יש אפשרות להעלות קישור של הפינים האלה בבקשה?
Printable View
זה מחיפוש מהיר
http://m.ebay.com/itm/ISUZU-DMAX-201...215?nav=SEARCH
אתה צריך לחפש במידה שלך.
מכוניות חדשות יורדות עלי כמו גשם.
זה נפלא לעו"ש - כי יש להן דלקנים.....
הג'יפ ימתין עד יום רביעי.
טוב. החריקות והרעשים שייכים לעבר.
כפי שחשבתי - מקור הבלגן בבושינגים של הקפיצים האחוריים שהתעייפו ובתושבות הסטטיות של הקפיצים האחוריים. חשוב לציין שקפיצים בעלי מהלך ארוך במיוחד כמו אצלי, מייצרים עומסים מוגדלים על התושבות וכל שאר חלקי מערכת המתלה. קחו את זה בחשבון כשאתם מחליטים לשפר מתלים לטובת מהלך מוגדל.....
פירוק הקפיצים מהאוטו חשף כצפוי את הזוועות.
כפי שחששתי - החריקות ורעשי המכות והקנאקים היו סימפטום של חיכוך ברזל בברזל שהתבטא בנזק לתושבות הסטטיות מאחור - אכילה מכוערת בדופן התושבת והתרחבות (אובליות) של חורי הברגים. כאן לא היתה ברירה וסאמר, חמוש בדיסק, רתכת, מקדח ייעודי להרחבת חורים ושייבות פלדה גדולות ועבות, שיחזר ביד אמן את התושבות. התוצאה הסופית נראית כמו תושבת חדשה וגם חזקה יותר כנראה.....
בקפיצים הוכנסו תותבי פוליאוריטן חדשים של "כתום". הקפיצים שלי אינם סטנדרטיים והם ברוחב 70 מ"מ (רחבים ב-10 מ"מ מקפיצי סופה המקוריים) ל"מתלם" אין תותבי גומי מתאימים (לטענת סאמר, תותבי גומי במידה הזו יש להשיג רק מקוריים של.... מיצובישי, ומחירם כמשקלם בזהב. הוא אמר שאם אתעקש הוא יכול להזמין, אבל שאתכונן לשלם הרבה מאות שקלים עבור התותבים בלבד. לא בדקתי את אמיתות הטענה, אין שום סיבה שהוא יבלף לי ואני יודע שחלקי מיצובישי מקוריים הם יקרים רצח)
כמובן שבהזדמנות זו, ועל מנת שלא נחזור שוב בעוד שנה עם סיפור דומה, הברגים הפשוטים הוחלפו בסט ברגים מתגרזים חדשים של רוביקון-אקספרס (שאינו זול כלל וכלל).
אחרי הרכבה וגירוז, נוחות הנסיעה מרשימה ביותר והיא כנראה הטופ שאפשר לקבל מקפיצי עלים כלשהם על ג'יפ סופה.
האוטו מגהץ חלק ונעים את כל מפגעי הדרך ומעכשיו גם עושה את זה בשקט מופתי. דממת בית קברות מכיוון מערכת המתלים שמאפשרת לי לחזור ולהינות מהרעשים הטבעיים והבריאים של סופה פתוחה - נהמת מנוע השש-בטור, שריקת רוח וזימזום צמיגי שטח.
דרור,
יש תותבים ארוכים וקצרים, אתה תמיד יכול לקחת שני ארוכים ולחתוך מהקצה את העודף.
ומנסיון ארוך עם קומבינציה של פוליאוריתן+ברגים מתגרזים, צפה לאורך חיים ארוך מאד, ואיכות נסיעה, אם תיתן מידי פעם לחיצת גריז פנימה.
גריז זה טובבב.
אני אוהב גריז. אני מכור לגריז....
גריז טרי אחת לחודש-חודשיים זה המפתח לחיים ארוכים ובריאים של חלקים כאלה.
אל תשכח איפה התחנכתי - במג"חים 6מ' של חטיבה 500 זצ"ל....
יאללה מברוק.
אתה לא עם קפיצי רוביקון בכל הצדדים? מה היתרון בקפיץ עלים רחב יותר? כמו כן. הברגים בשאקלים צריכים להסגר על מומנט 32 ניוטון ובעלי אומי ניילוק. WD 40 על בושינגים זה דבר רע מאוד. אני מגרז בגריז מינרלי יעודי שעמיד בחום, הופך לדביק ודוחה מים וידידותי לפוליאורטאן. מי הקפיצאי שלך, אני צריך המלצה לבעל מקצוע טוב עלמנת לשפר את כושר העמסה שלי קצת.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
הלוואי עלי קפיצי רוביקון. עולם אחר של נוחות נסיעה ברמה שגם לא מעט קפיצי סליל עובדים קשה כדי להשתוות לה.
אני על קפיצי האב-טיפוס ששימשו עוד בסופה הירוקה זצ"ל ועל פיהם נבנה קיט רוביקון לסופה.
הקפיצים הספציפיים הללו כבר ישנים. מאוד.
וזה מביא אותי לבעיה - החריקות נעלמו רק זמנית. הן חזרו מהר מאוד. מהר מדי.
לא יודע מאיפה זה בא - אני רק שם לב שברגי היובולטים מאחור מתרופפים.
היובולטים חדשים לגמרי. אומים חדשים. שייבות עבות. אני מחזק והחריקות נעלמות, אלא שאחרי נסיעה אחת רצינית בשטח שוב הכל חורק והברגים שוב מתחזקים. האמת? נואשתי מזה ואני לא מוכן לשלם עוד אגורה אחת נוספת תמורת עבודה בשיטת ניסוי וטעייה.
אולי הקפיצים כבר באמת גמרו את הסוס?.... בכל זאת, 14 שנים טראומטיות לא הולכות ברגל. לא טעות - ארבע-עשרה שנים של קריעה בשטח.
הקפיצאי - מתלם ברשל"צ.
בורג מרכוז שבור.
סדק באחד העלים שלא ראית.
והגרוע מכל.. סדק בצינור של הסרן עצמו..
קרה לחבר עם סופה, בנק׳ מגע בין היובולט לסרן.
זה התחיל בחריקה לא ברורה ונגמר בסרן חצוי.
דרור תנסה להחליף את האומים לניילוק... יש לך להפסיד גג 30 שקלים וקצת עבודה.. שווה את הניסיון.
יובולטים צריכים להסגר במומנט ממש חזק. 95 ניוטון. בעוצמה כזו אין צורך בניילוק. יתרה מכך האומים של היובולט מיוחדים. הברגה עדינה ובגובה של 2 סמ.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
מעלה את הפוסט....
איך נגמרה הסאגה?
ממה נבע הרעש? גם לי יש קושי לאיתור הרעשים מהקפיצים...
ניסיתי הרבה
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
טוב, נו, זה היה לפני יותר מ-5 שנים. אבל אני זוכר די טוב.
כמו הרבה רעשים בג'יפים, גם זה נעלם מעצמו.
שנה וקצת/שנתיים בערך אחרי, הקפיצים האחוריים הישנים האלה התחילו להיכנע.
עלים נשברו, ומנסיוני אין מה לתקן קפיץ כל כך ישן. 2 הקפיצים האחוריים הוחלפו לקפיצי רוביקון אקספרס 4.5' חדשים ובאו שלום ושלווה לעולם.
אחרי 3 ומשהו שנים עליהם, יש עדכונים ותובנות:
1. רעשי "קנאק" אף פעם לא מבשרים טובות. יש הבדל בין זה לבין סתם צפצופים וחריקות רגילים. אם יש לכם קנאקים, המשמעות היא אחת - תחפשו סדקים ושברים בברזל החי... כלומר בגשר גיר או בשילדה. אצלי החלפתי אז גשר גיר די מכוסח שעשה קנאקים לאחד במצב ממש טוב ואחר כך לגשר בריון ומשוריין היטב ביחד עם המעבר/שדרוג לטרנספר 241 של סופה ממוגנת.
2. קפיצי רוביקון אקספרס ייעודיים לסופה לא מיוצרים עוד. הסט היה יקר מדי ובעלי הסופות לא התלהבו לשלם שליש מערך הג'יפ כולו (אז, היום מחירי הג'יפים משתוללים) על סט קפיצים.... קפיצי רוביקון אקספרס שנמכרים היום עבור סופה הם מעולים, אבל מיועדים בתכל'ס לרנגלר YJ שהוא רכב קל בהרבה, ושוקעים די מהר. הפתרון - הוספת עלה אחד או שניים. יש עלים מקוריים של רוביקון לצורך זה, זה נקרא Add-A-Leaf. להבנתי עלה-התוספת הוא עלה מס' 3 בקפיץ. אורך זהה. ואני יודע שזה "שובר" את הדירוג המקורי של עלים בקפיץ, אבל זה ככה. אפשר גם לגשת לקפיצאי מבין עניין שיוסיף לכם עלה.
יש מי שמעדיף את קפיצי רוביקון-אקספרס שמיועדים ל-CJ. הם קצרים יותר ושוב - בסופה ארוכה נדרשת תוספת עלה בקפיצים האחוריים. אחרת הם ישקעו.
3. הברגים המתגרזים של רוביקון-אקספרס זה פטנט נחמד, אבל זה סט יקר ואחרי 5 שנים איתם אני יכול לספר לכם שהם חלשים מדי ונשברים - והם נשברים בחיבור שבין ההברגה לגוף הבורג החלק... ראו הוזהרתם! לא מומלץ ברכב שעובד קשה.
ואמנם, אצלי זה ג'יפ שנוסע הרבה מאוד ועובד ממש קשה, יותר קשה מכל סופה ממוצעת אחרת - אבל בדיוק בשביל זה החלפתי לסט המתגרז..... בקיצור, חבל על הכסף. תישארו עם ברגי פלדה רגילים.
הבעיה שאני כבר עם ברגים מתגרזים כחלק מהסט של רוביקון ,גם כן עם שני עלי חיזוק אם אני זוכר נכון..
נתת רעיון לגשר גיר,אני אבדוק למרות שאני סקפטי,כי אני מרגיש את התחושה של החיכוך באזור הסרן.,לא ראיתי סדקים.
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
דרור, הצעה קטנה - גריז על בסיס ליתיום רגיל תוקף את הבושינגים - בעיקר מפוליארטן, מה שגורם להם לחרוק או למות מוקדם. החלופה העיקרית שאנחנו מכירים זה גריז כעל בסיס סילקיון שהוא יותר חברותי לבושינגים פוליארטן.
החלופה המקסימלית היא משחת בושינגים לסיכוך פולאירטן - אמריקאים אוהבים אותה מאוד. בזמן סיבוב בארצות הברית הגעתי למקום שדי מקביל ל'זקן ג'יפ וכלב' שלנו, והראה לי את החומר הנ"ל. אחפש את הקישור ואשלח. אצלי בסופה הייתה בעיית חריקות, ולאחר ששמתי את החומר, לא רק שהבושינגים נהיו שקטים, הם חזיקו פלאים יותר זמן. קודם שמנואצל אבא שלי בסיג'יי ואז בסופה - וכן, הם עבדו קשה...
ערכת אנרגיה 9.11110 חבילה של 3 - פורמולה 5 Prelube חבילה של 3 https://www.amazon.com/dp/B000N5Z408...6XDQKQQ03BBVKW
זה הקישור לכמות קטנה, יש גם אופציה לג'ערה. בהזמנה האחרונה הגיע ללא בעיות... מקווה שיעזור
וממש לא שמתי לב שזה פוסט מלפני חמש שנים. טוב נו, מישהו בטוח יקרא את זה איפושהו בעולם
נמצא המקור!!
בשעה טובה מצאתי את המקור לאמא של הרעשים המרגיזים...אחרי המון זמן של חיפושים,גיליתי שזה מהזווית אלומיניום שבין ההסרן לקפיץ,הזווית הגיעה בזמנו עם הקיט של רוביקון השביל ליישר את הזווית של הדריישפט...
אז עכשיו שאני יודע,מה אני יכול לעשות?
מה עושים בחיכוך בין אלומיניום לברזל? גירוז?
או שיש זוויות מברזל?
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
ועוד שאלה...
יש איפה למצוא קפיצים של רוביקון לסיקס ?רק הקפיצים?לא את כול הסט
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
אתה מתכוון לקלינים, או בעברית "יתדות".
הקלינים עשויים אלומיניום ועם הזמן נמעכים ומתעוותים וכן, מדי פעם צריך להחליף אותם וכשמרכיבים אותם לא יזיק לתת שם טיפה גריז.
מוסיפים אותם אחרי הגבהה בעיקר מתחת לסרן-הקדמי, כדי לתקן את זוית קדם-אופן (קאסטר) ולחזור לגיאומטריית היגוי קרובה ככל האפשר למקורית. כדי לדעת באיזו זוית לבחור (יש קלינים בכל מיני זויות) צריך לעשות כיוון פרונט.
יש כאלה שמכניסים אותם גם מתחת לסרן אחורי כדי לתקן זויות בגל ההינע האחורי ולמנוע ויברציות - אבל לעתים הקלינים הם-הם הגורם לויברציות....
כשהותקנו אצלי קפיצי רוביקון אחוריים, המתקין הוסיף מתחתיו קלינים. לאחר כמה חודשים, הקפיצים "התיישבו במקום" ושקעו קצת, והסופה התחילה לווברץ כמו מטורפת. אי אפשר היה להגיע אפילו ל-80 קמ"ש בלי שהכל ירטוט ויחשב להתפרק - וזה שיגע אותי.
מבט קצר העלה את הסיבה - שני היוקים של גל הינע אחורי עובדים בזויות לא הגיוניות לחלוטין. עבדתי בחניה, עם הייליפט ושני ג'קים - והעפתי את הקלינים. הג'יפ חזר לנסוע חלק כמו טוסיק של תינוק.
כדי שלא יהיו ויברציות, חשוב שהמישורים של היוק בדיפרנציאל והיוק ביציאה מהטרנספר, יהיו מקבילים.
בדריישפטים קצרים מאוד (כמו בג'יפים קצרצרים דוגמת CJ5/CJ7/רנגלר YJ/רנגלר TJ, הגבהה רצינית עלולה להביא אותם לעבודה בזויות שקרובות לכליבה של הצלבים - כאן כבר אין ברירה אלא להנמיך טרנספר ולהוסיף קלינים, או לעבור לגל הינע עם קרדן-כפול (יקר).
קפיצי רוביקון-אקספרס חדשים אפשר להזמין אצל איתי ("מתלם" לשעבר) מ"יעיל-נוע", או אצל יריב בסופר-ג'יפ או מחו"ל.
דרור, אפילו גוגל טרנסלייט לא הצליח לתרגם אותך.. :-)
מי שאין לו ג'יפ CJ/סופה כנראה לא מכיר את המונחים.
קלין
יוק
צלב
כליבה
קאסטר
דרור היית לי ברור מאוד[emoji846]
אז כן קדימה החלפתי לזוויות עם 4 מעלות שהביא את הקאסטר בדיוק לפי הוראות היצרן שאם אני זוכר נכון הם 6 מעלות.את זה בדקתי במכון פרונט.
הרעשים היו מהסרן האחורי,שם הם כניראה גם נמעכו...אותם אני חושב פשוט להוציא קודם כל.
הגיפ שלי ארוך ולא מווברץ כלל ,הדריישפט דיי ישר עם היוק.אמנם אני הורדתי כבר את ההנמכות של הטרנספר,אבל אם אחרי שאפרק את הזוויות אלומיניום תהיה בעיה אז פשוט אחזיר את הספייסרים של הטרנספר.
לאיתי מהמתלם אין כרגע רק את הקפיצים ,אלא חלק מסט...
מכיוון שאלו קפיצים לסיקס ולא לסופה,הם שונים להבנתי בגלל המיקום של הבורג הממרכז/או אורך שונה(?).
אם לא אשיג אז אולי פשוט אפרק ואשלח לעירגול?
למרות שאני דיי נגד חידוש כזה...
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
האורך שונה וגם מיקום בורג המירכוז.
היום כבר אין להשיג קפיץ של רוביקון אקספרס שמיועד לסופה. פעם היה. היום אין.
מתקינים קפיצים שמיודעים ל-YJ והאחוריים דורשים כמה התאמות/שינויים כדי לא לשקוע תחת המשקל הגדול יותר, וגם כדי שהגלגל יהיה ממורכז והביצה האחורית הגדולה של סרן דנה 60 לא תשפשף את עריסת מיכל הדלק.
יש קפיצי רוביקון ל-CJ. המידות מתאימות. האם זה מתאים גם למשקל של-CJ8 ישראלי ארוך? אני לא יודע. כאמור, אפשר ללכת על בטוח ולהוסיף עלה.
תנסה אצל יריב. בזמנו בדקתי אצלו אפשרות להביא שני קפיצים קדמיים. אז, מי שיכל להמתין בסבלנות למשלוח-ימי, אפשר היה לקבל אותם במחיר ממש טוב לא רק בהשוואה לשילוח אווירי. אבל זה היה לפני שנה בערך, מאז עלויות ההובלה קפצו בטירוף, צריך לברר.
אבדוק איתו.
תודה.
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
אתה יכול גם לבדוק אצל ערן קנטרוביץ׳