אצלי יש מניפה+פן קלאצ׳ של דגמי הטורבו 2LT והכנפיים נראות אחרת.
העסק נכנס בלי בעיות, למעט ההגבהה הנדרשת של הכונס.
יכול להיות שמה שיש לך זה ממנועי D4 ?
Printable View
אצלי יש מניפה+פן קלאצ׳ של דגמי הטורבו 2LT והכנפיים נראות אחרת.
העסק נכנס בלי בעיות, למעט ההגבהה הנדרשת של הכונס.
יכול להיות שמה שיש לך זה ממנועי D4 ?
תוכל למדוד אורך ורוחב של כנף, כדי שאוכל מחר לדעת בוודאות שאני מקבל את המניפה הנכונה? כמה כנפיים יש למניפה של ה2LT?
נבדוק יותר מאוחר היום.
במניפה יש 10 להבים, כשהצורה של הכנף מאד דומה/זהה למקורי. צרפתי תמונות של איך זה נראה על הרכב, מלמעלה ומהצד.
תודה רבה.
המניפה שקיבלתי עם 7 צלעות, עבות בהרבה מהמקורי, אז כנראה שזו לא המניפה הנכונה.
בינתיים המשכתי לשחק, פתחתי את הפאן-קלאץ' המקורי שלי, וגם בו לא מצאתי נוזל סיליקוני. המשטחים רטובים, אבל אין הצטברות של נוזל בשום מקום, אז אני מניח שהוא לא היה תקין למרות מה שחשבתי. מכתבות שראיתי ברשת כמות הנוזל אמורה להיות 50 סמ"ק אז לא נראה לי שיכולתי לפספס כמות כזו.
גם אותו קיבעתי ואני מתפתה לנסות להרכיב אותו חזרה על האוטו ולראות מה קורה.
בתור התחלה לבודד את הבעיה זה נשמע כמו כיוון נכון.
אם הכול יחזור למוטב ניתן לקנות נוזל מקורי כזה של טויוטה, בעלות לא גבוהה ולשקם את המצמד.
מהמשחקים שלי עד עכשיו לא למדתי יותר מדי. הרכב עמד בסרק אחה"צ כשעה ורבע עם מניפה מקורית, מצמד מקובע ובלי כונס. המחוג מראה על מעט מעל החצי. אמנם הטמפ' אחה"צ לא היו גבוהות נורא, מה שלא היה אמור להביא אותו לטמפ' כזו, אבל מאידך הוא היה ללא כונס שאמור לשפר יעילות. בקיצור, אני לא יודע לומר אם יש שיפור.
במהלך הפתיחה של הבורג התחתון האמצעי של הכונס האום הנגדי נקרע ביחד עם הכונס שהוא היה מחובר אליו. אני צריך לטפל בזה ולארגן מניפה של 2LT.
לצורך הבדיקה, הטרמוסטט בחוץ.
יותר מתמיד, אני די נעול על הכיוון של בעיה בפאן-קלאץ, משתי סיבות:
1. לא מצאתי בתוכו נוזל סיליקוני.
2. במהירויות גבוהות, גם בנסיעה ארוכה כשדוושת הגז קבוע ברצפה במשך עשרות דקות רצופות, מחוג הטמפ' עומד על שליש. זה מראה על מצנן, משאבת מים, טרמוסטט, מעברים וכו', תקינים.
או שאני טועה. אפשרי. כמו שטעיתי כנראה בבדיקת תפקוד הפאן-קלאץ'. ביצעתי אותה לפני כמה שנים עם טכומטר אופטי ואז התוצאות הראו החלקה של 3 אחוז בכל המהירויות, בכל הטמפרטורות, שזה אומר הלכה למעשה מניפה מקובעת. זה כמובן לא מסתדר עם חוסר הנוזל הסיליקוני ועם הנסיבות שמצביעות על בעיה בשאיבת אוויר דרך המצנן במהירויות נמוכות. אין לי הסבר לסתירה הזו.
דורון, במהלך הדיון הזה אתה לוקח כרפרנס את הרכב שלך, עם מערכת צינון משופרת. זה מטעה. הוא מצויד בכמעט 50 אחוז יותר כנפיים במניפה ממה שיש בסטנדרט.
אני מקווה שמחר אמצא מניפה עם 10 כנפיים.
גם עם המניפה המקורית זה היה ככה.
הסיבה שיש לי מניפה אחרת היא סתם עודף פרנויה שאולי משהו לא היה תקין בפאן-קלאצ׳ המקורי, זה לא שהרכב התחמם.
אחרי ההחלפה פשוט לא היה סבלנות להחזיר.
אני יכול לשתף בנסיונות שלי-
גם אני עם היילקס, 97 . לאחר החלפת מנוע. המנוע הקודם היה מתחמם גם כן והיה די מת, אבל מעל החצי בניוטרל מעולם לא הגיע. בתחילה כשהרכב נקנה היה חסר החלק התחתון של כונס האויר והמניפה+פן קלאצ' היו המקוריים.
קודם החלפתי את המניפה והפן קלאצ' למקורי משומש, ולא היה שום שינוי. אח"כ החלפתי לכאלו של לנדקרוזר (כך נאמר בפירוקיה) ורק לאחר מכן הוספתי את החלק התחתון של הכונס. עיקר השינוי היה לאחר החלפת המניפה והפן קלאצ' לגדול יותר.בהמשך גם עברתי לנוזל קירור טוב ולטרמוסטט הונדה והמנוע התחמם פחות.
בכל מקרה, אני מקפיד לשטוף עם צנור ומים בלחץ אחת לשבועיים את הרדיאטור של המזגן ורדיאטור הקירור מבחוץ כדי לנקות מאבק ושאר חרקים וטינופת שנתפסת שם, ובינתיים אין בעיות חריגות (חמסה מלח מים שום בצל) והרכב נוסע די הרבה ובעליות.
עוד דבר ששמתי לב שדי השפיע זה כיוונון משאבת ההזרקה. מכיוון שהמנוע היה עייף ממילא עשיתי עליו כל מיני נסיונות. אחד מהם היה בסגירה ופתיחה של הבורג כוונון של
משאבת הדלק כדי לצמצם עשן. לקח לי זמן עד שהגעתי לכיוון המדוייק, אבל שמתי לב שכשהבורג סגור=פחות סולר למזרקים אז מעבר לזה שהאוטו סוחב גרוע (בשפה עדינה) הוא גם לא מתחמם בכלל. כשהבורג פתוח הוא מעשן יותר כמובן וסוחב יותר, אבל נוטה יותר להתחמם.
זיו
חנן
בדיקה ללא טרמוסטט אינה נכונה כי "המעגל הקטו " נשאר פתוח ולא כל המים זורמים למצנן.
עדיף כבר לקחת טרמוסטט ולתקוע אותו במצב פתוח מקסימלי.
לגבי המניפות, לדעתי אתה מבזבז זמן בנסיונות סרק.
שים פאןקלאץ' ומניפה מוגדלים חדשים, ותרגיש בהבדל.
השקעה כזו פעם בעשרים שנה זה בסדר. דורון יכול לחשב מהי העלות לק"מ נסיעה...
בברכה,טושי
לא הבנתי את מה שכתבת לגבי המעגל הקטן. הטרמוסטט יושב על היציאה למצנן ואך ורק עליה, אז אני לא רואה איך אי קיומו דווקא יפחית את זרימת הנוזל אל המצנן. המעגל שהולך אל החימום הפנימי באוטו סגור עם ברז, מקורי, אז אליו המים בטח לא יכולים לזרום.
לגבי הזמן שלי, זה לא הפסד גדול. פחות שעות גלישה בג'יפולוג, זה הכול. המשחק במצמדים גם גרם לי לחפש חומר ברשת ולהבין טוב יותר את המערכות האלו. לא מזיק בכלל.
אין לי בעיה להחליף את מה שמקולקל, אני רק רוצה לבודד את זה ולקלוע בול, ולא להתחיל שרשרת קניות מיותרות.
בינתיים לא הוצאתי שקל ומהבדיקות רק למדתי, אז כל התהליך הוא רווח טהור.
בכל מקרה, תודה על הייעוץ.
"המעגל הקטן " זהו מעגל זרימת המים חזרה למנוע בזמן שהטרמוסטט סגור ואין זרימת מים דרך הרדיאטור.
כאשר הטרמוסטט נפתח חלקית, מים זורמים גם חזרה למנוע וגם לרדיאטור. מעגל קטן ומעגל גדול.
כאשר הטרמוסטט נפתח במלואו, הדיסקית התחתונה שלו סוגרת את המעגל הקטן וכל המים זורמים דרך הרדיאטור.
לכן הטרמוסטט נקרא גם טרמוסטט כפול.
כאשר אין טרמוסטט כלל, מים יזרמו בשני המעגלים, ולא יצטננו כולם ברדיאטור.
בברכה,טושי
הבנתי, תודה.
מצורפת תמונה של הטרמוסטט, לפני ואחרי בישול. נראה לי תקין.
הטרמוסטט אצלי הוא המקורי: 88-100 מעלות.
דורון, אם אני לא טועה אז הטרמוסטט אצלך הוא 72 מעלות (מהי טמפ' הפתיחה המלאה?), 16 מעלות פחות מהמקור, והמצנן הוא HD, עם 30 אחוז יותר נפח מהמקור. מניפה 10 כנפיים במקום המניפה המקורית, עם 7 כנפיים.
במצב כזה, לא נכון לצפות למיקום זהה של המחוג בשעון הטמפ'.
מניפה של 10 כנפיים להיילקס? יש כזאת ספיציפית להיילקס או שזה מגיע מרכב אחר?
שדרוג המערכת היה בשלבים, מה שאפשר למדוד את התרומה לייעול העבודה.
כשהרדיאטור המקורי היה תקין, יחד עם מניפה מקורית, ותרמוסטט מקורי (88), מד הטמפ׳ עמד על כשליש.
התרמוסטט הוחלף כחלק מחידוש מרכיבים, לא בגלל תקלה, כמו שאני מחליף צינורות מים פעם בכמה שנים גם אם הם נראים תקינים.
הוא הוחלף לדגם הונדה בגלל המלצה של איציק, והטמפ׳ בסרק ונסיעה ללא מאמץ ירד לבערך רבע מחוג, וזה עם מניפה ורדיאטור מקוריים.
המניפה המוגדלת לא שינתה משהו שניתן לכמת אותו בודאות, אני מניח שעכשיו, עם מנוע ותיק יותר, היא מסייעת.
בקיצור,
מערכת מקורית ותקינה עם מנוע במצב סביר אמורה להעמיד את המחוג בסביבות שליש.
הקיבוע של הפאן-קלאץ' עם חלקי הפנימית התגלה ככשלון. הפנימית התפוררה. שמתי שם פיסות מצמיג ובינתיים זה נראה טוב. צריך לחכות לימים חמים יותר כדי לראות מה קורה.
לגבי המאוורר עם 10 כנפיים, בינתיים לא מצאתי. במוסך טויוטה ששאלתי אמרו לי שדגם 98-99 זה שבע כנפיים וגם הראו לי רכב כזה. כנ"ל כששאלתי חנות חלפי רכב כללית, הם עשו בדיקה טלפונית והגיעו למסקנה שהמאוורר לדגמים האלה הוא עם 7 כנפיים.
יש לי מק"ט של מאוורר מתאים עם 10 כנפיים, 16361-54131, אבל עוד לא הצלחתי לזהות לאילו דגמים "ישראליים" הוא מתאים, כדי לדעת על מה לשאול בפירוקיות ובחנויות חלפים.
http://cn.oemol.com/oem/en_oem_detai...1-54131/*.html
[IMG]http://cn.oemol.com/oem/en_oem_detail/72695/16361-54131/*.html[/IMG]
המאוורר שמצאתי היה במוסך טויוטה, יחד עם הפאן-קלאצ׳, והיה לפני לא מעט שנים, הרבה לפני עידן הויגו.
אני אבדוק שוב אם ניתן לראות את המק״ט על החלק.
קיבלתי עכשיו אינפורמציה שמק"ט16361-54131 , שבא עם 10 כנפיים, הגיע לישראל עם פרה-ראנר 2000-2001. 757 ש"ח לפני מע"מ למקורי.
שאלת בור שלא הכי קשורה לדיון.
מה הטמפרטורה האולטימטיבית לעבודה לרכב בנזין ולרכב דיזל?
אני מתאר לעצמי שיש הבדל..
חנן,
את המאוורר רכשתי מפירוק במוסך טויוטה, לא זוכר בדיוק כמה, אבל הרבה הרבה פחות מהמחיר שציינת.
הגיוני. זה מחיר לחדש, וע"פ מה שראיתי ברשת זה מאוורר שיקר פי 2 מהמאווררים עם ה7 צלעות.
סביר גם להניח שמי שמכר לך את המאוורר לא היה מודע לכך שמדובר במאוורר עם מחיר לא רגיל. עשה, כרגיל 50 אחוז ממחיר המאווררים הרגילים וקיבלת אותו בעלות של כ150-200 ש"ח? זה לפחות מה שביקשו ממני בטויוטה על מאוורר משומש 7 צלעות, שלא התאים.
באינטרנט המאוורר הזה, מקורי, נמכר במעל ל200 דולר. מאווררים 7 כנפיים נמכרים בכ100 דולר
תחליפי חדש כבר מצאתי ב420 ש"ח. אני מפעיל קשרים כדי למצוא משהו מפירוק, זול יותר. בינתיים אני מחכה לימים חמים, אולי הבעיה כבר פתורה, עם המאוורר המקורי. מאז שקיבעתי את הפאן-קלאץ' לא הצלחתי להביא את המנוע לחום יתר.
לפי מה שאתה אומר, הבעיה היא בפן-קלאצ׳?