אני עכשיו רואה שעל הקויל המקורי מצויין AC...
http://www.ebay.com/itm/HONDA-CT125-...f6d96e&vxp=mtr
Printable View
אני עכשיו רואה שעל הקויל המקורי מצויין AC...
http://www.ebay.com/itm/HONDA-CT125-...f6d96e&vxp=mtr
לא יודע, שמוליק.
אמנון, ע"פ צורת הקויל אני מניח שמישהו הסב את המערכת להצתת מצבר. נסה לעבוד עם הסכימה השניה שהבאת.
אמנון, עכשיו מתבהרת לי התמונה, כי חיפשתי בפרטזילה את הקבל ולא מצאתי אותו. אני רואה שהקויל המקורי מגיע עם קבל מובנה.
אמנון, עצה כללית ממהנדס חשמל..
תעבוד עם סקופ!
סיפור שהיה לי לפני 7 שנים עם אופנוע שטח..
קניתי אופנוע שטח שישב הרבה זמן (כמה שנים) מכוסה ברזנט.
הוא הועמד על ידי הבעלים במצב מניע ונוסע.
הבעלים הקודמים היה אדם מאוד אמין, שלא היה ספק שהוא דובר אמת.
ניקיתי סידרתי שימנתי, מנסה להניע.
גורנישט! עובד על הקיק כמו חמור שעה וכלום.
בודק קרבורטור, דחיסה, ניצוץ, הכול קים, אבל לא מניע.
יש ניצוץ אבל חלש, אני חושד שאלי חלש מדי.
לקחתי סקופ, ובדקתי את הפולס של מערכת ההצתה.
אכן חלש מדי, בערך חצי ממה שצריך.
בדקתי אחורה עד שהגעתי לסליל של האלטרנטור.
בודק פולס עליו, מתברר שהוא נמוך, פחות מחצי ממה שצריך.
בודק אם מקצר, ולא! אומית הוא בסדר גמור.
החלטתי שכנראה הבידוד של הסליל מעביר זרם כאשר יש עליו פולס מתח גבוה(הוא שוכן בתוך השמן של המנוע)
לקחתי אותו לליפוף מחדש, הרכבתי, ומניע כמו שד!
מסקנה, לא הכול ניתן לדבג רק עם אומטר...
יקירי,
אתה יורד לזנות
העוף-נוע הראשון שהיה לי.....זה זה, רק שנת 71 ובירוק, לזיכרוני שילמתי דולר לסמ'ק, שהיה הרבה כסף דאז ( לפני 28 שנה)
בקיצור, כבר אז היה בעיה למצוא חלפים למרות שהעגלה היתה אמינה בטרוף....אבל רציתי 2 פעימות כמו כולם דאז והוא הוחלף בקוואסאקי KE 250 יותר חדש
מה שמדהים אותי.....שהוא שרד עד היום.
אה, בדוק את הPOINTS-פלטינה בלעז. אני עוד זוכר שהייתי צריך לשייף אותם עם השופין ציפורניים שהחרמתי מאימי.
מוני, אין לי סקופ או גישה לכזה, וגם מושג קלוש איך לעבוד עם אחד... נקווה שלא אזדקק לאבחון מעמיק יותר לאלטרנטור.
ג'ו, למה זנות? תתרפק קצת על נוסטלגיה במיטבה!
הזמנתי קויל חדש של הונדה XL מודל 78, שאמור להיות זהה (קוייל 6 וולט AC, עם קבל מובנה). משהו כמו 100 שקל כולל משלוח, החנות באנגליה.
נקווה שיגיע מהר!
אם לא אכפת לך כלכך משימור המקוריות של המערכת,קח לך פרוייקט עתידי להפוך את כל מערכת ההצתה למנוהלת ע״י פיק אפ ו cdi ,כמובן שזו תהיה מערכת 12v עם מצבר,מיישר מתח,עם תאורת דרך נורמלית 12v (לך תרדוף היום לחפס מנורות 6v...פלטינות תואמות...).
אני מסתמך על כך שכלי הרכב מתעתד להיות בשימוש יום יומי,זהו שדרוג מתבקש לדעתי.
בהצלחה
תנסה לבדוק שהחוט שמחבר בין הקויל לפלאג הוא לא של מכונית.
בחוט של הרכבים יש סיבי פחם בפנים (אם אני לא טועה) בפנים ובחוטים של האופנועים יש נחושת בפנים. אם עובדים עם חוט של רכב אז הוא מעביר ניצוץ לזמן מועט (עד שהוא מתחמם) ואז מפסיק, וחוזר להעביר ניצוץ כשהוא מתקרר.
לפני כמה שנים היה לי הוסאברג שסבל מתקלה כזאת ולקח לי יותר מחצי שנה להבין למה הוא נכבה לי באמצע הרכיבות.
רק עכשיו ראיתי. מברוק.
ואם לא התגברת על התקלה דבר אם יורם ממוסך נועתנוע בכרמיאל יש לו גם אופנוע כזה ואולי חלקים והוא מומחה לישנים האלה.
טל
תודה לכם.
טל, אתה צודק לגבי ההסבה ל-12 וולט, זה בטח יקרה מתישהו, פרויקט עתידי אמרנו.
קניתי את האופנוע במטרה ראשונה לרכב עליו ולא להפוך אותו לפרויקט. בגלל זה הוא גם אספנות - 1000 שקל לביטוח. מה גם, אומרים עליו בכל מקום שהוא אמין מאוד.
אני מקווה שהאמינות הזו תוכיח את עצמה. בינתיים אני לא מתקשה למצוא חלקים. הזמנתי גם פלטינה חדשה, כדי שיהיה לספייר. 60 ומשהו שקל.
לגבי הנורות - אני לאט לאט יסב אותן ללד. נכון שיותר קשה למצוא לד 6 וולט, אבל יש. המטרה הראשונה היא פנס אחורי מתאים יותר בצורה ובגודל.
אעדכן כשיהיה מה.
גם סבל לציוד יש בתכנון. משהו פריק מהיר שיאפשר נשיאת הרבה ציוד.
יהיו תמונות.
אמנון.
עדכון -
הקויל החדש הגיע. בניתי תושבת מתאמת והרכבתי אותו על שלדה, והכל חווט לפי הסכימה - כלומר החוט הכתום מהקויל מקבל מתח AC מהסליל של האלטרנטור ומחובר לפלטינה.
כאן קרו כמה דברים קצת מוזרים; בניסיון הראשון לראות ניצוץ לא ראיתי כלום. ניקזתי שמן ופתחתי את המכסה של האלטרנטור כדי לראות מה קורה שם (האלטרנטור טבול בשמן באופנוע).
בלי שמן, אני נותן קיק כדי לראות אם יש ניצוץ. לשמחתי יש. לא מאוד חזק אבל יש. חיבור רב מודד לסליל הטעינה (מבלי שהוא מחובר לקויל) מראה 7.5 וולט בערך.
מילאתי שמן חדש, סגרתי הכל וחיברתי סופית את החוטים. קיק כדי לבדוק ניצוץ - לא רואה כלום. בודק את הסליל ללא חיבור לקויל, מקבל קריאה מוזרה, הערך משתנה בקצב שאי אפשר לקרוא אבל בסופו של דבר עומד על 0. בסלילים אחרים של האלט' אני מקבל ערכים יציבים ונמוכים (2 וולט בערך). מרוקן שמן שוב. מודד שוב את המתח מהסליל של ההצתה באלטרנטור, ואחרי די הרבה נסיונות משחקים, אני כן רואה את הערך של ה-7.5 וולט שקיבלתי בעבר.
אבל בנקודה זו כשאני מחבר את המעגל לקויל - אני לא רואה ניצוץ. לא משנה כמה שיחקתי עם זה. אין ניצוץ. שמתי את האצבע על הקצה של הפלאג - הרגשתי זרם. אבל חלש מאוד.
השאלה עכשיו היא איך אני מוודא סופית שהאלטרנטור מוציא מתח חלש מדי? למה הוא נותן קריאה מוזרה כשהוא טבול בשמן? בעבר זה לא היה (כבר קיבלתי קריאה של סביבות 7 וולט ממנו עם שמן במכלול). יש מי שמתעסק בליפוף אלטרנטורים כאלו? של מערכות 6 וולט?
כל תובנה אחרת תתקבל בברכה.
אמנון.
זו הצתת פלטינה, ועוד עם קיק. אל תצפה לניצוץ מלהיב מדי.
אתה בודק במקום חשוך? קל לפספס ניצוץ במקום מואר.
אני מנסה למצוא לך ספרות יצרן. דיברתי בשבוע שעבר עם המדריך מ"מאיר".
אני לא רואה סיבה שמי שמלפף אלטרנטורים של אופנועים יימנע מללפף לך את הסליל, גם אם זה 6 וולט. כולה לספור סלילים בסליל הישן וללפף סליל חדש בהתאם. אין פה שום חוכמה גדולה. אגב, יש ביוטיוב סרטונים לליפופים כנ"ל בעבודה עצמית.
אמנון,כמו שרשמתי לך קודם,בדוק את הסליל החשוד אומית כאשר הוא לא מחובר לכלום.
אתה מודד התנגדות בין החוט שיוצא מהסליל אל גוף המנוע.
חבר את ההדקים טוב,קרא ערך יציב (ללא קיק),קח פטיש קל או פטיש גומי ודפוק על גוף המנוע באזור הסליל .
אני מאמין שתקבל שינויים וקפיצות בהתנגדות.
אם כך,תהיה בטוח שהוא תקול/מגעים לגוף/הלחמות מתות....
חנן וטל תודה רבה.
טל, עשיתי בדיקת התנגדות לסליל הצתה בעבר, וחזרתי עליה היום לאחר שקראתי את התגובה שלך.
הערך הוא 2.2 אום, מדי פעם קופץ ל-2.3, אך מתייצב על 2.2. כשאני דופק על המכסה אני מקבל קריאות בין 2.0 ל-2.4 אום.
כשאני נוגע עם האצבע בחוטים בתוך האלטרנטור (צרור החוטים משמאל, בתמונה הזו) אני מקבל קריאות בין 1.6 - 3.0 אום.
תקין\לא תקין? בנוסף לא הצלחתי למצוא ערכים מתאימים לבדיקות ההתנגדות.
בהנחה שלא תקין, האם חיווט עצמי מחדש של החוטים שמתחברים לסלילים יכול להניב תוצאה שתמנע צורך בליפוף מחדש? מה בעצם קורה כשמלפפים מחדש? הרי הנחושת של הסליל היא לא משהו מתכלה (או שכן?) החידוש הקריטי הוא להלחמות?
הנחושת לא מתכלה, אבל הבידוד בין החוטים לעצמם ולגוף נשחק, נמס או מתפורר.
התוצאה לא חד משמעית אבל מרמזת על בעיה במגעים.
לשאלתך, הסליל הוא חוט נחושת מצופה בלכה בצבע אדום אשר מבודדת אותו ומונעת קצר בין הכריכות ,המתח/זרם נוצר ע״י השראה מגנטית בסיבוב המגנטו,הקצה החיצוני של הסליל הוא היציאה למעגל הפלטינה/קוייל,הקצה הפנימי של הסליל מחובר לאדמה/מינוס/גוף האופנוע.
אני במקומך בתור שלב התחלתי ,מפריד בזהירות את סבך החוטים,עובר על ההלחמות ומחליף חוטים במקרה הצורך.ייתכן מאוד שלא תוכל להגיע לחיבור הסליל לגוף כי הוא מחובר בלב הכריכות.
אגב ,יכול להיות שאני רואה בסליל העליון קטע שרוף בין הכריכות מימין לחוט המולחם ? תקן אותי אם אני טועה.
עוד הימור ...יש לי הרגשה שאתה מודד את סליל הטעינה (התחתון בתמונה עם החוט העבה),זיכרון רחוק אומר לי שסליל ההצתה(העליון עם החוט הדק יותר) אמור להיות בעל התנגדות של כמה עשרות אומים.
טל אל דאגה, אני מודד את הסליל הדק.
אוקיי, קצת עדכונים.
פירקתי את הסלילים. קיבלתי המלצה על מלפף בת"א, לקחתי אליו את האלטרנטור. השאלה הראשונה שלו היתה האם בדקתי התנגדויות לפי הספרות. הסברתי לו שלא מצאתי כזו, והוא אמר ובצדק שהאלטרנטור נראה לו בסדר גמור ויזואלית (קרי, לא שרוף לדבריו), והוא לא ממליץ ללפף מחדש עד שלא תתבצע בדיקת התנגדות ותראה על ערכים שמצריכים חידוש.
יצאתי משם והאלטרנטור בידיי. לא נעשתה עבודה.
חיפשתי שעות בגוגל. ולא מצאתי חומר או מידע כתוב אחר בפורומים למיניהם, שמדברים על התנגדות סליל ההצתה (הדק). כן הגעתי לפורום הזה שיש בו ידע על האופנוע הזה, אך בינתיים לא השגתי שם מידע מועיל.
מישהו שם כן אמר לי שהוא מדד אצלו את ההתנגדות בין הסליל הצתה באלטרנטור לבין המינוס, וקיבל 2.6 אום. די דומה לאצלי.
חידשתי את כל ההלחמות של האלטרנטור, קרי ארבעת החוטים שיוצאים ממנו הוחלפו לכאלה בני פחות מ-39 שנים. ההלחמות בוצעו בצורה טובה מאוד ובודדו עם שרינק עם דבק.
בינתיים גם קניתי קויל מקורי של הונדה, NOS. לא אילתור אלא הקויל של הדגם הזה.
הרכבתי גם פלטינה חדשה וכיוונתי אותה 0.3 - 0.4 מ"מ (את המידע הזה יש בספר רוכב המקורי, שיש לי אותו). הכנתי חוט חדש שיוצא מהפלטינה.
כאן יש שרשור נחמד שעובר צעד צעד לאיתור תקלות במערכת הצתה הזו. ביצעתי גם את הבדיקה שיש שם עם הנורת ביקורת שמחוברת לסטטור מצד אחד ולפלטינה מצד שני. כשאני נותן קיק, הנורה מהבהבת יפה. כלומר יש מתח (כלשהו, לפי המדידות שלי הוא 7.3 וולט AC ולפי מה שאני מבין זה מספיק) שיוצא מהסטטור. אפילו קיבלתי זרם קטן כשהחזקתי את הנורה ביד.
חיבור כל החוטים כמו שצריך - החוט מהשחור לבן מהסטטור, לפלטינה ולחוט שהולך לקויל החדש. אין ניצוץ בפלאג. החלפתי פלאג וגם את המכסה שהפלאג מתחבר אליו כדי לשלול אותם, אין שינוי, אין ניצוץ.
פירקתי את המכסה וקירבתי את החוט של המתח הגבוה לגוף המנוע, ונתתי קיק. יש ניצוץ חלש מאוד.
כלומר יש זרם במערכת אבל לא חזק מספיק?!
מה שמטריף אותי זה שכשהבאתי את הקויל התחליפי (הראשון שקניתי) וחיברתי אותו, היה ניצוץ בפלאג. כמו שתיארתי בהודעה #42.
מה השתנה? מה גורם לניצוץ להיות חלש כ"כ שהוא לא נראה על הפלאג?
אני מרגיש שאני מפספס משהו בסיסי קטן, אבל לא משנה כמה יסודי אני עובד, לא מצליח למצוא.
כל רעיון שיש למי שקורא, אשמח לשמוע.
אמנון.
באתר אופנועים אמריקאי שמצאתי המליצו לי לנסות להחליף את הקבל, מאחר והתסמין של ניצוץ קיים אך חלש מאוד יכול לאפיין קבל תקול.
ביצעתי את זה והתוצאה זהה.
בדקתי שלושה קבלים, שני קויילים, שום שינוי. החלפתי פלאג, חוטי מתח גבוה, מכסה פלאג. הפלטינה חדשה ותקינה. מה שמשאיר את...
למיטב בירורי ברשת המתח של 7.5 וולט AC וההתנגדות 2.4 אום בסליל הם תקינים, נתונים טובים של האלטרנטור.
אך אני לא יכול להיות משוכנע שאלו הנתונים המתאימים, לא הצלחתי למצוא ספרות יצרן.
דובר כאן כמה עמודים אחורה על בדיקה עם סקופ, של המתח של האלט' מוציא. מה זה יכול לתת? איך אפשר להיעזר בסקופ כדי לאפיין את התקלה?
צילמתי היום סרטון על האופנוע כדי להפוך את השאלה ליותר ויזואלית...
http://www.youtube.com/watch?v=cPeq9...layer_embedded
אמנון סקופ נותן לך את כל המידע, ותמונה שלמה.
סך הכול כל סיפור מערכת ההצתה הוא מאוד מאוד פשוט.
אתה בודק בצד האלטרנטור, ורואה שיש היווצרות מתח טובה, ובצורה הנכונה.
אם גובה וצורה לא נכונה, האלטרנטור אשם (או הכויל מקצר)
אתה בודק בצת המצת ורואה לאיזה גובה עלה המתח.
אם נמוך מדי (לפי מספר הליפופים) הכויל אשם.
מאוד פשוט מאוד ברור.
לפי מה שאתה מתאר רוב הסיכויים הבעיה באלטרנטור
אני לא מבין גדול בהצתות האלו אבל בכל זאת אזרוק ניחוש:
האם יתכן שהרוטור מוסט ביחס למיקומו המקורי, נגיד בגלל קייל שבור, ואז הפיק של מתח הAC לא מגיע ביחד עם ניתוק המעגל ע"י הפלטינה, ואז זה יגרום למתח נמוך וניצוץ חלש?
גם את זה, למשל, ניתן לראות בקלות עם סקופ, ותתקשה לראות באמצעים אחרים.
נדמה לי שהצעתי לך: כשתגיד "רוצה" אני אבוא אליך עם סקופ.
עדכון!
לא עידכנתי הרבה זמן. והרבה קרה מאז.
יש ניצוץ, האופנוע מניע ונוסע יפה.
גיליתי משהו מעניין במהלך העבודה שסבבה את עניין חוסר הניצוץ - בכל פלאג מודרני יש נגד שמטרתו למיטב הבנתי היא לגרום לניצוץ להגיע בתזמון מושלם ביחס לפיק הזרם שהפלאג מקבל מהקויל. אצלי היה מורכב פלאג מודרני של NGK עם נגד (מסומן ב-R על הפלאג). כנראה שעם הקויל DC שהיה מורכב לא היתה איתו בעיה. אבל עם קויל AC מקורי, לא ניצוץ ולא יער, הנגד כנראה לא מאפשר לפלאג לעבוד. בעיה מקורית שלקחה לי הרבה זמן ועצבים, אבל לפחות היא מאחורי.
הזמנתי פלאג מקורי Champion R63 מאיביי. והחלפתי גם את מכסה הפלאג, ובנוסף סללתי חוטים טובים למינוס מהבלוק לקויל. כל אלו עשו את שלהם ויש ניצוץ.
מהרגע הזה יצאתי למספר רכיבות מהנות מאוד.
קובץ מצורף 79219
קובץ מצורף 79224
קובץ מצורף 79222
קובץ מצורף 79223
קובץ מצורף 79221
קובץ מצורף 79220
הרכיבה האחרונה נגמרה אז ככה -
קובץ מצורף 79225
האופנוע נכבה תוך כדי רכיבה עם צליל מתכתי לא נעים שמבשר רעות...
אחרי קירור קצר הוא הניע שוב ללא צלילים לא נעימים, אבל ברכיבה הביתה הוא דומם שוב.
החשד שלי לצליל הרע היה שרשרת תזמון רפויה. תוך כדי ביצוע ההידוק נוכחתי לדעת שההברגה בגוף של המותחן שחוקה והבורג מסתובב על ריק.
טוב, פתחתי את המכסה השמאלי של המנוע ושיפצתי את ההברגה עם סט הליקויל ל-M8.
קובץ מצורף 79226
קובץ מצורף 79227
קובץ מצורף 79228
קובץ מצורף 79229
קובץ מצורף 79230
בפתיחת המכסה הסתבר לי שהשרשרת לא רפויה, אך גיליתי נזק חמור בגל הזיזים -
קובץ מצורף 79231
קובץ מצורף 79232
קובץ מצורף 79233
השטח שעליו הגל מחליק על קייס האלומיניום היה שחוק ביותר. לראש עצמו אין נזק. פירקתי את הגל, הורדתי לו חומר במחרטה וחרטתי בושינג ברונזה כדי לחזור לקוטר המקורי.
הגל מקבל שימון מחורים קטנים על הראש, ששמן זורם בהם ממשאבת השמן. כנראה שהיתה הפרעה לזרימה. גם המשאבה קיבלה טיפול וניקוי יסודי לכל המעברים. בנוסף יצרתי ניפל חיצוני על מכסה השסתומים שדרכו ניתן לשמן/לגרז את האזור המדובר על הגל, בצורה יזומה.
לא צילמתי את התוצאה של הגל החרוט אבל הנה המודלים הממוחשבים ושרטוטים -
קובץ מצורף 79234
קובץ מצורף 79235
קובץ מצורף 79236
לאחר ההרכבה של כל אלו, יחד עם עוד הברגות בראש המנוע שחודשו עם הליקויל, הרכבתי הכל חזרה והנעתי - נשמע מעולה.
בתקופה הזו רכבתי כמה מאות ק"מ, רובם ככולם בשטח, מתרגל לאופנוע על יתרונותיו וחסרונותיו, ובעיקר בונה אמינות ביני לבינו.
בניתי רגלית חדשה לאחר שהישנה קרסה, וריתכתי נזילה קלה מאוד ממיכל הדלק.
היו כמה ענייני קרבורטור שדרשו כיוון, נורא קשה לכוון את הסינגלים הישנים האלו מסתבר.
המתלים שלו עייפים עד גמורים - המזלג הקדמי חלש נורא ונסגר בקלות, והבולמים האחוריים כבר לא מתפקדים כבולמים, רק הקפיצים תומכים אותו.
כל הנעה לאופנוע יש אופי אחר לגמרי, ממש דוקטור ג'קיל ומיסטר הייד. כאילו זה קשור לרמת הלחות באוויר...
בימים אלו אני עובד על שחזור מלא של צמת החשמל, עד עכשיו האופנוע נוסע רק עם החיווט הדרוש להצתה.
ומקווה שבמהרה אחזיר אותו לכביש סופית הוא יהפוך לכלי יומיומי.
בהמשך - סבל קל ויעיל ומתקון לתיק כלי עבודה. שינוי הפנס האחורי לכזה על בסיס לד וצורה מתאימה יותר לאחורה של האופנוע.
מרשים מאד אמנון. אני אשמח להצטרף לרכיבות אם אתה מעוניין. אבל אני לא מוכן שתרכב בלי מיגונים. אם אתה צריך עזרה בהתארגנות، אני יכול לסייע.
אני אוהב את הפרוייקט הזה ויש לי כמה הארות ברשותך-
-יכול להיות שבמקור היה חריץ לשמן על הקמשפט ושאני לא רואה שעשית בבוקסה?
-לא מכיר את המשאבת שמן אבל מקובל שיש למדוד מרווחים עליה ואם הצינור שמן חיצוני לראש מנוע אז לפתוח מעט את הבנג׳ו למעלה ולוודא שמגיע שמן...
- היליקויל לא מומלץ באלומיניום. תשתדל לעבור בהקדם לאינסרטים.
קצת יותר יקר אבל הרבה יותר מוצלח לאורך זמן.
תודה :cool:
אמיר אנחנו ממשיכים בה"פ.
בועז, אכן יש חריץ שמן, יצרתי כזה גם בגל החדש וגם בתותב.
מכיר את עניין המרווחים במשאבה. המרווחים אצלי תקינים. אין צינור חיצוני. כאמור כל המעברים והנחירים נוקו.
לקחתי את עניין ההליקויל לתשומת ליבי.
סליחה שאני משתרשר לך על השירשור המעניין שלך שאפו על העבודה קודם כול
למה לעזאזל אין לנו "אנשי הדו גלגלי" מקום יותר מסודר בפורום .?
סביון ....... ?
מרשים ביותר , מזמן לא נתקלתי במקצועיות כזאת
.הגל זיזים רגיש במקצת בגלל מסבי החלקה ומערכת שימון ללא פילטר . במכסה מנוע השמאלי מסתתר פילטר צנטרפוגלי , אם לא בדקת אותו כדאי לעשות זאת , אחרת עלולים להשתחרר מיקרו שבבי מתכת והדרך לאוברול קצרה . אם הוא נקי , אז בדיקה כל 20000 ק"מ תספיק . יש לי ספר רכב לאופנוע אבל נראה לי שאתה מכיר אותו מצויין . ד"ש מאחיו 480159. נ.ב האופנוע באמת נראה יפה .