לא אמרתי לשחק בכימאי הצעיר. גם אני מעדיף מוכן ואיכותי. אבל יש נוזל קירור שהוא מונע חלודה אבל הוא לא אנטי פריז.
פרסטון למשל הוא אנטי פריז לעומת כאלו שהם anti rust
Printable View
לא אמרתי לשחק בכימאי הצעיר. גם אני מעדיף מוכן ואיכותי. אבל יש נוזל קירור שהוא מונע חלודה אבל הוא לא אנטי פריז.
פרסטון למשל הוא אנטי פריז לעומת כאלו שהם anti rust
בחורף האחרון גרנו בצפון הנגב ו"בילינו" לפחות עשרה בקרים בפינוי קרח מהשימשה הקדמית לפני הנסיעה.
גם בישראל צריך אנטיפריז.
מה בדיוק כל החכמים מנסים לחסוך? הוצאה של 300 ש"ח פעם ב2-4 שנים?
אם יש לך רכב עם בעיית התחממות כרונית מהמפעל, אז אני יכול להבין את המשחקים האלה. מים מקררים טוב יותר מאתילן-גליקול, אבל חוץ מזה, המשחק הקמצני הזה פשוט מוזר.
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
מיים מקררים טוב יותר מאתילן/פרופילן גליקול?
אפשר הסבר בבקשה.
אני מכיר הסבר הפוך שככול שהטמפרטורת רתיחה עולה הנוזל המערכת יותר בנויה להתחממות.
אתה מתכוון אולי שמים מוליכים יותר טוב חום?
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
מים מקררים טוב יותר. למה? אני לא סגור על זה. אני מניח שניתן למצוא מידע ברשת. אולי מוליכות/קיבול חום טובים יותר.
יתכן שהאתילן גליקול יתן טמפ' רתיחה גבוהה יותר ויציל אותך כשכבר תגיע לטמפ' מוגזמת אבל מים טהורים יעזרו טוב יותר לא להגיע לתחום הטמפ' הזה.
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
http://img.tapatalk.com/d/14/06/20/e6y8yda5.jpg
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
חנן שים לב שלפי הטבלה שהבאת ב 100 מעלות רןב התרכובות עד 65% אתילן גלוקול רותכים !
היות ונקודת העבודה של המנוע היא קצת מעל 95, נניח 98, הרי שעם רק מים תהיה רתיכה בנקודת העבודה.
כלומר שחיבים לעבוד עם אתילן גלוקול אחרת בשלב זה או אחר תהיה רתיכה.
זה מחזק את הנסיון שיש לי עם מערכות קירור.
ככול שבמים יש יותר גלוקול יש פחות הווצרות של לחץ גבוה במערכת בטמפרטורת העבודה.
היות ומערכות קירור בדרך כלל הם עם קירור יתר, ירידת המוליכות הסגולית לא מאוד מפריעה.
לחץ גבוה ורתיכה מפרעים הרבה יותר.
מערכת שבאופן קבוע היא עם לחץ גבוה, תוך מספר שנים קצר הצינורות יתפוצצו.
לא ברור לי מהיכן הסקת את השורה הראשונה שלך. רתיחה זה היכן שיש בטבלה 2 בסוגריים וזה קיים רק בשורה של ה115 מעלות.
בכל מקרה זה לא נכון ואנחנו לא זקוקים לטבלה הזו כדי לדעת את זה. מים רותחים ב100 מעלות וככל שמוסיפים להם אתילן גליקול טמפ' הרתיחה עולה.
גם זה נכון רק ללחץ אטמוספרי. במציאות המערכת תמיד תהיה בלחץ, ולא משנה מה תשים בה ולכן טמפ' הרתיחה תהיה גבוהה הרבה יותר.
הלחץ נקבע ע"י הקפיץ בפקק. לא ע"י סוג הנוזל.
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
אתילן או פרופילן גליקול משמשים בנוזלי קירור מסיבה יחידה : הורדת נק הקפאון.
אין סיבה להשתמש בגליקול בארץ ממש כמו שלא מוספים אנטיפריז לדלק.
רובנו לא גרים בחרמון ואני משוכנע שגם שירד שלג ברמון מי הרדיאטורים לא קפאו.
מערכת הקירור תחת לחץ ולכן כל נוזל ירתח מעבר ל 100 מעלות.
אם המטרה היתה העלאת נק הרתיחה ישנן דרכים זולות ולא רעילות לתסף את הנוזל.
לישי מאד צודק בכיוון,
מים מטופלים עם מונע קורוזיה ישפרו את יכולת פינוי החום וישמרו על המנוע.
יש מוצרים כאלו בתעשייה.
לגבי שמן שרוף בנוזל קירור, מהכרות עם מהנדסים מגרמניה - שום סיכוי שתקבל מהם עצה כזו.
וארגון כמו אגד אמור להיות קצת יותר רציני ולדבוק בהוראות הייצרן ולא לשפוך שמן שרוף למים.
ישנם תוספים בנוזלי הקירור הייעודיים שיוצרים שכבת פאסיבציה על המתכת- איניביטורים.
למעשה כך הם מגינים על המתכת מקורוזיה.
לצורך העניין אם מוסיפים מי ברז שהם עתירים בכלור יצרים מצב של פירוק מואץ של שכבת :-
הפאסיבציה ופירוק של האלומניום.
ואם עובדים עם מים מזוקקים בלבד בלי מונע קורוזיה מקבלים גם כן נזק מואץ.
עם כל הכבוד לפרסטון, זה לא באמת...
מזמין אתכם לנסות את הנוזל של פולקסווגן לצורך השוואה.
הטבלה לא מספיק מדויקת.ודווקא באיזור המאה מעלות הנקודה שחשובה לנו היא לא מספקת נתונים.
אבל ניתן למצוא זאת ממקורות אחרים.
בכל מקרה הכיוון ברור גם מהטבלה שלך.
אסור לשכוח שבמנוע יש איזורים הרבה יותר חמים, החום במערכת הוא לא אחיד במיוחד במערכת ישנה.
כך שיש איזורים שעוברים 100 מעלות.
במנוע מודרני העובד בטמפרטורה גבוהה, לעניות דעתי אתילן גלוקול מחויב המציאות, אחרת תהיה רתיכה והמנוע יעבוד כל הזמן בלחץ גבוה.
הקפיץ על הפקק נועד למצבי קיצון ולא לעבודה רגילה של המערכת.
אפשר לבדוק זאת בקלות על ידי שעון לחץ.
רק לעתים נדירות הלחץ יגיע ל 16PSI לחץ הפריקה של הפקק.
עובדה היא שאין נוזל קירור בלי אתילן גלוקול ורק עם נוגדני חלודה, מה שאומר שכנראה צריכים אותו.
האתילן הוא רכיב מאוד יקר יחסית לכל שאר המרכבים בנוזל.
אשר לאיכות פרסטון מול נוזלי קירור מקורים, אחרי שראיתי את איכות נוזל הקירור של טויוטה מסכים לחלוטין.
פרסטון הוא איכותי רק בהשוואה ל"מים הצבעונים" שמוכרים בכל מני מקומות פסאדו מקצועים.
יחסית לליגה של הגדולים הוא ממוצע ומטה.
ביני לבין עצמי החלטתי שמהיום והלאה אני קונה רק נוזלים מקוריים ולא פרסטון.
אומנם זה עולה פי שנים, אבל זאת הוצאה חד פעמית פעם ב 4 שנים, שווה.
הקפיץ על הפקק נפתח בכל תחילת מחזור עבודה של המנוע כשהנוזל מתחמם, מתפשט ועובר דרך הפקק למיכל העודפים.
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
מסכים.
אבל בטמפרטורת עבודה הוא נשאר סגור, והלחץ במערכת מתחת ל 16PSI.
קודם כל אין פה שום התקמצנות ההיפך. נוזל קירור איכותי או מים מזוקקים עם תוסף מונע חלודה איכותי עולים יותר מפרסטון .
לי אישית לא מסתדר לקנות משהו שאין לי צורך בו.
זה שיש פה אפקט העדר שכולם קונים פרסטון כי הם נוזל קירור מוכן טוב (יש טובים יותר) זה לא אומר שהוא הכי מתאים לתנאים בארץ. פה כל עוד זה אנטי פריז אין לזה הצדקה אפילו הטבלה שפירסמת מוכיחה זאת.
עמרי הבין בדיוק למה אני מתכוון ואין פה כל קשר לרכב עם בעיית התחממות כרונית או מערכת קירור תקינה לחלוטין. מים מטופלים במונע חלודה ישפרו את יכולת הקירור בהשוואה לאנטי פריז.
כולנו יכולים להתפלסף מהיום עד מחר.
אבל בסופו של אף אחד מאיתנו לא מהנדס כימיה.
שורה תחתונה, אם רוצים ללכת על בטוח רק נוזל קירור איכותי.
משחקי כימיה וניסויים מדעים אני מוכן לעשות על רכב של משהו אחר..