להסחב באוטובוס עד לנוכל ג'אן לא בא לי טוב,
בדקתי הערב ליתר בטחון גם לפי הספר: עם הזנה +מד רציפות לפיקוד ו- 3 הריליים מתפקדים היטב כפי שכבר צפיתי.
מחר אחפש את הריליי או מחשב הפיקוד הסורר למעלה יותר בצמה, אם השמש האכזרית תאפשר לי.
Printable View
להסחב באוטובוס עד לנוכל ג'אן לא בא לי טוב,
בדקתי הערב ליתר בטחון גם לפי הספר: עם הזנה +מד רציפות לפיקוד ו- 3 הריליים מתפקדים היטב כפי שכבר צפיתי.
מחר אחפש את הריליי או מחשב הפיקוד הסורר למעלה יותר בצמה, אם השמש האכזרית תאפשר לי.
כנראה שהאשמים נמצאו, 3 שרופים כאלו הסתתרו בתיבת הפלסטיק הצמודה למצבר מתחת למחיצה פנימית.
10 כאלו עולים דולר וחצי באי ביי, אבל כרגע אסתפק ב 3 טובים, איפה אפשר להשיג כאלו בשבת ?
http://i.ebayimg.com/t/10-Pack-ATO-A...vO9TQ~~_12.JPG
לא רואה סיבה ל-32 וולט.
פיוז רגיל 30 אמפר יהיה מספיק טוב, לפחות לצורך הבדיקה.
מעבר לזה בדוק עם חשמלאי צרפתיות כאלו אם יש משמעות ל-32 וולט.
לא משעמם עם הצרפתיות, החלפתי 3 פיוזים חדשים והמפוח ומדחס המזגן החלו לעבוד שוב.
אבל המאווררים ימח שמם עדיין שותקים, נשאר לפרק את יחידת הפיקוד שהצפרדעים מיקמו בכנף הגלגל.
אז התקדמות קלה, פירקתי את יחידת הבקרה, לפי המאמר הזה http://www.peugeotlogic.com/workshop...an2/fanop1.htm
לרכבים מ 96 (כמו שלי) היחידה אמורה להיות כזאת:
http://i.ebayimg.com/t/Peugeot-206-3...OTw~~60_12.JPG
במציאות הסתבר שבמקום קרטייה הצרפתי יושבת באוטו יחידת בקרה של הביטרון האיטלקי מהדור הקודם.
PPE GF10
http://193.164.196.50/images/410/4107531062.jpg
יש אותו גם בקסנטיה לפי הספרות, בוזי אני מקווה שתהיה זמין מחרתיים.
טוב, הענינים נתקעו קצת עם הצרפתיה.
את בעית המאווררים פתרתי מזמן, האשם נמצא לבסוף בדמות ריליי סורר : אחד מהשניים שיושבים בקופסה ליד המצבר.
המאווררים חזרו לעבוד, אבל נמאס לי מהרדיאטור ו 16 שנה על הכביש מתישים כל חלק בכל רכב, אז קניתי רדיאטור חדש ונוצץ
רק בשביל להחליף אותו צריך היה לפרק את הפגוש, את הפנסים, הגריל והגשר העליון, הנדסה צרפתית במיטבה.
את הצינור עם המחבר הידוע לשימצה שמזרים מים מהרדיאטור למנוע, הצלחתי לפרק ולהרכיב בקלות מפתיעה מבלי לשבור כלום,
אחרי כל ההפחדות מחברים, מאמרים וספרים הצינור הנוראי התגלה כנמר מנייר.
גם תרמוסטאט חדש (שכב אצלי בארגז 4 שנים) עם פתיחה ב 83 מעלות הורכב, והישן עם פתיחה ב 89 הוצא סוף סוף לפנסיה מאוחרת.
הרדיאטור החדש מולא ב zerex valvoline
http://www.autostore.co.il/image/use...ig/3312453.jpg
פלוס מי מזגן, בעוד חודש אחליף את משאבת המים במסגרת הטיימינג ואז הנוזל יוחלף במיים מזוקקים מתאימים ואותו נוזל קירור.
לכאורה הכל היה צריך לדפוק כמו שעון, בפועל המנוע חזר לסורו.
הטמפרטורה הגיעה לכ 110 מעלות עד שהמאווררים הואילו להפתח,
גם התרמוסטאט (אם להתייחס למד החום כאמין) נפתח ב 110-100 מעלות (הוא נפתח לבסוף כשהצינור בינו לבין הרדיאטור החל להתחמם ),
כשהמים החלו לזרום סוף סוף במעגל מלא, המאווררים שעבדו על מהירות גבוהה לא הצליחו לקרר את המים ל 90 מעלות.
אחרי כ 5 דקות נשברתי וכיביתי את המנוע.
מה החשודים האפשריים ?
הבעיה מתחלקת ל 2 בעיות בעצם:
1) הפתיחה המאוחרת של התרמוסטאט והמאווררים.
2) חוסר היכולת של מערכת הקירור לקרר את הנוזל ל 90 מעלות.
יתכן שחיישן החום גמר את הקריירה,
יתכן שמשאבת המים גם עומדת להחזיר את חייה,
ויתכן שמעברי המים בבלוק הוצרו מעששת האבנית.
איך בודקים כל אחד מגורמים אלו מבלי להחליף בחדש ?
ליוטיוב הפתרונות
http://www.youtube.com/watch?v=hUzOT...eature=related
לא הגיע הזמן שתקנה Jeep?
יוסף
לג'יפ אין רדיאטור ?
אם אנהג בו הוא לא יתחמם ?
אם אנגח אותו בסלע הוא לא ידמם ?
נרכש מדחום מצחיק שנועד לבדיקת חום בשר בצליה, ונוצל כעת לבדיקת התרמוסטאט וחיישן הטמפרטורה,
על הסקאלה יש ציורים של כבש טלה פרה חזיר ועוף
http://tishlerstore.com/tfa 14.1002 1.jpg
המוכר ב"טישלר" אמר לי כי ה TFA הוא תוצרת גרמניה, רק כדי לגלות בבית לאחר הפתיחה כי הוא מיוצר ב PRC אם כי החברה גרמנית, יופי טופי.
בבדיקה התגלה שהתרמוסטט האמור להפתח ב 83 מעלות, לא נפתח גם ב 86, זה אישר את מה שקרה בפועל
כאשר הצינור בינו לרדיאטור התחיל להתחמם ב 110 מעלות, מחר יוחלף הדראק באחד חדש, גם חיישן החום יבדק לפי ההסבר המצוין הזה.
יותר מאוחר אקנה משהו מקצועי סיני למהדרין מבוסס צמד-תרמי כמו אחד מ 2 אלו :
K-Type Digital Industrial Thermometer with Sensor (-50-C ~ 1300-C)
Price: $29.99
http://www.dealextreme.com/productimages/sku_7286_1.jpg
והשני כבר רב-תכליתי ביותר: חוץ ממולטימטר רגיל הוא ימדוד טמפרטורה, לחות, רעש ועוצמת אור.
MASTECH MS8229 5-in-1 Digital Temperature Humidity Noise Illumination Multimeter - Green
Price: $61.90
http://www.dealextreme.com/productim...u_148869_1.jpg
באיזה טמפרטורה הוא כן נפתח? 3 מעלות הבדל זה לא הבדל גדול וקח בחשבון סטיית הטרמומטר שקנית
כמו כן, לבדיקה מדויקת אז רק מדחום מעבדתי....אחד ממינוס 10 עד ל 100 עולה 20 שקל ורמת הדיוק היא 0.1 מעלה
(אצלי בבית הוא משמש לבדיקת רמת הקירור במקרר\המזגן והמזקקת שבעתיד אבנה :)
לגבי הרבי מודדים, התחתון די זול למה שהוא מסוגל למדוד...שלא תזרוק 60 דולר על מוצר סיני
אבל אולי אלו המחירים כיום...אין לי מושג
נפתח ב 110-105 מעלות פחות או יותר.
אני לא מתכוון להרתיח נוזל קירור על האש כדי להגיע לטמפרטורה הזו, הסטייה במדחום הזה היא מעלה אחת, די והותר ולצורך הבדיקה,
התרוממטר הסיני מבוסס על צמד טרמי שהוא מדויק ובעל טווח מדידה רחב.
תרמוסטאט חדש עולה 44 ש"ח, רק החיישן יקר יחסית אבל אם הוא גם תקול, אני לא מתכוון לשחק עם זה יותר, קונה ומחליף.
יש לי רב מודד שאם אני מכניס אותו לרקטום אני מקבל בדיוק 36.5 מעלות. כך בודקים דיוק.
תכין ווזלין.
3 מהירויות, פתר את עניין הטחורים סופית.
ואם כבר ווזלין- טוב למריחה על גומיות הדלתות,גומי השמשה,משקופים וכו' -לריכוך ומניעת סדקים,נספג היטב, מגמיש . הרבה יותר טוב מכל תרסיסי ההברקה למינהם. לא משאיר עקבות.
מקור התקלה אותר היום בעזרת השכן אספן מכוניות קלאסיות.
בינתיים הוחלפו רדיאטור, חיישן חום ותרמוסטט, אלא שהמנוע לא התרשם מההשקעה והמשיך להתחמם.
החשד נפל על ניקוז אויר לא מוצלח, אפילו אני התחלתי לפקפק אם טעיתי בפרוצדורה,
השכן עזר לי להתניע עם כבלים, ונשאר להסתכל מספר דקות, בהם הופעל המנוע עד לפתיחת התרמוסטט,
בדיקה ראשונה : העלאת טורים אמורה להוריד לרגע את מפלס המים, אלא שהמפלס נותר באותו גובה.
הבדיקה האלמנטרית שנחבאה מעיני היתה נגיעה בדוד של פתח המילוי, השכן בדק והסתבר שהוא נותר קר
בעוד הדוד מהצד השני התחמם, המחוז הגיע ל 110 מעלות והוא פתח על דעת עצמו את פקק הרדיאטור לחרדתי
פרץ זרם מים בלחץ גבוה ולרגע חשבתי שהשכן נכווה קשה, אלא שהמים שפרצו היו קרירים !
מסקנה : אין סירקולציה במערכת, אפשרות הסבירה ביותר : משאבת מים או רצועה מחליקה.
אפשרות פחות סבירה: בוצה במעברי המים, שלטענת מכונאי לא משפיעה עד לרמה כזו.
את הטיימינג שקיוויתי לבצע חודש הבא אאלץ להקדים לימים הבאים.
אני מאוכזב, חשבתי שמכונאות ועבודת כפיים מענינות יותר מאיזה חטייאר קונליאליסט שתקע דגל של אומת הקפטיליזם החזירי בעוד טריטוריה.