כן. טנדר 84'
Printable View
כן. טנדר 84'
נחמד. השאלה היא האם תוכל למצוא את כל החלקי בודי שאתה צריך.
אפשרות נוספת היא להדביק יריעות פיברגלאס. אבל אז אתה מסתכן בחלודה שתתפתח באיזור בו הפייברגלאס מחובר לרצפה.
מאיפה אתה? הרכב יכול לנסוע?
איך אנשים מגיעים לכזה מצב של רקבון.... איזה באסה.
איך הגיעו לזה? בקלות.. עשו תיקונים גרועים על חלודה במשך השנים כדי לחסוך.
זה הנקודה הכי גרועה שמצאתי עד כה (יש קצת בדלתות של הארגז אבל יותר קל לטפל והחוזק התיקון פחות קריטי).
הרכב נסע, אבל כרגע הוא בארגזים, אני בשלבי סיום של פירוק לרמת הבורג.
יש לי עוד בודי אצלו הגג אכול אבל שאר הקבינה במצב טוב - אקח משם.
ביקר אצלי פחח בפנסיה, היה דווקא אופטימי :)
ניסיתי בשישי לרתך עם אלקטרודה 1.6 זיקה 11 רתכת אלקטרונית ופחים 0.8 ו 1 מילימטר
תובנות:
1. ניתן (ונראה לי גם רצוי) לרתך פיקים לחיבור פח ופח גם עם 0.8. עם 1 מילימטר הולך בקלות.
2. ריתוך רציף הרבה יותר בעיתי כי יוצר חום גבוה ויוצר עיוותים ו"קקי ציפורים"
לא הצלחתי להגיע ליותר מ חצי סנטימטר בריתוך רציף בלי שיתחילו עיוותים (פח 0.8)
3. ריתוך בפיקים היה חזק מאוד, ניתן לרתך פיקים צמודים מאוד אחד לשני ללא בעיות.
סך הכול בהחלט נראה אפשרי, אבל דורש סבלנות ויד מנוסה.
אגב קשה ויקר למצוא אלקטרודות 1.6 (דורש הזמנה מיוחדת)
לרוב החנויות מקפיצות את המחיר לפי שנים, רק בגלל שהן יכולות..
בזיקה יש במלאי וניתן להשיג ללא בעיות 110 שח לחבילה של קילו וחצי (וזה מספיק להרבה מאוד ריתוכים)
הבעיה, הם לא שולחים, חיבים להגיע לעכו.
בריתוך רציף נתקלת רק בעיוותים? מה עם חורים?
אם מכוונים לזרם נמוך מספיק, ויש "יד מנוסה" לא נוצרים חורים
אבל אז נוצר ריתוך "קקי ציפורים" וכמו כן הפח מתעוות (ידרש ישור עם מילוי פחחים)
בריתוך פיקים, נוצרים פיקים יפים ובראים שאפשר להשחיז ולישר בקלות.
בשיטה זו אולי אפשר גם למלא בפיקים עד לריתוך מלא, אבל לי זה נראה מיותר.
המרווח בין הפיקים קטן מאוד.
בכל מקרה מדובר בעבודה מאוד עדינה שלא ממש מתאימה לרתך מתחיל.
מה המרחק בין הפיקים?
לא מרתכים ריתוך רציף. רק פיקים קטנים. גם לא מרתכים פיקים באופן רציף או בשורה.
נניח והחלק מרובע, מתחילים ב4 פינות. אחרי זה מרתכים בנגדי כל פעם. לוקחים את הזמן ונותנים למתכת להתקרר. לא מקררים במים או משהו כזה. מתכון מנצח לחלודה והתחשמלות.
פיק כל 4-5 סמ בתור התחלה. אמנם זו רצפה אבל זה לא חלק שממש דורכים עליו אם הבנתי נכון.
הכי חשוב זה הרבה סבלנות.
אם אתה מאיזור המרכז אוכל לתת לך כמה אלקטרודות 1.6 כדי שתראה אם בכלל שווה להשקיע. אם אתה יכול להזיז את הבודי אז היית מביא אותו אלי והיינו עובדים ביחד. אני אוטוטו עובר ניתוח ואחרי זה די מושבת. לא יהיה לי עומס במסגריה.
אני יכול להזזי את הבודי, זו אופציה מעניינת. אצור קשר בפרטי.
אהלן,
כמה דברים נוספים,
מה הדרך הנקייה ביותר לניתוק פחים שרותחו בייצור? - לא מכיר את המינוח המקצועי של ההריתוך העגול מ-2 צידי הפח , אולי spot weld..
בזמנו פחח ותיק אמר לי שפשוט קודחים עם מקדח כוס קטן ובעצם מנתקים את נקודות הריתוך - נשמע רעיון טוב אך לא מצאתי מקדח כוס בקוטר 5-7 מ"מ.
דבר נוסף, מה הדרך הטובה ביותר לסתום חורים קטנים שנוצרו מרקבון בגג הרכב? יש כמה נקודות שעיד כה היו סגורות עם חומר פחחים ועוד כמה נקודות חדשות שנוצרו מריקבון (מצורפת תמונה - החור עצמו הוא בערך 1 ס"מ בחלק הרחב).
עשיתי ניסוי קטן עם התזת חול, האם יש סכנה לפח מהתזת חול? זה כמובן מעיף בקלות את החלודה אך האם זה לא מעיף גם קטעים שמצבם יחסית סביר?
תודה!
קובץ מצורף 77172
אתה כנראה מתכוון לריתוך נקודות (פונגשוויס, משהו כזה), אתה פשוט קודח עם מקדח בקוטר מתאים, לא חייב מקדח כוס, מספיק מקדח שגדול מהריתוך במ"מ...
לגבי ניקוי חול, אם אתה לא עומד על מקום אחד הרבה זמן אין סכנה לפח במצב טוב... כמובן תלוי גם בלחץ ובמרחק שאתה עובד מהפח...
הסרת ריתוך נקודה ( פונקצ'וויס ) ע"י מקדח יעודי :
קובץ מצורף 77173
תוכל לחפש כזה תחת הערך "drill bit for spot welds "
בקשר לרקבונות ניקוי חול זה טוב אבל לא מספיק דרוש חיתוך של החור מסביב עד מצב של פח לא נגוע ויצירת חתיכה חדשה וריתוך שלה למקום לאחר מכן גלוון קר שפכטל צבע יסוד וצבע עליון .
עידו
אתם מהירים! :)
מצאתי באי ביי תחת ROTARY SPOT WELD CUTTER
מה עדיף, כוס או מקדח יעודי כמו שעידו צירף?
עידו, תסביר בדיוק איך עושים גלוון קר... אתה מדבר על נקודות הריתוך של הטלאי החדש?
לא עושים קונים ספרי גלוון קר וצובעים אני משתמש ב - ZRC מוצר יקר אבל מוכיח את עצמו אצלי מע ל - 20 שנה כך ששווה את הכסף אני קונה אותו אצל ב.ק הנדסה כל השאר זה זבל ( ואין לי שום קשר למוכר מלבד לקוח מרוצה ) .
עם כוס לא עבדתי ונראה לי מיותר מקדח עושה את העבודה מעולה ובשביל המחיר שלו ב -ebay לא שווה לחשוב פעמים .
עידו
אהלן,
אשמח לקבל שמות של המותגים המומלצים למוצרים הבאים (סדרי גודל של מחיר):
ספרי גלוון.
שפכטל פחחים ומקשה.
צבע יסוד.
בנוסף, זמני המתנה מומלצים בין השימוש בחומרים.
אחרי ריתוך והשחזה מיד להשתמש בספרי גלוון? כמה זה בכלל נחוץ?
בהנחה והשתמשתי בספרי גילוון, אפשר מיד להתחיל עם השפכטל?
כמה זמן להמתין עד שאפשר להתחיל לשייף את השפכטל ? כדי לשים עוד שכבת שפכטל לתיקונים צריך להמתין לייבוש מלא?
כמה זמן בין שפכטל לצבע יסוד?
אודה למי שישקיע בתשובה שעונה לכל השאלות או חלקן :)
בעקבות ההודעה האחרונה שלך- רק עכשיו נפלתי להיסטוריה של שרשור הריתוכים הבעייתיים של ריתוך פחים דקים-אז אם כבר:
בריתוכי פחים דקים עדיף לקצר את האלקטרודה בחצי. ככל שהאלקטרודה קצרה יותר כך רעידות היד הטבעיות באות פחות ופחות לידי ביטוי בקצה האלקטרודה במפגש עם אובייקט הריתוך.
השתדרגנו ל מיג Co2, אין יותר אלקטרודות..
בואו נחזור לנושא :)
ספרי גלוון רק ZRC כל השאר זה זבל כ- 45 ש"ח לארוסול .
שפכטל אני עובד עם BONDO לא זוכר מחיר .
יסוד יש מלא סוגים ויש כאלו לרכב מחיר תלוי בסוג .
זמני המתנה רשום על כל אריזה ולא כידי בכלל לחרוג מכך ( ארוך יותר זה בסדר )
לאחר ריתוך והשחזה מומלץ מאוד ליישם גלוון קר כמה שיותר מהר .
כן לאחר שהגלוון קר התייבש ( כ - 15 דקות ) ניתן ליישם את השפכטל
זמני יבוש של שפכטל רשומות על האריזה ( כעשרים דקות עם אני זוכר נכון ) מומלץ מאוד להכין כמויות קטנות עם מקשה ( השפכטל מתיבש מהר , למריחה , אבל מתיבש מאוד לאט לשם ליטוש ) מומלץ מאוד לצבוע את איזור התיקון בצבע שחור ( ארוסול פשוט ) כך זה מבליט תוך כדי עבודה את השטח המלוטש ומה צריך עוד ליטוש ומה לא , כאן תמצא הרבה טיפים על שפכטל .
תתחדש על הרתכת .
עידו
תודה עידו הלינק נראה מעניין!
אתה צובע אחרי שהשפכטל מתייבש? לפני השיוף?
כן בצבע שחור פשוט ( ארוסול ) ואז מלטש זה מאוד מפשט את עבודת הליטוש , הצבע מבליט את חוסר האחידות בליטוש .
עידו
שבת שלום .
קצת מתעלק על השירשור .
שאלה למנוסים ממני - כעת אני משפץ סיטרואן דה שבו 65 . השילדה במצב המחייב החלפת חלק מהקורות , ואילו חלק אחר כמעט ולא ספג חלודה כלל .
מבנה השילדה הוא כזה שכאשר היא מושלמת ( כעת היא פתוחה ) ישנן קורות פח מכופף לאורך ועלהם סוגרות פלטות פח למעלה ולמטה .
את השלמת הקורות והפחים אני מבצע עם פח מגולוון , כיצד ניתן למגן את פנים השילדה מפני קורוזיה בעתיד ?
את הריתוכים אני מבצע עם רתכת מיג קטנה ( 160 אמפר ) ומיד משחיז וצובע עם גלוון קר .
לחיתוך רכשתי מכשיר פלסמה משולב ( i combo , של זיקה ) - פשוט תענוג , חוסך המון זמן , דיסקים , וכמובן גירודים .
נכון ניסחפתי ( כלכלית ) עם כלי עבודה , אך זה במקום לשלם לפחח שיעשוק אותי וימרח חומר ( אחריי המבול ) .
לגבי הנושא העיקרי - אצלי בטנדר ( סמוראי 87 ) הייתה אותה בעייה בדיוק - הפחח שתיקן זאת הצליח לשחזר את התעלה ואת הגג לרמה כמעט מקורית .
אילן
יש צבעים מיוחדים לתחתית של רכב ובסוף ציפוי זפת יעודי .
עידו
יואב משתמש פה בחומרים מאוד עמידים.
שווה לך לדבר איתו
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=77595
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
קישור לסרטון המסביר על שיטות ריתוך וסוגי אלקטרודות - קישור
שבת שלום .
במהלך השבוע נסיתי למצוא את הצבע שיואב המליץ עליו ( סוליקוט אלומיניום - טמבור ) , אך לשווא .
גם בבית טמבור בבני ברק לא ידעו לכוון אותי למקור .
שאלה נוספת למומחים שביננו - במהלך שיפוץ הסיטרואן אני מחזק את השילדה מבפנים עם פח מגולוון , בעת ריתוך חיבור ( לא חפיפה ) בין שתי חתיכות פח נוצר מצב שהגילוון פשוט התקלף מהחום כאילו זה שכבת צבע , האם זה תקין או שהדבר מעיד על "איכות" הגילוון .
דרך אגב , מי שמעוניין לעקוב אחר השיפוץ המדובר - הוא מתנהל בקארספורום של מועדון החמש ( לשפץ אני לומד - להעלות קישור עדיין לא - צטערת :rolleyes: ) .
אילן
כמה שאלות נוספות:
זפת לתחתית הבודי:
לישם זפת גם בברצפת הקבינה או רק בתחתית הרכב מלמטה?
יש המלצות לסוג חומר? לצבוע על צבע יסוד?
מה הדרך הכי טוב ליישם את זה?
עוד מקומות שאצטרך זפת בהמשך ?
איך צובעים את קיר האש בצד החיצוני (מנוע)?
תרשו לי לנסות לסכם, ותרגישו חופשי לתקן אותי או להוסיף:
אלה שלבי העבודה לסוגי התיקון השונים (בסוגיים החומר בו אני מתכוון להשתמש)
תיקון ריקבון באמצעות טלאים:
1. חיתוך הרקבון והחלודה.
2. הכנת טלאי מתאים.
3. ריתוך הטלאי (אני עובד עם רתכת co2 של jasic חוט 0.6) .
4. גילוון קר על האזור אחרי שהאזור התקרר (Z.R.C או Z.R protect ).
5. בוסטיק לרכב על התפרים (Soudaflex 40FC לרכב) .
6. צבע יסוד על כל האזור (אפיטמרין סולקוט אלומיניום של טמבור).
אם אני צריך לעשות גם עבודת שפכטל, באיזה שלב זה נכנס?
תיקון חלודה שטחית:
1. ניקוי החלודה.
2. יישום ממיר חלודה (קניתי ממיר חלודה של טמבור).
3. צבע יסוד.
תיקון כיפוף בפח:
1. משיכה/יישור של האזור.
2. שיוף וחשיפת הברזל.
3. שפכטל פחחים.
4. צבע יסוד.
לגבי זפת בתחתית הרכב ועל קיר האש:
האם ליישם את הזפת אחרי צבע יסוד? או שעדיף לעשות כבר צבע עליון סופי על כל הרכב ורק אז לעשות צביעה בזפת?