העומק לא קריטי במקרה שלי, רציתי "לתפור" בין שני קצוות. לגבי מה לראות, נכון קשה עד בלתי אפשרי באינטרנט, אך אולי טיפ או שנים? איך שמת לב שאתה מסתכל על הבריכה ולא על הלהבה?ציטוט:
נכתב במקור על ידי אלון_ק
אביגדור
Printable View
העומק לא קריטי במקרה שלי, רציתי "לתפור" בין שני קצוות. לגבי מה לראות, נכון קשה עד בלתי אפשרי באינטרנט, אך אולי טיפ או שנים? איך שמת לב שאתה מסתכל על הבריכה ולא על הלהבה?ציטוט:
נכתב במקור על ידי אלון_ק
אביגדור
אני מניח שדיברת אלי כי ציטטת אותי אבל השאלה לגבי ההבדל הייתה דווקא לאלון בהקשר להבדלים בין החומרים שהוא רואה בבריכה.ציטוט:
תשמע, לראות הבדל זה קשה, במיוחד אם אתה חסר ניסיון.
אני אישית לא מסכים איתך. וכן, יש לי שולחן שאני בניתי. מה שכן חשוב, לפחות בשבילי, הוא זוג מלחציים טובים שמתפקדים ונחמד גם שיכולים להסתובב. WILTON או משהו כזה, כמו שלכולם יש. מלחציים זולים שנותנים תמורה לכסף.ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
אני 99% מהריתוכים שלי לא מרתך על השולחן.
למה הדגשתי מה שהדגשתי? אחד הפרמטרים החשובים בריתוך הוא נוחות הפוזיציה שהרתך נמצא בה. רתך איך שנוח לך. נוח לך על שולחן? אחלה, תרתך על השולחן. על הרצפה? עם שתי ידיים? סבבה, הכי חשוב שיהיה לך נוח. אם לא נוח, לא מתרכים, לא מתעצלים ומוצאים פוזיציה טובה יותר.
כמובן שיש יוצאים מן הכלל, כמו ריתוך אוברהד.
אני אדגיש ואומר, מה שכבר נכתב פה, את ההבדל בין ריתוך מוצלח ללא מוצלח מצליחים לזהות במהלך הריתוך ולשפר, רק אחרי ניסיון. מטרז' ריתוך, כמה שיותר. בריתוך אין אפס, שום דבר לא יחליף את הניסיון. וברור שמי שמתחיל וקורא את זה מתבאס ומחפש דרכים לקצר תהליכים - אין. נקודה.
בשורה התחתונה, רתכו כאילו אין מחר. כמה שיותר, ותשתפרו.
יש קיצור תהליכים בצורות של אדם שמדריך אותך, וגם כישרון הוא פאקטור.
רובכם מרתכים עם אלקטרודות מסגרות כללית כגון זיקה 6013 או Z-11, שימו לב שהמרווח שאתם קוראים עליו בספרות לא תופש כאן - אין צורך להסתכל על הלהבה או הרסס, מסתכלים על "הבריכה" ומתקדמים בקצב שלא נותן לה לגלוש לפני האלקטרודה, עם התאמה נכונה של עובי האלקטרודה והאמפראז' צריך ממש לגעת במשטח תו"כ הריתוך, לא לשמור מרחק של אלקטרודה ממנו. נסו לעבוד בצורה כזאת ותקבלו ריתוכים יפים וחזקים, ללא בועות אוויר, ללא רסס, השלאקה תקפוץ מעצמה כיחידה אחת ברגע שהעבודה תתקרר.
אתה שולל את כל מה ששמעתי עד היום:ציטוט:
נכתב במקור על ידי ניר ל
לגעת במשטח? לא ליצור "קשת"?
אביגדור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
ממש, אבל ממש לא !!!!
זה לצרכי עבודה במקומות שבהם אין חשמל של חח"י. בלבד.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
כזה? :-)
יצא קצת עקום אבל טפו טפו טפו מחזיק מעמד.
שימוש מעשי ראשון עם הרתכת CO :-)
http://jeepolog.com/forums/attachmen...ntid=347&stc=1
http://jeepolog.com/forums/attachmen...ntid=348&stc=1
אמנון, להבדיל אלף הבדלות מריתוכי OVERHEAD, ריתוך אידאלי למתחיל נעשה על שולחן כשאתה יושב על כיסא לידו. זה הרי כמו לכתוב בעט - לא היית כותב באיזו פוזיציה מעוותת שלא נוחה, אז גם אל תרתך ככה. במקרה שלך אתה יוצא מן הכלל כי מה שאתה מרתך לא עולה על שולחן קטן...
ריתוכי OVERHEAD ושאר חיות שהם לא בפוזיציה של DOWN אני אפילו לא אנסה להסביר לאנשים, משתי סיבות: 1. אני עוד לא נותן OVERHEAD מושלם... 2. אף אחד בחיים לא יבין את זה מהאינטרנט. ריתוך טוב הוא תוצאה של קצת הבנה והרבה, הרבה נסיון. תעשה ניסוי, תרתך זוית 90 בין שני פלאחים בOVERHEAD. אתה תראה שאפילו שאתה היום מרתך מעולה בDOWN, הOVERHEAD יצא לך מחורבן עד שתבין איך להניע את האלקט' ולבחור את ההספק.
אביגדור, באופן כללי ניתן להבחין בשני גוונים עיקריים בבריכה, כאשר אם עשית בריכת שלאקה בתוך בריכת חומר רואים את התיחום שלה (בניגוד לבריכת שלאקה מעל בריכת חומר, שם תראה רק גוונים שונים עקב קצבי התקררות שונים). הסיבה היחידה לדעתי ששמתי לב שאני מסתכל על הבריכה ולא הלהבה זה כי מישהו אמר לי שזה מה שאני אמור לעשות ושזה כבר יבוא, לא לדאוג. וואלה, יום אחד פשוט שמתי לב. אז תחפש היום את ההבדלים בבריכה, אתה כנראה לא תמצא אותם ביום אחד אבל עם הזמן, כשאתה כבר תרגיש ביד שמחזיקה את האלקטרודה ותשמע באוזן שהאמפר והקצב נכונים (באלוהים, אני לא צוחק. בימים שריתכתי הרבה זה ממש ככה, אתה פשוט שומע שמשהו לא 100% אם האמפר לא מכוון נכון) אתה גם תראה את הבריכה. במיוחד עכשיו, כשאתה יודע לחפש אותה...
שכחתי לציין שבריכת שלאקה מעל בריכת חומר זה המצב הרצוי, כמובן. תחשוב איך זה נראה אחרי שזה מתקרר, זה נראה בדיוק אותו דבר כשזה חם רק שאז זה נוזלי יותר ואדום. אתה תראה שאפשר "לדחוף" את הבריכה קצת (דהיינו, פיספסתם ועליתם על זה בזמן - אפשר לתקן בלי להפסיק ריתוך) וזה יהיה חשוב לקיום ריתוך טוב בהמשך, כשתתחיל לרתך VERTICAL וOVERHEAD.
אלון, אתה אומר שהאידיאל למתחיל הוא לרתך בישיבה על כיסא ליד שולחן - כי אתה יוצא מנק' הנחה שהפוזיציה הזו הכי נוחה לו.
אולי למישהו הפוזיציה הזו נוחה מאוד, לי ממש לא. יותר מזה - אני אף פעם בשום מצב לא מרתך בישיבה על כיסא, ואני גם לא ממליץ לאחרים.
גם דברים קטנים שאני יכול לרתך על שולחן בישיבה, אני לא מרתך כך. אני תמיד עומד והאלמנט מוחזק במלחציים. ככה נוח לי.
בקשר לאובדהד אתה צודק ב-100%. כל מה שריתכתי עד היום לא נדרש לריתוך לאוברבד. אני גם בטוח שאם אני אנסה לרתך עכשיו בצורה הזו הריתוך יצא חרא.
אבל, אני מניח שכאשר אני אעבוד על רכב או כל אלמנט אחר ואצתרך לרתך באוברהד, קצת תיאוריה ביחד עם כמה שנים טובות ומטרז' ארוך של ריתוך שיש לי כבר, ולא יקח לי הרבה זמן ללמוד את הטכניקה - כמו שהיה עם ריתוך פרופיל עגול. כאן נכנס הפאקטור החשוב מכל של ניסיון. בזה זה נגמר. ניסיון.
ראשית אביגדור ניר צודק אני מרתך ככה וגם אני חשבתי שצריך לשמור מרחק בהתחלה.
אמנון אל תשכח שאתה צעיר יחסית להרבה אנשים פה הגב שלך עוד איתן ואתה בכושר.
יש כאלה שקשה להם עם הגב והכתפיים ולשבת או לעמוד ולרתך זה לא טוב בשביל הבריאות שלהם ואיכות העבודה שלהם.
נגיד בפרויקט הבאגי שלך רואים שיש לך מקום מסודר לעבוד והכל, לי למשל יש שטח ענקי לעבוד בו ( קיבוץ ) אבל בכל זאת רובו אדמה אז אני חייב משהו לארגן בו את כל הציוד ומשטח ישר ויציב לרתך עליו.
לי יש שולחן שהיה ופשוט התאים ושידרגתי אותו בהתאם לצורך ( ארונית בצד מגירות וכו...שימושי ).
בימים החמים למשל צריך להוציא ציוד מהמחסן- לפרוס אותו- לארגן אותו ורק אז להתחיל לעבוד ואם אתה רוצה להגן על העור שלך אתה עם ביגוד ארוך וחם....כמה שחם.
אז אתה צריך כל שניה להביא כלי אחר ועוד להתכופף לרתך ואז לעמוד וללכת לשם ולשם והנה וכו...
אתה מעוצבן, מזיע בטירוף ואז אתה לא מרוכז והעבודה שלך פחות טובה, מה שמעצבן אותך עוד יותר.
זאת דרך אחת.
השניה היא לארגן שולחן מתאים מבחינת גובה שלא ידפוק את הגב, תאי איחסון מסודרים לכלים ואז מרתכים בשלווה ובתנוחה שנוחה לרוב האנשים.
לא מעוצבנים.
לא צריכם לסחוב ציוד.
לא מזיעים.
ואמא לא אומרת לכם שפעם הבאה אתם ישנים עם החתול בחוץ כי כל המחסן מריח כמו מסגריה :D
אמנון אם לא נוח לך אז נסה לרתך עם שולחן נמוך יותר זה ממש כמו לרתך על רצפה רק שיושבים נוח ויציב.
יכול להיות שלא הבנת אותי, למרות שהייתי ברור - לי נוח מאוד כמו שאני עובד, וזה עובד.
נוח לך עם שלוחן שסידרת לך? אחלה, תמשיך ככה.
הנוחות האישית, היא החשובה, ואין פה יותר מידיי לקשקש בנושא, כל אחד ואיך שנוח לו.
גמרתי את ה5 קילו 6013 שריתכתי איתם עד עכשיו.
איזו אלקטרודה לקנות עכשיו?
אין לי בעיה לשלם יותר לאלקטרודה יותר טובה כי אני לא עובד הרבה.
הרתכת שלי היא חשמלית רגילה.
עדיפות לאלקטרודה ללא שלאקה.
מה אתה מרתך ? (איזה חומר, איזה עובי, לאיזו מטרה ?)ציטוט:
נכתב במקור על ידי kd2
כמה אתה מרתך? (בכמה זמן אתה מסיים 5 קילו?)
הרתכת אלקטרונית או זרם חילופין?
באילו פוזיציות אתה מרתך ?
בעיקר ברזל סטנדרטי ( מה השם ST05? )
בעובי מ2 עד 4 מ"מ .
אני מרתך הרבה כדי לשפר את הטכניקה אבל את זה אני עושה עם אלקטרודות 6013 רגילות.
ריתוכים ממש לבניה לא הרבה, 3-4 חודשים ל 5קילו.
הפוזיציות מגוונות אבל לרוב מאונך למשטח בצורה הכי פשוטה ומאונך ככה -I
לא מרתך "מעל הראש" בכלל.
חתכת חשמלית רגילה כמו שכבר כתבתי ( זרם חליפין ).
בלי שלאקה זה לא חובה אבל זה בהחלט עדיף סה"כ ברוב המקומות אין איתה בעיות.
אתה יכול להמשיך להשתמש באותן אלקטרודות, 2.5 או 3.25 מ"מ אם הרתכת שלך חזקה מספיק.
אלקטרודות 6011 יתנו לך ריתוך יותר עמוק, מעט שלאקה, אבל זה מיותר כשמדובר בעובי כזה של חומר, הריתוך יצא לך פחות יפה, הטכניקה שונה, הציפוי רגיש ללחות והן לא מחזיקות הרבה על המדף.
מה ההבדל במחיר בין 2.5 ו 3.25??
אותו מחיר ,פחות יחידות לקילו?
תודה רבה על העזרה!
בביקור אצל מסגר ראיתי אלקטרודות בצבע אדום.
למה הם משמשות?
אלקטרודות עבות יותר הן זולות יותר בעלות לק"ג , האדומות הן אלקטרודות 308 לריתוך פלדות אל חלד.
אם אפשר להרחיב על ה"שלאקה".....
מתי מורידים ,מה זה אומר אם היא מתקלפת לבד או עקשנית?
ועוד כל מידע יתקבל בברכה...
מורידים אחרי משהו כמו 5-7 דקות כשהריתוך מתקרר לרמה נורמלית ואם הריתוך טוב מוציאים ממש בקלות.
אם אתה לא לחוץ על זה אז תחכה יותר היא תצא ממש בקלילות.
אני מוריד עם פטיש ומברג שטוח ובמכה שתיים הכל יורד יש עוד שיטות כמו עם ראש שערות על דיסק קטן ( 4.5 ), אם חיכית הרבה אז אפשר רק עם הפטיש.
לגבי התפקיד שלה תריץ חיפוש דיברו על זה הרבה.
בהתחלה זה מאוד מעצבן אבל כשלומדים לרתך אז זה כבר פחות מעצבן, הבעיה עם זה היא זמן העבודה.
אתה לא יכול לדעת איך הריתוך יצא אלה רק לאחר מספר דקות ואתה לא יכול לרתך על זה.
לפעמים יוצא לי ריתוך הנראה יפה אך השלאקה לא יוצאת בקלות - בד"כ בריתוך של 90 מעלות אך לעומת זאת ישנם ריתוכם שהיא יוצאת לבד.(כמו בתמונה)
1.האם למרות שהריתוך נראה אחיד ויפה אך השלאקה לא יוצאת בקלות הריתוך טוב?
2.אם שני חלקים מחוברים אחד לשני בריתוך שנראה יפה ואחיד מה יכול להיות לא טוב בריתוך?
3.מה יותר חזק ריתוך אחד ארוך או כמה קטנים?
4.בתמונה רואים שהריתוך חדר את כל עובי הפרופיל ומשאיר סימן על הדופן השניה האם זה מחליש את המבנה או שזה מראה על חדירה עמוקה שטובה יותר?
5.מה קורה אם מסירים את השלאקה לאחר זמן קצר...כאשר הריתוך עדין חם?
6.טכניקות לסגירה של חורים - האם אפשר רק ע"י האלקטרודה או צריך לסתום עם מסמר או אלקטרודה?
7.האם ניתן להגדיל את שטח המגע לריתוך ע"י מספר ריתוכים אחד על השני?או שהדבר מחליש את הברזל?
תודה ליאור.
1. תגדיר טוב. בריתוך מושלם, אחד הסממנים הוא התקלפות עצמית של השלאקה. זה מעיד על יחס נכון בין ההספק הנכון לקצב התנועה.
2. ייתכן שהוא לא חודר מספיק עמוק למתכת, לדוגמא.
3. אם הם מכסים את אותו השטח בדיוק, היינו הך. מרתכים בחלקים קטנים כדי להמנע מעיוותים במתכת.
4. כל עוד לא חדרת לגמרי ויצרת חור, החדירה כנראה טובה. זה מעיד על חום, לא על חדירה, אבל קשה לקבל אחד בלי השני.
5. אני לא בטוח. ההגיון אומר שהמתכת תתחמצן קצת יותר, אבל אני לא בטוח. תמיד מורידים אותה כשהריתוך עוד חם, רק לא כשהוא רותח. לא לקרר במיים!
6. מה אתה מנסה לקבל, אסתטיקה או חוזק? עבור חוזק, סגור את החור עם חומר נוסף, זהה. אסתטיקה - אלקט'. לא שזה חלש, זה גם תלוי בגודל החור, אבל חוסר האחידות במילוי כזה הוא נוראי (לא החלק שאתה רואה, תסתכל בצד השני של החור).
7. בהחלט כן, אבל לא בכל מצב. בין 2 חלקים ב90 מעלות, לדוגמא, אתה יכול לחבר עם ריתוך ראשוני ואז לכסות אותו עם ריתוך בפריסה רחבה יותר. זה נקרא ריתוך שורש. בBUTT WELD לא רצוי לעבור את הגובה של שני המשטחים המצומדים יחד.
לגבי ה90 מעלות שציינת בהתחלה, תעלה את ההספק או תנוע עוד יותר לאט. אתה תראה שהשלאקה מתקלפת מעצמה. אחרי שתסיים לצהול (זו הרגשה נהדרת, נכון?) תתחיל לעשות את זה על צינור עגול שמחובר למשטח שטוח. אחרי זה לשני צינורות בT ואחרי זה... אחרי זה אתה בא ללמד אותי, כי את זה עוד לא הצלחתי.:mrgreen:
הריתוכים נראים ממש טוב!
נראים מאוד עבים.
לא מדובר פה על 2.5?
או שמה זוית הצילום מראה את זה גדול מהמציאות?
תסתכל על הדפוס, הוא פרש את הריתוך משמאל לימין בתמונות.
האורכים שבתמונה נעים בין 10-20 ס"מ לריתוך ,הרוחב כ 1.5 ס"מ עם אלקטרודות של 3.25 ופרופיל הברזל גם הוא עם עובי דופן של 3.25.
לא הבנתי איך זה קשור לשאלה?ציטוט:
תסתכל על הדפוס, הוא פרש את הריתוך משמאל לימין בתמונות.
כאילו ימינה ושמאלה כמו שאני רואה את זה מולי בתמונה?
זהו זה היה נראה לי גדול מ 2.5ציטוט:
עם אלקטרודות של 3.25
כל ריתוך אלקטרודה ניתן לפריסה. הזזת האלקטרודה בזמן יצירת הקשת היא פריסת החומר; כמו שאתה יכול לפרוס לאורך הקו שאתה מרתך ולהשיג ריתוך אחיד, ככה אתה יכול גם לנוע הצידה במידה מסויימת. הריתוכים בתמונה נראים כאילו שהא מתחיל את התנועה בצד השמאלי, עושה תנועה של 8 כשרובה מתרכזת בצד השאלי אבל יש גלישה לימני בחלק של משיכת האלקטרודה לכיוונו. זה לא רע או משהו, הריתוכים נראים מאוד טובים (למרות שלא תזיק תמונה שתראה לנו האם הריתוך בולט מגובה החומר או לא - אינדיקציה חשובה לחדירה, בהנחה שהוכנה פאזה מתאימה מראש).ריתוך עם פריסה מושלמת, לא משנה אם היא רחבה או לא, נראה כך: )))))))))))))))))))))
כל סטיה מהמבנה הזה (נניח שצד אחד של הבננות מוארך יותר) היא פחות ממיטבית. מעשית, ריתוכים מושלמים רואים רק אצל רתכים מעולים ממש, אבל אם תלך לכיוון ריתוכי TIG ואלומיניום אתה תראה הרבה יותר כאלו (שיטת הריתוך שונה, אבל המראה המתקבל די דומה - בניגוד לריתוכי MIG, נניח).
הריתוכים בתמונות נראים מצויינים. תמיד יש עוד מה לשפר, אבל אני מכיר יותר מרתך אחד שגם לזה לא מגיעים...
אני מסתכל על התמונה הימנית התחתונה, אגב.
עוד דרך לקבל את הפיספוס הקטן הזה היא לרתך עם תנועה של קדימה אחורה (עיגולים קטנים או סתם משיכה קדימה ואחורה) אבל בזווית, כאשר האלקטרודה מגיעה מצד שמאל של המתכת בתמונה. כשמתרחקים בידור הלהבה גדל ומאחר והאלקטרודה מוסטת בזווית לקו הריתוך החומר עובר את קו הריתוך, אם כי הוא פחות אחיד וכמותו פחותה ביחס לאזור בו האלקט' קרובה לחומר, כמו בצד שמאל.