המדידה היא מה שמגיע לשקע מצית.
זה אמור להיות זהה להטענה?
לא מזמן נבדק ע״י חשמלאי שאמר שביציאה לשקע מצית זה בסדר.
זרם הטענה היה גבוה יותר (לא זוכר כמה, אבל בסביבות 13).
Printable View
המדידה היא מה שמגיע לשקע מצית.
זה אמור להיות זהה להטענה?
לא מזמן נבדק ע״י חשמלאי שאמר שביציאה לשקע מצית זה בסדר.
זרם הטענה היה גבוה יותר (לא זוכר כמה, אבל בסביבות 13).
סתם מתעניין.
אצלי יש מד טעינה מקורי משולב בלוח שעונים שתמיד נראה לי לא אמין.
בסרק מצביע קרוב מידי ל 12 (נמוך) ובסל"ד עבודה ללא עומס מצביע קרוב ל 18 (גבוה).
ממש לאחרונה בדקתי (על המצבר) ובסרק המתח הוא בסביבות ה 13.4 בסל"ד עבודה כ 15.
ווסת חיצוני חדש יחסית.
הבדיקה שלי הייתה בסל״ד סרק.
למיטב ידיעתי לא משנה הסלד.
מרגע שהוא נפתח אחרי ההתנעה הוא צריך לתת מתח קבוע. למיוב זכרוני 13.8 או 14.0 מקסימום ואם הכול תקין הוא יתן את זה בכל סלד.
אם זה משתנה כתלות בסלד הייתי חושד שהווסת לא תקין.
במיוחד אם יש קריאה של מעל 14.
זה גם עלול לטגן את המחשב ושאר רכיבים אלקטרונים
מחשב אין..
אבל האם אמור להיות מתח שונה בשקע מצית?
הסל"ד משנה, בהחלט, ובדיקת טעינה צריכה להתבצע בסל"ד ביניים וצרכנים עיקריים פועלים, כגון אור גבוה ומזגן בשיא העוצמה.
בסל"ד סרק רוב הרכבים יתנו טעינה חלשה למצבר, ולפעמים אפילו פריקה, כשהצרכנים הנ"ל פועלים.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
הסלד משנה גם לזרם וגם למתח או רק לזרם?
גם וגם.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אז כנראה למדתי משהו חדש...
ידעתי שהמתח יהיה קבוע והזרם משתנה
"זרם הטענה היה גבוה יותר (לא זוכר כמה, אבל בסביבות 13)"
זרם או מתח?
" זכרוני 13.8 או 14.0"
בסרק ללא עומס זוכר לי 13.8-14.3
"בסרק מצביע קרוב מידי ל 12 (נמוך) ובסל"ד עבודה ללא עומס מצביע קרוב ל 18 (גבוה)."
מוזר, לזייף במתח כלפי מטה מראה על בעיה בשעון או מפל מתח בקו. אבל לזייף כלפי מעלה ומטה באותו שעון זה מעניין.
לדעתי מתח המצית אמור להיות זהה למתח המצבר עד כדי כמה מאות מילי וולטים.
אני דיברתי רק על מתח ( וולטים).
אף פעם לא הגדלתי למדוד זרם כי אין לי צבת השראה ולנתק אלטרנטור עובד מסוכן בעיני
הסתכלתי על כמה סרטונים ביוטיוב ואני רואה בהחלט את מה שכיוונתי אליו.
המתח נשאר די יציב בכל סל"ד עד שלא מתחילים להעמיס על האלטרנטור.
שוב, אני לא מקצועי כמו חנן אבל נראה לי לא בסדר שהוולט משתנה כל כך אם אין העמסה על האלטרנטור וגם אז התזוזה בכל סלד היא מינורית.
https://www.youtube.com/watch?v=C4QWz6Q7_Cc
https://www.youtube.com/watch?v=C4QWz6Q7_Cc
האתגר והייעוד של אלטרנטור הם להמשיך לשמור על מתח טעינה תקין גם כשצרכנים מופעלים, ולכן בדיקת טעינה נעשית כפי שתיארתי, עם צרכנים פועלים ובסל"ד בינוני. מה שאתה רואה בסרטונים זה בסדר רק לאותה צורת בדיקה אך לא מעיד על טעינה מספקת, באופיין נסיעה אמיתי.
בשבילי זו לא דיון תיאורטי. אני מבצע את הבדיקות האלה לפני שניגשים למכרזים עם הרכבים שלנו.
פחות מחצי מהדגמים נותנים טעינה טובה (13.8 וולט) בסרק עם צרכנים, כשליש מצליחים להחזיק טעינה ניטרלית (12.8 וולט) וחלקם הקטן מגיע לכדי פריקה משמעותית בתנאים האלה, 11.8 וולט ומטה, עד כדי מצבר ריק וכיבוי מנוע בעמידה ממושכת מאוד (שעות) בסרק.
זה לא אומר שנוצרות בעיות בגלל נתונים כאלה. בסה"כ של השימוש ברכב, כל הרכבים טוענים בממוצע הנסועה את המצבר, והכול בסדר.
האתגר האמיתי מתחיל להיווצר כשמישהו רוצה להעמיד רכב חפ"ק פועל בסרק במשך לילה שלם עם פרוג'טורים, מכשירי קשר וכריזה פועלים, וכשהנהג יושב ברכב עם אורות ראשיים ומזגן.
מעט רכבים סטנדרטיים יודעים להחזיק את זה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk