זה מדהים.
מי עשה את תכנון שלד הפלדה? המפעל המייצר בהתאם לתוכניות אדריכל? זה יוצר בארץ? היכן?
מה להערכתך העלות של שיטת הבניה הזו, ביחס לבניה קונבנציונלית באותו הסטנדרט?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
Printable View
זה מדהים.
מי עשה את תכנון שלד הפלדה? המפעל המייצר בהתאם לתוכניות אדריכל? זה יוצר בארץ? היכן?
מה להערכתך העלות של שיטת הבניה הזו, ביחס לבניה קונבנציונלית באותו הסטנדרט?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
פרויקט סופר מעניין!
השלד ברזל של חברת מייטק?
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
מאוד מרשים.
המראה של הבית מאוד לטעמי.
דבר שני קשה שלא להתפעל מהעבודה העצמית, הירידה לפרטים וכמובן הדיוק.
המון ריספקט ובהצלחה בהמשך.
אם יורשה לי הארה לגבי האיטום של השלד כלפי האדמת מילוי.
תוודא שמה שעשית מספיק.
לדעתי עשיתי משהו דומה ויש לי שתי נקודות קטנות ומתסכלות אחת מהן מאחורי ארונות המטבח) שהמים עולים משם בחורף ( הקיר לח למוה והצבע מפתח פטריה לבנה) וממש מתסכל עכשיו לפתוח את האדמה ולעשות איטום מחדש.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
התכנון של שלד הפלדה הוא על ידי החברה שמספקת אותו. הם מקבלים את התוכניות מהאדריכל ומתחילים איתו סבב של פינגפונג עד שכל האילוצים מסתדרים (מאוד דומה לתכנון קונוונציונאלי מול הקונסטרוקטור הרגיל, רק שבמקרה השני רוב האדריכלים מכירים כבר את כללי האצבע לתכנון ויש פינגפונג קצר. אם האדריכל מנוסה בבנייה הזו אז גם לו יהיה תהליך קצר מול חברת ההנדסה של השלד) זה תוכנן ויוצר בארץ.
לגבי העלויות, מאוד לא פשוט להתייחס ואני ארחיב. לרוב כשמדברים על סטנדרט בנייה מתייחסים יותר לדברים הנראים כגון מטבח, מיזוג, ריצוף, סניטריה, דלתות וכו' פחות מתייחסים ליעילות אנרגטית (התנגדות טרמית של קירות וגג לדוגמא) זמן ביצוע, דיוק, עמידות וכו' ולכן אם אני אשווה שני בתים, אחד עם שלד בטון רגיל ואחד עם שלד בבנייה מתקדמת לדעתי בבניה המתקדמת מקבלים מוצר טוב יותר בעבור אותו הכסף בערך.
כשהלכתי עם התוכניות האדריכליות לקבלני עד מפתח בבנייה רגילה וקבלני עד מפתח בבנייה מתקדמת, האחרונים טענו שהם יותר יקרים (בגלל שהם נותנים מוצר טוב יותר לטענתם) כך שמבחינת עלויות אין בשיטה הזו חיסכון. כן בשיטה הזו יותר קל לבנות לבד ופה יש חיסכון בין אם בונים בבנייה מתקדמת ובין אם בונים בבנייה רגילה.
אכן כן, תוכנן על ידי מייטק
לאחר יציקת הקורות (על הקלונסאות) כל החלק הפנימי של הקורות חופה בפלטות צמנטבורד
קובץ מצורף 116042
והמילוי שהכניסו פנימה הוא לא אדמה מקומית אלא פסולת מחצבה שמאפשרת חלחול מצוין (את המילוי ביצעו עם מעמיס טלסקופי על מנת לא לנסוע עם שופל על הקורות שנוצקו לפני מספר ימים ועדיין לא הגיעו לחוזק סופי)
קובץ מצורף 116040
בחלק החיצוני של הקורות התבצע איטום עם חומר איטום צמנטי (סיקה טופ סיל 107) שמתאים יותר לאפליקציה הרלוונטית לדברי הקונסטרוקטור. אחד החסרונות של חומר איטום צמנטי שרמת הגמישות שלו נמוכה בייחס לחומר איטום ביטומני (בגלל זה התעקשתי על חומר של סיקה).
קובץ מצורף 116041
על מנת למנוע פגיעה פיזית בחומר האיטום ולהוסיף שכבת בידוד טרמי לשלד הבטון שנמצא במגע עם השכבה העליונה של הקרקע הדבקתי עליו את הקלקר (למעשה זה פומבורד, כמו קלקר רק דחוס ומכאן שעמיד למים ועם התנגדות תרמית טובה יותר)
עירא
ועוד דבר, בגלל שיש שכבת הפרדה בין שלד הבטון לפלדה, ובנוסף הפלדה לא מאפשרת זרימה קפילרית של מים אני מקווה שלא יהיה בעיות של רטיבות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
פסולת מחצבה או תוצר גריסת פסולת בנין?
לא סגור על איזה מהשניים.
נראה קצת כמו סומסום יותר גס עם קצת יוצר אדמה.
לפני תחילת עבודת השלד הקבלן פיזר את המצע הזה על כל המגרש כדי שלא יהיה לו בוץ (השלד בטון התבצע בחודשים דצמבר-ינואר) וזה עבד מצויין. אחרי הגשמים החלק העליון נשאר אבנים קטנות ולא היו מים עומדים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
רק הארתי נקודה שכאבה אצלי.
נראה שאתה מוקף בבעלי מקצוע רציניים ויסודיים וגם אתה מעורב ומבין.
תהיה מוכן נפשית שמה שלא תעשה - אין מושלמות בבניה...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
א. מאוד שמח לקבל הארות (והערות) אפשר רק ללמוד מהן, ואשמח להמשיך ולקבל אותן.
ב. לקבלן שעשה את הבטון אני באמת יכול לחלק רק שבחים עשה עבודה לא פחות מדהימה (לטעמי)
ג. ברור לי שאין מושלמות וכבר היום יש דברים שאני יודע להגיד שהייתי עושה אחרת...
Sent from my iPhone using Tapatalk
בהצלחה בבניה ותמשיך לעדכן
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
קודם כל אני חייב לציין כמה דברים,
הפורום הזה מבחינת בנייה מדהים אותי כל פעם מחדש כל פעם בונים פה בתים בצורה שונה עץ אדמה פלדות.
אני בתחילה של בנייה רגילה לגמרי.. ואני מרגיש שאני לא בסדר שאני בונה רגיל[emoji3]
לגביי הבנייה של עירא:
1.עבודה פשוט מדהימה
2.אני חולק המון כבוד חמי שעושה דברים לבד בבית אני לצערי עוד לא ברמה כזו חוץ מפרסומות מחסנים וכאלו את החיסכון באמיתי בחשמל אינסטלציה וכו לצערי עוד לא הגעתי.
עירא המון הצלחה בהמשך הדרך. עבודה נראה מדהימה.
מחכה לעדכונים שוטפים(!!!)
אגב פספסתי כמה מטר הבית?
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
טיפ קטן, לוודא את דרישות והערות כב"א בהיתר כבר כעת.
כבר נתקלתי בדרישה מאוחרת להתקנת ספרינקלרים בכיסוי מלא עקב ביצוע גג מעץ בעת סיור הכבאי לאישור לט.4, בשלב שבו זה כבר כמעט בלתי אפשרי לביצוע.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
תודה!
בפגישה שהייתה לי בכיבוי אש לטובת קבלת ההיתר בנייה הם דרשו רק גלאי עשן עצמאיים (למעשה הם אישרו את מה שהצגתי להם וזה היה מטף, גלגלים כיבוי וגלאים עצמאיים)
כאשר על התוכנית פורט שהגב עץ והמבנה עשוי פלדה ופלטות צמנטיות.
בגדול מי שמתעניין בדרישות שהם דורשים מבתים פרטיים ניתן להיכנס לאתר שירותי הכבאות
http://www.102.gov.il/ConstructionNB...Shalhevet.aspx
ולראות בדיוק את הדרישות.
הם עושים הבחנה בין מבנה משפחתי/דו משפחתי רגיל לבין מבנה עד 2 קומות הנתון לסיכון אש ("בית נתון לסיכון אש" הוא: א)בית שחומרי הגמר החיצוניים (קירות חוץ) עשויים עץ בדרגת דליקות הנמוכה מ 3.3.5 והנמצא בקרבת יער; ב) בית ששלדו עשוי מעץ ועמידות האש של הקיר החיצוני היא פחות מ - 45 דקות;״)
Sent from my iPhone using Tapatalk
עירא - מרשים ביותר! תודה על השיתוף.
דן.
בסוף הלייזר עזר?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אחרי הרבה מחשבה על הנושא, עלתה האופציה להקיף את השלד בצינור גיאוטכני שינקז מים שיהיו צמודים לבטון. החיסרון של זה (מעבר לעלות לא קטנה, וכן, אני סופר כל שקל וזה יעלה להערכתי לפחות 4 אש"ח) הוא שצמוד לכל ההיקף של הבית תהיה חגורה של חצץ / טוף וזה לא הבחירה הראשונה שלי.
דעות?
ונמשיך עם סיפור העלילה.
כפי שניתן לראות בתמונה, החלק התחתון של החלונות עלה ב-10 ס"מ על מנת שהחיפוי החיצוני האחרון (הפלאנקים) יישרו קו עם החלק התחתון והעליון של החלון. בגלל שהרוחב של כל פלאנק הוא 30 ס"מ הייתי צריך להרים את החלונות קצת.
קובץ מצורף 116164
אז יש גג ורוב הקירות קיבלו שכבה ראשונה של חיפוי. זה הזמן להתחיל להתעסק בדברים אחרים (בעיקר כאלו שמאפשרים לי להיות מתחת לגג בין קירות בימים החמים).
אחד הדברים שאפשר להתחיל לעשות זה להריץ את תשתיות החשמל בקירות וברצפה (את אלו של הגג הרצתי כבר בשלבי הבנייה של הגג).
לטובת העניין צריך לעשות חורים בשלד במקומות בהם המעברי כבלים המקוריים לא עונים על הצורך. הפתרון הקל הוא עם פלזמה אבל אין לי, הפתרון המהיר (והעצבני) זה דיסק חיתוך והפתרון האלגנטי זה מקדח מרחיב. לא עבודה קלה עבורו (במיוחד לאור העובדה שבמקום לעבוד עם מברגה רגילה / מקדחה אני עובד עם אימפקט שלא עושה לו נעים) אבל המקדח הסיני הצליח לעשות עשרות חורים לפעמים בעובי כולל של 4 מ"מ ולפעמים תוך קידוח שני פחים במרחק 40 מ"מ בו זמנית.
קובץ מצורף 116172
(צילום אלוסטרציה, זה מקדח חדש עם רגל SDS שנשבר בחור הראשון שהוא קדח...)
קובץ מצורף 116166
אחרי שמהכנתי את הדרך לכל צינור וצינור, מתחילים להריץ את הצינורות עצמם. יש הפרדת צבעים בין תשתית חשמל, תקשורת, TV, אזעקה
וגלאי עשן.
קובץ מצורף 116170
למען הסדר הטוב (מי אמר OCD) מקבעים את כל הצינורות לרצפה עם שלות דפיקה ומתחילים לקבע את קופסאות האביזרים.
קובץ מצורף 116169
קובץ מצורף 116165
כאן הייתה התלבטות איך לחבר את קופסאות הגוויס לקיר? בגלל שאין לי כח לכתוב את כל האופציות שעלו, אני אקפוץ ישר לסוף. החלטתי להשתמש בקופסאות גוויס לגבס בעלות שפה קידמית חלקה. את הקופסאות אני חיברתי למסלול גבס שקיבעתי בין ניצבים בשלד בעומק שמביא את החלק הקידמי של הקופסא לקו אפס עם פלטת הגבס שתתחבר לניצבים. כך, הקופסא למעשה "תקועה" בין הגבס לניצב האחורי ובמשיכה אלימה של תקעים מהשקע, היא אמורה להחזיק מעמד ולא להיתלש. בשיטה זו גם קל מאוד לחבר את כל הצינורות (כל צינור מחובר עם ברגים לקופסה כדי למנוע מצב שבו הצינור יוצא ל"טייל" בקיר) וגם תהליך החיפוי בגבס יהיה פשוט יותר כי אוכל להניח את הפלטות בלי צורך להשחיל דרכן את צנרת החשמל החוצה, ובסוף פשוט לפתוח את החורים מול הקופסות.
קובץ מצורף 116167
קובץ מצורף 116168
ולבסוף, כל הצינורות מתנקזים לכיוון ארון החשמל/תקשורת/אזעקה וגם שם צריך לעשות סדר בבלגן.
קובץ מצורף 116171
חשוב להדגיש שהבית שלי הולך להיות טיפש לחלוטין. ללא מערכות שליטה מתקדמות כלל, אם מישהו יירצה לפרוץ לי הביתה הוא חייב להגיע לדלת. שום ילד זב חוטם לא יפרוץ לי הביתה מהמחשב שלו.
עירא
הכי יישן הכי טוב לא??
עירא הבית מתקדם מעולה.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
אתה עובד ממש יפה ונקי. תענוג לראות.
בבניה רגילה מומלץ לבטן את הצנרת שעל הרצפה כי הם נמעכים מדריכה לא מכוונת.
אתן לך טיפ שקיבלתי משמיל שניה לפני הריצוף...
תכניס כבל למחשב השקיה.
שים שני כבלי רשת [emoji4]
תכניס הכנה לתנור גז / נפט גם אם עכשיו אתה בטוח שלא תשתמש בזה בחיים.
יציאה תלת פאזית לחניה אם אתה מתכנן להפעיל שם כלים / רתכת יום אחד.
תכין צנרת למזגן בקירות בקטרים מתאימים...
אל תחסוך באיטום. אם יש לך ספק תהרוג אותו בזמן.
נכון גם לחדרים רטובים.
אגב, אני פיניתי את כל המרזבים החוצה מהמגרש עם צנרת מתחת לאדמה.
ואצלי אין חומות בטון כמו שאני מניח שיהיו אצלך. תן לזה מחשבה גם
אני לא זוכר אם יש לך קומה שניה אבל אם יש אז תשתמש בצנרת ביוב מבודדת רעש ובכלל תשתדל שלא ירדו צמוד לחדרים שלמטה
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
קטונתי מלתת עיצות לבנייה ככ מקצועית ונקייה.
אתן רק תזכורת לגבי הניקוז, במידה ומתחת לבית שטח נמוך מהחצר שסביב, כדאי מראש להכין ניקוז להרחקת המים, כדי שלא תהיה ביצה, אצלי יש מרזבים שהתחתית שלהם מחוברת לצינורות שמרחיקים את הניקוז רחוק מהבית, לפני שטיפלתי בזה סבלנו מביצה קטנה מתחת לבית.
Sent from my Plus E using Tapatalk
איך שקדחת זו לדעתי השיטה הנכונה. פלסמה הייתה עושה לך הרבה בלגן. אולי ברנר אבל גם לא בטוח שבשביל העובי הזה צריך. אני עם מקדח קוני ופטישון, או מקדחה פשוטה קטנה של מקיטה, לא זוכר כבר) עשיתי חורים בדופן של קונטיינר.
השיטה של הגוויס דומה למה שאצלי בבית.
כאשר התיבה עמוקה יש אפשרות לבצע חיבורים נוחים של החשמל ובעתיד להכניס יחידות של בית חכם.
אגב מפסקי תריס חשמלי של החדרים אצלי הם בכניסות.
כשרוצים לסגור הכל זה נוח לעשות סיבוב במסדרון ולא ללכת לכל חלון בנפרד.
לגבי חצץ מסביב לבית.
חצץ עם תזוזות הקרקע יחדור את הבידוד....
Sent from my Android using Tapatalk ישוחרר ברנרד
שאפו, עבודה נקיה ומקצועית כרגיל.
מתח נמוך-
הכנות למצלמות בהיקף הבית + מיקום ל dvr
אינטרקום
הכנה למקרן בתקרה - מומלץ
גלאים + אזעקה (רצוי שלא לחווט אל ארון התקשורת מסיבות מובנות).
כבל תקשורת לדוד החשמל ולראש מערכת השקיה כפי שכבר נכתב כאן קודם.
רוב המזגנים כיום מסופקים עם מגע יבש להדלקה\ כיבוי, אז להריץ תקשורת למיקום המיועד. נוח מאוד ביציאה מהבית.
חשמל-
להפריד מעגלי שקעים ממאור, ממליץ להשקיע בכבלים 2.5 ממ"ר לכל השקעים (זה צ"ל סטנדרטי בווילות).
לרוב מנועי התריסים אופציה בחווט נכון לאפשר הורדה והרמה מרכזית ללא בית חכם- מומלץ.
חשמלאי נורמלי ידע גם לבצע לך ריליי מתאים בלוח החשמל שיאפשר לנתק את מעגלי המאור בלחיצה אחת ביציאה מהבית, שוב ללא צורך בבית חכם. מומלץ.
אגב חלק ממערכות בית חכם כיום משתמשות במפסקים לקופסאות גוויס סטנדרטיות בתקשורת בתקנים שונים ( wi fi ועוד ) כך שתוכל לבצע גם בעתיד אם תתחרט.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
בפעם האחרונה שכתבתי, רשמתי שהבית מחופה בשכבה חיצונית ראשונה.
אז נכון, הפלטות הצמנטיות במקומן, אך עכשיו צריך לסגור את כל החורים ביניהן על מנת למנוע בריחת אוויר. קצת חבל לשלם לחברת חשמל על האנרגיה לחימום או קירור של האוויר, ואז הוא פשוט בורח דרך סדקים ברחבי הבית. (החברה שגרים מעבר לים עושים בדיקה למדידת בריחת לחץ)
היו שהמליצו לי למלא את המשיקים במסטיק אקרילי, והיו שטענו שמספיק איטום באמצעות סרט הדבקה. בגלל שלא יגעתי מה יותר טוב, החלטתי ללכת על גישת הגם וגם....
אז מתחילים במילוי של כל המשיקים בין הפלטות, והחיבורים בין הפלטות לבין שלד הפלדה באמצעות מסטיק פוליאוריטני (לאחר התייעצות עם חברת גילאר לגבי מסטיק שיקשר באופן מיטבי לפלטות הצמנטיות הוחלט על SIKA FC11) שמגיע בנקניקים של 600 מ"ל.
קובץ מצורף 116750
קובץ מצורף 116751
לאחר היישום של המסטיק, הדבקתי עליו נייר דבק אלומיניום
קובץ מצורף 116753
קובץ מצורף 116752
וחזרתי על התהליך הזה בכל החיבורים בין הפלטות לבין עצמן ובין הפלטות לבין השלד פלדה או קורות הגג (ומי שזוכר, יש הרבה קורות גג...)
קובץ מצורף 116749
קובץ מצורף 116748
עכשיו הבית אטום לבריחות אוויר, אבל עדיין צריך לטפל בנושא המים.
לטובת העניין, את כל הבית אני עוטף עם "נייר עטיפה" שזו למעשה יריעה שמאפשרת לאדים שנוצרים בתוך הבית לצאת החוצה, אך לא מאפשרת כניסה של מים פנימה וכבונוס היא גם רפלקטיבית ומחזירה קצת מקרינת השמש (ומגדילה את ערך ההתנגדות הטרמי של הקיר - R בעוד 0.7 W/m^2K)
כדי לחבר את היריעה לבית אני מדביק אותה בצורה זמנית, ואז אני משתמש בקרשים (שעברו טיפול אימפרגנציה בלחץ) שמוברגים דרך נייר העטיפה ודרך הפלטה הצמנטית ישירות לשלד הפלדה. קרשים אלו יהוו את הבסיס של החיפוי החיצוני הסופי, ולכן הקיבוע שלהם צריך להיות חזק ולכן יש שימוש בהמון ברגים (ואם כבר ברגים אז כאלו שמצופים באבץ בגלל שמדובר ביישום חיצוני)
קובץ מצורף 116754
קובץ מצורף 116757
קובץ מצורף 116756
קובץ מצורף 116758
בקיר של הממ"ד הנושא, טיפה יותר מסובך. את הממ"ד הכנסתי כלפי הבית ב-3 ס"מ על מנת שאוכל לקבע עליו פרופיל F47 , ביניהם להכניס קלקר ועליהם את הנייר עטיפה ועליו את העצים. בפועל, היציקה של הממ"ד בפינה אחת השאירה לי מרווח של 12 מ"מ בלבד, עובדה שלא אפשרה להשתמש בפרופיל סטנדרטי. הזמנתי זוויתנים מפלדה מגלוונת בעובי 2 מ"מ. קיבעתי אותם עם דיבל ג'מבו לקיר הממ"ד (על הנייר עטיפה) ולאחר מכן קיבעתי אליהם את הקרשים כשהם מפולסים ויוצרים קיר ישר. את הקלקר אני אכניס בין הקרשים.
קובץ מצורף 116759
קובץ מצורף 116760
קובץ מצורף 116762
קובץ מצורף 116761
וכדי לתת לגוף (ובעיקר לראש) קצת מנוחה, החלטתי שקיר הבטון שצמוד לדלת הממ"ד (ואינו מהווה קיר הדף כי יש לי דלת הדף רסיסים בכל מקרה) מייצר מסדרון צר מידיי (טעות שלי ושל האדריכל בשלבי התכנון) ולכן צריך לקצר אותו ב-20 ס"מ.
לא כיף לנסר קיר בטון בעובי 15 ס"מ עם המון ברזל באמצע...
מה גם שחישבתי את המשקל של הרצועה שהולכת להישאר לי על הרצפה והבנתי שאני לא יכול להזיז אותה לבד, אז חתכתי אותה ל-4 חתיכות של כמה עשרות ק"ג כל אחת.
קובץ מצורף 116763
קובץ מצורף 116764
עירא
פשוט תענוג איזה עבודה יפה.
תגיד, האקדח נקניקים מוצלח?
יפה מאד.
תוכל להסביר להדיון כמוני מהם השימושים של נייד-דבק-אלומיניום? יש לי גליל קטן של חומר זה שהוזמן בטעות ואני סקרן האם יש שימוש אפשרי לחומר שיוכל לעניין אותי.
אגב עירא, לתשומת לבך הצורך לבטן את הצינורות תשתית לריצפה.
עכשיו מתחילים לדרוך עליהם ולגרום להם נזק. אם יום אחד תרצה להשחיל שם סיכוייך קטנים... וגם אולי החוטים נפצעים.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
האקדח הזה יודע לקבל גם נקניקים וגם טיובות רגילות,
הוא כלי מדהים ובהחלט שווה אם יש עבודה שוטפת איתו. אבל הוא יקר, ואני מאמין שאם לא היה לי את התירוץ של הבניה לא הייתי קונה אותו, מה גם שאת כמות הפעמים שיצא לי לעשות שימוש באקדח סיליקון רגיל או אקדח נקניקים בחמש שנים האחרונות אפשר לספור על שתי ידיים.
ארז, תגגל aluminum tape זה יסביר הרבה יותר טוב ממה שאני אכתוב
Sent from my iPhone using Tapatalk
עירא ממש בניה יפה!
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
השלב הבא לקראת החיפוי החיצוני האחרון הוא פתרון לפתחים של החלונות / וויטרינות.
אני החלטתי שהחלונות שיהיו לי בבית יהיו חלונות אלומיניום ארצישראלים מצויים (שיקולי עלות בעיקר) והאדריכל, לא הסכים שיהיו לי הלבשות לחלונות ובגלל זה הייתי צריך לבנות מסגרת, שתהיה ה"גליף" של החלון, והחלון יותקן במרכז המסגרת הזו.
בגלל שהמסגרת הזו באה במקום משקוף עיוור, היא חייבת להיות מאוד מדוייקת. בנוסף, החלק התחתון שלה צריך להיות בשיפוע כלפי חוץ כדי לתעל את המים החוצה וגם בחלק התחתון של המסגרת נדרש לחרץ אף מים שיגרום למים שהגיעו למטה, לטפטף ולא לזחול פנימה. בנוסף צריך לוודא איטום בין המסגרת לבין השלד פלדה (ממש לא בא לי שלחות ורטיבות ייכנסו לשלד עצמו).
1. איטום סף תחתון עם יריעה בוטילית.
קובץ מצורף 117146
2. הדבקת היריעה הבוטילית על כל רוחב הפתח, ויצירת שיפוע על ידי הדבקת 2 שכבות במרכז ושלוש שכבות בקצה.
קובץ מצורף 117147
את הגליף עצמו החלטתי לבצע מפלטות שמיועדות לשימוש כפלטות רצפה. הן מגיעות במידה של 1.2X2.4 מ' ובמשקל סולידי של 78 ק"ג לפלטה. את הפלטות הללו חתכתי לרצועות ברוחב 27 ס"מ כל אחת כך שהן יישבו בקו אפס עם הגבס בחלק הפנימי של הקיר, ויבלטו 3 ס"מ מעבר לחיפוי החיצוני. לאחר החיתוך של הפלטות לרצועות (משימה לא כל כך פשוטה, לחתוך מלבנים ישרים באורך 2.4 מ' באתר בנייה) התחלתי את ההכנות להרכבה של הגליף.
תוך כדי הכנת הפלטות, הזמנתי פלאשונג פח - פח מגלוון מכופף לפי מידה שיותקן מעל חלקו העליון של הגליף ולא יאפשר למים להיקוות בחלקו העליון.
קובץ מצורף 117154
3. חירוץ אף מים בתחתית של הפלטה התחתונה
קובץ מצורף 117148
4. צביעת הפלטות בצבע יסוד (פריימר X)
קובץ מצורף 117149
5. קידוח חורים וביצוע שיקועים לברגים (הפלטות האלו מאוד דחוסות ובלי שיקוע מקדים הבורג פשוט "טוחן" את ההברגה)
קובץ מצורף 117150
6. הרכבה, במבט צד ניתן לראות את האף מים ואת השיפוע
קובץ מצורף 117144
קובץ מצורף 117145
קובץ מצורף 117155
7. איטום החיבורים בין הפלטות באמצעות סיקהפלקס קונסטרקשן שמתאים לאפליקציה הזו (הוא הרבה יותר גמיש מה-FC11)
קובץ מצורף 117151
קובץ מצורף 117152
8. ולבסוף צביעה בצבע עליון אוניקריל ששימש בנוסף לצביעת הפלאשונג פח
קובץ מצורף 117153
קובץ מצורף 117156
לא סיפרתי פה על כל הבעיות שהיו בפילוס של הפלטות ביחס לשלד הפלדה ועוד המון בעיות שצצו בדרך תוך כדי עבודה. אבל הסיפור הזה גזל בערך פי 3 יותר זמן ממה שהערכתי בהתחלה.
דבר נוסף לגבי הגליפים, כדי להצליח למקם את המסגרת במיקום הנכון, הייתי חייב למקם באופן זמני 2 שכבות של גבס בצד הפנימי של הקיר כדי לקבל את הקו אפס של הקיר הפנימי ולפיו ליישר את הפלטה התחתונה והעליונה.
קובץ מצורף 117169
ואם כבר פתחתי את החבילה של הגבס, החלטתי להתחיל לשחק איתו קצת, להבין מה המשמעות של כל הסיפור הזה וכמה השד באמת נורא.
אז דבר ראשון לפני הגבס, צריך לשים בידוד. הבידוד שלי הוא צמר מינראלי בצפיפות 24 ק"ג/קוב בעובי 15 ס"מ לקירות חוץ (ו-36 ק"ג/קוב ועובי 10 ס"מ לקירות פנים) בסה"כ החומר הזה הרבה יותר ידידותי למשתמש מהצמר סלעים בעליית הגג בבית של ההורים שלי, שאני מתגרד רק מלכתוב עליו, והעבודה איתו לא הייתה נוראית.
אם רוצים שהבידוד לא "יזחול" למטה עם השנים, מומלץ לשפד אותו על קוצים שמחוברים לשלד (בקירות גבוהים מומלץ לעשות את השיפוד הזה במספר גבהים)
קובץ מצורף 117157
קובץ מצורף 117158
ולחזור על הפעולה הזו לכל שכבה נוספת של בידוד (הבידוד מגיע בעובי 5 ס"מ ולכן אצלי יש 3 שכבות בסה"כ בקירות החוץ)
קובץ מצורף 117160
קובץ מצורף 117159
אחרי מילוי ותפיסת הבידוד מדביקים לכל הניצבים והמסלולים חתיכת קומפריבאנד (מעניין מה מקור המילה...) שזה פלציב (או ספוג תאים סגורים למהדרין) ברוחב 50מ"מ ובעובי 5 מ"מ. תפקיד הפלציב הוא כפול, הוא גם משמש "ליישר" את הקיר במקומות בהם ישנם ראשים של ברגים, ובמקומות בהם ישנו חיבור של מסלול לניצב ולכן ישנו הפרש ברוחב הקיר (הניצבים יושבים בתוך המסלול, והעובי דופן של המסלול העליון הוא 2מ"מ) תפקיד נוסף הוא לשמש חציצה בין השלד פלדה לגבס ולהקטין את הוויברציות בינהם ובכך לשפר את הבידוד האקוסטי (יש הטוענים שהוא גם מוסיף עוד ערך התנגדות טרמי קטן בין שלד הפלדה לבין הגבס ובכך שובר את הגשר הטרמי, אני לא בונה על זה....)
קובץ מצורף 117161
ולבסוף קיבוע פלטות הגבס
קובץ מצורף 117162
חדי העין יבחינו בפינה השמאלית למטה באקדח מסמרים. קניתי אקדח מסמרים מיוחד לחיבור של גבס לשלד פלדה דקת דופן (עובי 0.8 - 1.6 מ"מ). אני יכול היום להגיד שזה אחלה של מכשיר למי שיחבר פלטות גבס לשלד פלדה ללא יישום של פלציב. הפלציב הורס את העבודה של האקדח ומהר מאוד זנחתי אותו וחזרתי לשיטה הישנה של ברגים (אבל בגלל שעובי הפח של השלד הוא הרבה יותר משל קונסטרוקציית גבס רגילה, נדרשים ברגי גבס עם ראש קודח)
אותו התהליך חוזר על עצמו גם בקירות עם חיזוקים שונים, ההבדל העיקרי הוא שאת השכבה הראשונה דוחפים לכל מקום פנוי.
קובץ מצורף 117163
קובץ מצורף 117164
קובץ מצורף 117165
קובץ מצורף 117166
קובץ מצורף 117167
קובץ מצורף 117168