מה עם דנה 44 רחב קדמי של וואנדורה? ביצה בצד נהג..
יש גם 10bolt קדמי רחב של וואנדורה, דומה מאוד ל44, גם ביצה בצד נהג.
ושווה לבדוק עם אלון, יש לו דנה 44 עם ביצה בצד שאתה רוצה. לא יודע כמה הוא רחב.
Printable View
מה עם דנה 44 רחב קדמי של וואנדורה? ביצה בצד נהג..
יש גם 10bolt קדמי רחב של וואנדורה, דומה מאוד ל44, גם ביצה בצד נהג.
ושווה לבדוק עם אלון, יש לו דנה 44 עם ביצה בצד שאתה רוצה. לא יודע כמה הוא רחב.
בוזי, קח בחשבון שאם מדובר על רכב שיעבור טסטים אז אולי יעשו לך בעיות על טרנספר לא מקורי וכדומה. לא מאמין אבל לך תדע.
מה גם שזה עלול ליצור לך בעיות עם המיקום של הדרייבשאפט הקדמי, אני לא בטוח בזה ב100% אבל כדאי שתבדוק קודם למה בסופה האגזוז פונה לצד נוסע ולא בצד נהג כמו בסיקסים.
אם בכל זאת אתה הולך על הסטאפ הזה, תשקול סרנים של וונדורה, משנה מסויימת הם באים עם 4.1 בסרנים, D44 קדמי וGM 14 כמדומני באחורי. אותם סרנים שברוך משתמש בצפרדע ובחרגול. סרנים חזקים מאוד.
אמנם הם רחבים מאוד, תמדוד קודם אם זה באמת מעשי לרכב שעולה על הכביש, אבל תמיד תוכל לבנות כנפונים כמו של עמרי2. מפרופיל של קיר גבס.
הDANA20 לא מתחבר BOLT ON לT18?
לדעתי האישית, קודם תתחיל בניקוי שלדה ובודי. בתור התחלה תשתמש בחלקים שבאים עם הג'יפ המקורי, רק כדי שתוכל להוזיז אותו ממקום למקום. אחרי שתסיים שלדה ובודי, תתחיל לחפש סרנים ברצינות, מי יודע, אולי תמצא מציאות עד אז.
דנה 44 מואנדורה יהיה יותר מדי רחב.
בכלל כל 44 מטנדר פול סייז יהיה כבר מאד רחב.
סקאוט זה בערך האופציה היחידה שיש בארץ או לחזק את הדנה 30, למרות ששוב, גם עם מומנט, כל עוד אתה לא משתולל, לא תישבור כל כך מהר.
הלאה לגיר, ההתעקשות על הT18 זה נחמד, אבל יש פתרונות אחרים לקבל יחס זחילה איטי, ההמלצה שלי, תיבת הפחתה שיכולה לשמש גם כמתאם לדנה 300, תלוי בתצורת חיבור של ה208 ל18.
או לחילופין לחבר אותה ישר ל176.
בכל מה שנוגע מעבר לזה לטסטים, שים פלטת גיר גדולה יותר שתסתיר הכל.
מיכה אתה טועה, בסופה האגזוז מגיע בסופו של דבר ביציאה לצד נהג, הוא יוצא מהסעפת עובר מתחת להאוזינג, הולך במקביל לשלדה צד נוסע ואז הולך שמאלה מעל הדריישפט לפני הקורה האחורית שלפני המיכל דלק ויוצא בצד הנהג לפני הגלגל השמאלי אחורי.ציטוט:
אני לא בטוח בזה ב100% אבל כדאי שתבדוק קודם למה בסופה האגזוז פונה לצד נוסע ולא בצד נהג כמו בסיקסים.
בוזי,
התיבה 231 ולא 208. כמו בסופה.
208 לא הייתי מציע לך לקחת לא בגלל החוזק, אלא בגלל הגודל - זו תיבה ענקית יחסית.
מיכה, בדוק את עצמך לפני שאתה מייעץ. גם אם לואנדורה יש את ה14 בולט FF ולא את אחיו הקטן (והמחורבן), זה עדיין 2 סדרי גודל יותר ממה שהוא רוצה לרכב. אלו סרנים ל37 ומעלה, הם יתמודדו גם עם 44 על סיקס (ה14FF, לא השאר).
אני דוקא חושב שבוזי התחיל עם מתכון נהדר לרכב שטח. בלי שיפורים מוגזמים. פשוט רכב כיפי ומאוזן.
לדעתי אם אתה ממש רוצה את הT18, אז תשים את הטרנספר דנה20 וזהו. יהיה בסדר גמור לדעתי.
לא צריך להשתולל. הרכב הזה נועד להיות גם כיפי בין היתר, ורכב משופר מאוד לא בהכרח יהיה כיפי יותר מרכב מאוזן, ומשופר קלות "בלבד".
והמטרה העיקרית פה היא רכב שיפיק את מירב ההנאה, לא רכב עבודה או תחרויות.
מוריס אתה צודק, התכוונתי לכל הסיבוב הזה שהאגזוז עושה, צריך לבדוק למה הוא עושה את זה. נדמה לי שזה בגלל שהביצה נמצאת בצד נהג. אני לא בטוח.
אלון ועומר, גם אתם צודקים אבל לצערנו הרב בארץ למצוא D44 ברוחב נורמלי ביצה בצד נוסע זה קשה, כל אלו שיש להם לא רוצים למכור (לפחות לי :-)). אני משתעשע ברעיון של ניתוח רציני לסרן D44 סופה, אבל כנראה שבסופו של דבר אלך על סרן וונדורה גם כן כי הוא יותר זמין. גם בגלל שהחוק כבר לא ממש מעניין אותי, בטח אם הרכב יהיה רכב ספורטיבי בלבד (אני מתכוון לסיקס שיש לי כעת)
בקשר לסרן האחורי, בהחלט OVERKILL רציני. אבל אם הוא כן קונה סרן וונדורה קדמי, שיקנה את התואם האחורי. בטח אם היחסי העברה שלהם הם 4.1 מקורי. פשוט זה יצא זול יותר מאשר לקנות סרן (לא משנה איפה הביצה כרגע) ולהחליף לו קייס ויחסי העברה ל4.1
זה לא אידיאלי, אפילו רחוק מאידיאלי כי האמת המרה היא שזה לא בטוח שזה אפשרי בכלל בגלל מיקום הביצה, יכול להיות שהקפיץ יהיה בדיוק עליה או קרוב אליה במקום שאי אפשר לרתך תושבות, אבל שווה לו לבדוק את זה. אני יכול לעשות עבורו מדידות כי יש לי גישה לשני הסרנים.
אלון, בטוח שזה 231? הסטנדרט במודל שלך הוא 208.
אולי תבנה לי מתאם לדנה 300? תראה איזה בלגן הגיר שלך עושה...
השאיפה שלי לא להשתמש בחלקים אקזוטיים, אני רוצה חלקים נפוצים ואמינים.
לגבי הדנה 20:
הייתי מסתפק בו בהחלט, והוא גם היה חוסך ממני את הכאב ראש.
לצערי הגיר הספציפי שהשגתי לא מתאים לדנה 20, צריך מתאם שלא קיים במודל הזה.
במודלים מוקדמים יותר המתאם היה כלול, והגיר היה משודך לדנה 20.
אני מרגיש כמו ההוא שתופר חליפה לכפתור...
מיכה, הוא עושה את כל הסיבוב הזה בגלל שהביצה היא בצד של הנהג ואין מקום להעביר גם את הצנרת אגזוז וגם את הדריישפט הקידמי בצד שמאל בין הגיר והשלדה.
תלך על הסטאפים הכי פשוטים וידועים. זה אומר T176 עם DANA300. יהיה חסר לך יחסי העברה? תגדיל בסרנים או שתתקין דבלר או שתחליף גיר, אבל (ואני לא מאמין שאני כותב את זה :-)) קודם שהרכב יסע.ציטוט:
נכתב במקור על ידי בוזי
אם אתה רוצה גיר+טרנספר בשביל להתחיל, יש לי T150+DANA20, אני אשאיל לך לצורך הבנייה אבל קח בחשבון שאולי מתישהו אני אצטרך אותם ושהאורך הכללי שלהם קצר יותר מזה של T176 וD300.
מיכה,
כתבתי את זה בהתחלה, אני אכתוב שוב:
אני בונה רכב מאפס. אני בונה כמו שלדעתי הוא צריך להיות. אין לי טעם להרכיב אותו רק כדי שייסע, ואז להתחיל לשפר. אני לא ממהר, ורכב נוסע, בנוי כמו במקור, אני יכול לקנות היום, והוא ייסע מחר. לא זו הכוונה.
חוצמזה שT150 ודנה 20 יש לי על הגרוטאה, אפילו נראה שהם תקינים.
הערה:
מאוד לא הייתי רוצה להפוך את השרשור הזה לשרשור וויכוחים והתנצחויות.
אני אקבל בשמחה את עזרתו של מי שרוצה לעזור לי לבחור את הסטאפ הנכון, מתוך נסיון מעשי.
לדקלם את המפרט של הסטנדרט - זה יופי, אבל לא כ"כ עוזר לי.
תבדוק אצל יריב קלר ברוך (שנמצא פה בפורום) בקשר לT18, יש לו למיטב ידיעתי אחד למכירה.
אולי הוא יתאים לך לD20.
אפשר לקבל תמונה של הT18?, האזור שמתחבר לטרנספר?
בוזי, אני חוזר - רכבת כוח אידיאלית, לדעתי גם מבחינת המחיר ובוודאי מבחינת מינימום הסתבכות, לסיקס טיולים: יחסי העברה מתאימים לצמיגים בסרנים - כלומר, 4.10 עבור צמיג 33 זה מצויין - וקיט הפחתה בטרנספר דנה 300. זה טרנספר מצויין, חזק, וזה שהוא המקורי בסיקסים זה בונוס. יש לו לפחות שני קיטי הפחתה של 4:1 - terralow וlomax. העלות למיטב זכרוני, כולל קיטי שיפוץ מלאים, באזור ה1000$ שם. ואז לא משנה ממש איזה גיר יש לך - T176 הוא גיר סביר ביותר בלי בעיות מיוחדות, ושוב, זה שהוא זמין וזול וזה הסטנדרט בארץ זה רק בונוס.
T18 נשמע אקזוטי ויפה... אורי טל עשה עבודה יפה מאד, אם רכבת הכוח שלו נופלת לך לידיים יופי, אם לא זה לא משהו שלדעתי שווה להתאמץ ולהפוך את הארץ בשבילו.
הסרן הקדמי הוא בעצם נקודת השדרוג העיקרית. ה30 המקורי יעשה את העבודה יופי בג'יפ טיולים, לא צריך את הנסיון של מספיק אנשים בארץ, זה גם הסטנדרט בארה"ב, אף אחד שם לא טורח לשדרג סרן בשביל 33. אתה תגלה בעצמך ששדרוג סרן גם גורר תוספת משקל ורוחב משמעותית שלאו דווקא נותנת יתרון אמיתי כל עוד אתה לא מתחרה. מצד שני, זמן יש לך, אז חפש עד שתמצא סרן מתאים.
תומך בדעתו של נמרוד.
לדעתי אם אתה רוצה ללכת על הצד הבטוח, ייתכן ויהיה יותר פשוט לשדרג את הציריות בסרן דנה 30 לציריות מחוזקות, ואז בודאות יהיה לך שקט עם צמיגי 33".
אני מתחיל לחשוב שאתם צודקים.
אבל אני מרגיש שכבר אין הצדקה לבנות במו ידי רכב סטנדרטי, מאחר ולקנות רכב שעבר שיפוץ מקיף ונכון, יהיה תהליך זול ומהיר יותר. מילא, התוצר המוגמר היה משופר מאוד ביחס למקור. אבל רכב סטנדרטי...
לדוגמה:
יש CJ6 שנת 77 למכירה, הוא כבר אספנות וניכר שהחליפו בו כל חלק אפשרי בשנים האחרונות.
עד כמה שהתרשמתי מהתמונות, כל רכבת הכוח והבודי שלו, ירדו מ CJ8 ממודל מאוחר יותר.
תג המחיר שלו הוא פחות מחצי העלות המוערכת של הפרוייקט.
זה מחזיר אותי לפוסט הראשון שלי בשרשור הזה, נניח ואני מיישר קו, מסדר, משפר, משפץ.
מי מבטיח לי שבטיול הראשון לא תיקרע לי תושבת קפיץ? או תושבת גיר, ואז המניפה תאכל את הרדיאטור? או שיפרצו פקקי המים במנוע (הכל מנסיון מר). בג'יפ הקודם שהיה לי, ברגי תושבת תיבת ההגה והקפיץ היו שבורים. מישהו ריתך על התושבת ראשים של ברגים, ע"מ להסתיר את הזוועה.
ואני לא הבנתי למה האוטו לא נוסע ישר... אין תחליף לעבודה שביצעת בעצמך, סגרת כל בורג במו ידיך ואתה יודע שכל מכלול שטיפלת בו - תקין.
דילמה רצינית. למרות שדיברנו בה רבות, אין לי בעיה שהשרשור יסטה לכיוון הזה, לפחות עד שאקבל תשובה ממשרד הרישוי לגבי הסטטוס של הרכב...
בוזי, זה שאתה משתמש בסרן קדמי וגיר סטנדרטיים לא אומר שהרכב סטנדרטי... את רוב העבודה והיצירתיות אתה משקיע לא בדברים האלו. יש לך מערכת מתלים והיגוי לבנות נכון - גם אם לכאורה סטנדרטי... לא פשוט לעשות ג'יפ שגם יהיה נוח, גם מהלך יפה, וגם עם היגוי והתנהגות כביש טובה.
אני אישית בניתי את הג'יפ שלי כי רציתי לעשות את זה מהרגע שקראתי את הכתבה על הג'יפ שלי עירא.
דבר שני הוא שאחרי שאתה בונה רכב מאפס (טוב כמעט) אתה מכיר אותו ויודע שאתה יכול לתקן כל בעיה בעצמך. הרכב הופך להיות למשהו פחות מפחיד. אצלי לפחות.
גם אם אתה תקנה רכב מדוגם, עדיין תצטרך לעבור על כל בורג ובורג ולוודא שהוא סגור נכון, שהגומיות תקינות, שהתושבות מנוע כמו שצריך. יישור קו כל רכב צריך.
מחזק את ידיו של נמרוד.
אתה חיב להגדיר מה המטרה שלך (לעצמך ואחרי זה לנו)
א. רכב עבירות קיצונית או רכב טיולים בעל עבירות טובה.
ממה שהבנתי אתה רוצה רכב טיולים בעל עבירות טובה אמין ונוח וזול לאחזקה.
במקרה הזה לך על כמה שיותר סטנדרטי עם מכלולים כמה שיותר נפוצים. מה שנמרוד הציע מצוין. אם עברת את גיל 30 אתה גם יכול להשאר עם דנה 30 מקדימה.
אני בטוח שאתה כבר יכול לבדוק רכב ולראות עד כמה הוא טוב (ואם לא יש כמה באתר שיוכלו)
ב. אתה רוצה לשפץ רכב מאפס. במקרה הזה קנה גרוטאה ולך על זה.
ג. אתה רוצה שיהיה רכב נוח. כאן יש הרבה מאוד מקום לעבודה ומחשבות על איך להפוך סיקס למכונת הטיולים האדיאלית.
במידה ונושא האספנות הוא משהו שאתה יכול לוותר עליו, קנה CJ במצב טוב משנתון מתקדם 85 או 86 וצפונה, תבדוק אותו טוב טוב לפי הכתבה באתר, תשפץ בו מה שצריך, תתאים אותו לצרכים ולרצונות שלך, וצא לטייל (זה בכל מקרה מה שאני עשיתי).
הרכבים האלו בדרך כלל חוזרים הביתה בנסיעה גם במידה של תקלות ותיקוני שדה (לפחות מהניסיון הקצר שלי)
כל נושא הרכב שהוא עדיין לא אספנות וכל הבעיות שיכולות להיות מהסיבה שאתה לא יכול להעביר אותו בעלות עדיין, נראה לי לא שווה את המאמץ והסיכונים.
שמחתי לראות את השרשור משתי סיבות ,
אחת כי יש מי שבונה ומעז. על הרצון קבל שאפו ,
שתיים : כי יש אבולוציה אצל אנשים, לפני שנים כאשר טענתי כי בארה"ב נוסעים קבוע עם 33 ו 35
על סרן דנה 30 לא נאמר כולם אבל הרוב המכריע היה שרוי בקונספציה כי חייבים מינימום דנה 44,
אהבתי את האימרה של: אם אתה מעל גיל 30 תשאר עם הדנה 30!!!!
אם יש לך רגל עדינה דנה 30 עם צמיגי 33 אין לך ממה לחשוש בכלל,
35 זה מאוד גבולי ,אבל מאוד לעיתים אני חושש לתת בגז על מנת לא לשבור,וזה ברירת המחדל
באופן מפתיע, זה לא ממש מסובך.ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
שאל את שי ש, הוא עשה סיבוב על הפגר.
סליחה, הייתי במילואים.
זה 231. הפעם בדקתי, זה כלל גירוד של 1/2 ס"מ בוץ ממנו שהסתיר אותו לגמרי עד עכשיו. 100%.ציטוט:
אלון, בטוח שזה 231? הסטנדרט במודל שלך הוא 208.
אולי תבנה לי מתאם לדנה 300? תראה איזה בלגן הגיר שלך עושה...
רוצה מתאם? לך לAdvanced Adaptors. יצא לך יותר זול.
אותי החבר'ה לא שיכנעו. צ'טערת, הם עדיין חושבים בכיוון של שיפור קיים ולא בניה מחדש.
יש לי T18 עם D20
חדשות טובות! הרישיון לא הוחזר, אלא הוקפא.
לא קיבלתי אותו מאחר ולא מופיע שדה "מס נוסעים".
שלחו אותי לעמדה מס' 1.
רעיונות?
כן.
תבנה את האוטו, חכה שנה וחצי ותעשה לו רישוי אספנות. מעמדה מספר 1 אתה לא תצא בחיים.
חוץ מזה, עד שתסיים את הרכב אני מאמין ומקווה שיהיו אופציות נוספות לרשיון אספנות.
מספר תמונות מתהליך החילוץ של הג'יפ.
הג'יפ עמד במקום שאי אפשר היה להגיע אליו, גם לא עם הטרקטור.
אז הוא עשה מה שג'יפים יודעים לעשות גם בלי מנוע - לרדת מסלעה של 2 מטר...
אח"כ נגרר ע"י הטרקטור עד הגרר, עלה על הגרר, והופה לחצר. השיפוץ מתחיל.
שימו לב לצבע המקורי.
"על הדרך" גם לקחת BX?
האמת, זה נראה יותר טוב מהסיקס הקודם שלך :lol:
בהצלחה. אתה יודע איפה למצא אותי אם אתה צריך עזרה.
בהצלחה!!!
כל מה שתרצה לדעת, ואתה לא זוכר, תנסה אצלי.
אביגדור