פוצצת אותי עכשיו במונחים, אבל אני אבדוק מה הם אומרים כדי להבין את ההגיון שמאחורי העצות.
אני לא מבין בכלל בעדשות , אבל אני חושב שקודם אני צריך להבין במצלמות...
Printable View
פוצצת אותי עכשיו במונחים, אבל אני אבדוק מה הם אומרים כדי להבין את ההגיון שמאחורי העצות.
אני לא מבין בכלל בעדשות , אבל אני חושב שקודם אני צריך להבין במצלמות...
זה לא כל כך מסובך.
אורך המוקד כשמו כן הוא - מרחק נקודת המיקוד מפני העדשה. ככל שהמספר גדול יותר זוית הראיה של העדשה צרה יותר והיא מקרבת את הנושא. כמו שכתבתי, עדשה באורך מוקד של 50 מ"מ על סרט צילום רגיל (35 מ"מ), יוצרת תמונה הקרובה למתקבל בעין, ומכאן שאורכי מוקד גדולים יותר יוצרים תמונה מוגדלת- העדשה מקרינה חלק קטן יותר מהנושא על שטח הסרט ומתאימה לנושאים מרוחקים (משקפת פועלת באותה צורה אלא שיכולת הקירוב מוגדרת בעזרת זוית הראיה ולא אורך המוקד ומדובר בזוית ראיה של 2-5 מעלות) וההפך, עדשה בעלת אורך מוקד קצר מ 50 מ"מ מכניסה שטח גדול יותר מהנושא לתמונה, בעלת זוית ראיה רחבה ומתאימה לצילום במקומות צפופים כמו בתוך הבית. המקרה הקיצוני הוא עדשת "עין הדג" שמגיעה לזוית ראיה מעל 180 מעלות, ז"א רואה אפילו מעט אחורה. המחיר מתבטא בעיוות הפרספקטיבה והתעקמות הקוים הישרים. בכלל, ככל שאורך המוקד גדול יותר קיים פחות עיוות בתמונה.
עדשת זום היא עדשה עם אורך מוקד משתנה וקיימים תחומים וטווחים שונים. העדשות הללו "איטיות" יותר מעדשה בעלת אורך מוקד קבוע, ז"א מכניסות פחות אור ודורשות מהירות חשיפה ארוכה יותר (מסיבה זו עדשות טלה חזקות של 300-400 מ"מ ומעלה של צלמי ספורט הן בעלות קוטר גדול כדי להכניס הרבה אור ולאפשר חשיפות קצרות שיעצרו את הנושא. לכן הן גדולות, כבדות ויקרות מאד). איכות התמונה גם היא פחותה אם כי כיום הן מתקרבות לאיכות עדשות קבועות מוקד, אבל ככל שטווח הזום גדול יותר האיכות והמהירות יורדות. לכן עדיף להחזיק שתי עדשות זום שבעזרתן אפשר לכסות את הטווחים המקובלים שבין 28 ל 300 מ"מ.
ארז
אמיר, ארז נתן לך כאן ממש הרצאה טובה בנושא אופטיקה.
רק אל תשכח כמובן שברוב מצלמות ה-DSLR (ואני אומר רוב כי אני לא מכיר את כולן ולכן לא יכול לכתוב בכולן) יש מקדם הכפלה (פקטור) של 1.6~ ז"א עדשה של 50מ"מ מתפקדת למעשה כעדשת 80מ"מ במצלמת SLR לא דיגיטלית. ובעברית פשוטה- יותר זום. (ולא תמיד זה לטובה... במיוחד כשאתה רוצה לתפוס נוף והרבה...).
לכן החלוקה ל-2 עדשות היא הגיונית ביותר. (ואם יש כסף... אז לחלק לכמה תחומים בכמה עדשות זו כבר ליגה אחרת).
יאללה! מתי אומרים לך תתחדש?
תודה על ההסבר, הפעלת לי את המוח על הבוקר :-)
אני ממשיך לקרוא בפורומים ומתייעץ עם בעלי מצלמות , המליצו לי על הD30 במקום הD70 בטענה שהיא יותר מתקדמת... אני ממשיך בחיפושים עד שתימצא הכלה המיוחלת.
המשך יום נפלא.
אתה משווה בין חברות שונות ודורות שונים.
30D (קנון) ברת השוואה ל D80 (ניקון)
ה D70 כבר ישנה יחסית.
בדוק האם אתה באמת צריך את כל הפיצ'רים שהן מציעות,
יתכן שתגלה כי מצלמות "רמת הכניסה" ב DSLR מספיקות לך ותוכל לחסוך אלפי שקלים.
בד"כ איכות התמונה פנטסטית בכל המצלמות האלו, כתלות בצלם ובעדשות.
סער.
עדכון מתבקש
אחרי מחקר לא קטן והפתעת יומולדת של החברה - NIKON D40X חדשה דנדשה נחתה על שולחני.
תודה לכולם על העזרה והעצות.
אמיר
http://www.dpreview.com/reviews/NikonD40X/
למי שתהה מה היא שווה ^^^^^
אמיר, תתחדש, רכישה לא רעה בכלל.
אם עוד מישהו מחפש - יש לי פנסוניק עם עדשות של לייקה, במפרט יותר כבד מהנ"ל. בעיני היא כבדה מידי לטיולי תרמיל על הגב. אני רוצה דיגיטלית ששוקלת כלום לתרמיל במקומה, ו- SLR רצינית לבית כשיהיה תקציב. אז היא יוצאת למכירה...
http://www.north.co.il/products/83844
תתחדש, אחלה בחירה. שים לב שהD40 לא עובדת עם עדשות שאין להן מנוע פוקוס פנימי (עדשות ישנות יותר), חשוב כשקונים עדשות..
אסף.
יש לי מצלמה SL ישנה שעובדת על סטילס סתם לידעה לעתיד אפשר לשים את העדשות שלה על DSL?
תלוי במצלמה, תלוי בעדשות... (אין חוקים כלליים)
אסף.
אז איך אני יכול לדעת מה מתאים?
יש לי עדשות של מינולטה רשום MF
איזו עדשה בדיוק ? אם היא A MOUNT אז היא יכולה לעלות
על ה DSLR של Konicka Minolta, שכבר לא מיוצרות, או,
על סדרת האלפא של סוני.
אם העדשות MF ולא איכותיות במיוחד, שווה להתחיל מההתחלה.
(יש עדשות MF שמחירן לא יסולא בפז).