למצב המקורי אחרי כיפוף. מבחינת מחיר עבודה זהה ל-ב' אבל עלויות של חומר יהיה יותר גבוהות (מה גם שאין לי מושג איזה חומר צריך ואיפה משיגים אותו).
עצות?
עירא
איך הצלחת לעקם? התישבת על משהו?ציטוט:
נכתב במקור על ידי עירא
אופציה א' או ב'. אופציה ב' לא צריכה לעלות יותר מ150-200 שקל עבודה (וזה עם מקדם רווח יפה. מדובר בחצי שעה עבודה בקושי). שכח מאופציה ג'. תשאיר את "החומרים" האקזוטיים לאנגלים עם עודף כסף.
אני חושב שזה חסר משמעות לחלוטין, אבל אם זה חשוב לך, אתה יכול לחתוך את הצינור החיצוני בדיוק באותו אורך כשל הצינור הפנימי. ההבדל יהיה שאתה לא תרתך את הקצה של הצינור החיצוני, אלא תעשה בכמה נקודות בו חורים, או חריצים, ותרתך דרך החורים את שני הצינורות ביחד. כל המטרה של הריתוך כאן היא לא חוזק, אלא כדי שכשאתה מסובב את הצינור החיצוני לצורך כיוון שפור, שהוא יסובב גם את הצינור הפנימי ולא יחליק עליו.ציטוט:
וכאן כל הצינור ניהיה יותר חזק ואין קטעים מתים (ללא חיזוק) כמו באופצייה א'
ולי יש מוט שפור חדש ללנדרובר. הולובר מפלדה, בקוטר עצום (מה זה משנה כמה? הרבה יותר מהמקורי, יותר ממוט של ג'יאמסי טון וחצי). במקום השיטה המקורית של "תפסים" בשני הקצוות, המוט בנוי כמו המוטות של האמריקאים הגדולים, עם הברגה ואום קונטרה. יותר זול לבנות. בסה"כ חתיכת מוט עם הברגה שמאלית בצד אחד וימנית בצד שני (ואומים מרותכים בשני הצדדים, ממורכזים על המוט, וההברזה בתוך המוט היא בהמשך להם).
אספיר היחידים שמוכרים כאלה מוטות בארץ. והמחיר... 700 ש"ח. נפלו על השכל? כנראה שלא. עובדה. שילמתי. :roll:
אסף.
עוד שאלה קטנה, מאז החיזוק האם הוא התכופף שוב? (מתוך הנחה שבסוף אני אבחר באופצייה הזולה ביותר..)
לא.
נמרוד, הצלחתי לעקם אותו בנסיעת מבחן לבדיקה האם הסרנים החדשים שלי עובדים טוב :lol:
ניסיתי את גישת חנן כלומר הלבשתי צינור על הצינור הקיים שמגיע בקצוות עד לתחילת ההברגה. הבעייה היא שבמצב כזה לא ניתן להכניס ולהוצעא את המוט ללא הברגה של שני התפוחים החוצה, דבר שלפי דעתי לא ריאלי, גם ההכנסה של המוט למקום מאוד בעייתית מפני שהמרחק בין המוט לקפיצים קטן ואין מקום להטות את המוט מספיק בשביל שהתפוחים ייכנסו למקום. אפשר או לקצר את המוט שייגיע רק עד הקפיצים ואז למעשה ישארו קטעים דיי ארוכים לא מחוזקים.
אופצייה נוספת שראיתי ברשת היא מילוי של המוט הקיים במוט ברזל שיוכנס פנימה (עם לחץ יחסית) וייגיע בקצוות עד לאיזור ההברגות.
אסף, לא הבנתי למה האומים משמשים בקצוות של המוט שלך (אם הם מרותכים למוט, וייש הברגה גם אחריהם אז הם לא עושים יותר מידיי או שאני מפספס משהו)
נמרוד, סתם שאלה למה להשאיר את החומרים האקזוטיים לאנגלים עם עודף כסף? אם אני אלך לחרט שיכין כזה מוט, מה ההבדל אם אני אגיד לו להשתמש בסוג ספציפי של מתכת? (מן הסתם עלות חומר הגלם תעלה, אבל בכמה?)
אם הוא עושה את זה מצינור פלדה רגיל, העלות של החומר תהיה אפסית, במיוחד עם זה קיים אצלו במחסן חומרי הגלם. כל צינור פלדה עם עובי דופן 3 מ"מ עם פלאגים מוברזים מרותכים בקצוות יהיה חזק פי כמה מהמוט הצ'וקו המקורי (שגם הוא עושה את העבודה 99% מהזמן בסדר גמור).ציטוט:
נכתב במקור על ידי עירא
עכשיו ככה - צינור פלדה DOM (ללא תפר, איכותי, פלדה 1020 רגילה) עולה פי 5 בערך מצינור פלדה HREW (מרותך, רגיל) ויותר קשה לאיתור בארץ. ומה הוא נותן לך בעצם? במקרה הזה, ממש כלום. אז יש לך צינור עוד יותר סופר דופר חזק. מה עוד יש? אלומיניום, לעניות דעתי, ממש לא מתאים, הנדסית, לאפליקציה הזאת, למרות שסך הכל צינורות 6061-T6 למשל זמינים מאד, עבדתי עם חומר גלם כזה הרבה. למה עושים את זה בחו"ל מאלומיניום? כי אלומיניום באנודייז סגול נראה מדהים.
לא הבנתי למה לא הצלחת לחבר את המוט.
אתה לא צריך להטות אותו. אתה מזיז את שני הגלגלים הצידה, שם את המוט במקום, מקרב את התפוחים אל המוט, מסובב את המוט והם נכנסים פנימה.
אני מבין שאת הרעיון של פלטת מגן מהפגוש הקדמי עד לאיזור מוטות ההיגוי יורד מהפרק?
אני אומר, לחזק אפשר עד מחר, אבל אז העומס יעבור לנקודה הבאה. הפתרון הוא בנייה בצורה סופגת אנרכיה או הגנה, כך שהעומס בכלל לא יגיע.
חנן, בשיטה שאתה מתאר זה אפשרי, פשוט המון המון המון סיבובים של המוט (ומתוך עצלנות אני מנסה להימנע מזה)
נמרוד, אם אני אלך לחרט אני מניח שאני אעשה מוט חדש ממוט מלא בעובי של המוט המקורי (אולי עוד 2 מ"מ בשביל לחזק במעת גם את עיזור ההבברגות) ולא ממוט חלול. עלויות יהיו באיזור ה-200 ש"ח למוט והחסרון העיקרי הוא המשקל שלפי מה שאני מבין הינו זניח לחלוטין.
מבחינת האלומיניום עדיין לא הבנתי למה מבחינה הנדסית הוא לא מתאים (לא הבנתי עקב בורות בתחום) מתוך הנחה (שוב, אין לי מושג אם היא נכונה או לא) שהוא חזק לפחות כמו המוט המקורי, אבל בעל תכונות גמישות עדיפות ובעלויות לא הרבה יותר גבוהות אז זה בהחלט יותר טוב.
ערן, כרגע אני לא שוקל בכלל מיגון גחון כי זה של ערסים.
עירא
ההנחות שלך פשוט לא נכונות, ולא מנוסחות בכלל במושגים הנכונים. אני לא יכול להכנס להסבר רציני יותר על רגל אחת, מצטער.ציטוט:
נכתב במקור על ידי עירא
טוב, אז גם אני הצטרפתי למועדון:
מבדיקה שגרתית, סתם שעמום, התברר שהמוט שפור עקום.
אני לא מצליח להזכר מתי הוא התעקם, ולא מן הנמנע שהוא עקום כבר יותר משנה (הרי חצי שנה האוטו על בלוקים...).
קראתי שרשורים וכעת השאלות:
1. האם הבנתי נכון שהתפוחים מוברגים למוט?
2.לא הבנתי את הנקודה.ציטוט:
אני חושב שזה חסר משמעות לחלוטין, אבל אם זה חשוב לך, אתה יכול לחתוך את הצינור החיצוני בדיוק באותו אורך כשל הצינור הפנימי. ההבדל יהיה שאתה לא תרתך את הקצה של הצינור החיצוני, אלא תעשה בכמה נקודות בו חורים, או חריצים, ותרתך דרך החורים את שני הצינורות ביחד. כל המטרה של הריתוך כאן היא לא חוזק, אלא כדי שכשאתה מסובב את הצינור החיצוני לצורך כיוון שפור, שהוא יסובב גם את הצינור הפנימי ולא יחליק עליו.
אם אנו מחפשים חוזק, למה בכלל צריך לכוון. נניח וכעת הכל מכוון. אני מפרק, מלביש צינור נוסף ומרכיב חזרה. מתי אני צריך לכוון, הרי אין כיוון פרונט לסרן חי, לא?
אביגדור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי AvigdorAharon
יש כיוון פרונט לסרן חי - וזה בדיוק הכיוון! כיוון השפור!
צריך להשאיר את אפשרות הכיוון כי השפור, כמו האהבה, לא נשאר לנצח :D
אז אם הבנתי נכון, הכיוון הוא על ידי התפוחיפ המתברגים שבקצוות?ציטוט:
צריך להשאיר את אפשרות הכיוון כי השפור, כמו האהבה, לא נשאר לנצח
אז בכל זאת למה אני חייב לרתך, כמו חנן?
לגבי האהבה, זה נושא לקפה מסביב למדורה בחניון עלום שם בנגב...
אביגדור
הכיוון נעשה על ידי סיבוב המוט.ציטוט:
אז אם הבנתי נכון, הכיוון הוא על ידי התפוחיפ המתברגים שבקצוות?
OK, כעת העניין ברור!
תודה.
אביגדור