תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דיננוזאור שטח
מפסק ידני לשני מצברים
יתרונות
פשוט
קל להתקנה
מאפשר הפעלה גמישה מצבר ראשי לחוד משני לחוד והפעלה ביחד מאפשר תמייכה של המשני בהתנעה כננת ופני סטח בשליטה ידנית
כל הצרכנים בגיפ יכולים להיות מחוברים למערכת הראשית וניתן גם להפריד צרכנים ולחלק אותם בין המצברים
אפשר טעינה של כל אחד לחוד וגם של שני המצברים ביחד
נותן פיתרון מלא גם כשהמצבר הראשי התרוקן לחלוטין או תקול
זול!!!!!!!
חסרונות
ידני לחלוטין שכחת להפעיל ולטעון בזמן הנסיעה אכלת אותה דורש התעסקות
סכנת ניתוק בידי המפעיל של כל המצברים מהאלטנרטנטור בזמן שהמנוע מונע ושריפת דיודות באלטרנטור
ישנם לשם כך מפסיקים עם ניתוק שדה באלטרנטור אך התקנה מסובכת ולא מומלצת כי צריך להוציא חוטים מתוך ווסת המתח של האלטרנטור שבטרופר הוא מותקן בתוך האלטרנטור.
החיבור למערכת פשוט ודורש שימוש בכבלים עבים כמו של כננת או רתכת לפחות
פרוייקט יפה.
החלק שהדגשת באדום לא מדוייק, אצלי מותקן מפסק כזה כבר בשני רכבים ואני לא רואה כיצד מנתקים את כל המצברים מהטעינה.
יש 4 מצבים:
0 - קו צרכים מנותק, טעינת מצבר 1
1 - קו צרכנים מחובר למצבר 1 + טעינת מצבר 1
2 - קו צרכנים מחובר למצבר 2 + טעינת מצבר 1
1+2 קו צרכנים מחובר למצבר 1 ולמצבר 2 + טעינת מצבר 1 וטעינת מצבר 2
1 קבצים מצורפים
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
איזולטור מבוקר מיקרו פרוססור אוטמטי ישנם עשרות יצרנים של מוצרים דומים בחרתי במוצר אחד הנפוצים והאמינים ביותר
המוצר האוסטרטלי שפותח במיוחד בעבור גיפים באוסטרליה מנתק במתח 12.7V כלומר מצבר טעון לגמרי ומתחבר ב13.2V שיש רק כשהאלטרנטור עובד והמנוע מונע
http://www.redarc.com.au/products/ca...and-motorhome/
זה המוצר מוקשח נפוץ מאוד באוסטרליה את כל הפתרונות כולל עבודה אוטמטית בדרך כלל ומחירו כ-120$
חסרונו העדר מערכת לפיקוד בקרה ומדידה ואינדיקציה
יש אפשרות להוסיף מתגים ונורית לפיקוד ואינדיקציה
http://www.isuzu.org.il/isuzu/upnew/...7135122136.jpg
http://www.isuzu.org.il/isuzu/upnew/...5120127142.jpg
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amirk
פרוייקט יפה.
החלק שהדגשת באדום לא מדוייק, אצלי מותקן מפסק כזה כבר בשני רכבים ואני לא רואה כיצד מנתקים את כל המצברים מהטעינה.
יש 4 מצבים:
0 - קו צרכים מנותק, טעינת מצבר 1
1 - קו צרכנים מחובר למצבר 1 + טעינת מצבר 1
2 - קו צרכנים מחובר למצבר 2 + טעינת מצבר 1
1+2 קו צרכנים מחובר למצבר 1 ולמצבר 2 + טעינת מצבר 1 וטעינת מצבר 2
מי שכתב את זה זה היצרן של המוצר
אתה מוגן מהבעיה עם האלטרנטור כל עוד אתה לא מפעיל את הבורר בזמן שהרכב מונע
יש נקודה מתה בזמן סיבוב הבורר
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
ואם היית מגדיל את הקיבולת של המצבר הראשי בכשלושים אחוז לא היית מסתדר?
יתכן שעוד 30 אחוז יספיקו אבל עוד לא הגענו לדיון על מצברים כפי שתיראה פריקת מצבר עופרת רגיל אפשרית עד 70 או 80 אחוז מהקיבולת שלו יותר מזה מקצרת את חיו מאוד
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
and what is the best battery for a dual-battery system?
There are two main types of batteries. When you buy your vehicle from the manufacturer it will likely have a ‘shallow cycle’ single high-current discharge (HCD) battery. These HCD batteries or cranking batteries provide a brief high amp charge to start the engine.
Deep-cycle batteries are preferred as the ‘auxiliary’ battery for a dual-battery system as they provide sustained power over long periods of time and are designed for repeat charge and discharge. These deep-cycle batteries can be larger in size so the one you purchase will obviously need to fit somewhere whether it is in the vehicle engine bay or behind the seat in the vehicle cab. Deep cell batteries also cost more.
Starting batteries have thinner plates and will accept a greater amount of charge more quickly. Deep cycle batteries have thicker plates so they only accept a small amount of faster charging before the resistance of the plates begin to reduce the amount of charge uptake. So, different batteries reach full charge at different voltages and with a dual battery system you need to consider if your vehicle alternator and battery isolator are capable of charging both batteries.
There are wet cell and dry cell batteries. Wet cell batteries give off hydrogen gas which is an explosive vapour so you would not want to place this type of battery behind the seat inside a vehicle cab or near inverters, battery chargers or any source of a likely spark. Care should be taken when handling lead-acid batteries as any acid spill can cause serious burns
http://www.isuzu.org.il/isuzu/upnew/...4032127151.jpg
יש המון סוגים וואריאציות אני משווה את שתי הקבוצות
מצבר רכב "רגיל"
יתרונות
זול זמין בכל פינה
זרמי הנעה אדירים לפרקי זמן קצרים
טעינה מהירה במלוא יכולת האלטרנטור
אין זיכרון ואין מוות קליני לפי תום חיי המצבר
חסרונות
אנרגיה זמינה לפני הגעה לפריקה עמוקה קטנים
פריקה עמוקה חוזרת מקצרת באופן משמעותי את חיי המצבר
חלקם משחררים גזים ותתכן בחלק מהדגמים גם שפיכה של חומצה מסוכן להתקנה בתוך הרכב במקרה תאונה
מצבר פריקה עמוקה גל טובולרי (אופטימה צהוב)
יתרונות
מאפשר מחזורים רבים ונשנים של פריקה עמוקה כלומר הפעלת צרכנים כשהמנוע
הרבה אנרגיה בנפח קטן זמינה מאפשר הזנת זרמי עבודה לספקים במשך זמן ארוך יותר ממצבר בעל מידות דומות
אטום לא משחרר גזים וחומצה
בטוח להתקנה בתוך תא הנוסעים
חסרונות
זרמי פיק לטווח קצר נמוכים יותר
מתח טעינה דרוש גדול יותר לא בכל המקרים יהיה אפשר לטעון אותו בנסיעה עד הסוף
זמן טעינה ארוך יותר
זיכרון הדורש פריקה מלאה וטעינה עד הסוף עם מטען יעודי בבית
מוות קליני בגלל הזיכרון דורש טעינה במכות מתח במטען היעודי
כמצבר ראשי עם הוא מת מוות קליני לא מאפשר התנעה עם כבלים
להלן הוראות הטענה למצברי אופטימה
Alternator: 13.65 to 15.0 volts
Battery Charger (Constant Voltage): 13.8 to 15.0 volts; 10 amps maximum; 6-12 hours approximate
Float Charge: 13.2 to 13.8 volts; 1 amp maximum; (indefinite time at lower voltages)
Rapid Recharge: Maximum voltage 15.6 volts. No current limit as long as battery
(Constant voltage charger) temperature remains below 125°F (51.7°C). Charge until
current drops below 1 amp.
Cyclic or Series String Applications: 14.7 volts. No current limit as long as battery temperature
remains below 125°F (51.7°C). When current falls below 1 amp,
finish with 3 amp constant current for 1 hour.
All limits must be strictly adhered to.Not fully charging a battery can result in poor performance and a reduction in capacity..
What is the difference between RedTop, YellowTop and BlueTop batteries?
RedTop: Use this for normal engine starting where an alternator immediately monitors the state of charge and provides energy to the battery whenever it is needed. This would describe most stock vehicles.
■Automotive and RV under-hood starting
■Heavy equipment where starting is the primary function
■Diesel powered vehicles with no aftermarket electronics
YellowTop: Use this when electrical loads are higher than average, or when the discharge cycle is more than typical engine starting, such as vehicles without alternators. This also includes vehicles with significant electrical loads that may exceed the average alternator output (for example aftermarket audio system, GPS, chargers, winch, snowplow, inverters, drag cars). This can also include vehicles that have a lot of electronics from the factory, such as a minivan with power sliding doors and a DVD player, especially if the DVD player is used when the engine isn’t running.
■Racing vehicles without a charging system (alternator or generator)
■Dedicated drag racing vehicles
■Diesel powered vehicles with aftermarket electronics
■Car audio/video applications exceeding 250 watts over the OE system
■Vehicles or heavy equipment with inverters, hydraulics, winches or other accessories
■Electric vehicles
BlueTop: The BlueTop starting battery (dark gray case) is to be used when a dedicated starting battery is required and it should never be used for cycling duty. The dual purpose BlueTop (light gray case) can be used for both starting and deep cycling; it is a true deep cycle battery with extremely high cranking power.
■Trolling motors, marine applications with heavy electrical accessories and RVs should use a dual purpose BlueTop (which is both a starting and deep cycle battery)
■Use a BlueTop starting battery for marine applications and RVs when the battery’s only function is engine starting
Note: The difference between BlueTop and YellowTop deep cycle batteries is that BlueTop batteries have both automotive (SAE) posts and threaded posts, while YellowTops (other than D31T) only have SAE posts.
If you ever get confused on the color tops just remember: if it has a dark gray case then it is a starting battery; if it has a light gray case then it is a deep cycle (dual purpose) battery
2 קבצים מצורפים
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
מול כל אלו שטוענים את המצבר המשני ישירות מהאלטרנטור יש כאלו שלא מעונינים להעביר חוטים עבים לאורך האוטו
מעונינים בטעינה אופטימלית בהתאם לסוג המצבר שאלטרנטור לא יודע לתת אז הם בונים את המערכת סביב מטען DC TO DC
המערכות הפשוטת:
http://www.youtube.com/watch?v=sdxUb...layer_embedded
המערכות המוקשחות כמו אלו של CTEK
או מערכות ה-DC-DC המתוחכמות
http://www.youtube.com/watch/?v=m_P6IiL1qnU
http://www.redarc.com.au/products/pr...rt-start-bcdc/
או המערכות המתוחכמות והיקרות
http://www.youtube.com/watch/?v=4d09qMGJ96k
http://www.redarc.com.au/products/pr...art-start-bms/
מדובר במערכות שעולות מאות ולפעמים אלפי דולרים
והמינוס שלהם
אין גיבוי להנעה
אין העברת כוח קדימה לכננת
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דיננוזאור שטח
אתה צודק לחלוטין...
כל מה שאתה אומר נלקח בחשבון
כלל ברזל שהצבתי לעצמי בתחילת הדרך אין לעשות שינוי במערכת החשמל המקורית של הגיפ
מערכת ההפרדה שנבחרה היא NORMALY OPEN כך שבמקרה של כשל מקסימוום חמות (ונקנה קרח) קרות ואין תאורה ומקלחת חחחחח
החלק היחיד שמרגיש את המערת שנוספה ממערכת החשמל של הגיפ הוא האלטרנטור וולכן בחרתי מערכת שדואגת לא להעמיס את האלטרנטור וטוענת את המצברים כשהם ריקים בדרוג
החיבור בין המערכת הנוספת (וגם הניתוק ) פשוט כבל אחד שמתחבר על הפלוס של המצבר המקורי
לא נעשו שןפ שינויים במערכת החשמל המקורית של הגיפ אין פשרות לגבי האמינות של הגיפ ומערכות החשמל המקוריות שלו
אני כל כך מכיר את זה.
מצאת החמה ועד לשקיעתה חופר ומנקר הארכימדס שבתוכנו - מה עוד אפשר להוסיף? ?לשפר? לשפצר? ואין ספק שזה גם מאתגר מקצועית,מלהיב ,ממלא. תורם לאיכות הכללית
ואם יש לך את הידע המקצועי,"ידיים טובות" ,אמונה, כשרון,סקרנות- זה כבר שילוב קטלני.
כנראה שאתה כבר בנקודת האל חזור. אין גם ספק שהמערכת תדרוש ממך תשומת לב והשגחה מרובה. למה? ככה. זה עוד ילד שהגיע בשעה טובה למשפחה.
מאחל לך את כל ההצלחה בהמשך הדרך עד לפינאלה.
3 קבצים מצורפים
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
מערכות אוטומטיות עם הפעלה ידנית ותצוגת טעינה מלאה
היקרה
http://ibs-tech.ch/en/products/dual-...ith-uproc.html
המון אפשריות
מערכת נוספת אוסטרלית בלק סנייק
http://www.blacksnakesystems.com/dbcmk2.html
מחיר 240$ כולל המשלוח
יש בה הכל כולל שליטה מלאה וניתוק וחיבור ידני
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דיננוזאור שטח
צודק אסף שקע HELLA הם שקעים בסטנדרט DIN ההבדל הוא בזרם הנומינלי שבדין הוא 15A ובשקע מצית 10A שקע דין יותר רובסטי אלקטרודת הפלוס עשויה ממוט נחושת ולא מפח ומתאימה לצרכנים יותר כבדים ויש תקן מסודר לשקע מצית אין תקן וכל סיני הישר בעיניו יעשה...
מה שנכון גם שיש שקע מצית ימי עם נעילה (בסיבוב) ואטימה (במידה ומשתמשים בתקע ימי) שהוא יותר רובסטי ועמיד בטילטול
בארון שלי מותקנים שקע דין אחד נתיך 20A
שקע מצית ימי נתיך 15A
שני שקעי מצית ימיים נתיך ומתג משותף 15A
רק לחדד - יש שקעי מצית של 20 אמפר, marine grade , ואם יודעים איפה להשיג אותם הם לא יקרים, אפילו בארץ (היה שרשור על זה לא מזמן).
אני פשוט חושב ששקעי DIN באופן כללי אינם שימושיים מספיק - רוב המכשירים בעלי תקע מצית... מה לעשות.
אסף.
תגובה: הוספת מצבר נוסף אחורי, מערכת ניהול טעינה בלק סנייק וארון צרכנים למקרר ממיר וכו
ועוד הערת אגב - לכל נושא הפרדת המצברים, שני מדריכים די ותיקים באתר -
http://www.jeepolog.com/forums/conte...epolog-archive
http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1008
ונראה שעכשיו אספת מספיק חומר כדי להרים מדריך שלישי, על מערכת מושלמת, כולל כל ה"מסביב".
בקיצור - פרט ככל האפשר, ונהפוך את זה לכתבה.
אסף.
אסף.