-
דני. אם אני זוכר נכון, אז בג'יפ הקודם שלי היה גיר מדגם T14 (שלושה הילוכים). יכול להיות שזה מה שיש אצלך.
שאלה:
האם גריז מיסבים רגיל (נגיד של דלקול) מתאים להדבקת מסבי הסיכות בהרכבת הגיר. האם לא דרוש גריז מיוחד? האם השימוש בגריז רגיל (במידה והוא לא מתאים) עלול לסתום מעברים בגיר?
אורי טל.
-
שאלה:
תושבת הגיר המקורית קרועה. אין להשיג כזאת תושבת (לפחות בארץ ואני לא מתכוון להזמין מחול - זה כנראה יצא יקר).
האם יש סיבה מספיק חזקה לא לעשות תושבת קשיחה (מברזל) לגיר. אני מדבר על תושבת מספיק חזקה כשי שלא תתעוות מהעומסים שהגיר יפעיל עליה.
לתושבת המקורית יש חורים עליוניים אובליים עם מרכזים מרוחקים ב-85 מ"מ והברזות תחתונות המרחק 135 מ"מ ביניהם.
http://imgsrv.pic4u.co.il/d93618291d...080020000.aspx
אין לי בעיה לחקות תושבת זאת מברזל. (כידוע, התושבת המקורית עשוייה גם מגומי).
מה אתם הייתם עושים?
אורי טל.
-
אורי, תבדוק אולי תושבת גיר של GM חדשה תתאים לך, לך אם התושבת שלך לחנות לח"ח ותראה אם אחד הדגמים של GM יתאימו.
-
אורי,
לגבי השאלות הראשונות - אני לא קראתי את פרוצדורת השיפוץ של הגיר הזה ולא זוכר בע"פ את מבנהו. גריז רגיל אכן עלול לסתום מעברי שמן, בשיפוץ גיר 176 משתמשים בגלמים שמחזיקים את הסיכות (צינור קצר יותר המוכנס במקום הציר) וכאשר מכניסים את הציר הוא דוחק את הגולם החוצה בלי שהסיכות יפלו.
לגבי הגלילים של ההילוך הישיר - ממליצים להשתמש בסוג של ג'ל ע"ב נפט, אני השתמשתי בשכבה אפסית של גריז ליתיום דק.
אל תשתמש בתושבת קשיחה, יש מטרה לשימוש בתושבת גומי. הגיר הזה עשוי פלדה והוא יספוג ויברציות ופיתולים אבל אני מאמין שההאוזינג יתבקע לך די מהר.
גש עם התושבת לחנויות ח"ח כלליות או של רכב אמריקאי, אולי ישנן אפליקציות דומות. אם לא ילך, תבנה מתאם בין תושבת מסוג אחר לגיר ולגשר.
אני זמין בד"כ אם אתה צריך משהו.
-
כבר מאוחר מידי. הרכבתי את שני החלקים שמשתמשים בהם המיסבי סוכות (הילוך ישיר וגג"ש רוורס) עם גריז מיסבים רגיל (אבל לא הרבה). אני מקווה לטוב.
בקשר לתושבת. אני אחפש, כמו שאתם אומרים, בחנויות של GM וכד'.
נ.ב. ביג ליבובסקי...... (והיד שלי לא קטנה):
http://imgsrv.pic4u.co.il/d93618ef0c...990020000.aspx
אורי טל.
-
אורי, אם אתה עדיין פוחד מעניין הגריז אז אולי שווה לשקול לשטוף את הגיר עם בנזין כדי להמיס אותו.
-
חנן. נראה לי שאני מוותר על השטיפה. אני מקווה שזה יהיה בסדר.
שאלה:
איך לבנות גשר גיר? מאיזה חומר? איזה עובי? מה עם הריתוכים? מה דעתכם בסוגיה זו?
דרישות: אני רוצה להשתמש בהברזות המקוריות של הגשר גיר המקורי.
אפשר לראות בתחילת השירשור איך נראה הגשר גיר המקורי (שלצערי לא מתאים לשילדה של CJ).
-
אין לך אפשרות לעבוד עם הגשר גיר הישן שלך או כל גשר גיר אחר של סיקס?
-
לגבי תושבת - אם לא תשיג מקורית.
לדעתי, וכאן אני לא מדבר בבטחון מלא, אם תייצר תושבת קשיחה חלקית, כלומר תשתמש במשטחי גומי עבים ככל שתמצא אבל הברגים כן יעברו ישירות דרך הגומי לגיר, וברזל כן יגע בברזל - זה בסדר גמור. אני מקווה שכוונתי ברורה.
-
בהמשך למה שנמרוד כתב - אפשר גם להשתמש בשייבות גדולות ובינן לבין הגשר להכניס בושינגים מגומי (דומה לתושבות המרכב), זה יתן גמישות יותר טובה.
-
עומר. אני לא רוצה להשתמש בגשר המקורי כי אחד היתרונות הגדולים של הקיט הזה הוא שהוא לא בולט מתחת לשילדה כל כך הרבה. אתה יכול לראות בתמונות בהתחלת השירשור שהגשר גיר ישר בניגוד למקורי שבולט לפחות 10 ס"מ (אם לא יותר) באיזור הטרנספר.
נמרוד וניר: רעיונות מצויינים !!!!! אני אחפש בוקסות גומי קשיחות.
-
יש אפשרות לבנות גשר גיר מברזל ואת הגומיות ליישם באמצעות הבושינגים של הקפיצים.
אין לי כרגע איך לצייר, אז אני אנסה להסביר את זה כאן.
אתה מרים את הגיר למיקום שלו באמצעות ג'ק, אתה בונה מפרופיל מלבני בעל דופן עבה משטח ישר שאליו יהיה מחובר הגיר אפילו בצורה קשיחה (ברגים בלבד)
ויוצר שתי זויות שיתחברו עליו מהצדדים לכיוון השאסי. לשם את מרתך צינור בקוטר של הבושינגים שיש במאיות, על השילדה עצמה אתה בונה בצורת "ח" עם חורים במרכז את התושבת שאליה התחבר הגשר גיר.
אם אני כל כך לא מובן, תתקשר אלי ואני אוכל להפנות אותך לדוגמאות קיימות של ה"גשר" הזה.
-
לצעירי איבדתי את הטלפון שלך. אם תתקשר אלי אחזור אליך.
חברים. אני אשמח לקבל רעיונות אם יהיו לכם עוד.
אורי טל.
-
-
או.קיי זה בדיוק מה שהבנתי ממך. איך הולך החיבור לשילדה?
אורי טל.
-
-
אורי, זה בדיוק הקישור שניסיתי למצוא לך.
-
מעולה. הרעיון גדול וכך גם הביצוע !!!!
בנתיים חשבתי על עוד רעיון (נראה לי שזה מה שאני אעשה):
יתרונות: אני לא מסתבך עם ריתוכים לשילדה (באיזור צינורות הדלק ובכלל).
http://imgsrv.pic4u.co.il/d936188b37...050030000.aspx
אורי טל.
-
נקודה חשובה כשאתה מתכנן כזה דבר:
תשאיר כמה ס"מ טובים של כוונון קל למעלה או למטה. רק אחרי שתחבר את הגשר ואת הגיר תרצה לכוון את הגובה המדוייק - שיקבע, בין היתר, את זויות גלי ההינע.
אני הייתי עושה משהו יותר פשוט - הייתי מחכה את גשר הגיר המקורי בגדול, כלומר מבנה בצורת H שמתחבר עם שלושה ברגים בכל צד בדיוק כמו הגשר המקורי. הקורה המרכזית של הH עשויה מפרופיל מלבני שוכב, וממוקמת מתחת לנקודת החיבור של הגיר, בינה לבין הגיר ספייסר ממתכת+שכבה או שכבות של גומי, והברגים - עוברים דרך הכל, ישירות מהקורה לתוך הגיר. נראה לי הכי קל לבנייה. אחרי הבנייה הראשונית, ואתה רואה שזה מחזיק את הגיר במקום והכל בסדר, אז תתחיל לעבוד על להחליק את כל הזויות, להוסיף חיזוקים כראות עינך, אולי תרצה להוסיף קורות נוספות ופלטות להגן על הטרנספר, לרתך מיגונים לראשי הברגים מחתיכות צינור וכולי.... הרעיון הוא לייצר קודם את המבנה הפשוט שמחבר בין שישה חורים שקיימים בשלדה לבין הגיר, ואח"כ להמשיך.
-
נמרוד.כמובן שאשאיר כמה ס"מרים לכוון סופי (למרות שזה לא מדע מדוייק).
המבנה שאני מדבר עליו פשוט מאד לבניה. כמו שאתה רואה, הברגים התחתונים לשילדה הם הברגים המקוריים (יש רק שניים אם אני לא טועה).
אני אעדכן בהמשך....
אורי טל.
-
הגשר המקורי, אורי, מתחבר לשילדה עם שלושה ברגים בכל צד.
-
נעשה רוורס קטן (אני מקווה שאין חריקה...)
לגבי המחזיר שמן- כן או לא.
אחרי שיחה עם אורי הלכתי לשאול כמה אנשים, ואכן הפטנט של גל חלזוני ללא מחזיר שמן מוכר. נשמע לי הגיוני (כמובן, אחרי שהאירו את עיני)- עם כיוון הסיבוב של המנוע, החילזון זורק את השמן שרוצה לצאת חזרה למקום.
עכשיו נשאר להרכיב את הגיר ולראות אם התאוריה נכונה, או שיש לך הרבה שמן לנגב מהרצפה :twisted:
לגבי שמן 80-140- אומרים שאין צורך והגיר הזה יחיה מצוין ולא יאבד שמן עם 80-90, אלא אם כן כתוב משהו אחר בספר. ושוב- מקסימום מגב גדול...
אסף.
-
אסף.
קודם כל אני שמח שבדקת את הנושא. זה היה חשוב לי לדעת מה העניינים עם הפטנט הזה והאם הוא מוכר.
שנית: המשכתי את הניסוי (נתתי למקדחה לסובב את הגיר לעוד איזה דקה במהירות מקסימלית שלה - 1000 סל"ד) ולבסוף התחיל לצאת שמן מהמשפך - ובכמויות !!!! שיט !!!
מה שהחלטתי לנסות הוא להוריד את המשפך ולהרכיב אותו בלי האטם. אם אראה נזילה מהמשפך אז כנראה שמשהו לא בסדר - לא יודע מה.
מה שקרה בפועל, זה שהנזילה באמת פסקה מהמשפך ויצא רק מעט שמן מתחת למשפך (כי לא היה אטם בינו לבין הקייס).
הסקתי מכך שעובי האטם כנראה מפריע לאטימה עם הפטנט הזה. לכן, סגרתי שוב את כל העסק, אבל הפעם רק על שרלאק (עובי השרלאק אחרי הסגירה - אפסי).
מחר, אחרי שהשרלאק יתייבש, אני אנסה את זה שוב. מקווה לטוב.
אורי טל.
-
אורי, סובבת את הגיר לכיוון הנכון?
הכיוון הנכון זה כשאתה עומד לפני הג'יפ ומסתכל על המנוע, הוא מסתובב בכיוון השעון.
-
אני מבין שסובבת את הגיר מהיציאה האחורית שלו, זה אומר שהיית צריך לכוון את המברגה לסיבוב נגד כיוון השעון, וכמובן לסובב את הגיר כשהוא בהילוך קדמי ולא ברוורס.
-
יצאתי פיסטוק (קטן עם פה פתוח)
תגיד חנן, אתה מוכן לטעות מידי פעם? אהה????
אורי טל.
-
-
-
-
סחטיין על העבודה.
תוסיף עוד תמונת צד שנראה שכלום לא בולט.