רענן איך אתה בטוח התושבת מיוצרת בסדנדרט MIL SPEC כמו המחשב ולכן כל מעגל שיותקן בתוכה צריך להיות אמין ועמוד בתנאים הרבה יותר קיצוניים מכל מטען אזרחי
Printable View
טוב, למרות שהרכב שלי מאושפז כרגע, התושבת אצלי בבית וגם הארמור, אז בדקתי את נושא הטעינה, והוא פשוט עד מאוד: בתחנת העגינה יש מנגנון הגנה פשוט מבוסס דיודות, קבלים וסליל גדול. מעבר הזרם דרך דיודה מוריד בין 0.6V ל- 1.4V, תלוי בסוג הדיודה (לא היה שם גשר דיודות)
ההשערה: בטעינה דרך תחנת העגינה יש להשתמש בספק בעל מתח גבוה יותר ב- 1V-2V
הבדיקה:
1. ריקון חלקי של סוללות הארמור כדי שהמכשיר יבחר לטעון אותן בהנתן חשמל מספק
2. הפעלה של תוכנת בדיקה לדיסק הקשיח + סריקת וירוסים יזומה כדי להעלות את צריכת החשמל של המחשב
3. חיבור המטען המקורי של הארמור אל המחשב ישירות. תוצאה: יש טעינה
4. חיבור המטען המקורי של הארמור לתחנת העגינה במקום ישירות. תוצאה: עובד על החשמל אך אין טעינה
(לא חיכיתי מספיק לבדוק מה קורה עם הסוללות לאורך זמן)
5. ניתוק המטען המקורי של הארמור וחיבור מטען של מחשב נייד IBM במתח 16V לתחנת העגינה. תוצאה: יש טעינה.
מסקנות:
א. ההנחה היתה נכונה
ב. צריך לחפש מטען מיוצב לרכב שמוציא 16V מיוצב בהספק מעל 60W, ולהשתמש בו.
נדב.
הנה, למשל זה: http://www.palmnet.co.il/Product.asp...ff=Zap&lang=he
(מספק גם מתח לארמור וגם ל- USB Hub למי שצריך)
לילה טוב,
נדב.
לא מסכים עם המסקנות...
להזכירך כבר בתחילת השירשור הצעתי להזין 18VDC STAB לתושבת ההנחה שלי שכל מעגל אפילו גשר דיודות יפיל 2V עד 3V
עכשיו אני מבין מדוע מדדתי בזמן טעינה בחיבור חשמל לתושבת 11.4 ב-HH3 כלומר כאשר המתח בכניסה נמדד 13.4 (יש לי מד מתח דיגטלי במכשיר קשר) כלומר נפילה של 2V
אבל עצם זה שהמטען מצית של המוכר טוען לך את המחשב דרך התושבת מצביע על זה שזו לא בעית מתח לדעתי המטען קרס ולא הצליח לשמור על מתח יציב של 15V וברגע שצריכת הזרם עלתה נפל המתח מתחת למה שדורוש לטעינה או שהקבלים התרוקנו והארמור רואה מתח נמוך
אחכה להגעת המטען שלי ואז אבדוק
דרך אחרת לזהות את הרגליים שמקבלות הזנה בקונקטור של המחשב ולהזין ישירות אליהם ולעקוף את מעגל הסינון של התושבת
במקור לא עשיתי את הבדיקה הזו כמו שצריך - בדקתי רק את הנוריות ולא את התוכנה שמראה אם יש טעינה.
בבדיקה שערכתי אתמול, גם בלי להפעיל את המחשב בעומס גבוה לא היתה טעינה עם הספק המקורי דרך התושבת. לעומת זאת בהזנה ישירה היתה טעינה גם תחת העומס המוגבר כך שלא נראה לי שהבעייה בנפילה/ירידת מתח של הספק.
אפי, הספק שרשמתי 2 תגובות למעלה ניתן לאיסוף עצמו בקניון אורות באור עקיבא, תוכל לאסוף כזה בפעם הבאה שתגיע למרכז ולבדוק ? אני מאמין שהוא יעשה את העבודה, ובנוסף יש לו גם אספקת מתח חיצוני ל- USB כמו שחיפשת ...
בשעה טובה אתה בכיוון הנכון . המטען קרס אבל לא רשמת למה ?
אז אני אענה , בתחילת הטעינה כשהוא היה קר הוא "סחב בקושי" כשהתחיל להתחמם, חלק מההספק התבזבז עליו
(חימום) לכן הפסיק להטעין .
מסקנה, המטען חלש מידיי !
קבלים מטרתם לסנן ולמנוע ספייקים של מתח , הם לא משמשים כסוללה .
אם אספקת המתח "נופלת" הם מתרוקנים כשצרכן עדיין מחובר אליהם.
ניתן לבצע במידה והספק החיצוני מיוצב ומסונן איכותי
רענן
חברים, קומבינות אפשר לעשות מפה ועד לירח, אבל אתם באמת חושבים שאנחנו יותר חכמים ממי שתכנן את כל המוצרים האלו ? אני מאמין שלא יהיה קשה מדי לאתר מאיפה מוזן המתח לקונקטור בגב של הארמור, בטח ייקח לי משהו כמו 10 דקות, אבל זה לא נראה לי חכם לעקוף את מנגנוני ההגנה, אפילו אם הם מיושנים ומותאמים לדגם ישן יותר. יכול להיות שהזנת החשמל הזו בגב של הארמור מתחברת בלי מעגלי הגנה נוספים ואז מהר מאוד ייגרם נזק למכשיר.
קומבינות ומעקפים עושים כשאין דרך פשוטה וישירה. במקרה הזה יש דרך כזו ולכן לדעתי עדיף לבחור בה.
נדב.
פורסם במקור על ידי דיננוזאור שטח http://www.jeepolog.com/forums/image...d/viewpost.gif
דרך אחרת לזהות את הרגליים שמקבלות הזנה בקונקטור של המחשב ולהזין ישירות אליהם ולעקוף את מעגל הסינון של התושבת
רענן עונה
ניתן לבצע במידה והספק החיצוני מיוצב ומסונן איכותי
ואני שואל וגם עונה כל מטען רכב שנמצא ראוי לספק סיגנל לשקע הטעינה יהיה מתאים לספק סיגנל לטעינה בגב בקונקטור בגב המכשיר?
נדב כתב
אבל זה לא נראה לי חכם לעקוף את מנגנוני ההגנה, אפילו אם הם מיושנים ומותאמים לדגם ישן יותר. יכול להיות שהזנת החשמל הזו בגב של הארמור מתחברת בלי מעגלי הגנה נוספים ואז מהר מאוד ייגרם נזק למכשיר.
קומבינות ומעקפים עושים כשאין דרך פשוטה וישירה. במקרה הזה יש דרך כזו ולכן לדעתי עדיף לבחור בה.
נדב יש בחיבור בטור של מטען מיוצב ומוגן למעגל הסינון וההגנה מישום רידנדנסי (יתירות) וכשמתכננים מערכות הייתרות מורידה MTBF והיא הראשונה שמסולקת.
מעגל ההגנה והסינון של התושבת האדומה לפי המסמך שפירסמתי מיועד למנוע פולריות הפוכה ולסנן רעשים וספייקים, הוא תוכנן במקור לטפל במתח המגיע ישירות מהרכב, סיגנל זה רועש ומלוכלך מאוד ממש זוועה כאשר המנוע מונע עם תחום ענק של מתחים בין 10V בעת הנעה בבוקר חורף קר עד 15V בעת נסיעה בסלד גבוה ביום חם בלא צרכנים חבר פעם וולטמטר או יותר טוב אוסילוסקופ ותיראה.
עובדה המחשב לא ניזוק מטעינה מהתושבת נסעתי ככה עד לאחרונה הוא פשוט לא טען את הסוללות ורק סיפק חשמל לתמיכה בפעילות המחשב תוך שימוש בסוללה להשלמה.
ברגע שאתה מזין סיגנל נקי (בפולריות הנכונה) הוא מיותר לחלוטין!!!!!!!!! אין בו צורך!!!! מטען מוגבר מיוצב מספק סיגנל נקי הרבה יותר מכל מעגל פסיבי של קבלים וסלילים המוזן מתח רכב
עובדה - DRS בתושבות הכסופות מזינה מתח מוגבר של 15V מיוצב לגב הארמור ככה שאין בעיה עם זה ואין בכך סכנה
עובדה אם יש הבדל בטיפול בסיגנל בין הזנה בשקע ההזנה בצד לבין הזנה מגב המכשיר (אני מעריך שאין ) אז השקע בגב צריך להיות מוגן יותר מהשק בצד כי השקע בצד יועד תמיד למתח מיוצב מהספק הביתי וממטען רכב מיוצב ומוגבר
אני חושב שהזנה של מתח מיוצב מהמטען שהמוכר סיפק שכולנו משתמשים בו היום או מטען טוב יותר ישירות לקונקטור הפיתרון הבטוח ביותר והנכון ביותר לכולנו
נב
עם מחשב HH3 שלי קיבלתי בערכה המקורית של DRS חוט טעינה פשוט שקע מצית עם פיוז המחובר לקונקטור שמיועד לשקע הטעינה בצד... שעבד בדיוק כמו התושבת ... זה תומך בהשערה כי אין הבדל בהגנות בים שצי ההזנות לטעינה
דינוזאור יקר (אפשר לקרוא לך דינו ?) ,
אני כרגיל לא מצליח להבין מה אתה רוצה, אבל עייפתי מלהתווכח, בעיקר כי ברור שאתה יודע הכי טוב מה טוב עבורך...
בהצלחה, ואני מאחל לך ולארמור שלך חיים ארוכים ומהנים ביחד :p:p:p
(ולא היתה פה אפילו טיפת ציניות, אלא תקווה כנה שהכל יעבוד כמו שצריך. אישית, אני לא מתכוון להזריק מתח ישירות לגב של הארמור שלי, אפילו בתור ניסוי - תחשוב על זה כמו אפידורל: מקום שלא מיועד להתעסקות ע"י מי שלא הוכשר לכך ספציפית ...)
נדב.
ממליץ שנפסיק את "ההתנצחות" !
אני מרכיב לאפי את האונברסלי האיכותי שלי (שימש אותי עם ה-XRT ).
הוא כבר יעדכן וידווח אם הסוגיה נפתרה אחת ולתמיד.
רענן
רק עכשיו הגעתי למחשב אז אוסיף את הניסיון מאתמול להיום
בניסיון ראשון לחבר את הספק 12/15V שסופק עם המכשיר ל גב התושבת ישירות לקונקטור הספקת הזרם מהמצבר ,
התוצאה היתה (מצברי הארמור היו במצב 30 %) שמירה על מצב עבודה תוך המשך פריקה איטית של מצברי הארמור עד לריקון מוחלט וכיבוי המכשיר
ניסיון להפעיל את הארמור עם החיבור ומצברים מרוקנים (בתקווה שיטען תוך כדי ) לא צלח ,כלפעם שניתקתי את הספק גם לאחר שעה המערכת קרסה תוך שניות,(זה הייה ביום הקודם )
לכן העברתי את הפלג לשקע הטעינה הרגיל על הארמור לטעינה מלאה ביקה שגיעה ל100%
לאחר מכן העברתי חזרה את הספק לחיבור דרך הזרוע , והעלתי את המכשיר עם כל התוכנות האפשריות לעבודה ה מכשיר עבד כך לילה שלם ובמשך כל היום כולל נסיעה בלילה לצפון ,
ניבדק כל כמה שעות ,בכל הבדיקות כולל עכשיו כשהורדתי אותו מהרכב מצב הסוללות יציב 99%
כלומר השימוש הייה רק מהזרוע מחר (היום...) אוריד 50% מהסוללות ואני ירכיב על הזרוע ללא שימוש לראות אם הוא יטען וכמה ,לאחר מכן נעשה את הניסוי ב-50% טעינה כשהוא עובד (מה שלא הלך בפעם הראשונה ) ונחזור עם התוצאות
אפי, אם יוצא לך לעבור דרך אור עקיבא בדרך למרכז, אשמח אם תוכל לאסוף לי את הספק/מטען ההוא, אחזיר לך את הכסף כמובן.
דינו, מעגל הגנה נוסף, במיוחד כשהוא בנוי בצורה פשוטה, לא יזיק למחשב. אתה, אני, וגם כל היתר פה לא יודעים איך מוזן המתח בתוך הארמור. אני לא לוקח סיכון פה, אבל אני מחליט לגבי עצמי בלבד (וגם זה בקושי ...)
אתה צודק כעיקרון שמחתי לשמוע על האפשרות של חיבור בטור ולכן גם הזמנתי מטען מוקשח של 15V אם זה היה עובד זה אידאלי
יש מטענים מוקשחים עם מתח גבוה יותר יכולתי להזמין 15.6 או 16 V או יותר
הבעיה היא שאנחנו לא יודעים כמה מנחית מעגל ההגנה מה שאנחנו יודעים שההנחתה היא דינאמית תלוי בזרם שהארמור מושך
כלומר יש מצב שאתה מעמיס כשהמחשב לא מושך מתח 16V ולזה הוא לא תוכנן!!
יותר בטוח להזין 15V עם מעגל מייצב שבודק את מתח היציאה ומתקן כל הזמן את המתח הזה ממטען שמיועד לארמור ובטוח לארמור ישירות להזנה כמו שעושה המעגל של התושבת הכסופה בדיוק!!
אז מה שאתה חושב שזה בטוח זה למעשה הכי לא בטוח!
אפי צדק כשאמר שהכי נכון זה לנסות לקנות את המעגלים של התושבת הכסופה בטענה שהתקלקל אבל בשביל זה צריך מישהוא בארהב
לקרוא רק לידע כללי עם מעניין איך מגבירים מתח DC מ- 12DC לכל מתח DC שתרצו
מתח DC יש להעביר קודום כל למתח AC אחרת היא אפשר להגבירו ההגברה נעשת על ידי מעגל שעון מתנד לדוגמה אוהב את 555 ושני טרניסטורי הספק פוש פול יש מעגלים משולבים יעודדיים המכילים את הכל
את המתח AC מישרים ומסננים כרגיל גשר דיודות וקבלים
יש לנו מתח DC רצוי בכמה וולטים יותר גבוהה ממתח המטרה לצורך הדוגמה 15V נישתמש ב 24V המנימום זה 3 V יותר נשתמש לדוגמה בסוס עבודה L7815
78XX מכילה את כל ההגנות שצריך כולל קצר ביציאה התחממות ועוד
עייפתי. תעשה מה שבא לך. מחזיק אצבעות שלא יישרף כלום ...
אל חשש נדב הארמור שלי מעולם לא היה בסכנה בכלל
עד שהסוגיה לא תיפתר אני מזין את הארמור מהשקע טעינה בצד על ידי המטען שסופק על ידי המוכר עם גיבוי של מטען אוניברסלי
את הניסויים אני עושה על HH3 ישן בעל מסך דפוק עם תוכנה שמאפשרת למדוד את מתח הטעינה שמקבל המחשב ולעקוב אחריה ולא לנחש על עיוור
גם התושבת שעליה אני עובד הינה תושבת נוספת כי יש לי שתיים לא זאת שהוסבה לארמור
דווקא אני דואג לארמור שלך נדב הוא תוכנן ל-15 לא לשש עשרה וולט בהצלחה
תוצאה סופית
כשהספק היעודי מחובר לזרוע אין טעינה ויש גיבוי כמעט מלא לשימוש רצוף אבל הסוללות מתרוקנות גם כן באיטיות ,כאשר הן במצב קרוב ל-100% התהליך יהייה איטי אפילו לאחר 15 שע' עדיין יהיו במצב קרוב ל80%
אבל אם נתחיל במצב של 40% סוללות הפריקה יהייה מהיר הרבה יותר
בעוד שחיבור ישיר למחשב טוען מהר מאד גם ממצב של 10% סוללה תוך העמסה של כל הצרכנים והתוכנות יש גיבוי מלא למכשיר + טעינה מלאה בלי בעיה
מסקנה או להחילף את מעגל הכניסה לזרוע או לבטל אותו כי אין בו צורך כשעובדים עם הספק היעודי
למי שלא זכה בתושבת מקורית: האם השקע בבגב המכשיר הוא סטנדרטי כלומר כזה שאפשר לרכוש עבורו תקע סטנדרטי?
אם כן היש לו שם מוכר? היש מיפוי לחיווט כדי לחבר אליו USB KB וכד?
בתודה מראש
SCSI 50 pin
CN50 - 50 pin Centronics למען הדיוק
תיקון לטעות שלי בזהוי
מדובר בHD50- female והתקע הדרוש הוא כמובן HD50 male
עדיין אין סכמה
מתנצל מראש אבל לא היה לי פנאי לקרוא את כל השירשור.
בכל אופן אוכל להוסיף מנסיוני עם HH3 ...
מנסיון מעשי שלי הנ"ל מתפקד וטוען ללא דופי עם חיבור ישיר ל 12V של הרכב.
בלי לקחת אחריות על ציוד של אף אחד אחר.
התקנתי כ-20 יח' כאלו וחלקם הגדול בחיבור כאמור שעדיין עובד היטב.
1. ספק כח ביתי נותן 15V
2. הרכב נותן כ 13.7V ~
3. הנחת העבודה שלי היתה שמעל 15V יכול להיגרם נזק אבל בפחות מזה הוא או יגמור את הסוללות או לא יטען.
4. למיטב זיכרוני המחשב לא עובד כאשר הסוללות ריקות גם אם הוא מחובר לחשמל...