הבנתי, תודה.
אגב פעם הם ישבו שם באמת, ליד שוקן.
Printable View
הבנתי, תודה.
אגב פעם הם ישבו שם באמת, ליד שוקן.
מה הסיבה לכשל בגיר של הטרופר?
בנוגע לצנרת מומלץ הצינור הכחול שמיוצר ע"י איטון ומשווק ע"י אפל ובניו.
חשוב לתת את הדעת על מחברים!! גיר ללא שמן זאת צרה גדולה יותר מגיר מתחמם!!
בנוסף , נראה לי שהחברים כאן פיתחו תילי תילים של תיאוריות ....:) פינוי חום ברכב זה סיפור מורכב...
היי
חדש פה.
1.מחפש המלצה ליוניט עם שעון למדידת טמפ' שמן גיר.
2. איפה להרכיב אותו? לפני הכניסה לחליל או אחרי היציאה מהקולר גיר לכיוון הגיר?
תודה
ברוך הבא !
הכי מדוייק להתקין החיישן ביציאה מהגיר על ניפל T (שלא יפריע לזרימה).
מחוון אנלוגי
חיישן
יש כמובן מלא סטים דיגטליים (אישית ללא ממליץ על דיגטאליים , מעלים את לחץ הדם בטרופר בנזין בכל אופן).
בהצלחה
רענן
תודה.
מבחינת דיוק לא עדיף דיגיטלי?
הדיוק נקבע גם ע"י החיישן .
אין משמעות לדיוק אבסלוטי ולכן תצוגה דיגטאלית (ספרות) רק מעיק ומקשה על קליטת הטמפ' במבט חטוף.
עקרונית טמפרטורת גיר מיטבית היא סביב ה 80 מעלות צלזיוס.
כאשר במאמץ קשה (עליות ארוכות איטיות, רכב עמוס, שיא החום בקיץ ועם מזגן) עד 120 מעלות צלזיוס זה נסבל.
מעבר לזה ולזמן ממושך מתחילים להצטבר נזקים לגיר.
רענן
תודה רבה
רענן, ברוכים השבים.
אם אנחנו מסכימים שפחות חשוב דיוק אבסולוטי.
ואם ההעדפה שלך היא מדידה אנאלוגית, שבניגוד לדיגיטילית, מגיבה טיפה יותר לאט....
אתה לא חושב שעדיף סנסור "חיצוני" שמוצמד על הצינור מתכת שיוצא מהגיר?
זה חוסך לגעת בזרימת שמן עצמה (לא צריך להוסיף T מיוחד לרגש), זה גם יותר אמין מבחינת השמן, וגם מבטיח שלא תהיה פגיעה בזרימה של השמן (T, מחברים, הצרות...).
יש לי סנסור בגודל של ראש סיכה, מחובר לחוט דק יחסית.
במקום שהצינור הגמיש מתלבש על הצינור מתכת שויצא מהגיר, דחפתי את הצינור עוד חצי ס"מ (על הצינור מתכת), והחישן תקוע מתחת לצינור גומי, מהודק למתכת.
אין בעיית אוויר \ רוח וכו. נכון, יש סטיה בין השמן עצמו לטמפ' החיצונית, אבל בסביבות ה 80-120, 2-3 מעלות לא משנות.
עקרונית כל החיישנים הם אנלוגים (נגד המשתנה עפ"י טמפ'),
ההבדל בהצגה, מחוון עם שנתות לעומת ספרות.
אגב, זה שיש מחוון עם ספרות זה לא בהכרח קריאה מדוייקת יותר.
אני אישית אוהב לקלוט "מצב" מבלי להתעמק בערך (דיגטאלי).
לעצם עניין חיבור במגע,
זאת גם שיטה אך לטעמי יש בה מספר חסרונות,
צריך צימוד עם משחה טרמית וצימוד היטב שלא יתרופף לאורך זמן.
צריך בידוד סביבתי מהאוויר וכן ממים בחורף.
רוב החיישנים הם בצורה גלילית או "כנעל כבל" שמאד קשה לבצע חפיפה מלאה עם צינור ההולכה של השמן.
ככל שהצינור המתכתי ארוך יותר, הוא מושפע יותר מהסביבה.
מחבר T אחד אם מחברים נכון (כניסה ויציאת השמן אחד מול השני) לא אמור להשפיע על הזרימה ופגיעתו באמינות במערכת יחסית מזערית.
שורה סופית,
עדיף קרור נוסף לגיר ויכולת הצגה של הטמפ' לנהג ולא משנה באיזה שיטת צימוד חיישן.
העיקר להבין מה מצב הגיר ובהתאם לשנות אופי הנסיעה
(בעליות ארוכות סל"ד יותר גבוה ע"י הילוך נמוך יותר ונעילת הטורק,
בשט"ח הפסקה עם מנוע עובד בסרק והפעלת וונטה נוספת אם קיימת ).
רענן
שאלה בנושא ,
קירור יתר של הגיר יכול להזיק? הגיר שלי בנסיעה בין עירונית נמצא על 40-50 מעלות
במאמץ , עליה וכאשר הטורק לא נעול הוא מגיע ל85 מעלות
השאלה אם המשחק הזה בטמפ מזיק ?
ואם זה שבנסיעות כאשר הטורק הנעול הטמפ נמצאת על 40 מעלות זה גם מזיק ?
תודה
לא אמורה להיות בעיה.
נסעתי כמה שנים עם מע' קולרים גדולה וטמפ' כאלו.
אני קצת פחות נחרץ.
אולי לא נזק, אבל אני לא בטוח שהגיר מתפקד נכון בטמפרטורה כזו.
בסופו של יום יש הבדלים גדולים בצמיגות של השמן.
אבל אני חוזר למה שרענן כתב בכתבה המקורית, יש חשיבות לסדר ( לאורך הזרימה של השמן) שמחברים את החליל המקורי והראדיאטור הנוסף.
החליל צריך להיות אחרון, והוא מבטיח שביום קר, השמן גיר לא יהיה מדי.
מצד שני, שחם, הראידיאטור הנוסף ( שלפני החליל) מפזר חלק מהחום, ומקטין את העומס על החליל ( והראדיאטור הראשי).
בג׳ימני נניח, עד שהשמן לא מתחמם מעט, הגיר לא מעביר להילוך 4.
אז גם שמן קר מדי לא בהכרח טוב, 40 מעלות נשמע לי ממש קר. השמן גם צמיג כשקר - כמה טוב זה לרכיבים הפנימיים, אני לא בטוח..
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה לא טוב.
עוד דבר שהוא לא טוב - טמפ' נוזל לא יציבה. מתחמם מתקרר מתחמם מתקרר..... לא טוב ומזיק.
כשהכל תקין - מחליף החום שמעביר את נוזל הממסרת דרך נוזל הקירור של המנוע משמש לחימום ואז לייצוב הטמפרטורה של נוזל הממסרת
לכן קירור יתר הוא לא נכון ואם אין מדובר בממסרת מועדת לפורענות או בתרחישים קיצון של גרירת קרוואן כבד - אני מציע לא ללכת בנתיב של הרבה קירור. זה לא בבחינת 'לא יועיל - לא יזיק'. זה כן יכול להזיק.
כשמדובר ברכב מועד לפורענות אין ברירה אבל זה לא דבר שעושים בכל מקרה.
ועוד עניין חשוב. נוזל הממסרת מתחמם כשממיר המומנט פתוח. אם תצליחו לנהוג בצורה ששומרת עליו סגור גם בממסרות בעייתיות - ההתחממות עשויה להימנע. זו נהיגה נכונה ואפשר לסגל אותה.
אסף.