שלום לכולם
בנינו דגם של החלק האחורי של הרכב מפלדה בכדי לאפשר לצוות המנוע לבנות עיגונים מתאימים.
נשמח להערות מכל הסוגים.תודה.
עומר
http://w3.bgu.ac.il/sae-car/2006%20construction.html
התמונות החדשות נמצאות למטה
Printable View
שלום לכולם
בנינו דגם של החלק האחורי של הרכב מפלדה בכדי לאפשר לצוות המנוע לבנות עיגונים מתאימים.
נשמח להערות מכל הסוגים.תודה.
עומר
http://w3.bgu.ac.il/sae-car/2006%20construction.html
התמונות החדשות נמצאות למטה
עומר ערב טוב,
קודם כל סחטיק על ההתקדמות..
ומס' שאלות:
1. איזה חברה מייצרת אופנוע הנקרא R600?
2. איזו שנה המנוע ומהיכן רכשתם אותו?
3. האם הגלג"ש הם תכנון שלכם? והיכן ייצרתם אותם? ובאיזו שרשרת את משתמשים?
4. באיזה רדיאטור אתם מתכננים להשתמש?
5. כיצד את מתכננים להסיט את מערכת הפליטה מתחתית המנוע?
6. מה הוביל אתכם לבחור בשימוש במוטות לעיגון המנוע?
אני אשמח לקבל תשובות..
ח"ח על הביצוע עד כה.. :D
היי
המנוע הוא GSXR 600 שנת 96 קרבורטור של סוזוקי.
קנינו אותו בתל אביב מחנות אופנועים (נראה לי אישימוטו לא בטוח אוכל לברר אם חשוב)
בקשר לגג"ש ושרשרת אברר.
גם בענין הרדיאטור ודברים נוספים ששאלת אברר,הענין הוא שאנו מספר צוותים שלכל צוות תחום אחריות,יש צוות מנוע,צוות הנעה,צוות שלדה ועוד,אני צוות מתלים כך שיש דברים שאני לא סגור עליהם.
אנו בונים סעפת פליטה חדשה (גם יניקה לצורך הענין) החברה לקחו צינורות פלסטיק,חתכו אותם חיתוכים די עמוקים בצורה צפופה כך שיוכלו להתכופף ובעזרת עזרי הדבקה קיבעו עפ"י תכנון מוקדם.
עפ"י דגם הפלסטיק הבנתי שניתן לבנות סעפת אמיתית.
תודה על התגובה אחזור עם תשובות טובות יותר
ראיתי שאתם משתמשים במסבי פרק במשולשים של המתלים. אתם בטוחים שמסבים כאלה מיועדים לקבל כאלה כוחות אקסיאלים?
אלי
שלום
אני קורא לחלק הזה מיסב קצה (ROD END).
לפי טבלאות המיסב במידה ולא נעבור 12 מעלות הטיה אז לא צריכה להיות בעיה למיסב להחזיק את העומס האקסיאלי.
בנוסף אני מסתמך על נסיונם של אחרים, 90% מהקבוצות האחרות משתמשות במיסבים אלה ולא רק זה אלא בקטרים קטנים יותר(שלנו 10 מ"מ).
יש להביא בחשבון גם את העובדה שהרכב שלנו לא מתוכנן להחזיק ל 10 שנים,אנו מתכננים רכב קל שיחזיק לשנה.
שלום.
ראשית, מאוד נהניתי לקרוא את הדיון וכל הכבוד על הרעיונות.
לגבי מיסבי הקצה, לעניות דעתי אם תסובבו אותם יחד עם הצירים ב - 90 מעלות, תאפשרו תנועה חופשית הרבה יותר של הזרועות כמו גם טווח תנועה גדול הרבה יותר.
מדובר כמובן על החלקים המחוברים לשילדה. דבר זה גם יאפשר להקטין את העיוותים שעלולים להגרם לכל המכלול כתוצאה מזווית ה - ANTI SQUAT במתלים האחוריים.
אגב, הנה שתי תמונות של מערכת מתלים שיכולות לעניין אתכם אולי ... :wink:
http://www.rc-cars.co.il/temp/predator/x10/f_susp.jpg
http://www.rc-cars.co.il/temp/predator/x10/r_susp.jpg
היי
חשבנו על נושא הזווית של ציר מיסב הקצה ואני אישית כמו שצוין בפורום עדיין לא בטוח מה עדיף,העדפתי ללמוד מנסיון של אחרים,רוב הקבוצות עם ניסיון של יותר מכמה שנים בונות כאשר הציר מאונך לקרקע וכך גם אנחנו עשינו.
בהמשך כאשר הרכב יתחיל לנסוע אנסה להבין למה עדיפה כל שיטה.
המתלים נראים מענינים,של מה הם?
שלום לכולם
אני שמח לכתוב שסיימנו לבנות בפיקים את מנגנון הבולם.
תכנון מנגנון שכזה אינו פשוט משורה של סיבות:
1. המנגנון הינו תלת ממדי.
2. כל פרמטר של התכנון משפיע על מספר לא קטן של פרמטרים נוספים בצורה לא לינארית,כלומר, קשה לצפיה.
3. המנגנון משפיע רבות על התנהגות הרכב.
4. המנגנון צריך לנוע בצורה חלקה ובמינימום חופשים.
5. כדאי לתכנן מנגנון כך שכיוונונו במקרה והתכנון אינו עונה על הדרישות יהיה אפשרי בצורה פשוטה יחסית.
כאן התמונות-->http://w3.bgu.ac.il/sae-car/2006%20construction.html
כמובן אשמח לקבל הערות.(דרך אגב הברגים יהיו ברגים מתאימים)
מתוך סקרנות - למה בעצם המנוף, אוירודינמיקה? לאיזה מהירות המכונית מגיעה? כל הקבוצות מכניסות את הבולמים לגוף?
http://w3.bgu.ac.il/sae-car/IMG_2235.JPG
היי
באנגלית קוראים לזה IN-BOARD SETTING (מה שיש לנו) בניגוד ל-OUT-BOARD SETTING
כמובן לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות,עד לפני מספר שנים (לא יודע כמה) רוב התצורות היו OUT-BOARD SETTING ,זה הרבה יותר פשוט לבניה,מוריד קצת את מרכז המסה,פחות חלקים נעים,יותר זול,יש זרימת אוויר טובה על הבולם ולכן מתקרר.
לאט לאט העובדה שהבולמים היו מחוץ למרכב ולכן התנגדו לאוויר ולהאטת הרכב גרמה למהנדסים להכניס את הבולמים פנימה.(הכוונה לפורמולה 1).
למה אני החלטתי על התצורה הזו?
עקב חוסר ניסיוני והעובדה שזהו אב טיפוס רציתי מנגנון מתכוונן, שאוכל לשנות את המכלולים בצורה פשוטה וכך להשפיע על ההתנהגות,בצורה זו בקלות אני בונה נדנד חדש במקום לעקור ריתוך בתצורה החיצונית.
במידה ונחליט שאנו מעונינים לשים ANTI ROLL BAR בצורה שאני בחרתי הוא יהיה קטן ואלגנטי בניגוד לצורה השניה שם המוט יצטרך להיות ארוך יחסית ולכן גם כבד.
וסיבה אחרונה,לטעמי לא פחות חשובה וזה המראה המדליק.
המכונית תגיע ל120 קמ"ש ורוב הקבוצות אכן מכניסות את הבולמים.
תצורה זו של מתלים תומנת בחובה כמה וכמה יתרונות:
הורדת מרכז הכובד
שיפור האווירודינמיקה
הגדלת הרגישות לשינויי כיוונון = אפשרות לכיוונון מדויק יותר
ניתן להגיע למהלך מתלה גדול מאוד תוך שימוש בבולם קטן יחסית
לשאלתך עומר - המתלים בתמונות שייכים למכוניות שלט - באגי מירוצים בעלת הנעה כפולה.
לגבי המתלה, כמה הצעות. ראשית הביאו את ה - PUSHROD למצב מאונך ל - ROCKER,
כרגע הוא בזווית קטנה יותר מ - 90 מעלות וזה יוצר עומסים מיותרים.
בנוסף הייתי מנמיך את נקודת העיגון של הבולם לשילדה כדי שהבולם יהיה כמה שיותר מקביל לכיווניות התנועה של ה - ROCKER, גם כאן תורידו את כמות העומס ותקבלו תנועה חלקה ואפקטיבית יותר.
My two cents ...
איציק
היי איציק
אתה צודק במאה אחוז את התגובה כתבתי מאוחר בלילה...
יש יתרון גדול באמת בתזוזה גדולה יחסית של הגלגל ביחס לבולם עצמו,יחס זה נקרא INSTALATION RATIO או (MOTION RATIO תלוי איזה ספר קוראים).
ובתצורה זו ניתן בצורה מדויקת ורחבה יותר לשנות את יחס זה וליצור RAISIN/FALLING RATE.למה הכוונה, ב RAISING RATE לדוגמא, המנגנון מתפקד כמו קפיץ פרוגרסיבי,ככל שהגלגל יעלה גבוה יותר כך המנגנון יתנגד יותר לעליה.
בקשר ל 90 מעלות מבחינת עומסים אתה צודק אבל שמתי לב שיש חשיבות לזוית זו על תנועת הבולם,והזוית שם בכדי שתתאים לדרישות ההתנהגות שלי מהרכב,אבל הכל יעמוד לניסוי ונראה מה יקרה.
בקשר להורדת נק חיבור הבולם לשלדה מה שהיה לנו בראש זה סימטריית בניה עם הצד השני,הבולם יושר עם פלס.
אחת הבעיות הקשות שנתקלנו בהם זה ענין הדיוק והסימטרייה בין שני הצדדים,לוקח הרבה זמן לוודא דיוקים,ואני רוצה לציין שאת האוזן שמחזיקה את הבולם חתכנו עם דיסק רגיל ולא מקובע,כי פשוט כרגע אין לנו במעבדה.
אתה מתכוון ל - VRIABLE RATE SUSPENSION, אם אני מבין אותך נכון.
אם כן, אז ככל שהמתלה עולה גדלה ההתנגדות לתנועה שלו. התנגדות זו ניתן לכוונן על ידי אורך ה - PUSH ROD והזווית שלו ביחס ל - ROCKER ARM.
עקרונית המצב הלינארי ביותר הוא כשישנה זווית של 90 מעלות. בד"כ מוסיפים ב - ROCKER ARM נקודת עיגון נוספת הנמצאת לפני הנקודה הראשונה - ז"א קרוב יותר לחלק הקדמי של הרכב וזאת על מנת להקשיח את המתלה. ניתן גם להוסיף נקודת עיגון מאחורי הנקודה הראשונה, דבר שיגדיל את מהלך המתלה וירכך את המתלה, אבל זה מתאים יותר לרכב שטח.
הייתי מציע שתנסו בכל זאת להוריד את נק. החיבור נמוך יותר, חבל לייצר משהו שמלכתחילה עומד בעומס מיותר. ככל שציר האורך של הבולם יהיה חופף יותר לציר התנועה שלו (מקווה שאמרתי את זה נכון ... ) כך הבולם יהיה אפקטיבי יותר ומכאן כמובן שגם המתלה.
אותו העקרון גם תופס לגבי כיוון ההתקנה מיסבי הקצה, ולכן הערתי לגביהם.
אגב, ללא קשר, יופי של פרויקט. :)
איציק
היי
אנו כעת מתחבטים בשאלה כיצד הנהג יעביר הילוכים.
יש לנו מספר רעיונות (מכני, חשמלי) אבל רצינו קצת עזרה וחוות דעת.
מה לדעתכם הדרך הטובה יותר להעביר הילוכים, ואני מזכיר מדובר בגיר של אופנוע כאשר המנוע יושב מאחורי הנהג.
תודה
אני לא מדבר מנסיון, רק ממחשבות כלליות... דווקא לשלוט על גיר של אופנוע נראה לי קל יחסית לגיר של רכב, נדרשת רק תנועה קדימה אחורה על ציר אחד. מערכת מנופים של שני צירים במידה ואפשרי להעביר הכי קצר - זה בטח יוצא משמאל לנהג וקצת לא נוח. אפשר להעביר עם מערכת של מקסימום שלושה צירים את הידית לכל מקום בעצם, צריך להקפיד על קשיחות הצירים, המוטות, המיסוב של הצירים בלי חופש, ובטוח שווה להשקיע במיסבי קצה קטנים בשביל לבטל חופשים ולתת יכולת כוונון.
חשמלי? תן לי סיבה טובה...
כן, מערכת צירים שכזו נראית לי רעיון טוב,הייתי שמח לשמוע ולראות תמונות של מערכת כזו בכדי להתכוונן יותר טוב.
בנוגע למערכת חשמלית,אפשר למצוא יתרון בהעברת הילוכים ע"י כפתור שימוקם על ההגה וכך יחסוך את תנועת היד.
בעיה שאני רואה זה איך מערכת חשמלית,יחסית ללא רגש תזהה את הניוטרל.
זה לא פשוט, אבל אני מניח שאפשר לחרוט תוף בורר הילוכים חדש כך שהניוטרל יהיה מתחת לראשון.ציטוט:
נכתב במקור על ידי Omer
נשמע מענין,לחרוט את התוף בורר הילוכים.
אני לא יודע בדיוק איך מערכת ההילוכים עובדת שם אבך אם נוכל להעביר את הראשון שיהיה למטה זה יכול מאוד לעזור.
מחר יש בוחן אז אני זז לישון.ביי
יש שם תוף עם חריצים מעוקלים. בתוך כל חריץ יושב פין של אחד המזלגות שאחראים על שילוב ההילוכים. אתה מסובב את התוף עם רגלית ההילוכים, כל פעם כמה מעלות, והחריצים המעוקלים מזיזים את המזלגות כך שמשתלב ההילוך הרצוי. בניית תוף אחר, עם צורת חריצים שונה באיזור של הניוטרל והראשון, תגרום לשינוי סדר ההילוכים. אני מניח שזה לא ממש פשוט לעשות את זה.
http://static.howstuffworks.com/gif/...ector-drum.jpg
מסובך מאד לעשות שינוי כזה חנן, ממש לא טריביאלי. אני הייתי פשוט בונה מערכת מנופים, צריך להקפיד על הקשיחות שלה ואפס חופשים וזה יעבוד יופי, פשוט העתקה של רגלית ההילוכים לאיפשהו קרוב ליד.
אפילו בINDY CAR וב CART האמריקאים(הסדרות הכי גדולות שם) הידית מימין לנהג והילוכים מוחלפים ע"י הזזת הידית קדימה ואחורהציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
זה לא בגלל שמדובר על גיר עוקב (או המשכי או רציף, המילון לא היה ברור)
הנה קישור לכתבה על גיר שכזה:
http://auto.howstuffworks.com/sequential-gearbox.htm
גיר סיקוונסיאלי. לפעמים לא כדאי לתרגם.
אסף.
עומר שלום
יש מערבות חשמליות להעברת הילוכים במנועים של אופנועים
הם יקרות רצח!!!!!! אני משתמש בכבל מורס (PUSH_PULL) אם מיסבי קצה
כך שאין לך שום בעיה למקם את הידית איפה שאתה רוצה אנסה למצוא לך קישור
או אים תריץ חיפוש בגוגל ל MORSE CABLE
מה זה כבל מורס?
ובמה הוא שונה מכבל גז רגיל?!
הוא יכול לפי הנראה לשמש למצערת ולדוושת הקלאצ'.
אבל מה הקשר להעברת הילוכים?
באופנוע ההעברה מתבצעת בעזרת רגלית, בבאגי/מכונית מירוץ.. יש להכין ידית עם מינוף נכון ללא חופשים והעברה מדויקת.
כבל רגיל רק מושך. אתה צריך גם דחיפה וגם משיכה.
אסף.
אההה,
למדתי..
אז היכן ניתן להשיג כבל מורס בארץ?
תודה sidewinder
הכוונה שרק מחברים את הכבל בצורה נכונה בין ציר ההילוכים לידית ההילוכים בלי צורך בצירים קשיחים?
עומר שלום
מצורף קישור למערכת חשמלית להעברת הילוכים
תקרא על המערכת היא אמנם יקרה אבל משהו!!!!!!!!
http://www.exoticsportbike.com/pingel.htm
יוסי